Uw inzicht, wat zegt uw gevoel, is dit de juiste Volvo?

 
 
 
 
 
Arnoud_
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Noord Brabant
Berichten: 1564
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: Uw inzicht, wat zegt uw gevoel, is dit de juiste Volvo?

 · 
Posted: 28.12.2021 - 19:48  ·  #16
Aan de andere kant ziet de auto er ook weer niet uit alsof hij al ruim 550dkm heeft gedaan...
Ciske
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dinteloord
Leeftijd: 50
Berichten: 240
Geregistreerd: 08 / 2021
Subject:

Re: Uw inzicht, wat zegt uw gevoel, is dit de juiste Volvo?

 · 
Posted: 28.12.2021 - 20:26  ·  #17
Quote door Arnoud_

Aan de andere kant ziet de auto er ook weer niet uit alsof hij al ruim 550dkm heeft gedaan...


Precies en dat is het verraderlijke, ziet er echt wel uit alsof ie die km's gelopen heeft.... en idd wie weet weten ze het niet bij dat bedrijf...
BBS
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: ZW-Drenthe
Leeftijd: 52
Berichten: 1443
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: Uw inzicht, wat zegt uw gevoel, is dit de juiste Volvo?

 · 
Posted: 28.12.2021 - 20:34  ·  #18
koennie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Velp
Leeftijd: 39
Berichten: 932
Geregistreerd: 12 / 2019
Subject:

Re: Uw inzicht, wat zegt uw gevoel, is dit de juiste Volvo?

 · 
Posted: 28.12.2021 - 20:36  ·  #19
Kun je de echte kmstand niet met VIDA naar voren halen? of is er maar één plek waar de km stand wordt bijgehouden?
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Uw inzicht, wat zegt uw gevoel, is dit de juiste Volvo?

 · 
Posted: 28.12.2021 - 20:46  ·  #20
Helaas komt dit toch best nog wel vaak voor.
Auto’s, waar met de tellerstand is geknoeid.
In Nederland verboden, dus dan maar regelen voor de import…..🤔

Maar het kan nog erger…., auto’s welke total loss zijn in Amerika en dan via bijvoorbeeld Duitsland hierheen komen en gewoon verkocht worden zonder enige vermelding m.b.t. het schade verleden.👎🏻
Ciske
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dinteloord
Leeftijd: 50
Berichten: 240
Geregistreerd: 08 / 2021
Subject:

Re: Uw inzicht, wat zegt uw gevoel, is dit de juiste Volvo?

 · 
Posted: 28.12.2021 - 20:49  ·  #21
Quote door BBS

Maar heb je als koper en verkoper geen onderzoeksplicht naar hetgeen je koopt/verkoopt?


Zo als koper denk ik dat je mag vertrouwen op een garagebedrijf of handelaar, nou lijkt me dat niet altijd verstandig...je hebt denk ik wel recht om je geld terug te halen als je er achter komt, een goed contract bij een auto zal wel belangrijk zijn...
Ciske
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dinteloord
Leeftijd: 50
Berichten: 240
Geregistreerd: 08 / 2021
Subject:

Re: Uw inzicht, wat zegt uw gevoel, is dit de juiste Volvo?

 · 
Posted: 28.12.2021 - 20:52  ·  #22
Quote door Bigdog

Helaas komt dit toch best nog wel vaak voor.
Auto’s, waar met de tellerstand is geknoeid.
In Nederland verboden, dus dan maar regelen voor de import…..🤔

Maar het kan nog erger…., auto’s welke total loss zijn in Amerika en dan via bijvoorbeeld Duitsland hierheen komen en gewoon verkocht worden zonder enige vermelding m.b.t. het schade verleden.👎🏻


Dat heb ik ook al een keer gezien.. bij een fiatje 500 abarth, was verdronken in the usa en hier weer vrolijk bij een garage te koop... mijn vriendin is daar helemaal weg van maar het is het niet geworden toen der tijd,.. gek dat het zo makkelijk kan, de ellende ergens ophalen om hier te verkopen./..
Ibanez
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hoogstraten (B) - net iets onder Breda
Berichten: 44
Geregistreerd: 11 / 2021
Subject:

Re: Uw inzicht, wat zegt uw gevoel, is dit de juiste Volvo?

