Ervaringen CFE Module

Can bus extentie module

 
 
 
 
 
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4711
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Ervaringen CFE Module

 · 
Posted: 07.01.2019 - 20:44  ·  #136
Ik heb een cfe en die heeft het meer dan uitstekend gedaan.
Maar wel de eerste versie.

Echter met de nieuwe radio erin zijn er blijkbaar wat opties vervallen die in verbinding met de rti staan.
Want bij mijn auto moet hij niet in de obd poort maar in de buurt vd rti aangesloten worden.

Volvotech heeft dat indertijd voor mij gedaan.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3776
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Ervaringen CFE Module

 · 
Posted: 07.01.2019 - 20:45  ·  #137
De eisen aan elektronica in de automotive zijn best wel streng, die Volvo lui in Zweden (en Duitsland, want daar zal wel een groot gedeelte van de elektronica vandaan komen :P) brengen echt niet zomaar iets op de markt wat mogelijk een gevaar kan zijn. En wat te denken van eventuele (miljoenen) claims uit Amerika na een ongeluk o.i.d. :P
martijn-a
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beesd
Leeftijd: 48
Berichten: 1779
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: Ervaringen CFE Module

 · 
Posted: 07.01.2019 - 20:47  ·  #138
Quote door OttoV

Quote door martijn-a

Ik hoor het al. Zo’n CFE is een troublemaker, op de markt gezet door een struisvogel bedrijf.


Jahoor... waar slaat dat op dan? Heb je er zelf één? Beetje sneue reactie, sorry.

Ik heb inmiddels al even een CFE Plus, gaat in 99,9% van de tijd gewoon prima. Paar overkomelijke eigenaardigheden, maar hoofdzakelijk hele slimme toevoegingen op iets dat Volvo heeft laten liggen. En bij problemen is Volvotech naar mijn ervaring heel goed bereikbaar.


Misschien wat kort door de bocht uitgeschreven, slechte dag gehad...

Punt is wel dat ik het niet heel sjiek vind de oorzaak buiten de onderneming te leggen, terwijl er meerdere signaleringen te lezen zijn geweest, dat het ontkoppelen van de module de oplossing is van het probleem.

Mijn persoonlijke ervaring is echter ook dat VolvoTech wel reageerd op een bestelling maar niet op een klacht.

Waarvan acte.

En terecht opmerking omtrent mijn toon 😇
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4711
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Ervaringen CFE Module

 · 
Posted: 07.01.2019 - 20:49  ·  #139
Sorry maar ik denk er echt anders over,

Ik kreeg binnen een uurtje een antwoord op mijn mail.

Met de oplossing.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3224
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Ervaringen CFE Module

 · 
Posted: 07.01.2019 - 21:07  ·  #140
Ik vind het ook een mooie toevoeging aan de auto. Wil wel even iets kwijt, want nu lees ik toch weer dat meer mensen hetzelfde idee hebben.

In de 2003 S60 D5 had ik één van de eerste CFE's, toen nog de VCE. M@rcel kwam 2 keer bij mij en ik ben een keer bij hem geweest om de auto door te meten.
Kreeg van hem toen een VCE met een beetje korting voor het meten aan de auto.
Die VCE heeft het altijd goed gedaan, geen vage dingen eigenlijk. Heeft even geduurd voordat automatisch inschakelen van de cruise control werkte maar ook dat ging perfect.

Nu heb ik een 2008 S60 2.5t met een CFE Plus, en daar ben ik toch wat minder over te spreken.
- Hij steekt uit waardoor het klepje van de OBD niet meer dicht kan. De vorige zat achterin de auto dus nergens last van.
- Unlocken van de auto wordt wel ontvangen door de auto, approach verlichting gaat aan en spiegels klappen uit. Maar de auto gaat pas van het slot als ik na 2 tellen nog een keer unlock druk. Rete irritant... Antwoord Volvotech: Even beta firmware installeren, dus er is hoop.
- DIM info van de CFE, dus olietemp, rpm, accu, enz.. komen vaak niet goed in beeld na 'reset' indrukken. Antwoord Volvotech: Telefoonmodule loskoppelen... Die gebruik ik met de BT module dus gaat niet gebeuren.
- Net als Doeke ook een par keer gehad dat een richtingaanwijzer blijft hangen ==> accu loskoppelen.
- Automatische cruise control staat wel in de optielijst maar werkt niet. Ik heb juist gewacht met kopen tot dit er in zat.

