H7 Ledlampen

 
 
 
 
 
SH78
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 70
Geregistreerd: 02 / 2023
Subject:

H7 Ledlampen

 · 
Posted: 13.12.2023 - 19:28  ·  #1
Goedenavond,

Nu de S80 netjes door de keuring is, wil ik eigenlijk meteen de volgende mod toepassen.
LED verlichting. (behalve de kentekenverlichting)

De koplampen, H7.
Ik heb nu de originele halogeen waxinelichtjes er in en ben dus op zoek naar kwalitatief goed LED licht, wat plug en play is.
Wat kunnen jullie mij aanraden, iemand toevallig ook foto's van het lichtbeeld in zijn auto?

Ik was op de Motorshow in Essen, vorige week, daar had Osram zo'n stand met allemaal LED licht, maar volgens mij is dat niet allemaal zo maar plug & play.

Graag jullie reacties. Prijs maakt me niet zoveel uit, zolang het maar kwalitatief goed is.
FlorianBos
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gorredijk
Berichten: 209
Geregistreerd: 01 / 2016
Subject:

Re: H7 Ledlampen

 · 
Posted: 13.12.2023 - 19:31  ·  #2
Ik heb 2 weken terug goedkope H7 leds geplaatst, bak licht maar niet tevreden mee schijnen alle kanten op. Nu H7 led van Philips besteld, hoop ik eind deze week wat over te kunnen vertellen.

Canbus storing krijg je sowieso door led lampen geloof ik.. daar zijn ook wel weer kitjes voor.

Qua plug&play wel prima overigens.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: H7 Ledlampen

 · 
Posted: 13.12.2023 - 19:55  ·  #3
Heb geen ervaring met H7, maar wel met H4 (suzuki Swift) en H1 (groot licht S80), ik heb lampen van Bull Vision. Mijn zwager gebruikt Bull Vision lampen om origineel xenon om te bouwen maar LED.
We hebben alle twee geen klachten. Mooie producten voor een scherpe prijs
The Demon
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Haarlem
Leeftijd: 57
Berichten: 89
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: H7 Ledlampen

 · 
Posted: 13.12.2023 - 19:59  ·  #4
Ik heb een set van Hilox liggen met hun supermodule die de canbus melding zou moeten tegengaan, alleen nog geen weer en tijd gehad om ze erin te zetten.
Nu zal ik dit weekend wel moeten want er is een halogeen pit gestorven vandaag.
Hopen op een beetje knap weer.
Er was trouwens iemand hier op het forum die zo'n set ook gemonteerd heeft, ik weet alleen even niet meer wie.
bartk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 53
Berichten: 1689
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: H7 Ledlampen

 · 
Posted: 13.12.2023 - 20:37  ·  #5
Osram heeft voor veel autos een type goedkeuring voor een Night breakers led H7
https://www.osram.com/am/night…rlands.jsp
Nog geen Volvos in de lijst, maar ik heb gehoordt dat de lijst met de tijd groter wordt
https://media.osram.info/media…102023.pdf
kjiratsiekoedel
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 541
Geregistreerd: 05 / 2018
Subject:

Re: H7 Ledlampen

 · 
Posted: 13.12.2023 - 21:14  ·  #6
Quote door The Demon

Ik heb een set van Hilox liggen met hun supermodule die de canbus melding zou moeten tegengaan, alleen nog geen weer en tijd gehad om ze erin te zetten.
Nu zal ik dit weekend wel moeten want er is een halogeen pit gestorven vandaag.
Hopen op een beetje knap weer.
Er was trouwens iemand hier op het forum die zo'n set ook gemonteerd heeft, ik weet alleen even niet meer wie.


hilox gaf bij mij op een gegeven moment toch ook storingen. wel fijn licht
yes996
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Zeewolde
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: H7 Ledlampen

 · 
Posted: 14.12.2023 - 11:19  ·  #7
Quote door FlorianBos

Ik heb 2 weken terug goedkope H7 leds geplaatst, bak licht maar niet tevreden mee schijnen alle kanten op. Nu H7 led van Philips besteld, hoop ik eind deze week wat over te kunnen vertellen.

