En hoe begint het nieuwe jaar?

 
 
 
 
 
Toetje
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 183
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

En hoe begint het nieuwe jaar?

 · 
Posted: 03.01.2014 - 08:37  ·  #1
Met een Zaf die blijkbaar gestart moet worden door met een stok en een hamer op iets onder de motorkap te tikken :P . Briljant. Volgens de WW ook niet te repareren en een bekend probleem bij dit type en leeftijd auto's. Oh joy.

Nou ben ik dat ding aardig zat en mijn wederhelft idem dito, vooral omdat hij er mee naar het werk moet en ik ga natuurlijk niet op pad met onze dochter als ik niet weet of dat ding wel of niet gaat starten. Ik kan ook wel met een hamer en stok op de juiste plek slaan, dat is het probleem niet maar hoe lang blijft ie dat doen?

Dus maar besloten om wat eerder op zoek te gaan naar een ander. Probleem, budget dus we gaan de gok wagen om een Volvo rond een bedrag van 1500 euro te vinden. Een die uiteraard netjes onderhouden is en hopelijk een die gewoon weg moest omdat de eigenaar niet met meer dan 3 ton op de teller wilde rijden (schande overigens maar goed, zijn wij blij mee natuurlijk).

Eng vind ik het wel maar Tris heeft beloofd ons te helpen en aangezien wij geen ruk verstand van auto's hebben is dat wel een prettig gevoel.

Bedoeling is een schatje uit 1998 - 2000. 2.5 benzine (en geloof ik nog wat andere dingen die ik uiteraard al vergeten ben :P). Ik vind het supercoole bromknorren. Mijn liefste echtgenoot had natuurlijk liever een supermodern model gehad en toegegeven, ik hou ook van de hedendaagse gadgets. Aan de andere kant is de Zaf een rijdende computer maar moest wel vrij snel na aankoop de hoofdcomputer vervangen worden... gadgets kan ik er zelf ook wel inzetten :D.

In principe gaan we er vanuit dat ie bedoeld is als tussenoplossing maar goed, je weet nooit, als ie goed is en goed blijft dan ben ik persoonlijk iemand die het daarbij houdt. De man des huizes echter zal wel anders denken.

Het is dus een hemel van discussies in huize Toet want ik weet dat een Volvo met km's nog jaren meekan maar de Toetman is van mening hoe minder hoe beter. Ja schat, hoe minder hoe meer peso's en die hebben we nu effe niet. Gelukkig laat Zaffy ons niet in de steek en wilde al 3 x niet starten dus de km stand wordt steeds minder een probleem haha.

Al met al, wish us luck! Ben heel benieuwd welke Volvo ons gezin gaat vergezellen :D. Ik hou jullie op de hoogte. Wie weet rijden we binnenkort ook wel in zo'n heerlijk knorrende, Zweedse tempel op wielen!
tienklepper
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Geleen
Leeftijd: 47
Homepage: linkedin.com/in/ju…
Berichten: 3115
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: En hoe begint het nieuwe jaar?

 · 
Posted: 03.01.2014 - 08:49  ·  #2
Ah... een Classic! :love: Succes met de zoektocht en zo te lezen komt dat wel goed!
Toetje
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 183
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: En hoe begint het nieuwe jaar?

 · 
Posted: 03.01.2014 - 09:11  ·  #3
Ik hoop het tienklepper. Niet dat Tris niet mijn vertrouwen heeft hoor, maar na de Opel-ervaringen bibber ik al bij de gedachte. Ik hou me vast aan de wetenschap dat Volvo gewoon oersterk is. Dan moet het inderdaad goedkomen :).
Toetje
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 183
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: En hoe begint het nieuwe jaar?

 · 
Posted: 03.01.2014 - 09:59  ·  #4
http://www.autowereld.nl/volvo…tails.html

Dit is er overigens een die we op het oog hadden. Kachelradiateur lekt en dat baart me enigzins zorgen. Niet omdat ik er verstand van heb hoor, dat heb ik namelijk niet. Maar ik heb vroeger een BX gehad die continue overal leegliep op koelwater dus dat zit er zelfs na 20 jaar nog flink in :P

Wat vinden jullie?
Martijn
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Emmen, Drenthe
Leeftijd: 26
Homepage: mnijenkamp.nl
Berichten: 8853
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: En hoe begint het nieuwe jaar?

 · 
Posted: 03.01.2014 - 10:14  ·  #5
Ik ga ook eens zoeken voor je! Tot zo ;)
tienklepper
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Geleen
Leeftijd: 47
Homepage: linkedin.com/in/ju…
Berichten: 3115
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: En hoe begint het nieuwe jaar?

