Uw inzicht, wat zegt uw gevoel, is dit de juiste Volvo?

 
 
 
 
 
Leon_Steyns
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nijmegen
Berichten: 491
Geregistreerd: 02 / 2018
Subject:

Re: Uw inzicht, wat zegt uw gevoel, is dit de juiste Volvo?

 · 
Posted: 04.02.2022 - 17:59  ·  #61
Zo zie je maar dat er geen enkel excuus is voor het lakse gedrag van de RDW: als je met een paar muisklikken al deze informatie kunt achterhalen…
Hef zo’n instantie dan op, beter dan deze stinkende puinhoop met een officeel sausje.
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1527
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: Uw inzicht, wat zegt uw gevoel, is dit de juiste Volvo?

 · 
Posted: 04.02.2022 - 20:09  ·  #62
Quote door Ciske

Quote door ohz274

Van welke site heb je daadwerkelijk al die kilometerstanden gehaald?
En zoek je dan op VIN of op (zweeds) kenteken?
Als ik bijvoorbeeld het zweedse kenteken welke in mijn ruiten staat gegraveerd invoer krijg ik een hele andere auto te zien welke nog steeds op de weg is in Zweden. Dit betekent volgens mij dat een zweeds kenteken persoonsgebonden is, net als in Duitsland.


Staat gewoon bij de advertentie op autotrack, kom je via het carfax balkje in de advertentie... dat gaat trouwens via het chassisnummer, ik dacht dat je dat ook in moet voeren als je een advertentie op autotrack plaatst.

Even terug naar de Volvo dealer, ik heb contact via de site gehad en ze wisten dit niet, hebben alleen een uitdraai van de auto-pas en die klopte volgens de medewerker bij de volvo dealer.... die zal denk ik niet echt kloppen want dan krijgen ze een "geen oordeel" bevestiging... ik heb ze het carfax rapport gemaild en ben benieuwd wat ze er mee doen.. advertentie maar in de gaten houden ... als ik geen antwoord meer van ze krijg... mocht dat wel zo zijn dan laat ik het hier weer weten.



Goede zet. Met goed fatsoen kunnen ze dit niet laten als is. Dan lopen ze echt een risico .
Ciske
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dinteloord
Leeftijd: 50
Berichten: 240
Geregistreerd: 08 / 2021
Subject:

Re: Uw inzicht, wat zegt uw gevoel, is dit de juiste Volvo?

 · 
Posted: 04.02.2022 - 20:55  ·  #63
Terug naar de dealer volvo,
Ik heb geen antwoord meer gehad na mijn mailtje met de uitdraai, ze wilde de uitdraai graag hebben, hij zei nog dat ze de auto ingeruild hadden van een particulier en dat de autopas klopte.. ja die standen in Nederland kloppen wel...teruggedraaid alvorens ze de auto hebben laten registreren in Nederland... de rdw registreerd daarna de kilometerstanden die hier gemeld worden bij bv afmelden apk... niets dus van de 309000km in Denemarken... gaat langs de rdw af... ik had nog wel een antwoordje geg als ik die medewerker was van de off dealer ... misschien morgen... toch interessant om te kijken of de auto erop blijft staan...
https://www.autotrack.nl/a/volvo-v70-benzine-2008-52078689
https://www.autotrack.nl/tweedehands/52078689/carfax/icr
Ciske
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dinteloord
Leeftijd: 50
Berichten: 240
Geregistreerd: 08 / 2021
Subject:

Re: Uw inzicht, wat zegt uw gevoel, is dit de juiste Volvo?