Canbus storing krijg je sowieso door led lampen geloof ik.. daar zijn ook wel weer kitjes voor.

Qua plug&play wel prima overigens.


Je kan gewoon setjes kopen welke wel canbus "proof" zijn.
yes996
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Zeewolde
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: H7 Ledlampen

 · 
Posted: 14.12.2023 - 11:22  ·  #8
Quote door The Demon

Ik heb een set van Hilox liggen met hun supermodule die de canbus melding zou moeten tegengaan, alleen nog geen weer en tijd gehad om ze erin te zetten.
Nu zal ik dit weekend wel moeten want er is een halogeen pit gestorven vandaag.
Hopen op een beetje knap weer.
Er was trouwens iemand hier op het forum die zo'n set ook gemonteerd heeft, ik weet alleen even niet meer wie.


Dat was ik. Kwalitatief zeer goede set . Erg te spreken over de hoeveelheid en scherpte van het licht. Alleen de tegenliggers willen nog wel eens flitsen omdat ze last hebben van het felle licht......
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2202
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: H7 Ledlampen

 · 
Posted: 14.12.2023 - 12:27  ·  #9
Dan heb je toch teveel strooilicht, als tegenliggers beginnen te flitsen...

Ik heb ruim 2 weken geleden een setje Philips Ultinon Access H7 in de S70 gestopt en vorige week ook in de 480 (de H4 variant dan).
De verlichting werkt goed, ik heb alleen niet van de S70 met H7 een goede test gedaan, van de 480 met H4 wel. Het zijn Hella 5x7" vrachtwagenlampen die ze in de popups hebben gebouwd, ik heb zo goed als nieuwe units erin gezet.

Lichtkleur (de DRL was al LED)

Zonder licht

Met dimlicht

Met grootlicht (H4 heeft grootlicht ingebouwd, H7 niet)


met de S70 heb ik alleen in de parkeergarage een test gedaan.




(de zwarte vlek is ruim 10 jaar geleden ontstaan toen ik na lange stilstand de Matra Murena startte die met de uitlaat tegen de muur stond, er zat kennelijk veel vocht en viezigheid in de uitlaat en die kwamen er nogal abrupt uit :-D)
The Demon
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Haarlem
Leeftijd: 57
Berichten: 89
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: H7 Ledlampen

 · 
Posted: 14.12.2023 - 17:08  ·  #10
Quote door yes996

Quote door The Demon

Ik heb een set van Hilox liggen met hun supermodule die de canbus melding zou moeten tegengaan, alleen nog geen weer en tijd gehad om ze erin te zetten.
Nu zal ik dit weekend wel moeten want er is een halogeen pit gestorven vandaag.
Hopen op een beetje knap weer.
Er was trouwens iemand hier op het forum die zo'n set ook gemonteerd heeft, ik weet alleen even niet meer wie.


Dat was ik. Kwalitatief zeer goede set . Erg te spreken over de hoeveelheid en scherpte van het licht. Alleen de tegenliggers willen nog wel eens flitsen omdat ze last hebben van het felle licht......


Misschien een idee om de koplampen iets lager af te stellen?
Werkte bij mijn 850 prima.
FritsXC70
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 67
Berichten: 304
Geregistreerd: 02 / 2022
Subject:

Re: H7 Ledlampen

 · 
Posted: 14.12.2023 - 19:51  ·  #11
Loop je nou niet het risico dat je inderdaad verblindend bent als je veranderingen doet, waarvoor de reflector eigenlijk niet ontworpen is? Soms kom ik auto's tegen waar het duidelijk verblindend is. Heb er een grondige hekel aan. Is onveilig, wat een Volvo rijder onwaardig is.

