Flushen automaat

Minerale olie of synthetisch?

 
 
 
 
 
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 36
Berichten: 2763
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Flushen automaat

 · 
Posted: 15.02.2018 - 09:28  ·  #46
Voor mij is het simpel: de automaat wordt niet gefabriceerd door Volvo zelf, maar door Aisin-Warner (idd, de waterpompenfabrikant). Tegelijk met het ontwerp van de bak wordt er een olie voorgeschreven. Die olie kun je kopen bij Volvo of bij Toyota (T-4 of zoiets). Elke andere olie is een benadering van deze voorgeschreven olie. Daarbij wordt Mobil JWS3309 gezien als 'meest gelijkend' op OEM.

Bij de meesten gaan het met de volsyntheet prima. Bij sommigen ook niet. Blijft toch een beetje raketwetenschap, gemengd met geluk t.a.v. de toestand/staat van de bak.
Honk
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 45
Geregistreerd: 01 / 2018
Subject:

Re: Flushen automaat

 · 
Posted: 02.04.2018 - 09:44  ·  #47
Allen,

Even een update over de bakflush.
Ik ben nu ongeveer 3000 km verder en de bak schakelt prima.Geen enorme verbeteringen want de bak schakelde al goed.
Het enige wat wel opviel is dat de bak wat vlotter opschakelt.
Geen bijzondere lofuiting over het flushen maar ik denk gewoon een onderhoudsinterval aanhouden van misschien 60.000-80.000 km!!

Gr,
Marcel
The_ike_master
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Houten
Leeftijd: 42
Berichten: 346
Geregistreerd: 12 / 2015
Subject:

Re: Flushen automaat

 · 
Posted: 07.04.2018 - 11:08  ·  #48
Zal ook mijn ervaring delen. Mijn auto begon vlak na aankoop problemen te vertonen met opschakelen van 2 naar 3. Op 2 verschillende locaties de bak laten flushen. In Woerden en bij gery. Tussen de 2 flush beurten is de auto terug geweest naar de verkoper. Deze heeft toen de b4 servo cover vervangen op mijn aanraden. Toen ik hem ophaalde kwam ik er achter dat ze een cleaner hadden toegevoegd aan mijn bak tegen mijn zin in. Gelijk een afspraak gemaakt bij Gery om die troep er uit te laten halen. Opweg naar huis bij de verkoper vandaan reed mijn auto super en schakelde zeer goed. Helaas werd dat na een dag heel snel minder. Ook gery heeft dit met een flush niet kunnen verhelpen. Er was dus nog maar 1 oplossing. Revisie. Na de revisie kreeg ik te horen dat de seals van mijn kleppenblok zo lek als wat waren. Ook was er wel wat slijtage in de bak. Nu zit er bij mij een gereviseerde bak onder met minerale volvo atf. Weet 1 ding. Deze bak krijgt op vaste intervallen nieuwe minerale atf en wordt volgens de voorschriften onderhouden. Hier valt de powerflush met synthetische olie niet onder. Neem geen risico meer ondanks dat mijn probleem niet door een flush is ontstaan maar door een idioot die cleaner in een bak die in bedrijf is gooit. Cleaner komt nooit meer in 1 onderdeel van mijn auto :)
BIGW
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: achterhoek
Leeftijd: 53
Berichten: 1148
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Flushen automaat

 · 
Posted: 07.04.2018 - 12:43  ·  #49
Quote door The_ike_master

Zal ook mijn ervaring delen. Mijn auto begon vlak na aankoop problemen te vertonen met opschakelen van 2 naar 3. Op 2 verschillende locaties de bak laten flushen. In Woerden en bij gery. Tussen de 2 flush beurten is de auto terug geweest naar de verkoper. Deze heeft toen de b4 servo cover vervangen op mijn aanraden. Toen ik hem ophaalde kwam ik er achter dat ze een cleaner hadden toegevoegd aan mijn bak tegen mijn zin in. Gelijk een afspraak gemaakt bij Gery om die troep er uit te laten halen. Opweg naar huis bij de verkoper vandaan reed mijn auto super en schakelde zeer goed. Helaas werd dat na een dag heel snel minder. Ook gery heeft dit met een flush niet kunnen verhelpen. Er was dus nog maar 1 oplossing. Revisie. Na de revisie kreeg ik te horen dat de seals van mijn kleppenblok zo lek als wat waren. Ook was er wel wat slijtage in de bak. Nu zit er bij mij een gereviseerde bak onder met minerale volvo atf. Weet 1 ding. Deze bak krijgt op vaste intervallen nieuwe minerale atf en wordt volgens de voorschriften onderhouden. Hier valt de powerflush met synthetische olie niet onder. Neem geen risico meer ondanks dat mijn probleem niet door een flush is ontstaan maar door een idioot die cleaner in een bak die in bedrijf is gooit. Cleaner komt nooit meer in 1 onderdeel van mijn auto :)


Wat is jou kilometerstand en heb jij dan ook een automaat hendel L/P zonder zijde linkse beweging.
The_ike_master
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Houten
Leeftijd: 42
Berichten: 346
Geregistreerd: 12 / 2015
Subject:

Re: Flushen automaat

 · 
Posted: 07.04.2018 - 13:13  ·  #50
De auto heeft 288000 gelopen en heeft geen geartronic
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39727
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Flushen automaat

 · 
Posted: 07.04.2018 - 15:58  ·  #51
Erg slordig, of kan ik beter zeggen, gewoon dom.
Bij Volvo moet je je echt aan de voorschriften houden en een verkeerde cleaner, of verkeerd gebruik hiervan kan moordend zijn voor een bak.
Overigens, door een volsyntheet bakolie, wel met de juiste specs, is nog nooit een bak kapotgelopen.
Toevoegingen zijn een heel ander verhaal.
En heb je desondanks toch twijfel, dan inderdaad de olie bij de dealer halen, dan zit het gevoelsmatig ook goed.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0