bonkend geluid bij drempels

 
 
 
 
 
Rene Bult
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Haaksbergen
Leeftijd: 60
Homepage: moire.nl
Berichten: 43
Geregistreerd: 05 / 2013
Subject:

Re: bonkend geluid bij drempels

 · 
Posted: 17.08.2013 - 18:07  ·  #16
we hebben opnieuw alles gecontroleerd er zit geen speling op de droplinks, niks krom of zo, maar nog steeds die verschrikkelijk irritante bonk als je over een drempel gaat of door een kuil. weet iemand misschien of er isolatoren om het onderste deel van de achterveren zitten want die zitten er bij mij niet om. alle iedeen zijn welkom, volgende week vrijdag stuur ik mn R naar Cannes en dan zou het wel prettig zijn als we dit verholpen hebben.
Rene
Philken
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leeuwergem
Leeftijd: 54
Berichten: 711
Geregistreerd: 12 / 2010
Subject:

Re: bonkend geluid bij drempels

 · 
Posted: 17.08.2013 - 18:19  ·  #17
is de jouwe verlaagd?

garage dacht bij de mijne(verlaagd +lpg tank op plaats reservewiel) dat 't aan de veerbegrenzers zou kunnen liggen
volgende keer dat ik met de R in de garage ben, gingen ze 't eens uittesten(ik was met de firmaslet op gang)
maaidie
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Evergem
Leeftijd: 50
Berichten: 297
Geregistreerd: 04 / 2011
Subject:

Re: bonkend geluid bij drempels

 · 
Posted: 17.08.2013 - 20:23  ·  #18
Quote door Philken

ik ga dat hier ook volgen, ik heb 't ook op mijn V70R(2005)
die droplinks wat is dat juist voor iets?
ik heb al 't een an ander vervangen:
schokdempers(versleten)
dikkere stabi's en endlinks van IPD
veren (Eibach)
camberbussen achter


Jow landgenoot,
Droplinks zijn de stabilisator-verbindingsstangetjes. Hier in de streek zeggen ze ook wel eens "de torsiebarkes". Die kunnen op km's speling gaan krijgen waardoor ze hoorbaar worden(in korte putjes of bultjes "TOK TOK"), maar ik denk langs de andere kant dat het niet die stangetjes zullen zijn bij BOEMBOEM, maar iets anders, al weet ik ook niet wat...
In elk geval...Als je ophangingsonderdelen gaat vervangen bij een Volvo, doe toch maar origineel. Die namaaktroep deugt voor genen meter! Je kon het hier eerder al lezen, na een jaar alweer naar de k***en.
Als ik meer weet over de oorzaak van dit probleem, post ik het hier zeker! :happy:
Rene Bult
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Haaksbergen
Leeftijd: 60
Homepage: moire.nl
Berichten: 43
Geregistreerd: 05 / 2013
Subject:

Re: bonkend geluid bij drempels

 · 
Posted: 17.08.2013 - 21:23  ·  #19
mijn R is niet verlaagd dus dat kan niet, heb wel gelezen dat meer 70R hier last van hebben maar nog geen oplossing. op mijn droplinks zit absoluur geen speling, de monteur heeft ze eraf gehad en gecontroleerd. Zelfs de volvodealer in Hengelo kan niets vinden. ga het volgende week maar eens bij een andere volvo dealer proberen
Philken
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leeuwergem
Leeftijd: 54
Berichten: 711
Geregistreerd: 12 / 2010
Subject:

Re: bonkend geluid bij drempels

 · 
Posted: 17.08.2013 - 23:27  ·  #20
Quote door maaidie

Quote door Philken

ik ga dat hier ook volgen, ik heb 't ook op mijn V70R(2005)
die droplinks wat is dat juist voor iets?
ik heb al 't een an ander vervangen:
schokdempers(versleten)
dikkere stabi's en endlinks van IPD
veren (Eibach)
camberbussen achter


Jow landgenoot,
Droplinks zijn de stabilisator-verbindingsstangetjes. Hier in de streek zeggen ze ook wel eens "de torsiebarkes". Die kunnen op km's speling gaan krijgen waardoor ze hoorbaar worden(in korte putjes of bultjes "TOK TOK"), maar ik denk langs de andere kant dat het niet die stangetjes zullen zijn bij BOEMBOEM, maar iets anders, al weet ik ook niet wat...
In elk geval...Als je ophangingsonderdelen gaat vervangen bij een Volvo, doe toch maar origineel. Die namaaktroep deugt voor genen meter! Je kon het hier eerder al lezen, na een jaar alweer naar de k***en.
Als ik meer weet over de oorzaak van dit probleem, post ik het hier zeker! :happy:

alles is vervangen door beter of OEM in samenspraak met de Volvogarage met jarenlange ervaring
bovendien zijn we al jaren (race)vrienden waardoor we weten wat beter is en wat niet, is ook mijn 3e R(na een 850R, V70classicR)in een rijtje van een 12tal Volvo's die zo goed als allemaal 'aangepast' werden aan 'heavy duty' belastingen(sportief +goed geladen)
alwinv70
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Heerenveen
Leeftijd: 39
Homepage: autorestyling.nl
Berichten: 10
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Ook last van bonkend geluid met V70 FOUR-C

