bonkend geluid bij drempels

 
 
 
 
 
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39731
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: bonkend geluid bij drempels

 · 
Posted: 21.08.2013 - 23:01  ·  #31
Volgens mij heb je met Four-C geen niveauregeling, wel met nivomats.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39731
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: bonkend geluid bij drempels

 · 
Posted: 21.08.2013 - 23:18  ·  #32
Klopt, deze zijn voor de achterkant, automatische niveau regeling. (Nivomat)
Four-C is bij mijn weten voor de voorwielen.
Je kunt er wel standen mee regelen, maar geen niveauregeling.

Overigens, je hebt toch een mooi linkje gemaakt ? ;-)
Philken
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leeuwergem
Leeftijd: 54
Berichten: 711
Geregistreerd: 12 / 2010
Subject:

Re: bonkend geluid bij drempels

 · 
Posted: 21.08.2013 - 23:26  ·  #33
Quote door PvL

Quote door Bigdog


Overigens, je hebt toch een mooi linkje gemaakt ? ;-)



;)

On topic: dus een Four-C onderstel bestaat uitsluitend uit twee (voor) schokbrekers die je kunt combineren met niveaumats? Als die er niet onderzitten, zijn het dan" gewone" schokbrekers achter, denk jij? Zal morgen anders ff kijken of ik een stekkertje kan vinden achter...

neen, 4C werkt op alle 4 de schokdempers
achteraan is er geen nivomat mogelijk
de ebayverkoper heeft 't verkeerd voor
wat je wel hebt is dat de 4C op sport en advanced harder wordt waardoor deze minder inveert bij belading maar is zeker niet hetzelfde als nivomat
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39731
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: bonkend geluid bij drempels

 · 
Posted: 21.08.2013 - 23:30  ·  #34
Quote door PvL

On topic: dus een Four-C onderstel bestaat uitsluitend uit twee (voor) schokbrekers die je kunt combineren met niveaumats?


Dat vraag ik mij dus af.
Ik ben erg nieuwsgierig wat je morgen tegen gaat komen.
Philken
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leeuwergem
Leeftijd: 54
Berichten: 711
Geregistreerd: 12 / 2010
Subject:

Re: bonkend geluid bij drempels

 · 
Posted: 22.08.2013 - 14:42  ·  #35
Quote door PvL

Net ff gekeken, maar in de gauwigheid niets kunnen zien. Mooie beplating en zo ervoor... ;)
Maar ik denk dat Philken gelijk heeft. Merkte met zware bepakking en vier man erin (vakantie) dat de T5 achter lager werd dan voor... Dus ik heb zeker geen niveaumats achter. Bij mijn T5 heeft Four-C echter maar twee settings Philken, tw "sport" en "comfort".

onderscheid moet er zijn hé tussen een T5 en een R :devil:
er zitten op de achterste zeker stekkertjes, heb de schokdempers vorig jaar in mijn handen gehad maar eenmaal gemonteerd(heb ik niet gedaan) weet ik niet waar te kijken
alwinv70
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Heerenveen
Leeftijd: 39
Homepage: autorestyling.nl
Berichten: 10
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: bonkend geluid bij drempels

 · 
Posted: 22.08.2013 - 20:37  ·  #36
Quote door Rene Bult

vandaag de stekkers van mn nieuwe Monroe schokbrekers gehaald, gereden en geen gebonk meer. Ongelofelijk maar waar, het moet dus een software probleem zijn. mijn monteur gaat morgen informeren of dit met een up-date te maken kan hebben en of een oude versie terug is te zetten. ga vrijageochtend op vakantie dus waarschijnlijk horen jullie pas over een paar weken van me. misschien kan iemand informeren hoe we aan oude software kunnen komen. Het bonk geestje is bijna ontmastkerd....
gr. Rene


Hallo Rene,
Fijn om te horen dat ik iig niet de enige ben en dat er nu weer wat licht aan de horizon begint te schijnen.
Hopenlijk kunnen we met zijn allen de geest weer terug in de fles krijgen.
Alvast een hele fijne vakantie toegewenst.

gr. Alwin
jeroenbunte
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Ede
Leeftijd: 54
Berichten: 386
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: bonkend geluid bij drempels

 · 
Posted: 23.08.2013 - 01:29  ·  #37
4C op de niet R versie heeft 2 standen. Confort en sport. Deze zitten boven en onder standaard shocks zonder 4C. Dwz confort is comfortabeler dan een standaard shock en sport is sportiever dan een standaard shock.

Die 4C shocks zijn flink duur. Ik ben benieuwd hoe lang ze mee gaan??, langer dan standaard shocks omdat ze steeds elektronisch worden bij geregeld. Dus een slechter wordende shock wordt door de auto zelf bij geregeld. Je kunt het systeem ook met Vida opnieuw inregelen en kalibreren. Die van mij hebben er 200.000 km opzitten en zijn 8 jaar oud.
jeroenbunte
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Ede
Leeftijd: 54
Berichten: 386
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: bonkend geluid bij drempels

 · 
Posted: 23.08.2013 - 10:09  ·  #38
Quote door PvL

Quote door jeroenbunte

4C op de niet R versie heeft 2 standen. Confort en sport. Deze zitten boven en onder standaard shocks zonder 4C. Dwz confort is comfortabeler dan een standaard shock en sport is sportiever dan een standaard shock.