Al met al vind ik persoonlijk dat Volvotech vaker negatief genoemd wordt hier, en op het Volvo-forum. Ik ben zelf ook een keer bij Bob geweest en hij was echt service gericht, jaar of 6 terug denk ik. Maar ik lees dingen die ik niet had verwacht van dit bedrijf. Vooral moeilijk doen over problemen achteraf, en terugsturen kan blijkbaar ook zomaar niet meer. Zelfs een verhaal dat het binnen 14 dagen (wettelijk) niet ging.

Collega had een 1999 S80. CFE er in, en direct problemen met de elektronica van de auto. CFE er uit, alles goed. Na wat gedoe CFE kunnen ruilen voor een andere CFE en later een camera module.

Over de IMIV ben ik het met Doeke eens, maar worden die niet 'gewoon' in Canada gemaakt en hier geïmporteerd?
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3741
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Ervaringen CFE Module

 · 
Posted: 07.01.2019 - 21:15  ·  #141
Ik dacht dat de iMiv iets van VolvoTech was, maar misschien is dit niet zo?

Over de eerste CFE; die deed het bij mij feilloos.
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4711
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Ervaringen CFE Module

 · 
Posted: 07.01.2019 - 21:17  ·  #142
Quote door Doeke Dobma

Ik dacht dat de iMiv iets van VolvoTech was, maar misschien is dit niet zo?

Over de eerste CFE; die deed het bij mij feilloos.


Ik kocht een imiv hier 2e hands via het forum.
Kwam er niet uit met de installatie en sloopte een kabel.

Uiteindelijk ben ik erheen gereden.
Hij installeerde de zaak met een nieuwe kabel .....

Die ik niet hoefde te betalen.

Dus daar waar dingen goed gaan gaan blijkbaar ook zaken fout.
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3741
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Ervaringen CFE Module

 · 
Posted: 07.01.2019 - 21:20  ·  #143
Dat is overal, in elk bedrijf. Waar het om gaat is, hoe los je de dingen die fout gaan op?
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3224
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Ervaringen CFE Module

 · 
Posted: 07.01.2019 - 21:20  ·  #144
Ja, deels wel dus:
http://www.imiv.ca/cms/about-u…imiv-team/

Herman, zeker. Ik ging er ook heen om zeker te weten dat het paste, maar het paste niet.
Geen moeilijk gedoe verder en service van Volvotech heb ik hoog staan.
Maar ik lees steeds vaker de slechte verhalen op beide fora.
Kan natuurlijk ook komen omdat er meer verkocht wordt dus meer te klagen valt.
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4711
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Ervaringen CFE Module

 · 
Posted: 07.01.2019 - 21:22  ·  #145
Quote door Jeroen

Ja, deels wel dus:
http://www.imiv.ca/cms/about-u…imiv-team/

Herman, zeker. Ik ging er ook heen om zeker te weten dat het paste, maar het paste niet.
Geen moeilijk gedoe verder en service van Volvotech heb ik hoog staan.
Maar ik lees steeds vaker de slechte verhalen op beide fora.
Kan natuurlijk ook komen omdat er meer verkocht wordt dus meer te klagen valt.


We weten hoe het werkt.
Als iets goed is hoor je nooit iemand.

Maar als er wat mis is roepen we het van de daken.
volvotech.eu
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Schiedam
Homepage: v-division.com
Berichten: 53
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Ervaringen CFE Module