In bestaande koplamp systemen zijn betere lampen te verkrijgen van bv Osram of Philips, die duidelijk een beter lichtbeeld geven , maar niet verblinden.
trabbit
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Delft
Berichten: 662
Geregistreerd: 05 / 2019
Subject:

Re: H7 Ledlampen

 · 
Posted: 14.12.2023 - 20:26  ·  #12
Vind alle moderne verlichting verschrikkelijk. Als een auto maar iets omhoog rijdt (heuvel, brug) wordt je helemaal verblind als tegenligger. Tesla's spanen de kroon, maar eigenlijk geldt het voor alle moderne led-,laserverlichting. Xenon heb ik minder last van.

Ik vind mijn halogeen h7 lampen prima, maar als je meer wil en lichtbeeld is ok waarom niet.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3184
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: H7 Ledlampen

 · 
Posted: 15.12.2023 - 12:03  ·  #13
Tesla, Peugeot, Volvo en Opel staan op een gedeelde 1e plaats als het gaat om af fabriek schijt irritante led verlichting. Wat een prestatie, zeker Tesla die het al jaren niet voor elkaar krijgt om er ook maar iets aan te doen. En ook vieze glazen door regen of vuil geeft heel snel verstrooing.
Dimlicht hoort gewoon achter een projector in mijn ogen, dat geeft nog altijd het meest strakke lichtbeeld.
Past ook in onze oudere Volvo's maar het is geen plug and play, wel het beste resultaat. Bi-xenon projectoren die vanaf 0 ontworpen zijn voor xenon pitjes.

En voor die tijd had ik Philips Nightguide H7R lampen, jammer dat ze de productie daarvan gestopt zijn destijds.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
RIVADA
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 370
Geregistreerd: 07 / 2019
Subject:

Re: H7 Ledlampen

 · 
Posted: 15.12.2023 - 12:27  ·  #14
Quote door Jeroen

Dimlicht hoort gewoon achter een projector in mijn ogen, dat geeft nog altijd het meest strakke lichtbeeld.
Past ook in onze oudere Volvo's maar het is geen plug and play, wel het beste resultaat. Bi-xenon projectoren die vanaf 0 ontworpen zijn voor xenon pitjes.


Ik neem aan dat je met projector lens bedoelt?
Dat komt namelijk mooi overneen met de bijgaande foto in je bericht.

Ben het overigens roerend eens met de stelling dat het te pas en te onpas monteren van LED als dimlicht de verkeerveiligheid maar beperkt ten goede komt.
hetschaap
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: wageningen
Leeftijd: 103
Berichten: 512
Geregistreerd: 05 / 2018
Subject:

Re: H7 Ledlampen

 · 
Posted: 15.12.2023 - 12:39  ·  #15
Quote door RIVADA

Quote door Jeroen

Dimlicht hoort gewoon achter een projector in mijn ogen, dat geeft nog altijd het meest strakke lichtbeeld.
Past ook in onze oudere Volvo's maar het is geen plug and play, wel het beste resultaat. Bi-xenon projectoren die vanaf 0 ontworpen zijn voor xenon pitjes.


Ik neem aan dat je met projector lens bedoelt?
Dat komt namelijk mooi overneen met de bijgaande foto in je bericht.

Ben het overigens roerend eens met de stelling dat het te pas en te onpas monteren van LED als dimlicht de verkeerveiligheid maar beperkt ten goede komt.

en dat aftermarket LED in een aantal gevallen ook niet beter is dan goede halogeen pitten... Waar het uiteindelijk om gaat is dat je als bestuurder zoveel mogelijk zicht hebt (en zichtbaar bent) zonder anderen daarmee tot last te zijn. Ik hoop nog steeds dat er LED's komen die minder wit zijn (nu is alles 6000K of hoger, ideaal zou tussen de 4500-5500K liggen m.i.), maar een stuk feller dan halogeen en met een goed lichtbeeld.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0