Forte Diesel Conditioner

 
 
 
 
 
arnold_w
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gelderland
Leeftijd: 57
Homepage: avanwijk.nl
Berichten: 221
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Forte Diesel Conditioner

 · 
Posted: 29.05.2013 - 06:34  ·  #61
En nu er zich naast Forte ook andere merken aandienen rijst natuurlijk de vraag, wat is het beste?
Bovendien zijn er nogal wat prijsverschillen.

Forte Advanced Diesel Conditioner (€ 20,=) link
Tunap 134 (€ 48,=) link
Marly Diesel Injectie Ultra (€ 40,=) link

En verder kwam ik nog een in Duitsland populair merk tegen...
LiquiMoly 5120 Super Diesel Additiv (€ 7,=) link
Link fabrikant
typhoon
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 55
Berichten: 220
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Forte Diesel Conditioner

 · 
Posted: 29.05.2013 - 07:33  ·  #62
Quote door arnold_w

En nu er zich naast Forte ook andere merken aandienen rijst natuurlijk de vraag, wat is het beste?
Bovendien zijn er nogal wat prijsverschillen.

Forte Advanced Diesel Conditioner (€ 20,=) link
Tunap 134 (€ 48,=) link
Marly Diesel Injectie Ultra (€ 40,=) link

En verder kwam ik nog een in Duitsland populair merk tegen...
LiquiMoly 5120 Super Diesel Additiv (€ 7,=) link
Link fabrikant


Bij mijn vorige auto gebruikte ik dit http://www.marly.com/lang/nl-n…itief.aspx
Arthur30
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Den Haag
Leeftijd: 41
Berichten: 332
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

Re: Forte Diesel Conditioner

 · 
Posted: 29.05.2013 - 11:00  ·  #63
Quote door arnold_w

En nu er zich naast Forte ook andere merken aandienen rijst natuurlijk de vraag, wat is het beste?
Bovendien zijn er nogal wat prijsverschillen.

Forte Advanced Diesel Conditioner (€ 20,=) link
Tunap 134 (€ 48,=) link
Marly Diesel Injectie Ultra (€ 40,=) link

En verder kwam ik nog een in Duitsland populair merk tegen...
LiquiMoly 5120 Super Diesel Additiv (€ 7,=) link
Link fabrikant


Tunap 134 staat op Ebay voor +/- 22 euro exl. verzend kosten.
[url=http://www.ebay.nl/itm/Tunap-Premium-134-fuel-system-Diesel-Injector-Injection-Cleaner-500ML-LARGE-/281108906515?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item4173658213[/url]
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Forte Diesel Conditioner

 · 
Posted: 29.05.2013 - 13:49  ·  #64
Flushen is sowieso geen overbodige luxe lijkt mij. Al is het maar preventief. ;)
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Forte Diesel Conditioner

 · 
Posted: 29.05.2013 - 17:41  ·  #65
Als je het over de bak hebt, dan ben ik dit met je eens.
Als je het over de motor hebt, dan word ik terughoudender.
Er staat nog ergens een draadje van iemand, welke dit gedaan heeft.
Na een tijd kwam de drijfstang uit het blok zetten. :'(
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Forte Diesel Conditioner

 · 
Posted: 29.05.2013 - 23:56  ·  #66
Ohw verkeerde draadje... Ik bedoelde inderdaad als het om de bak gaat.
maaidie
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Evergem
Leeftijd: 50
Berichten: 297
Geregistreerd: 04 / 2011
Subject:

Re: Forte Diesel Conditioner

 · 
Posted: 02.06.2013 - 13:34  ·  #67
Hoi iedereen,
Iemand dit al geprobeerd?
http://www.bardahlstore.nl/web…500ml.html
Ik heb er al 2x eentje toegevoegd, elke 30.000km en moet zeggen, mijn mazoutvuurtje loopt heel zoetjes zonder geknetter. Ik giet dit flesje in de tank wanneer die nog voor 1/3 gevuld is. Daarna een beetje stevig doorrijden zodanig dat de verstuivers eens goed "open gaan" en de turbo eens goed "cenrifugeerd". Het is een eeuwenoud merk en heeft z'n strepen allang verdiend in de auto en vracht-industrie.
Ik kan dit alleen maar ten stelligste aanraden.
Wat die recensies op de site betreft... Die kunnen echt zijn, maar die kunnen evengoed dikke fake zijn. Die hou ik dus in het midden. Ik ondervind zelf dat het product zijn werk goed doet en de prijs is matig. Vanaf 50€ zijn de verzendkosten zelfs gratis, dus ik zou zeggen... proberen maar. :happy:
arnold_w
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gelderland
Leeftijd: 57
Homepage: avanwijk.nl
Berichten: 221
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Forte Diesel Conditioner