 · 
Posted: 07.01.2019 - 21:32  ·  #146
Quote door Noob

Mijn CFE heeft het een tijd goed gedaan, maar de laatste tijd niet meer.
Uitgerekend tijdens de APK bedacht het klungel zich om ervoor te zorgen dat geen enkel indicatorlampje in het dash het nog deed en het groot licht niet meer "overgenomen" werd m.a.w. alleen nog maar seinen zonder het verklikkerlichtje te laten branden, maar niet meer constant branden.
De garage belde me op met afkeur als boodschap en de vraag of ze moesten repareren?
Ik was uiteraard perplex, vrouwlief was er naar toe gereden en alles werkte volgens haar en nu deze boodschap.
Auto door mijn vrouw opgehaald want vond dit wel een vreemd verhaal.
Thuisgekomen die avond even in de auto gesprongen en alles werkte zoals mijn vrouw al had weten te melden.
Twee weken ermee gereden eer ik naar de herkeuring kon. (weet het illegaal etc)
Auto aangeboden en wat denk je? WEEER de keurmeester die de auto wilt afkeuren omdat niets het doet.
Gelukkig was ik blijven wachten en kon dus meteen aanschouwen wat er aan de hand was en ja hoor geen verklikkerlichtjes en geen groot licht......
Toevallig dacht ik aan de CFE en na uittrekken van het ding werkte alles zoals het werken moet!
Nu heb ik wat liggen kloeten met dat ding, instellingen zijn zoals gewenst en de meeste dingen werken zoals ze moeten werken maar bv de portiervergrendeling bij overschrijden van de ingestelde snelheid (ingesteld op 20km/u) heeft zichzelf vervangen met het kort aangaan van alle knipperlichten.
VolvoTech reageert niet op mijn vragen terwijl ik dat ding toch gewoon officieel bij hun gekocht heb, dus daar heb ik niets aan.
Kan iemand me op het goede spoor zetten of moet ik het maar als een gevalletje "jammer dan" afdoen?


Ik ken dit verhaal niet uit email en heb geen support thread (ticket) kunnwn vinden met je klacht, en aan je forum naam kan ik (natuurlijk) ook niet echt opmaken hoe ik nog verder zou moeten zoeken (in email ofzo).

Wij reageren altijd op vragen, vrij snel vinden we zelf, sowieso met 'iets' (ookal kunnen we misschien eea niet gelijk oplossen) dus begrijp niet zo goed waar dit vandaan komt.

Klachten hier melden helpt niet, wij kunnen niet op alle globale fora dit soort issues 'bijhouden' en daaruit filteren, we geven dan ook overal aan (ook hier, zelfs in footer) : mail of ticket aanmaken aub.

Dus ook voor jou... graag een email of nog beter een ticket per bug die je vindt! (graag zoals we dan vragen met complete auto info erbij (ticket systeem helpt je daarbij)).

En het is dat ik toevallig gewezen werd (door iemand die zich verbaasde over de berichtjes hier) in dit draadje anders had ik hier ook nu niet gereageerd ;-)
volvotech.eu
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Schiedam
Homepage: v-division.com
Berichten: 53
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Ervaringen CFE Module

 · 
Posted: 07.01.2019 - 21:38  ·  #147
Quote door Jeroen

Ja, deels wel dus:
http://www.imiv.ca/cms/about-u…imiv-team/

Herman, zeker. Ik ging er ook heen om zeker te weten dat het paste, maar het paste niet.
Geen moeilijk gedoe verder en service van Volvotech heb ik hoog staan.
Maar ik lees steeds vaker de slechte verhalen op beide fora.
Kan natuurlijk ook komen omdat er meer verkocht wordt dus meer te klagen valt.


Dag Jeroen,

Service idd hoog in het vaandel, aan iets wat niet werkt heb je niks.
Ik schrijf zo nog even wat in reply op de eerdere posts, het zit allemaal iets genuanceerder (ook onze antwoorden op vragen van de betreffende personen) dan hier wordt neergezet.

En inderdaad, we zijn meer auto's en meer functies gaan ondersteunen en daar komt best wat bij kijken.
Niet alles ging (zeker bij de launch van de CFE Plus) gelijk goed in alle auto's terwijl we (uiteraard) conform testen dachten dat eea wel goed zou gaan.
Dat heet software ontwikkeling, daar komen bugs naar voren. Soms door eigen toedoen, maar steeds vaker blijkt door toedoen van verschillende software versies in auto's en modules.
Veelal ontstaan omdat er geen dealeronderhoud gedaan is al jaren (en dus geen software is bijgewerkt in de modules).
Daar kunnen we vaak omheen werken, maar niet altijd.

Ik reageer inhoudelijk even verder op de andere posts.
volvotech.eu
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Schiedam
Homepage: v-division.com
Berichten: 53
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Ervaringen CFE Module

 · 
Posted: 07.01.2019 - 21:41  ·  #148
Quote door hermanusb

Quote door Doeke Dobma

Ik dacht dat de iMiv iets van VolvoTech was, maar misschien is dit niet zo?