 · 
Posted: 04.02.2022 - 21:36  ·  #64
Dit is trouwens ook een leuke Volvo V70, wordt te koop aangeboden vanaf 06-12-2021 met kilometerstand 238.998 maar op 08-06-2017 is de auto in Zweden gekeurd met 238.867 km dus in die vier jaar is er net geen 130 km mee gereden.. is denk ik van een verzamelaar geweest, dus ingevoerd en direct stil gezet voor 4 jaar.... wel ieder jaar nog gekeurd maar dat keurstation zat om de hoek en de garagist werkt net als een huisarts en komt de patiënt thuis keuren... de reparaties zijn denk ik ook aan huis gedaan..
Geg auto, Volvo V70, 3.2 Automaat Momentum | Leder | Xenon | Trekhaak 1800kg kenteken: RS-292-K, te koop bij Auto Joure XL te Joure.
link advertentie https://www.autotrack.nl/a/volvo-v70-benzine-2009-51886146 en direct naar de uitdraai https://www.autotrack.nl/tweedehands/51886146/carfax/icr
Ciske
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dinteloord
Leeftijd: 50
Berichten: 240
Geregistreerd: 08 / 2021
Subject:

Re: Uw inzicht, wat zegt uw gevoel, is dit de juiste Volvo?

 · 
Posted: 05.02.2022 - 17:29  ·  #65
Geen reactie meer gehad van de dealer en de auto staat nog steeds te koop.. ze zullen het wel best vinden.. toch een slecht iets vind ik.. maar goed.. we moeten zelf maar goed opletten..
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1527
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: Uw inzicht, wat zegt uw gevoel, is dit de juiste Volvo?

 · 
Posted: 05.02.2022 - 18:15  ·  #66
Ben benieuwd wat ze zeggen als iemand er naar vraagt
lerren
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: HELMOND
Berichten: 387
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Uw inzicht, wat zegt uw gevoel, is dit de juiste Volvo?

 · 
Posted: 05.02.2022 - 18:25  ·  #67
Quote

Dit is trouwens ook een leuke Volvo V70, wordt te koop aangeboden vanaf 06-12-2021 met kilometerstand 238.998 maar op 08-06-2017 is de auto in Zweden gekeurd met 238.867 km dus in die vier jaar is er net geen 130 km mee gereden.. is denk ik van een verzamelaar geweest, dus ingevoerd en direct stil gezet voor 4 jaar...


Op de factuur van 12-02-2021 staat een km-stand van 225163 km. Dus ook van deze is de km-stand teruggedraaid (even aannemende dat de tellerstand van dat moment correct is afgelezen en genoteerd..)
Ciske
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dinteloord
Leeftijd: 50
Berichten: 240
Geregistreerd: 08 / 2021
Subject:

Re: Uw inzicht, wat zegt uw gevoel, is dit de juiste Volvo?

 · 
Posted: 05.02.2022 - 20:40  ·  #68
Ik heb antwoord terug hoor, ik vind het geen goed onderbouwd verhaal.. wat zeggen jullie hiervan.. ??? ik zou beter de boel uit gaan zoeken, ik zou met carfax contact opnemen.. dit is het antwoord wat ik om iets voor half acht heb gekregen vanavond,

Beste heer #####,

Dank voor het toesturen. Het blijft vreemd dat hij toen al op 309.000 stond. De boekjes bij de auto zeggen wat anders en die lopen netjes mee met de jaren en kilometers. De bedrijven die de auto hebben onderhouden heb ik gebeld (Duitsland, Denemarken en Nederland) zij geven aan dat de km stand klopt volgens het boekje.

Ook hebben wij de auto na gekeken en geloven niet dat deze al meer dan 400.000km heeft gereden. Hij ziet er namelijk keurig uit zowel optische als technisch.

Wij denken dat bij het invoeren iets is mis gegaan.

Nogmaals bedankt voor uw bericht. Ik schrok hier wel van. We hebben hem namelijk ook van een keurige klant ingeruild.

############# (naam van degene die de mail heeft gestuurd)

Directie
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1527
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: Uw inzicht, wat zegt uw gevoel, is dit de juiste Volvo?

 · 
Posted: 05.02.2022 - 20:52  ·  #69
Een telefoontje naar de betreffende bedrijven en je weet of ze de waarheid vertellen als je het wilt weten.

Het antwoord heeft imho een hoog wij van wc eend gehalte..
Ciske
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dinteloord
Leeftijd: 50
Berichten: 240
Geregistreerd: 08 / 2021
Subject:

Re: Uw inzicht, wat zegt uw gevoel, is dit de juiste Volvo?

