H7 Ledlampen

FritsXC70
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 69
Subject:

Re: H7 Ledlampen

· 
Posted: 21.08.2025 - 16:34  ·  #91
Quote door Bigdog

Helaas kom je er ook genoeg tegen zonder automatisch groot ligt, welke totaal geen rekening houden met fietsers..
By the way, ik kom s’ochtends fietsers tegen, die een gemiddelde auto voor schut zetten.
Daar kun je ook iets van vinden……, beiden een verblindend effect, levensgevaarlijk.

Klopt. Hebben geen idee hoe hun koplamp staat. Kleine moeite, groot plezier, toch?
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 39
Homepage: fs1forum.com
Subject:

· 
Posted: 25.08.2025 - 10:30  ·  #92
Quote door Bigdog

Helaas kom je er ook genoeg tegen zonder automatisch groot ligt, welke totaal geen rekening houden met fietsers..
By the way, ik kom s’ochtends fietsers tegen, die een gemiddelde auto voor schut zetten.
Daar kun je ook iets van vinden……, beiden een verblindend effect, levensgevaarlijk.

Dat vind ik idd haast nog irritanter dan een auto, want van een fietser met zo'n verkeerd afgesteld superfel LED licht heb je veel langer last dan een tegemoetrijdende auto.
Maak mij er zelf ook overigens wel schuldig aan, ik heb een losse LED lamp voor mijn fiets, en die doet niet onder voor het grootlicht van een gemiddelde auto :-D Maar, die staat wel behoorlijk laag afgesteld.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 39
Subject:

· 
Posted: 25.08.2025 - 20:15  ·  #93
Het ligt niet aan de afstelling van die fietslamp.
Mijn ex kocht ooit een nieuwe fiets. Daar zat een koplamp op zonder cut-off, oftewel gewoon rondom licht, ook omhoog. Die lampen staan af fabriek recht vooruit afgesteld, dan snap je al dat die er voor tegenliggers uit ziet als groot licht.
Ik heb toen 300 euro bijgelegd voor een model hoger met vering en een andere koplamp, ditmaal met die strakke cut-off. Dus geen hinder voor tegenliggers.
Ging om een Gazelle fiets. Niet het minste merk, maar ze kopen gewoon rommel in zonder na te denken.

Op de gemiddelde fatbike zit ook zo'n jetser van een koplamp. Bijzonder veel licht komt er niet af, maar het straalt wel alle kanten op.

Automatisch grootlicht valt onder de hulpsystemen die de automobilist dommer maken. Als je niet door hebt dat de auto een tegeligger mist en dan zelf niet ingrijpt, gebruik zo'n optie dan gewoon niet...
Selected quotes for multi-quoting:   0