Over de eerste CFE; die deed het bij mij feilloos.


Ik kocht een imiv hier 2e hands via het forum.
Kwam er niet uit met de installatie en sloopte een kabel.

Uiteindelijk ben ik erheen gereden.
Hij installeerde de zaak met een nieuwe kabel .....

Die ik niet hoefde te betalen.

Dus daar waar dingen goed gaan gaan blijkbaar ook zaken fout.


Dat hebben ze netjes opgelost dan !

Maar (buiten betalen want dat laten we klanten normaliter wel doen ;-) ) is dat wel een beetje de manier van service verlenen zoals we die willen uitvoeren. (En dat gaat soms mis als het druk is, dan gaan klanten voor die net besteld hebben en aandacht nodig hebben en vergeten we bijvoorbeeld een telefoontje te retourneren, het gebeurt...)
volvotech.eu
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Schiedam
Homepage: v-division.com
Berichten: 53
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Ervaringen CFE Module

 · 
Posted: 07.01.2019 - 22:09  ·  #149
Quote door Jeroen

Ik vind het ook een mooie toevoeging aan de auto. Wil wel even iets kwijt, want nu lees ik toch weer dat meer mensen hetzelfde idee hebben.

In de 2003 S60 D5 had ik één van de eerste CFE's, toen nog de VCE. M@rcel kwam 2 keer bij mij en ik ben een keer bij hem geweest om de auto door te meten.
Kreeg van hem toen een VCE met een beetje korting voor het meten aan de auto.
Die VCE heeft het altijd goed gedaan, geen vage dingen eigenlijk. Heeft even geduurd voordat automatisch inschakelen van de cruise control werkte maar ook dat ging perfect.

Nu heb ik een 2008 S60 2.5t met een CFE Plus, en daar ben ik toch wat minder over te spreken.
- Hij steekt uit waardoor het klepje van de OBD niet meer dicht kan. De vorige zat achterin de auto dus nergens last van.
- Unlocken van de auto wordt wel ontvangen door de auto, approach verlichting gaat aan en spiegels klappen uit. Maar de auto gaat pas van het slot als ik na 2 tellen nog een keer unlock druk. Rete irritant... Antwoord Volvotech: Even beta firmware installeren, dus er is hoop.
- DIM info van de CFE, dus olietemp, rpm, accu, enz.. komen vaak niet goed in beeld na 'reset' indrukken. Antwoord Volvotech: Telefoonmodule loskoppelen... Die gebruik ik met de BT module dus gaat niet gebeuren.
- Net als Doeke ook een par keer gehad dat een richtingaanwijzer blijft hangen ==> accu loskoppelen.
- Automatische cruise control staat wel in de optielijst maar werkt niet. Ik heb juist gewacht met kopen tot dit er in zat.

Al met al vind ik persoonlijk dat Volvotech vaker negatief genoemd wordt hier, en op het Volvo-forum. Ik ben zelf ook een keer bij Bob geweest en hij was echt service gericht, jaar of 6 terug denk ik. Maar ik lees dingen die ik niet had verwacht van dit bedrijf. Vooral moeilijk doen over problemen achteraf, en terugsturen kan blijkbaar ook zomaar niet meer. Zelfs een verhaal dat het binnen 14 dagen (wettelijk) niet ging.

Collega had een 1999 S80. CFE er in, en direct problemen met de elektronica van de auto. CFE er uit, alles goed. Na wat gedoe CFE kunnen ruilen voor een andere CFE en later een camera module.

Over de IMIV ben ik het met Doeke eens, maar worden die niet 'gewoon' in Canada gemaakt en hier geïmporteerd?


- Hij steekt uit waardoor het klepje van de OBD niet meer dicht kan. De vorige zat achterin de auto dus nergens last van.
VT>> correct. daarom geven we aan dat je de 2 torx schroeven waarmee de OBD stekker in de auto vast zit iets kunt 'lossen' zodat de stekker iets omhoog / naar achteren kan en het klepje met CFE Plus en al weer dicht kan.

- Unlocken van de auto wordt wel ontvangen door de auto, approach verlichting gaat aan en spiegels klappen uit. Maar de auto gaat pas van het slot als ik na 2 tellen nog een keer unlock druk. Rete irritant... Antwoord Volvotech: Even beta firmware installeren, dus er is hoop.
VT>> Antwoord zal zijn geweest : graag beta installeren, er is eea gefixed in die beta en willen graag van het laatste uitgangspunt uitgaan (of van dien aard), we zullen je nooit zomaar het bos insturen...

