Zoals sommigen die m'n blog volgen vast al gelezen hebben, Briquette is niet door de APK gekomen wegens een te hoge CO (3% bij toeren) en de meeting was niet te doen, omdat het gas bleef jojo'en (tussen 2500 en 3000 ineens terugvallen naar 100-1500).
Gisteren heb ik de lambda sensoren vervangen en volgens de 4 gassen tester in die doe het zelf garage is het CO nu goed, maar het gejojo blijft. De garage bood al aan om uit te lezen wat er aan de hand kon zijn, maar ik had met Vida alles al gereset en uitgelezen en geen issues gevonden anders dan de ECM-261A en 262A code vooraf. De 261 code lijkt opgelost (die zie ik nu niet meer) maar 262A heb ik nog wel, al staan de counters op 0.
Het hele verhaal is te lezen in het blok vanaf post 401. Ik weet niet meer waar ik moet zoeken. Ik begin heel hard de LPi omgeving te verdenken, daar er iets niet goed is en Vida alleen met die high fuel trim komt.
Wie kan helpen dit op te lossen voor de APK die 17-10 verliep 2 maanden verlopen is? Desnoods professioneel, maar dan wel iemand die ervaring heeft met deze wagens en de Vialle LPi installaties. (one stop shop)
Gisteren heb ik de lambda sensoren vervangen en volgens de 4 gassen tester in die doe het zelf garage is het CO nu goed, maar het gejojo blijft. De garage bood al aan om uit te lezen wat er aan de hand kon zijn, maar ik had met Vida alles al gereset en uitgelezen en geen issues gevonden anders dan de ECM-261A en 262A code vooraf. De 261 code lijkt opgelost (die zie ik nu niet meer) maar 262A heb ik nog wel, al staan de counters op 0.
Het hele verhaal is te lezen in het blok vanaf post 401. Ik weet niet meer waar ik moet zoeken. Ik begin heel hard de LPi omgeving te verdenken, daar er iets niet goed is en Vida alleen met die high fuel trim komt.
Wie kan helpen dit op te lossen voor de APK die 17-10 verliep 2 maanden verlopen is? Desnoods professioneel, maar dan wel iemand die ervaring heeft met deze wagens en de Vialle LPi installaties. (one stop shop)