 · 
Posted: 29.12.2021 - 13:28  ·  #23
Het kan nog steeds een prima wagen zijn en hij oogt ook netjes, maar dan wel voor de helft van de vraagprijs bij zo'n 'echte' kilometerstand. Daar zal de verkopende partij vast ook niet blij mee zijn. Die weet van niets, vermoed ik.
S60 2.5T
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 64
Geregistreerd: 08 / 2021
Subject:

Re: Uw inzicht, wat zegt uw gevoel, is dit de juiste Volvo?

 · 
Posted: 29.12.2021 - 13:52  ·  #24
Ik weet het zo net nog niet of de verkopende partij hier niets van af weet.
Zo'n handelaar is toch ook niet van gisteren toch?
Die gaat toch ook op onderzoek uit voordat deze een auto inkoopt?
Ik neem toch aan dat deze ook ooit gehoord heeft van een Carfax?

Inderdaad, met import uit de USA moet je ook goed uitkijken. Vaak worden deze auto's opgekocht op grote veilingssites zoals Copart of IAA.
Interessante video's hierover vind je op dit Youtube kanaal: https://www.youtube.com/c/AutoAuctionRebuilds
In de meeste gevallen zijn dat auto's met een zogenaamde salvaged titel. Die kosten in de USA niets meer. Kun je op pikken voor een paar honderd dollar.
Fiat 500 Abarth waar Ciske het over heeft is een zogenaamde "flooded car". Dat wil zeggen dat deze voor een gedeelte onderwater heeft gestaan.
Worden naar Nederland gehaald voor een habbekrats. Hier even goed detailen en met een stoomextractor over de bekleding en je verkoopt hem hier voor de hoofdprijs.
Helaas komen deze praktijken maar al te vaak voor.
Worden dan hier weer opgeknapt en gewoon weer voor een marktconforme prijs verkocht.
Ibanez
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hoogstraten (B) - net iets onder Breda
Berichten: 44
Geregistreerd: 11 / 2021
Subject:

Re: Uw inzicht, wat zegt uw gevoel, is dit de juiste Volvo?

 · 
Posted: 29.12.2021 - 14:01  ·  #25
Quote door S60 2.5T

Ik weet het zo net nog niet of de verkopende partij hier niets van af weet.
Zo'n handelaar is toch ook niet van gisteren toch?


Kan hoor, maar ik kan me er persoonlijk weinig bij voorstellen dat de gemiddelde handelaar voor elke auto die hij verkoopt veel onderzoek zal doen in de praktijk. Die gaat het vooral om omloopsnelheid. Wat hier denk ik wel uitmaakt, is dat deze fraude niet van 'gisteren' is.
sw2983
 
Avatar
 
Subject:

Re: Uw inzicht, wat zegt uw gevoel, is dit de juiste Volvo?

 · 
Posted: 29.12.2021 - 14:18  ·  #26
Neuh de gemiddelde handelaar koopt een auto in, verkoopt 'm aan een klant of stoot 'm weer door aan de volgende handelaar. Die gaat echt niet voor alles wat 'ie in handen krijgt zitten speuren.

Kwam laatst trouwens iets soortgelijks tegen als die Fiat. Porsche die ze 'n paar jaar geleden in Leiden ofzo uit de gracht getakeld hebben, stond doodleuk voor 40-50k weer te koop.
S60 2.5T
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 64
Geregistreerd: 08 / 2021
Subject:

Re: Uw inzicht, wat zegt uw gevoel, is dit de juiste Volvo?

 · 
Posted: 29.12.2021 - 14:23  ·  #27
Quote door Ibanez

Quote door S60 2.5T

Ik weet het zo net nog niet of de verkopende partij hier niets van af weet.
Zo'n handelaar is toch ook niet van gisteren toch?


Kan hoor, maar ik kan me er persoonlijk weinig bij voorstellen dat de gemiddelde handelaar voor elke auto die hij verkoopt veel onderzoek zal doen in de praktijk. Die gaat het vooral om omloopsnelheid. Wat hier denk ik wel uitmaakt, is dat deze fraude niet van 'gisteren' is.


Misschien een handelaar die een paar honderd auto's heeft staan in de prijsklasse van 500 tot 2000 euro niet nee.
Maar zo'n grote handelaar is dit niet. Heeft maar iets van 20 auto's staan en dat tegen behoorlijke vraagprijzen gezien bouwjaar en kilometerstanden. Tja, als deze dan ook nog eens 1,5 ton zijn teruggedraaid zijn het wel verdraaid hoge vraagprijzen.
Ik verbaas me telkens weer dat er veel mensen zijn die nog steeds geloven in het goede van de mensheid. In mijn commerciële vak is dat een absolute no go. Oplichters zijn er op iedere hoek van de straat. Maak het zelf dagelijks mee in mijn eigen werk.

