H7 Ledlampen

 
 
 
 
 
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3222
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: H7 Ledlampen

 · 
Posted: 15.12.2023 - 12:41  ·  #16
Ja die lens is onderdeel van de projector, die dingen op de foto inderdaad. Strakker lichtbeeld krijg je niet.
Reflector die het licht bundelt en naar voren schijnt, een metalen plaatje zorgt voor het lichtbeeld (daar zit ook die verspringing in), en de lens die het licht spiegelt en ondersteboven draait. Dat metalen plaatje zit op een magneet, bij groot licht klapt hij omlaag waardoor het licht ook omhoog gaat en dat is de bi-xenon.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3222
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: H7 Ledlampen

 · 
Posted: 15.12.2023 - 12:43  ·  #17
https://retrofitlab.com/nl/pro…atomled-x2

Bi-led projectoren zijn er dus ook, maar nooit in het echt gezien dus geen idee of ze zo goed zijn als de bi-xenon projectoren.
1-wiel
Standkachel en koplamp deskundige
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beers (nb)
Leeftijd: 50
Berichten: 2720
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Re: H7 Ledlampen

 · 
Posted: 15.12.2023 - 13:33  ·  #18
Die led projectoren geven een bak licht.
Onlangs een abl-xenon koplampset voorzien van bi-led projectoren.
flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Berichten: 1625
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: H7 Ledlampen

 · 
Posted: 15.12.2023 - 17:30  ·  #19
Quote door yes996

Quote door The Demon

Ik heb een set van Hilox liggen met hun supermodule die de canbus melding zou moeten tegengaan, alleen nog geen weer en tijd gehad om ze erin te zetten.
Nu zal ik dit weekend wel moeten want er is een halogeen pit gestorven vandaag.
Hopen op een beetje knap weer.
Er was trouwens iemand hier op het forum die zo'n set ook gemonteerd heeft, ik weet alleen even niet meer wie.


Dat was ik. Kwalitatief zeer goede set . Erg te spreken over de hoeveelheid en scherpte van het licht. Alleen de tegenliggers willen nog wel eens flitsen omdat ze last hebben van het felle licht......


Of het was ik... :-) Ik heb er 4-5 jaar mee gereden. Pas na de tweede inbouw kreeg ik ze vrij van reacties van tegenliggers. Dus gewoon ff met gepaste kracht naar beneden houden met inbouw. Daarna flitsvrij gereden.. met een bak licht idd.

De opbrengst was denk ik beter dan de huidige xenons, maar ik ben dan weer te lomp om dat soort verschillen op te merken, de huidige xenons doen het ook niet slecht vind ik.
The Demon
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Haarlem
Leeftijd: 57
Berichten: 92
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: H7 Ledlampen

 · 
Posted: 16.12.2023 - 14:41  ·  #20
Quote door flevodirk

Of het was ik... :-) Ik heb er 4-5 jaar mee gereden. Pas na de tweede inbouw kreeg ik ze vrij van reacties van tegenliggers. Dus gewoon ff met gepaste kracht naar beneden houden met inbouw. Daarna flitsvrij gereden.. met een bak licht idd.

Bedoel je de lamp of de behuizing naar beneden drukken?
SH78
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 71
Geregistreerd: 02 / 2023
Subject:

Re: H7 Ledlampen

 · 
Posted: 17.12.2023 - 11:23  ·  #21
Bedankt voor alle reacties

Ik weet nog niet wat ik ga doen, maar heb in ieder geval meer tips gekregen.
Hou jullie op de hoogte in mijn dagboek. ☺
flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Berichten: 1625
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: H7 Ledlampen

 · 
Posted: 18.12.2023 - 11:56  ·  #22
Quote door The Demon

Quote door flevodirk

Of het was ik... :-) Ik heb er 4-5 jaar mee gereden. Pas na de tweede inbouw kreeg ik ze vrij van reacties van tegenliggers. Dus gewoon ff met gepaste kracht naar beneden houden met inbouw. Daarna flitsvrij gereden.. met een bak licht idd.

Bedoel je de lamp of de behuizing naar beneden drukken?

De lamp.. De behuizing/complete koplamp is vrij statisch qua plaatsing. Maar zodra de led erin zit ff goed naar beneden drukken -zonder de boel te mollen natuurlijk- en dan heb je weinig tegenliggers.
Ook hebben de halogeen koplampen ook nog een stelmogelijkheid in de motorruimte meen ik me te herinneren, dat is voor het afstellen door de garage e.d. en natuurlijk op je dashboard het wieltje. :-)
T_I
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Lelystad
Leeftijd: 51
Homepage: jan.huijsmans.nu/
Berichten: 931
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: H7 Ledlampen

 · 
Posted: 18.12.2023 - 14:34  ·  #23
Ik heb nu deze erin zitten:


Het lichtbeeld zoals ze in de verpakking zitten, backplate vertikaal, leds links en rechts, is zo:


Als je ze echter een kwart slag draait dan ziet het er een stuk beter uit:


Ze zitten nu zo in de koplamp:


Bij de APK was er wel een horizontale lijn te zien, maar die was niet perfect strak, dus afkeur. (de keurmeester wilde de gok van een steekproef niet wagen)
Het is niet APK waardig en je hebt wel de canbus melding, maar je wordt niet (snel) van de weg geplukt. Met al het led geweld van de moderne wagens is dit lichtbeeld bescheiden.
Spier1968
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Houten
Leeftijd: 55
Berichten: 339
Geregistreerd: 01 / 2020
Subject:

Re: H7 Ledlampen

 · 
Posted: 18.12.2023 - 16:56  ·  #24
Ik heb deze leds van Philips in deze koplampen waar voor het H7 dimlicht projectoren in zitten in plaats van reflectoren. Veel licht en strak lichtbeeld en qua kleur [5800K] ook een prima oplossing. De Philips Ultinon leds zijn aangesloten via X-Line H7 Anti Flickering V5 led cancellers en heb dus geen foutmelding dimlicht op de DIM. Wel heb ik de devil eyes voor de APK weer vervangen door koplampen van het originele type. Niet om het dimlicht maar omdat de DRL ledstrips nog niet functioneren als volwaardig parkeerlicht.... Als het zonnetje weer schijnt in het voorjaar ga ik me daar eens verder in verdiepen.

 
Selected quotes for multi-quoting:   0