 · 
Posted: 03.01.2014 - 10:19  ·  #6
Die ziet er netjes uit! Die kachelradiateur is niet zo'n issue. Die van mij lekt ook een beetje en wordt zondag mbv Knip vervangen. Totale kosten nog geen €100,-
Met wat hulp van hier moet dat te doen zijn. Sleutelmeets zijn dan ook een uitkomst. verder ga je zeker tips krijgen hier waar je naar moet kijken. Ikzelf ben ook niet efg technisch als het auto's betreft, maar wat ik hier wel al geleerd heb is dat je zeker even moet kijken of de koelvloeistof nog mooi helder is en dat de motorolie op de peilstok niet troebel is. Ik zou met een checklist bij de hand zeker een kijkje nemen.
Aan de staat van de bestuurdersstoel, kun je zien (zeker met deze km's) dat de auto niet is afgeleefd. Er was anders veel meer slijtage zichtbaar.
Succes!
Martijn
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Emmen, Drenthe
Leeftijd: 26
Homepage: mnijenkamp.nl
Berichten: 8853
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: En hoe begint het nieuwe jaar?

 · 
Posted: 03.01.2014 - 10:28  ·  #7
Toetje
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 183
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: En hoe begint het nieuwe jaar?

 · 
Posted: 03.01.2014 - 10:38  ·  #8
Hey Martijn,

dank voor het meedenken! Super.

Toevallig zie ik er net een staan voor 1200. Ik heb natuurlijk ook nog Zaf om in te ruilen dus op zich, als er wat te onderhandelen valt dan zou dat moeten kunnen.

@Tris: ik loo pj eniet in de weg hoor, ik doe gewoon vast voorwerk met de rest van de mannen haha.
Toetje
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 183
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: En hoe begint het nieuwe jaar?

 · 
Posted: 03.01.2014 - 10:40  ·  #9
Zal zo even linkje sturen. Even die van jou bekijken!

Die in Wierden is verkocht. Daar heeft Tristan gister al achteraan gebeld. Die andere is ook heel interessant. Weet alleen niet of ie zover wil rijden en wij durven niet zonder iemand met enig verstand te gaan :(.
Toetje
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 183
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: En hoe begint het nieuwe jaar?

 · 
Posted: 03.01.2014 - 10:42  ·  #10
Quote door Martijn-Wietse

Ik ga ook eens zoeken voor je! Tot zo ;)


Wat zijn jullie allemaal lief! Dank!

@administrator/moderators: jullie zijn natuurlijk superlief maar voor iemand die zoveel ouwehoert als ik kan je toch niet instellen dat ik moet wachten voor ik weer mag reageren? :D. GRAPJE! haha.
Toetje
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 183
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: En hoe begint het nieuwe jaar?

 · 
Posted: 03.01.2014 - 10:46  ·  #11
http://www.marktplaats.nl/a/au…ousPage=lr

Deze had ik nog gezien. Enige jammere is geen trekhaak maar goed, zovaak rij ik ook weer niet met een karretje. al zul je altijd zien dat je het juist gaat missen. Maar ik vind het geen noodzaak.
Toetje
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 183
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: En hoe begint het nieuwe jaar?

 · 
Posted: 03.01.2014 - 10:47  ·  #12
Cruise vind ik overigens wel een hele fijne bijkomstigheid omdat ik nogal eens lange afstanden rij. En ondanks dat ik altijd wel gewoon normale snelheid rij hoef ik niet met 200 de weg over. Dus ik knor liever gewoon op rustige momenten met de cruise aan.

Airco zou ik ook wel heel fijn vinden maar goed, is hier in Nederland niet perse een noodzaak.
Domaso
 
Avatar
 
Subject:

Re: En hoe begint het nieuwe jaar?

 · 
Posted: 03.01.2014 - 10:52  ·  #13
Toetje
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 183
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: En hoe begint het nieuwe jaar?

 · 
Posted: 03.01.2014 - 11:42  ·  #14
Dank je Domaso! Ga ik ook even kijken.

Verder vond ik nog deze: http://www.marktplaats.nl/a/au…ousPage=lr

Wat vinden jullie daarvan?
Martijn
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Emmen, Drenthe
Leeftijd: 26
Homepage: mnijenkamp.nl
Berichten: 8853
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: En hoe begint het nieuwe jaar?

 · 
Posted: 03.01.2014 - 11:51  ·  #15
Mooie auto, enkel, let je er wel op dat het leer loslaat in de deurpanelen? Is goed te verhelpen, maar houd er wel rekening mee!
 
Selected quotes for multi-quoting:   0