Hoe zijn jullie begonnen met sleutelen? Tips voor beginners...

 
 
 
 
 
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 53
Berichten: 2746
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Hoe zijn jullie begonnen met sleutelen? Tips voor beginners...

 · 
Posted: 27.07.2015 - 16:20  ·  #46
Quote door Piet_piraat

Ik ben begonnen met een oliebeurtje aan de eigen auto en daarna het wat opgeschroefd richting remmen e.d. Nu stokt het echter, doordat ik geen goede sleutelruimte heb en het m'n daily is, dus als ik iets verpruts heb ik de volgende dag meteen een vervoersprobleem en OV is geen optie. Dus daarom nu wat minder, maar de volgende woonruimte krijgt hopelijk een oprit en een brug, dat levert veel rust en ruimte op.


Ik heb geen brug, wel een oprit. Maar als ik een brug nodig heb huur ik er een in zo'n doe het zelf garage. Kost 10 tot 15 euro per uur of zo, is gezellig en er zijn altijd wel helpende handjes als je ze nodig hebt. Moet wel zeggen dat ik in noodgevallen vrijwel altijd de auto van mijn vrouw mag lenen. Die ik ook in onderhoud heb.
626Ronin
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Cocoa City
Leeftijd: 50
Berichten: 1226
Geregistreerd: 09 / 2014
Subject:

Re: Hoe zijn jullie begonnen met sleutelen? Tips voor beginners...

 · 
Posted: 27.07.2015 - 16:27  ·  #47
da's een dure brug.. sta in amsterdam voor €7 per uur of aangezien ik altijd op mijn gemak werk €40 per dag..
gezellig, behulpzame buren en andersom en speciaal gereedschap kun je er ook huren voor een prikkie..
kleine dingetjes (kijkoperaties) doe ik in mijn doodlopende straat met één kant op de stoep en heb laatst olie verwisseld in mijn schuur met overheaddeur (garage mag je het niet noemen, moet door het zijraampje de classic uit!)
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 53
Berichten: 2746
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Hoe zijn jullie begonnen met sleutelen? Tips voor beginners...

 · 
Posted: 27.07.2015 - 16:45  ·  #48
Quote door 626Ronin

da's een dure brug.. sta in amsterdam voor €7 per uur of aangezien ik altijd op mijn gemak werk €40 per dag..
gezellig, behulpzame buren en andersom en speciaal gereedschap kun je er ook huren voor een prikkie..
kleine dingetjes (kijkoperaties) doe ik in mijn doodlopende straat met één kant op de stoep en heb laatst olie verwisseld in mijn schuur met overheaddeur (garage mag je het niet noemen, moet door het zijraampje de classic uit!)


De enige DHZ garage in Almere, he. Waar is dat in Amsterdam? Als het niet spoedeisend is kan ik er makkelijk naartoe rijden :-)
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1485
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: Hoe zijn jullie begonnen met sleutelen? Tips voor beginners...

 · 
Posted: 27.07.2015 - 17:18  ·  #49
Quote door grrroovedude
Ik heb geen brug, wel een oprit. Maar als ik een brug nodig heb huur ik er een in zo'n doe het zelf garage. Kost 10 tot 15 euro per uur of zo, is gezellig en er zijn altijd wel helpende handjes als je ze nodig hebt. Moet wel zeggen dat ik in noodgevallen vrijwel altijd de auto van mijn vrouw mag lenen. Die ik ook in onderhoud heb.

Hier heb je geen DHZ-garage in de buurt, dus daar heb ik al een probleem. Is echt wel een stukje rijden. En ik blijf met het probleem zitten dat ik geen alternatief heb. Er is geen tweede auto hier, dat maakt het lastig. Weet nog dat ik afgelopen kerst een koelvloeistofprobleem had in de eigen auto. Drie dagen nergens heen gekund alvorens ik het nieuwe onderdeel had dat afbrak tijdens terugmonteren. Dat is zo ruk... Als ik zo'n reparatie uitbesteed kan ik met de ander een dealtje sluiten voor een leenauto en is m'n probleem al een stuk kleiner.
H4rry
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Prov. Groningen
Leeftijd: 44
Berichten: 103
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: Hoe zijn jullie begonnen met sleutelen? Tips voor beginners...

 · 
Posted: 27.07.2015 - 18:37  ·  #50
Quote door Wijnand

Dat is een goede tip, waar bestel je zoiets? Heb je veel aan de vraagbaak gehad?


Rijd ff naar Rijpma, die heeft 'm waarschijnlijk wel liggen (Vroeger tenminste wel...)
626Ronin
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Cocoa City
Leeftijd: 50
Berichten: 1226
Geregistreerd: 09 / 2014
Subject:

Re: Hoe zijn jullie begonnen met sleutelen? Tips voor beginners...

 · 
Posted: 27.07.2015 - 19:26  ·  #51
Quote door grrroovedude

Quote door 626Ronin

da's een dure brug.. sta in amsterdam voor €7 per uur of aangezien ik altijd op mijn gemak werk €40 per dag..
gezellig, behulpzame buren en andersom en speciaal gereedschap kun je er ook huren voor een prikkie..
kleine dingetjes (kijkoperaties) doe ik in mijn doodlopende straat met één kant op de stoep en heb laatst olie verwisseld in mijn schuur met overheaddeur (garage mag je het niet noemen, moet door het zijraampje de classic uit!)


De enige DHZ garage in Almere, he. Waar is dat in Amsterdam? Als het niet spoedeisend is kan ik er makkelijk naartoe rijden :-)

in Westpoort, het westelijk havengebied: de Heining Hobbyhal
Rik Tuin
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Grijpskerk
Leeftijd: 62
Berichten: 410
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: Hoe zijn jullie begonnen met sleutelen? Tips voor beginners...

 · 
Posted: 27.07.2015 - 21:57  ·  #52
Voor wat betreft vraagbaken, ik heb een hele zooi vraagbaken van Haynes staan. Gebruik ze sinds ik in 1981 mijn eerste Volvo Amazon kocht. Voor mij de absolute top, de boeken van Haynes. Voorwaarde is uiteraard wel beheersing van de Engelse taal
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 53
Berichten: 2746
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Hoe zijn jullie begonnen met sleutelen? Tips voor beginners...

 · 
Posted: 27.07.2015 - 22:08  ·  #53
Quote

in Westpoort, het westelijk havengebied: de Heining Hobbyhal


:thumb:
 
Selected quotes for multi-quoting:   0