- DIM info van de CFE, dus olietemp, rpm, accu, enz.. komen vaak niet goed in beeld na 'reset' indrukken. Antwoord Volvotech: Telefoonmodule loskoppelen... Die gebruik ik met de BT module dus gaat niet gebeuren.
VT>> Antwoord zal zijn geweest : het is ons bekend dat bepaalde software versies in telefoon modules niet geheel conform werken op de canbus. Er zijn 16 versies van die software op de markt en 8 (!) verschillende hardware versies van de telefoon module. Allemaal doen ze even NET iets anders en ongeveer de helft geeft geen problemen.|
ALS je een telefoonmodule hebt en die niet gebruikt, los je het op door de groene stekker te verwijderen uit de module, deze stopt dan zich te promoten op de canbus en overschrijft de DIM niet meer half. (Want dat is wat er gebeurt...)
Uiteraard zijn we zoekende naar een oplossing die al die nattigheid oplost, maar dat is buitengewoon complex.

Waarom had de CFE Classic dit probleem niet? Simpelweg omdat de CFE op een hele andere manier werkt en door de structuur (de CFE plus moet immers meer kunnen) op een betere (!) manier de bus bevraagt en beschrijft.


- Net als Doeke ook een par keer gehad dat een richtingaanwijzer blijft hangen ==> accu loskoppelen.
VT>> Hoe vervelend ook, (en ook zoekende want probeer het maar eens te reproduceren en dan ook nog in bits en bytes op te slaan wat er gebeurt), het enige wat we zien is dat SOMMIGE CEM's (lees : Hardware EN Software versie combinaties) een memory leak hebben (langzaam loopt geheugen vol omdat een originele 'clear' van dit geheugen wat zou moeten gebeuren in de CEM, niet of te laat plaats vindt.

Laatste beta lost hier wat in op (wat verbeteringen aangebracht die de CEM wat minder snel in de verleiding brengen zich vol te laten lopen), dus sowieso die graag installeren. (We weten van 2 anderen dat dit enorm heeft geholpen en de frequentie van hangen van die knipper terug gebracht is naar eens per jaar (of langer, van 1 hebben we nog geen nieuw bericht terug en dat is langer dan een jaar geleden).

Je zou in zo'n geval makkelijk kunnen denken dat de CFE Plus de 'oorzaak' is van het probleem. Gek genoeg is het dat niet.
Ik probeer het even eenvoudig uit te leggen:
De CEM logica (in dit geval even specifiek) heeft een foutje en dat foutje (vollopen geheugen en hangen op een memory adres eenvoudig gezegd) wordt zichtbaar omdat er aanspraak gemaakt wordt op dat memory adres, iets wat in het geval zonder CFE Plus nauwelijks voorkomt.
Zo weinig dat door de jaarlijkse beurt (reset van CEM), af en toe een accu wissel (stroom er af), een software load etc genoeg is in een normale situatie om dit bijna nooit te laten gebeuren. (Reset of sofware load of accu los is memory schoon, dus weer ruimte om heel lang verder te kunnen...)

- Automatische cruise control staat wel in de optielijst maar werkt niet. Ik heb juist gewacht met kopen tot dit er in zat.
VT>> correct, daar kan ik het mee eens zijn. zijn we mee bezig maar is complex en blijkt (ook weer...) in sommige modellen te activeren en in sommige niet.
Het is voor ons (nog) niet mogelijk om per model / motor / modeljaar etc te scheiden, dus kunnen het niet 'aanzetten' voor 3 types en voor 21 niet bijvoorbeeld.


Al met al vind ik persoonlijk dat Volvotech vaker negatief genoemd wordt hier, en op het Volvo-forum.
VT>> in dit draadje is het wel raak ja ;-)
Volvo-forum zie ik dat niet terug (maar dat kan zijn omdat ik monitor op de CFE speifieke zaken).

Ik ben zelf ook een keer bij Bob geweest en hij was echt service gericht, jaar of 6 terug denk ik.
VT>> heb ik niet meer voor de geest, is lang terug, maar idd we willen service gericht werken, linksom of rechtsom.

