Koelvloeistof verdwijnt

 
 
 
 
 
DDH
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oostenrijk
Leeftijd: 52
Berichten: 1256
Geregistreerd: 02 / 2013
Subject:

Re: Koelvloeistof verdwijnt

 · 
Posted: 10.06.2016 - 19:28  ·  #16
??Heb jij een vloeistof gekoelde turbo dan?? 🇳🇴
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 54
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Koelvloeistof verdwijnt

 · 
Posted: 10.06.2016 - 19:35  ·  #17
Turbo heeft alleen oliesmering, verder geen aansluitingen. Dus beetje wazig verhaal.
DDH
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oostenrijk
Leeftijd: 52
Berichten: 1256
Geregistreerd: 02 / 2013
Subject:

Re: Koelvloeistof verdwijnt

 · 
Posted: 10.06.2016 - 19:36  ·  #18
Ja, dat bedoel ik....Andere garage zoeken, laten afpersen en het lek zoeken!!!!

-Stijgend oliepeil? kvs bij olie?
-Als de boel op druk staat, met endoscoop in cylinders kijken.
-Lekke kachelradiateur?
-
-
Ergens moet het heen. :yes:
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 54
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Koelvloeistof verdwijnt

 · 
Posted: 10.06.2016 - 20:18  ·  #19
De mijne 'verbruikte' ook koelvloeistof. Op enig moment een kwart liter per week. Nieuwe radiator gemonteerd (die was ook een beetje vettig/nattig, die die was al verdacht) voor €110 en weer klaar :thumb:
VolvoFrank
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hippolytushoef
Berichten: 63
Geregistreerd: 06 / 2016
Subject:

Re: Koelvloeistof verdwijnt

 · 
Posted: 11.06.2016 - 08:24  ·  #20
Goed nieuws, koppakking is dus niet lek. Maar de turbo is dus de boosdoener. Mijn turbo is olie gesmeerd en vloeistof gekoeld. Heb een nieuwe cartridge besteld in Duitsland via Ebay. Scheelt toch weer een 80 euro met de leveranciers in Nederland. Verder bezig de wagen uit elkaar te halen, de carterventilatie vernieuwen verder een nieuwe distributieriem plaatsen en omdat ik toch bezig ben gaan alle spanrollen en koelwaterpomp ook vervangen worden. De spanrol van de polyriem maakt ook geluid dus die wordt ook vervangen samen met de riem. Daarna nieuwe koelvloeistof en olie + filters. Groot onderhoud dus. Ben ik nog iets vergeten :think
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 54
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Koelvloeistof verdwijnt

 · 
Posted: 11.06.2016 - 09:55  ·  #21
Ik heb ook een 2.4T, dus ik ben wel erg benieuwd naar het onderdeel waar je het over hebt.
Los hiervan, dit zou ik ook aanpakken: de o ringen van de olie aanzuigbuis! Deze gaan slecht afdichten en als je dan een keer goed gas geeft wordt er lucht aangezogen door de oliepomp, de gevolgen lijken me duidelijk.
En de o ringen van de unit die tegen de achterkant van het carter zitten dan ook mee nemen dat mmoet dan toch los, en de o ring van de oliepijlstokbuis.
En als je echt zin hebt vervang dan ook de o ringen op de kachelradiator in het dashboard, deze gaan ook lekken. Maar dan krijg je vanzelf een natte plek bij het gas pedaal, en dan heb je nog tijd zat om ze te vervangen.
VolvoFrank
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hippolytushoef
Berichten: 63
Geregistreerd: 06 / 2016
Subject:

Re: Koelvloeistof verdwijnt

 · 
Posted: 11.06.2016 - 11:04  ·  #22
@Waltersan, jij hebt een V70 serie 1 en ik een serie II hier zitten een aantal kleine wijzigingen aan de motor aan.
Het plaatje is niet helemaal de correcte afbeelding (voorbeeld afb.)
Jouw turbo heeft geen waterkoeling en deze (als het goed is wel).
VolvoFrank
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hippolytushoef
Berichten: 63
Geregistreerd: 06 / 2016
Subject:

Re: Koelvloeistof verdwijnt

 · 
Posted: 16.06.2016 - 10:06  ·  #23
Laatst de Rumpfgruppe (turbo cartridge) ontvangen en..... past niet >_< . Dus deze gaat terug. Heb inmiddels en gereviseerde bestelt met het juist serienummer in Weert, wordt vandaag verwacht. Ondertussen de tijd gedood met het vervangen van de distributieriem, spanrol, geleiderol en waterpomp , we zijn nu toch bezig. Vandaag zal de polyriem worden vervangen na het terugplaatsen van de stuurpomp. De spanrol heb ik net vervangen, deze maakte geluid als je er een gier aan gaf. Nu maar wachten op de post....
VolvoFrank
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hippolytushoef
Berichten: 63
Geregistreerd: 06 / 2016
Subject:

