HELP! vervangende schokdempers en veren

Maartenwk
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 36
Subject:

HELP! vervangende schokdempers en veren

· 
Posted: Vandaag om 17:35  ·  #1
Ik ben op zoek naar de juiste onderdeelnummers voor schokdempers en veren voor onze classic uit 99 My2000.

De auto is origineel geleverd met nivomats, door de vorige eigenaar(en) zijn de achterveren en dempers vervangen maar helaas niet door de juiste, de auto staat achter scheef en loopt aan bij het afrijden van drempels.

Weet iemand de juiste onderdeel nummers voor de schokdemper, normale veren en verzwaarde veren??
Remco1978
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 26
Subject:

Re: HELP! vervangende schokdempers en veren

· 
Posted: Vandaag om 18:55  ·  #2
Er staat/stond ergens een pagina over dit onderwerp op dit forum. Kon je aan de hand van het nummer wat er in je alto staat , achterhalen welke schokbrekers bij jou auto hoorde. In dat nummer zat verwerkt welke schokbrekers voor voorzijde was en welke schokbrekers voor achterzijde. En welke veren voor voorzijde en welke veren voor achterzijde. Dat heb ik toen voor mijn v70 ook gebruikt.
Maartenwk
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 36
Subject:

· 
Posted: Vandaag om 19:01  ·  #3
Quote door Remco1978

Er staat/stond ergens een pagina over dit onderwerp op dit forum. Kon je aan de hand van het nummer wat er in je alto staat , achterhalen welke schokbrekers bij jou auto hoorde. In dat nummer zat verwerkt welke schokbrekers voor voorzijde was en welke schokbrekers voor achterzijde. En welke veren voor voorzijde en welke veren voor achterzijde. Dat heb ik toen voor mijn v70 ook gebruikt.

Ja klopt inderdaad en dan kom ik uit op nivomats, deze zijn eronderuit en zoek nu een geschikte vervanging voor het huidige zooitje :P
koennie
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 41
Subject:

· 
Posted: Vandaag om 19:58  ·  #4
Is het niet gewoon zo dat ze alleen de nivomats uitgewisseld hebben voor normale dempers en de veren niet vervangen hebben?
Veren die bij nivomats horen zijn minder zwaar.
Wellicht kun je het al flink verbeteren door de juiste veren te plaatsen. Mits je huidige dempers nog fatsoenlijk werken natuurlijk.
Ik meen ook dat de schotels en rubbers anders zijn bij nivomats.
Vogel
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 48
Subject:

· 
Posted: Vandaag om 20:18  ·  #5
Ik heb ooit bij mijn v70 (2007, oud modeljaar) de conversie gedaan.
Welke schokdempers voor jou passend zijn is heel persoonlijk.
Ik wilde schokdempers die dicht tegen de originele schokdempers (voor de versies zonder nivomats) aanzaten.
De exacte originele Sachs schokdempers zijn echter niet meer leverbaar.

Ik ben op deze onderdelen uitgekomen: ( onderdelen-icm-bilstein-schokbrekers-achter-t17000.html )
Veren: Bilstein B3 (36-214792)
Taatspot: Febi (22648) --> vaak lagers genoemd, maar dat zijn het niet.
Schokbrekers: Bilstein (24-193276)

Het reed VEEL beter dan die versleten nivomats, maar op hobbelige weggetjes hoorde je ze wel wat meer.
Overigens vond in het vervangen van de veren best wel een naar klusje om te doen.
Selected quotes for multi-quoting:   0