Op weg naar onze vakantiebestemming afgelopen vrijdag gebeurde het ineens. Koppelingspedaal klapte op de bodem en bleef daar. We zaten net in een file. Versnelling stond in zijn 1 en wou er niet meer uit. Gelukkig kon ik hem in zijn 1 starten en de snelweg afrijden en veilig een tankstation bereiken. Inmiddels zitten we in italie en de rest van de vakantie rijden we in een zgan quasquai rond, zij het wel met een duits kenteken.
Maar nu:
Volvo staat in duitsland bij een bosch werkstatt. Wat is er kapot en wie gaat dat maken? Ik moet dinsdag contact opnemen en dan krijg ik denk ik te horen of deze door hen op tijd kan worden gerepareerd. Tegelijkertijd neemt de anwb ook contact op met deze garage.
Ik weet niet wat de procedure is in deze. Het liefst heb ik dat ze de auto op vervoer naar NL zetten, maar hij staat bij Wūrzburg, dus een behoorlijk eindje.
En wat kan er allemaal kapot zijn? Het dual massa vliegwiel en koppeling spoken al door mijn hoofd. Dan kan het flink in de papieren lopen en zulke reparaties laat ik het liefste door MMTS doen natuurlijk. Wie weet wat de procedures van de anwb hierin zijn?
Trouwens, vlak voordat de koppeling het begaf, hoorde ik een metaalachtig schurend geluid. Dit verdween met het intrappen van de koppeling.
Een goed half jaar geleden merkte ik dit voor het eerst op. Een weekje lang ongeveer en alleen tijdens een koude start. Dit geluid verdween na een paar seconde tot een halve minuut. Daarna een paar maand niks meer. In december nog een paar keer gehoord. Daarna weer niks tot vrijdag. Onder het rijden hoorde ik het al.
Wie heeft enig idee wat er kapot kan zijn. Tips wat te doen? Anwb vragen om de auto naar NL te laten vervoeren?

Maar nu:
Volvo staat in duitsland bij een bosch werkstatt. Wat is er kapot en wie gaat dat maken? Ik moet dinsdag contact opnemen en dan krijg ik denk ik te horen of deze door hen op tijd kan worden gerepareerd. Tegelijkertijd neemt de anwb ook contact op met deze garage.
Ik weet niet wat de procedure is in deze. Het liefst heb ik dat ze de auto op vervoer naar NL zetten, maar hij staat bij Wūrzburg, dus een behoorlijk eindje.
En wat kan er allemaal kapot zijn? Het dual massa vliegwiel en koppeling spoken al door mijn hoofd. Dan kan het flink in de papieren lopen en zulke reparaties laat ik het liefste door MMTS doen natuurlijk. Wie weet wat de procedures van de anwb hierin zijn?
Trouwens, vlak voordat de koppeling het begaf, hoorde ik een metaalachtig schurend geluid. Dit verdween met het intrappen van de koppeling.
Een goed half jaar geleden merkte ik dit voor het eerst op. Een weekje lang ongeveer en alleen tijdens een koude start. Dit geluid verdween na een paar seconde tot een halve minuut. Daarna een paar maand niks meer. In december nog een paar keer gehoord. Daarna weer niks tot vrijdag. Onder het rijden hoorde ik het al.
Wie heeft enig idee wat er kapot kan zijn. Tips wat te doen? Anwb vragen om de auto naar NL te laten vervoeren?