 · 
Posted: 05.02.2022 - 20:54  ·  #70
Quote door MTE

Een telefoontje naar de betreffende bedrijven en je weet of ze de waarheid vertellen als je het wilt weten.

Het antwoord heeft imho een hoog wij van wc eend gehalte..


Dat vind ik dus ook, dit is gewoon geen goed onderbouwd verhaal.. joh een auto kan met 600000 km nog perfect eruit zien, maar het blijft een auto met 6 ton.. al staat ie bv op 2 ton..
Ed
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Haarlemmermeer
Berichten: 743
Geregistreerd: 11 / 2008
Subject:

Re: Uw inzicht, wat zegt uw gevoel, is dit de juiste Volvo?

 · 
Posted: 05.02.2022 - 21:24  ·  #71
Goed speurwerk zeg! Wat me echter opvalt is dat als het carfax rapport gratis wordt aangeboden er vaak een issue is met de km-stand. Wat is het criterium voor het gratis aanbieden van het carfax rapport? Is dat alleen bij import auto's? Had die eerste zilveren V70 2.5T R-design eerder gespot, dat is zeker 2 maanden geleden. Is al opmerkelijk dat deze er nog steeds staat.
Ciske
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dinteloord
Leeftijd: 50
Berichten: 240
Geregistreerd: 08 / 2021
Subject:

Re: Uw inzicht, wat zegt uw gevoel, is dit de juiste Volvo?

 · 
Posted: 05.02.2022 - 22:33  ·  #72
Quote door Ed

Goed speurwerk zeg! Wat me echter opvalt is dat als het carfax rapport gratis wordt aangeboden er vaak een issue is met de km-stand. Wat is het criterium voor het gratis aanbieden van het carfax rapport? Is dat alleen bij import auto's? Had die eerste zilveren V70 2.5T R-design eerder gespot, dat is zeker 2 maanden geleden. Is al opmerkelijk dat deze er nog steeds staat.


Volgens mij ook bij auto's uit Nederland... jawel weet ik zeker.. weet je wat ook opvallend is.. sommige bedrijven daar heb je niet de mogelijkheid om de carfax van in te zien.. best raar.. het is mooi dat het aangeboden wordt.. weet je toch wat meer, heb het gehad voor mijn vrouw met een fiat 500 abarth, die had in de usa onderwater gelegen, total loss en hier weer op de markt.. was goedkoop maar uiteindelijk is zoiets een duurkoop, gelukkig dat dat carfax rapport er bij stond en dus niet gaan kijken.
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 64
Berichten: 2396
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Uw inzicht, wat zegt uw gevoel, is dit de juiste Volvo?

 · 
Posted: 06.02.2022 - 00:43  ·  #73
Wat hier weer duidelijk blijkt is dat een Volvo zelfs na zeer hoge kilometerstanden er over het algemeen nog zo goed uit zit dat handelaren (en dealers !) deze wagens te koop aanbieden met een veel lagere kilometerstand.
Ik ben blij dat er bij mijn import XC70 een Carfox rapport aanwezig was.
Ciske
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dinteloord
Leeftijd: 50
Berichten: 240
Geregistreerd: 08 / 2021
Subject:

Re: Uw inzicht, wat zegt uw gevoel, is dit de juiste Volvo?

 · 
Posted: 06.02.2022 - 02:38  ·  #74
Quote door ProVolvo

Wat hier weer duidelijk blijkt is dat een Volvo zelfs na zeer hoge kilometerstanden er over het algemeen nog zo goed uit zit dat handelaren (en dealers !) deze wagens te koop aanbieden met een veel lagere kilometerstand.
Ik ben blij dat er bij mijn import XC70 een Carfox rapport aanwezig was.


Kijk dat geeft een fijn gevoel lijkt me zo, van dit soort zorgen heb je dan geen last... erg belangrijk dat je safe zit.. en inderdaad .. wat kan een Volvo veel hebben aan kilometers, natuurlijk is dit alleen met goed onderhoud haalbaar...
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4709
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Uw inzicht, wat zegt uw gevoel, is dit de juiste Volvo?

 · 
Posted: 06.02.2022 - 07:08  ·  #75
Dat carfax gebeuren kost zo tezien best veel geld.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0