Maar ik lees dingen die ik niet had verwacht van dit bedrijf.
VT>> wij ook niet!
Vooral moeilijk doen over problemen achteraf, en terugsturen kan blijkbaar ook zomaar niet meer. Zelfs een verhaal dat het binnen 14 dagen (wettelijk) niet ging.
VT>> hangt er geheel van af wat voor product het betreft en of het bij ons is afgehaald of online is besteld etc.
Verkijk je aub niet op dit soort situaties, ALS wij een nee geven op een retour is er echt wat aan de hand.

Zo hebben we zoals laatst een retour geweigerd (ja, binnen 14 dagen na aankoop).
Maar na 2.5 uur geregistreerde support, na niet lezen van handleidingen, product tig keer herladen met diverse firmwares, aanpassingen op verzoek van klant in firmware en die uiteindelijk retour wil sturen "omdat mijn vrouw het toch wel wat duur vond en er af wil").
Sorry, soms zijn er grenzen, ook voor een bedrijf. (Wet of geen wet...)

Collega had een 1999 S80. CFE er in, en direct problemen met de elektronica van de auto. CFE er uit, alles goed. Na wat gedoe CFE kunnen ruilen voor een andere CFE en later een camera module.
VT>> verhaal herinner ik me (sorry) niet. (zonder het als excuus te willen gebruiken maar bij ons gaat het natuurlijk de hele dag over 'hetzelfde' en voor de klant is zijn auto natuurlijk speciaal en bekend, wij zien er sowieso een stuk of 5 per dag en spreken zeker 100-150 klanten per dag op de 1 of andere manier die allemaal een Volvo hebben...
"gedoe" kan ik me echter niet voorstellen.
WEL kan ik me voorstellen dat er eerst geprobeerd is goed uit te vinden wat er loos was en of er geen installatie issues ten grondslag lagen aan de questie.
Dit dan weer om te voorkomen dat een klant iets retourt voor omruilen en de omruiling 'useless' is en de klant er dus niks mee is opgeschoten.
Vaak veel vragen van onze kant in zo'n geval, we zijn redelijk goed in staat om op basis van die antwoorden dan te bepalen wat een goede actie is; omruilen of nog meer vragen stellen.
Soms zijn de antwoorden van de klant ( met alle respect ) zo incompleet (voor ons om te beoordelen) dat het doorvragen noodzakelijk is.
KAn het zijn dat dat dat hier het geval was?

Grote Volvo groet en support as usual (snel en zo adequaat mogelijk!).
Team VolvoTech
volvotech.eu
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Schiedam
Homepage: v-division.com
Berichten: 53
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Ervaringen CFE Module

 · 
Posted: 07.01.2019 - 22:13  ·  #150
Quote door hermanusb

Ik heb een cfe en die heeft het meer dan uitstekend gedaan.
Maar wel de eerste versie.

Echter met de nieuwe radio erin zijn er blijkbaar wat opties vervallen die in verbinding met de rti staan.
Want bij mijn auto moet hij niet in de obd poort maar in de buurt vd rti aangesloten worden.

Volvotech heeft dat indertijd voor mij gedaan.


Doet of deed ie het goed? (doet mag ik hopen?)

Hoe zit eea ingebouwd en waar?
Waarom leg je relatie met radio/rti?
Welke nieuwe radio?

In jouw auto (ik neem het type en modeljaar) even uit de footer van je berichtjes, kan de CFE / CFE Plus niet worden ingeprikt op de OBD poort omdat die OBD poort niet actief blijft als de auto uitgezet wordt...
Dit geldt voor P2 modellen (S60/V70/S80/XC70/XC90 tm modeljaar 2004).
Vanaf MY2004 (Dus modeljaar 2005 en jonger) is dat "probleem" weg en kan er direct worden ingeprikt.

De CFE Classic kan overal in de auto gemonteerd worden (evt aan een verloopkabel op bestaande apparatuur) waar de LS-Can aanwezig is. Denk hierbij aan achter de radio, bij de RTI computer of bij de AEM (of aansluiting daarvan).

De CFE Plus MOET aangesloten worden op beide canbussen, LS-Can en HS-Can.
Dit kan bijna alleen maar goed gedaan worden direct aan de CEM, links onder je dashboard.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0