 · 
Posted: 19.08.2013 - 21:33  ·  #21
Beste allen,

Ik ben Alwin Kuipers en kom uit Heerenveen. Sinds oktober 2012 de trotse eigenaar van een v70 D5 geartronic summum met een FOUR-C veersysteem, een zeer fijne, zuinige en bomvolle zweed.
Ik heb helaas hetzelfde probleem, een bonkend geluid achterin bij het opgaan en verlaten van bv drempels,echter geen trilling na de tijd.
zelfs na het vervangen van de droplinks,veerpootlagers en schokbrekers is het gebonk nog steeds aanwezig.
zodra ik het stekkertje van het FOUR-C systeem losmaak van de schokbrekers en de schokbrekers niet meer aangesloten zijn op het systeem is het gebonk over.
Het blijft voor mij een raadsel waar dit nog aan kan liggen.

Ook heb ik tijdens mijn vakantie vernomen dat de auto erg snel warm word bij het rijden in de bergen met een caravan 1250KG
Is hier een verklaring voor?
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39731
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: bonkend geluid bij drempels

 · 
Posted: 19.08.2013 - 21:50  ·  #22
Alwin,

Welkom hier.
Voorstellen levert je reacties op.
Zie PM.
Rene Bult
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Haaksbergen
Leeftijd: 60
Homepage: moire.nl
Berichten: 43
Geregistreerd: 05 / 2013
Subject:

Re: bonkend geluid bij drempels

 · 
Posted: 20.08.2013 - 21:49  ·  #23
dat stekkertje losmaken geeft mij plotseling een heel andere kijk op dit verhaal, je gaat het dan plotseling software matig zoeken.
mijn monteur heeft er al nachtmerries van, hij heeft alles gecontroleerd nergens speling en ik heb er ook nieuwe schokbrekers gemonteerd en nog steeds die bonk. zal morgen eens met hem overleggen en een proefrit maken met de stekkers van de schokbrekers eraf. Zou het met een software update te maken kunnen hebben? Misschien kunnen ze de software van 2006 herplaatsen bij de volvo dealer.
Wordt vervolgd.

Rene.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39731
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: bonkend geluid bij drempels

 · 
Posted: 20.08.2013 - 21:56  ·  #24
Ik ben nieuwsgierig of hier iets uitkomt.
Hoop het in iedergeval wel, want hier word je niet blij van.
Succes.
Philken
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leeuwergem
Leeftijd: 54
Berichten: 711
Geregistreerd: 12 / 2010
Subject:

Re: bonkend geluid bij drempels

 · 
Posted: 20.08.2013 - 21:59  ·  #25
Quote door Bigdog

Ik ben nieuwsgierig of hier iets uitkomt.
Hoop het in iedergeval wel, want hier word je niet blij van.
Succes.

ik ook, vandaag wel gemerkt als ik de schokdempers in comfort zet,'t kloppen minder is....
of 't nu werkelijk zo is of 't meer in mijn koppie speelt :'(
alwinv70
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Heerenveen
Leeftijd: 39
Homepage: autorestyling.nl
Berichten: 10
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: bonkend geluid bij drempels

 · 
Posted: 21.08.2013 - 21:44  ·  #26
Quote door Philken

Quote door Bigdog

Ik ben nieuwsgierig of hier iets uitkomt.
Hoop het in iedergeval wel, want hier word je niet blij van.
Succes.

ik ook, vandaag wel gemerkt als ik de schokdempers in comfort zet,'t kloppen minder is....
of 't nu werkelijk zo is of 't meer in mijn koppie speelt :'(


Dit klopt idd als ik hem in de comfort stand zet bonkt hij minder bij korte hobbels in de weg e.d.
Zodra hij in de sport stand staat hoor je ieder hobbeltje in de weg een lichte bonk.
Bij diepe kuilen of drempels bij het in gaan maar ook bij het uitgaan van de schokbrekers een harde bonk die je door de hele auto heen voelt.
alwinv70
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Heerenveen
Leeftijd: 39
Homepage: autorestyling.nl
Berichten: 10
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: bonkend geluid bij drempels

 · 
Posted: 21.08.2013 - 21:50  ·  #27
Quote door Rene Bult

dat stekkertje losmaken geeft mij plotseling een heel andere kijk op dit verhaal, je gaat het dan plotseling software matig zoeken.
mijn monteur heeft er al nachtmerries van, hij heeft alles gecontroleerd nergens speling en ik heb er ook nieuwe schokbrekers gemonteerd en nog steeds die bonk. zal morgen eens met hem overleggen en een proefrit maken met de stekkers van de schokbrekers eraf. Zou het met een software update te maken kunnen hebben? Misschien kunnen ze de software van 2006 herplaatsen bij de volvo dealer.
Wordt vervolgd.