Die 4C shocks zijn flink duur. Ik ben benieuwd hoe lang ze mee gaan??, langer dan standaard shocks omdat ze steeds elektronisch worden bij geregeld. Dus een slechter wordende shock wordt door de auto zelf bij geregeld. Je kunt het systeem ook met Vida opnieuw inregelen en kalibreren. Die van mij hebben er 200.000 km opzitten en zijn 8 jaar oud.


Bij mijn auto was de linker voorschokbreker met 130K naar de Filistijnen.
Schokbreker zelf mankeerde niets, maar zat hem in een defect electronica gedeelte op de schokbreker, aldus dealer TvK (via verkoper vernomen). Tsja alles wat er "meer" op zit, kan ook kapot. Inmiddels alweer bijna 30.000 km mee gereden. 98% op comfort stand (default).


Oke, 130.000 en dan stuk is gewoon pech hebben denk ik. Ik heb ze ook 98% van de tijd op comfort. Heel zelden heb ik eens een ahum sportieve bui dat ie even op sport staat. Ik rijdt bij elke avond vanaf de A12 de A18 op. Mooie lange bocht waar ie op sport makkelijk met 130 door kan. Dan merk je echt het verschil want op comfort durf ik dat niet aan...... Ik merk wel, om even ontopic te blijven dat ie op sport gevoeliger is voor rammeltjes en bonkjes
alwinv70
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Heerenveen
Leeftijd: 39
Homepage: autorestyling.nl
Berichten: 10
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Oplossing gebonk?

 · 
Posted: 19.09.2013 - 15:15  ·  #39
Beste mede bonkers,

Is er iemand die misschien alweer een stapje verder is gekomen gezien de software en het gebonk achterin?
Zijn er eventuele downgrades?
Of misschien ondertussen upgrades voor het four-c systeem?
petervolvos60
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: hengelo
Leeftijd: 53
Berichten: 729
Geregistreerd: 05 / 2013
Subject:

Re: bonkend geluid bij drempels

 · 
Posted: 19.09.2013 - 17:45  ·  #40
Quote
hallo ik ben Boem Boem; ik heb een Volvo V70, de Volvo is zwart metallic, de Volvo zit bomvol met opties zoals een radio en een cd speler, verstelbare voorstoelen (ze kunnen naar voren en ook naar achteren) en tevens een sigaretten aansteker. Ik rook overigens zelf niet. Verder woon ik in Haarlem en ben ik gek op hobby's. Ik zou het echt heel leuk vinden als ik welkom ben op dit forum.
Groet


hij bedoelde het vast niet leuk, hij is er ook niet meer, maar humor was het wel een beetje..........
Rene Bult
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Haaksbergen
Leeftijd: 60
Homepage: moire.nl
Berichten: 43
Geregistreerd: 05 / 2013
Subject:

Re: bonkend geluid bij drempels

 · 
Posted: 19.09.2013 - 21:10  ·  #41
deze week bij de Volvo dealer geweest, de chef werkplaats wist niet waar het aan kon liggen (lees hij had er volgens mij geen zin in)
het kon beslist niet aan de software liggen dat irritante gebonk. Had ook geen verklaring dat de klacht weg was bij het loshalen vd stekkers vd schokbrekers.
Het lijkt me geen mechanisch probleem, de tijd ontbreekt me nog maar ik ga binnenkort bij een andere Volvo dealer informeren.
Als iemand een oplossing heeft..........
Rene Bult
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Haaksbergen
Leeftijd: 60
Homepage: moire.nl
Berichten: 43
Geregistreerd: 05 / 2013
Subject:

Re: bonkend geluid bij drempels

 · 
Posted: 17.11.2013 - 13:50  ·  #42
morgen gaat mijn V70R met bonk naar de Volvo dealer in Enschede, ik hoop dat ze wat kunnen vinden.
toch vreemd dat na het losnemen vd schokbreker stekkers de bonk weg is. Als er ondertussen iemand al iets meer weet hoor ik het graag.
Ik zal in elk geval morgen een update doen.
Rene Bult
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Haaksbergen
Leeftijd: 60
Homepage: moire.nl
Berichten: 43
Geregistreerd: 05 / 2013
Subject:

Re: bonkend geluid bij drempels

 · 
Posted: 18.11.2013 - 19:01  ·  #43
De monteurs van Volvo Enschede hebben de software gecontroleerd, was up to date en het Four-c gecallibreerd, en me geadviseerd nieuwe Volvo schokbrekers en veren achter te monteren. Terwijl er nieuwe Monroe schokbrekers zijn gemonteerd, en er zaten (versleten) Monroe schokbrekers onder.
M.a.w. ze weten niet waar het vandaan komt. de klacht was bij Volvo onbekend, hadden ze nog nooit van gehoord. Morgen maar overleggen of we bij Monroe terecht kunnen. Ik wordt er een beetje gestoord van (en inmiddels weer 125 euro lichter) zijn er ook Four-c rijders die de veren al hebben vervangen? of DE oplossing hebben voor deze irritante bonk?
Philken
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leeuwergem
Leeftijd: 54
Berichten: 711
Geregistreerd: 12 / 2010
Subject:

Re: bonkend geluid bij drempels

 · 
Posted: 18.11.2013 - 19:05  ·  #44
veren en schokdempers zijn reeds vervangen bij de mijne
Rene Bult
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Haaksbergen
Leeftijd: 60
Homepage: moire.nl
Berichten: 43
Geregistreerd: 05 / 2013
Subject:

Re: bonkend geluid bij drempels

 · 
Posted: 18.11.2013 - 21:49  ·  #45
en? nog steeds hetzelfde probleem?
 
Selected quotes for multi-quoting:   0