Zou wel eens wat Carfaxxen willen zien van de andere auto's die deze handelaar uit Emmen aanbiedt.
joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 45
Berichten: 2058
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: Uw inzicht, wat zegt uw gevoel, is dit de juiste Volvo?

 · 
Posted: 29.12.2021 - 14:35  ·  #28
Quote door sw2983

Ik denk dat de huidige verkoper niets weet. De teller heeft in Denemarken al een slinger gehad. Op 23-5-2013 is de auto gekeurd met 316k en op 29-5-2013 is er een beurt gedaan. Met ineens 125k! Daarna is de auto ook niet meer onderhouden. Pas in NL weer.

De meeste verkopers onderzoeken hun auto's niet en nemen aan wat er nu op de teller staat.


En dan staat er vervolgens in het carfax raport weer 316k bij de herkeuring op 6-6-2013.
Dat is toch erg vreemd. Of de garage heeft een verkeerde km stand in het boekje genoteerd.
Weird.
S60 2.5T
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 64
Geregistreerd: 08 / 2021
Subject:

Re: Uw inzicht, wat zegt uw gevoel, is dit de juiste Volvo?

 · 
Posted: 29.12.2021 - 15:15  ·  #29
Quote door joriz

Quote door sw2983

Ik denk dat de huidige verkoper niets weet. De teller heeft in Denemarken al een slinger gehad. Op 23-5-2013 is de auto gekeurd met 316k en op 29-5-2013 is er een beurt gedaan. Met ineens 125k! Daarna is de auto ook niet meer onderhouden. Pas in NL weer.

De meeste verkopers onderzoeken hun auto's niet en nemen aan wat er nu op de teller staat.


En dan staat er vervolgens in het carfax raport weer 316k bij de herkeuring op 6-6-2013.
Dat is toch erg vreemd. Of de garage heeft een verkeerde km stand in het boekje genoteerd.
Weird.

Dit zaakje stinkt. Ik zou hier met een hele grote boog omheen lopen.
Oplichters zijn erg gehaaid. Zou zomaar kunnen dat het getoonde onderhoudsboekje helemaal niet bij deze auto hoort. Sterker nog, ik weet het wel zeker gezien de verschillen qua data wat betreft onderhoudsbeurten tussen de Carfax en het getoonde boekje.
Op iedere sloperij scharrel je dit soort boekjes trouwens zo op.
Raar dat de onderhoudsbeurten die op 8/8/2011 en 19/6/2012 in Denemarken zijn uitgevoerd totaal niet overeenkomen met die van Carfax. Dat alleen al geeft veel stof tot nadenken.
De inspecties die volgens de Carfax wel zijn uitgevoerd in Denemarken komen dan qua datum weer totaal niet overeen met die in het onderhoudsboekje.
Inderdaad hebben ze in Denemarken dus al zitten knoeien met de km.stand en is de auto in Nederland geïmporteerd met een gemanipuleerde km.stand.
Die Jonkman uit Raalte deed dit destijds hetzelfde. Hij had een compagnon in Zweden die daar de km.standen al terug draaide.
Toen ze hem er op aanspraken vertelde hij vrolijk dat hij van niets wist. Zo proberen ze zich er onderuit te draaien mocht er op een dag stront aan de knikker komen. Ze schuiven dan de schuld door naar een stroman in het buitenland.
Onzin dat een handelaar niet zou weten wat hij inkoopt. Een beetje serieuze handelaar gooit zijn goede naam niet zomaar te grabbel.
Een auto verkopen met een niet kloppende/teruggedraaide km.stand is oplichting en is in Nederland een strafbaar feit.
Mooi dom dus dat je als handelaar er bij importauto's maar simpelweg van uit gaat dat de km.stand wel zal kloppen.
Dat kan het einde van je bedrijf betekenen!
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3184
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: Uw inzicht, wat zegt uw gevoel, is dit de juiste Volvo?

 · 
Posted: 29.12.2021 - 15:17  ·  #30
Ik snap niet dat de RDW niet beter controleert. Zij krijgen een importauto als eerste ter keuring aangeboden.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0