Re: Koelvloeistof verdwijnt

 · 
Posted: 17.06.2016 - 10:18  ·  #24
Gisteren is het pakketje ontvangen en .... past niet :'( . De turbo zelf is de juiste en past op de bevestigingsplek echter de aansluitingen van het koelwater zitten aan weerszijde van het huis terwijl die op mijn turbo boven elkaar zitten. Even gepast of de koelwaterleiding omgelegd kan wordt maar dan moet ik een nieuwe leiding maken.
Contact opgenomen met de leverancier en hem een paar foto's gestuurd om het probleem uit te leggen. Het grootte verschil komt door de camera en de hoek van fotograferen.


Hij is gaan kijken of hij een andere heeft, helaas is dit niet het geval dus nu heb ik de gereviseerde en mijn eigen turbo aan hem opgestuurd zodat hij die kan reviseren. Helaas was gisten net de besteller al weg dus wordt het pakketje pas vandaag verzonden. De wagen staat nu al een week op de brug, dit was toch echt niet de bedoeling.
Murphy is de laatste tijd lekker bezig....
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Berichten: 2843
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: Koelvloeistof verdwijnt

 · 
Posted: 17.06.2016 - 10:22  ·  #25
Vervelend maar helaas niets aan te doen.

En, beter goed dan half bakken. Over een tijdje rijdt ie weer super.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 54
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Koelvloeistof verdwijnt

 · 
Posted: 17.06.2016 - 11:34  ·  #26
waar zit nu de koelwater aansluiting? bij mij zit bij de pijlen de motorolie aansluiting.
626Ronin
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Cocoa City
Leeftijd: 50
Berichten: 1226
Geregistreerd: 09 / 2014
Subject:

Re: Koelvloeistof verdwijnt

 · 
Posted: 17.06.2016 - 11:54  ·  #27
Quote door VolvoFrank

Ik denk dat er meer aan de hand is met het slot van de bestuurders deur maar dat is van later zorg.


nee hoor, dit hoort zo: volvo deadlock: een minuut na afsluiten wordt je slotcilinder elektromechanisch losgekoppeld van het eigenlijke slot, evenals de slotknopjes (bij classics in ieder geval).. hadden classics al en ik heb de truc met stroom op de startmotor+ ook al eens moeten uitvoeren op een TDI waarvan ik de accu verwijderd had om hem op te laden..
DDH
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oostenrijk
Leeftijd: 52
Berichten: 1256
Geregistreerd: 02 / 2013
Subject:

Re: Koelvloeistof verdwijnt

 · 
Posted: 17.06.2016 - 22:37  ·  #28
Ben ook benieuwd naar kvs aansluitingen.... :'(


Klepel en klok....Geld uitgeven aan dingen..... 🇳🇴 :shame:

Leuk dat je veel zelf doet...Maar zoek hulp voor je probleem!
VolvoFrank
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hippolytushoef
Berichten: 63
Geregistreerd: 06 / 2016
Subject:

olie toe- en afvoer

 · 
Posted: 18.06.2016 - 11:09  ·  #29
Quote door Waltersan

waar zit nu de koelwater aansluiting? bij mij zit bij de pijlen de motorolie aansluiting.


Als je op het plaatje kijkt die ik van de beide turbo's heb gemaakt zie je bij de linker
twee rode afdekdopjes, die zijn van de olie toe- en afvoer.
VolvoFrank
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hippolytushoef
Berichten: 63
Geregistreerd: 06 / 2016
Subject:

Re: Koelvloeistof verdwijnt

 · 
Posted: 18.06.2016 - 11:13  ·  #30
Quote door 626Ronin

Quote door VolvoFrank

Ik denk dat er meer aan de hand is met het slot van de bestuurders deur maar dat is van later zorg.


nee hoor, dit hoort zo: volvo deadlock: een minuut na afsluiten wordt je slotcilinder elektromechanisch losgekoppeld van het eigenlijke slot, evenals de slotknopjes (bij classics in ieder geval).. hadden classics al en ik heb de truc met stroom op de startmotor+ ook al eens moeten uitvoeren op een TDI waarvan ik de accu verwijderd had om hem op te laden..


Ik zal dit eens bij de Volvodealer navragen, ik vind het toch een vreemde zaak dat als de accu leeg is je de wagen op geen (normale) mogelijkheid meer in komt.
Het feit alleen al dat er maar één sleutelgat is bevreemd mij.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0