Rene.


Ik ben zelf bij volvo in groningen geweest om de software uit te laten lezen, zei vertelden mij dat de auto ( FOUR-C systeem) voorzien was van de nieuwste software.
Ik hoop dat jou monteur iest kan vinden.
Als er vorderingen zijn hoor ik deze graag.
Rene Bult
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Haaksbergen
Leeftijd: 60
Homepage: moire.nl
Berichten: 43
Geregistreerd: 05 / 2013
Subject:

Re: bonkend geluid bij drempels

 · 
Posted: 21.08.2013 - 22:34  ·  #28
vandaag de stekkers van mn nieuwe Monroe schokbrekers gehaald, gereden en geen gebonk meer. Ongelofelijk maar waar, het moet dus een software probleem zijn. mijn monteur gaat morgen informeren of dit met een up-date te maken kan hebben en of een oude versie terug is te zetten. ga vrijageochtend op vakantie dus waarschijnlijk horen jullie pas over een paar weken van me. misschien kan iemand informeren hoe we aan oude software kunnen komen. Het bonk geestje is bijna ontmastkerd....
gr. Rene
jeroenbunte
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Ede
Leeftijd: 54
Berichten: 386
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: bonkend geluid bij drempels

 · 
Posted: 21.08.2013 - 22:43  ·  #29
Quote door alwinv70

Beste allen,

Ik ben Alwin Kuipers en kom uit Heerenveen. Sinds oktober 2012 de trotse eigenaar van een v70 D5 geartronic summum met een FOUR-C veersysteem, een zeer fijne, zuinige en bomvolle zweed.
Ik heb helaas hetzelfde probleem, een bonkend geluid achterin bij het opgaan en verlaten van bv drempels,echter geen trilling na de tijd.
zelfs na het vervangen van de droplinks,veerpootlagers en schokbrekers is het gebonk nog steeds aanwezig.
zodra ik het stekkertje van het FOUR-C systeem losmaak van de schokbrekers en de schokbrekers niet meer aangesloten zijn op het systeem is het gebonk over.
Het blijft voor mij een raadsel waar dit nog aan kan liggen.

Ook heb ik tijdens mijn vakantie vernomen dat de auto erg snel warm word bij het rijden in de bergen met een caravan 1250KG
Is hier een verklaring voor?


Alwin heb jij alle 4 je four-c schokbrekers vervangen? das een duur geintje volgens mij? ik heb het systeem ook, nu 197.000 gelopen en kijk er af en toe angstvallig naar. Vervangen kost volgens mij zo rond de 1800,- euro ??
Philken
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leeuwergem
Leeftijd: 54
Berichten: 711
Geregistreerd: 12 / 2010
Subject:

Re: bonkend geluid bij drempels

 · 
Posted: 21.08.2013 - 22:49  ·  #30
Quote door jeroenbunte

Quote door alwinv70

Beste allen,

Ik ben Alwin Kuipers en kom uit Heerenveen. Sinds oktober 2012 de trotse eigenaar van een v70 D5 geartronic summum met een FOUR-C veersysteem, een zeer fijne, zuinige en bomvolle zweed.
Ik heb helaas hetzelfde probleem, een bonkend geluid achterin bij het opgaan en verlaten van bv drempels,echter geen trilling na de tijd.
zelfs na het vervangen van de droplinks,veerpootlagers en schokbrekers is het gebonk nog steeds aanwezig.
zodra ik het stekkertje van het FOUR-C systeem losmaak van de schokbrekers en de schokbrekers niet meer aangesloten zijn op het systeem is het gebonk over.
Het blijft voor mij een raadsel waar dit nog aan kan liggen.

Ook heb ik tijdens mijn vakantie vernomen dat de auto erg snel warm word bij het rijden in de bergen met een caravan 1250KG
Is hier een verklaring voor?


Alwin heb jij alle 4 je four-c schokbrekers vervangen? das een duur geintje volgens mij? ik heb het systeem ook, nu 197.000 gelopen en kijk er af en toe angstvallig naar. Vervangen kost volgens mij zo rond de 1800,- euro ??

als je rondzoekt, vind je de schokdempers goedkoper hoor, ik heb mijn achterste vervangen en was een kleine 500€ kwijt(voor de 2) had ze besteld in de UK, hij verkocht de voorste ook voor rond de 500€ per paar

http://www.benl.ebay.be/sch/i….&_from=R40

http://www.benl.ebay.be/sch/i….&_from=R40
 
Selected quotes for multi-quoting:   0