 · 
Posted: 05.06.2013 - 13:42  ·  #68
Tank met Forte is inmiddels leeg, maandag afgetankt en sindsdien 350km gereden met gisteren een ritje Nijmegen<>Amsterdam.
Ik heb de hele weg ongeveer 100 gereden (110 op de teller = 105 volgens GPS) en zag met regelmaat het actuele verbruik onder de 4 l/100 zakken.
Heel vaak zelfs in de buurt van de 3.5. Ik heb daarna ook nog wat ritjes binnendoor gehad en het gemiddelde verbruik staat nu op 4.2 l/100.
In de praktijk (aan de pomp) zal dat neerkomen op 5 l/100 maar dit heb ik nog niet eerder gehaald met snelwegverkeer.

Ik rijd nog steeds op m'n winterbanden die ik aan het oprijden ben, binnenkort een paar nieuwe zomerbandjes bestellen en dan kan het verbruik nog wel wat naar beneden. Het wachten is natuurlijk tot de tank helemaal leeg is en dan kan ik zien wat hij gemiddeld over 1100km heeft gedaan.

Wordt vervolgd....
arnold_w
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gelderland
Leeftijd: 57
Homepage: avanwijk.nl
Berichten: 221
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Forte Diesel Conditioner

 · 
Posted: 19.06.2013 - 06:59  ·  #69
Tank was leeg en vanmorgen weer afgevuld. Boordcomputer gaf een gemiddelde aan van 4,7 ltr/100, maar de werkelijkheid komt uit op 5,88.
Dat is de eerste keer dat ik de 1:17 heb gehaald, bij gelijke rustige rijstijl en nog steeds op de wintersloffen. Normaal zit ik zo rond de 1:15,5. Of het helemaal door de Forte komt weet ik niet, denk dat het warme weer ook meespeelt. Ook had ik er deze keer 5w30 olie, hiervoor 10w30, wellicht dat dat ook nog iets uitmaakt.

Al met al vind ik 1:17 niet slecht voor een automaat die 1600kg moet verplaatsen.
jeroenbunte
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Ede
Leeftijd: 54
Berichten: 386
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Forte Diesel Conditioner

 · 
Posted: 19.06.2013 - 08:54  ·  #70
Quote door arnold_w

Tank was leeg en vanmorgen weer afgevuld. Boordcomputer gaf een gemiddelde aan van 4,7 ltr/100, maar de werkelijkheid komt uit op 5,88.
Dat is de eerste keer dat ik de 1:17 heb gehaald, bij gelijke rustige rijstijl en nog steeds op de wintersloffen. Normaal zit ik zo rond de 1:15,5. Of het helemaal door de Forte komt weet ik niet, denk dat het warme weer ook meespeelt. Ook had ik er deze keer 5w30 olie, hiervoor 10w30, wellicht dat dat ook nog iets uitmaakt.

Al met al vind ik 1:17 niet slecht voor een automaat die 1600kg moet verplaatsen.


Er speelt nog een factor mee waarschijnlijk. Het placebo effect. Doordat je het spul erin giet en verwacht/hoopt dat je auto zuiniger gaat rijden, ga je ook zuiniger rijden.
arnold_w
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gelderland
Leeftijd: 57
Homepage: avanwijk.nl
Berichten: 221
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Forte Diesel Conditioner

 · 
Posted: 19.06.2013 - 13:09  ·  #71
Wat ik al zei, ik heb dezelfde rijstijl aangehouden, ben echt niet nog langzamer of zuiniger gaan rijden.

Overigens verwachte ik ook niet direct een besparing, maar meer preventief reinigen van brandstoftoevoer, verstuivers etc.
Als je dat regelmatig doet (1x per jaar) dan zul je ook weinig verschil merken. Pas als je het nooit hebt gebruikt en de boel goed vervuild is, dan heb je kans dat je het verschil wel gaat merken.

Ga nu weer een tankje vlot rijden, gewoon toegestane snelheden en wat vlotter optrekken, kijken hoe dat eruit gaat zien over een week of twee.
BJ84
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 39
Berichten: 107
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: Forte Diesel Conditioner

 · 
Posted: 19.06.2013 - 15:43  ·  #72
Het weer helpt op dit moment ook erg mee.
jeroenbunte
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Ede
Leeftijd: 54
Berichten: 386
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Forte Diesel Conditioner

 · 
Posted: 19.06.2013 - 21:13  ·  #73
Quote door arnold_w

Wat ik al zei, ik heb dezelfde rijstijl aangehouden, ben echt niet nog langzamer of zuiniger gaan rijden.

Overigens verwachte ik ook niet direct een besparing, maar meer preventief reinigen van brandstoftoevoer, verstuivers etc.
Als je dat regelmatig doet (1x per jaar) dan zul je ook weinig verschil merken. Pas als je het nooit hebt gebruikt en de boel goed vervuild is, dan heb je kans dat je het verschil wel gaat merken.

Ga nu weer een tankje vlot rijden, gewoon toegestane snelheden en wat vlotter optrekken, kijken hoe dat eruit gaat zien over een week of twee.


Pas als je het nooit hebt gebruikt. hmmm nee ik heb nog nooit gebruikt haha
arnold_w
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gelderland
Leeftijd: 57
Homepage: avanwijk.nl
Berichten: 221
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Forte Diesel Conditioner

 · 
Posted: 01.08.2013 - 07:20  ·  #74
Even een update na een paar tankbeurten en ca 3000km sinds mijn laatste bericht.

Ondanks de nieuwe 5W30 olie, 4 nieuwe Continentals en een flesje Forte in mei is mijn verbruik er niet heel veel beter van geworden.
Eigenlijk had ik gedacht in de zomer op nieuwe sloffen zuiniger te gaan rijden dan op de oude versleten winterbanden, maar dat is me niet gelukt.

Ik heb dezelfde rijstijl aangehouden, 110 op de snelweg met CC, rustig optrekken, lang uit laten rollen etc.
Constant dezelfde ritjes naar m'n werk op en neer en 1x een langere rit naar A'dam, net als in andere maanden.
Uiteindelijk niet zuiniger kunnen rijden dan 1:16,7, terwijl ik begin juni met de winterbanden nog 1:17 haalde.
Ik kan dus niet bepaald zeggen dat de Conti's nou zoveel zuiniger rijden dan de oude versleten gecupte en trillende Falke winterbanden.
Dat valt me dus eigenlijk een beetje tegen.

Wat wel is veranderd zijn de velgen, de winterbanden liggen om de originele Volvovelgen en de nieuwe Conti's op de imitatie R-velgen.
Zou daar verschil ik kunnen zitten, meer luchtweerstand, gewicht etc ?

Mijn zuinige 1000km ritten in de winter (nog met oude olie en op Falke winterbanden) lagen rond de 1:16
Vorige zomer 1000 km met de oude eveneens versleten en trillende Falke zomerbanden en oude olie gemiddeld op 1:16,4
En nu dus na Forte Conditioner, nieuwe olie in mei en nieuwe zomerbanden begin juli kom ik niet verder dan 1:16,7

Totaal gemiddelde na een jaar rijden op 3 verschillende banden en doorgaans rustige rijstijl is 1:15,5
Voor een 1500kg wegende automaat valt me dat nog niet eens tegen, mijn vorige V40 handbak deed gemiddeld 1:16,5
Op Spritmonitor sta ik t.o.v. vergelijkbare modellen en jaartal op de tweede plaats.
Maar volgens mij moet het toch nog wel iets zuiniger kunnen, iemand nog tips?
vpi
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 51
Berichten: 678
Geregistreerd: 05 / 2011
Subject:

Re: Forte Diesel Conditioner

 · 
Posted: 01.08.2013 - 08:37  ·  #75
1 wat in me opkomt: wat zijn de maten van de zomer- en winterbanden?
 
Selected quotes for multi-quoting:   0