Mijn zwager heeft zo'n zelfde ombouw gedaan bij meerdere BMW's, ook D1S. Van het merk Bull Vision. Ik wilde dat zelf ook bij mijn S80 met D2R. Helaas past het daar dus niet.
Die lampen gaan nu al een paar jaar mee.
In onze tweede auto heb ik ook al een paar jaar een paar Bull Vision LED lampen zonder problemen
Ik heb het hele topic van begin gelezen en ik ben er nog niet veel wijzer van geworden.
Ik heb H7 koplampen in de XC70 van 2014. Ik heb led overwogen, maar dat lijkt niet helemaal goed te passen m.b.t. de afdichtingsdeksel en je moet een extra unit plaatsen ter voorkoming van canbus storingen. Lijkt mij niet ideaal.
Er schijnen nu H7 ledlampen vervangers te zijn van Philips wat wel gewoon gewisseld kan worden zonder aanpassingen. Welk type is dat dan? Heeft iemand hier ervaringen mee?
Anders gewoon t.z.t. de H7 vervangen door de Philips Racingvision of de Osram Nightbreaker? Wel meer licht, maar deze zouden wel een kortere levensduur hebben, begreep ik.
Ik gebruikte destijds de whitevision, wel meer licht en wit van kleur, maar niet zoveel extra dat het de levensduur zoveel korter maakte. Ik was daar erg tevreden over. Zag daarmee beter dan mijn nu oude xenon pitten heb ik het idee...
Met Osram doe ik een jaartje, dan gaat er 1 kapot en vervang ik gelijk per paar aangezien de ander ook binnen een maand kapot gaat.
Kosten baten vind ik het te doen ten opzichte van het lichtopbrengst.
Met Osram doe ik een jaartje, dan gaat er 1 kapot en vervang ik gelijk per paar aangezien de ander ook binnen een maand kapot gaat.
Kosten baten vind ik het te doen ten opzichte van het lichtopbrengst.
Dan mag ik verwachten er wat langer mee te doen. De H7 gaat bij mij alleen aan in donkere omstandigheden. Overdag DRL.
Ik gebruikte destijds de whitevision, wel meer licht en wit van kleur, maar niet zoveel extra dat het de levensduur zoveel korter maakte. Ik was daar erg tevreden over. Zag daarmee beter dan mijn nu oude xenon pitten heb ik het idee...
Dit had ik kunnen schrijven, helemaal mee eens.
Ik heb nu ook nog de Whitevisions van Philips en ben er best tevreden over.
Natuurlijk niet te vergelijken met led maar ook beter dan mij xenons van mij V70 ooit.
Moet er wel bij vertellen dat daar de lenzen wat minder van werden
Ik heb toch een bak licht met xenon , maar ook die zal je een keer moeten vervangen , dat heb ik gedaan met 150k , en nu nog steeds dik tevreden .
Ik denk wel dat er hoop naar de ogenarts moeten , schijnbaar zien we zo slecht , dat we alleen nog met verblindende led verlichting de weg op kunnen , overigens zien we dan ook nog steeds niets lijkt het , maar dat is een andere discussie .
Dan nog even verder kijken in die koplamp. De verstraler is H4, dacht ik. Is die dan ook in een racing vision / nightbraker te krijgen? Dan is alles gelijk.
Het is wel verblindend , de led is veel te fel geworden geringste afwijkingen en het is al raak , daarbij het niet aanwezig zijn van automatische hoogteregeling , ooit verplicht met xenon .
je gooit je auto vol paar koffers in de achterbak , en je tegeniggers zitten met de ellende . dus goed afgesteld ja bij de apk .
ANWB is er ook mee bezig , weet niet of het ooit gaat helpen , maar hun onderzoek wees al uit dat 63% van de led verlichting bij auto,s niet goed voor elkaar was , en dus overlast voor de tegenliggers veroorzaakt , en dat is niet alleen aftermarket spul , al is dat wel een grote boosdoener .
Zelfs op de snelweg rijden we nu met groot licht valt me op , waarschijnlijk vaak an die adtieve verlichting , en dan zet ik ook maar groot licht op , het is ook wel de nederlandse metaliteit , ikkke ikkke ikke .
Dat automatisch groot licht is wel de beroerdste ontwikkeling sinds de egr.
Het werkt enigszins voor auto tegenliggers, maar op de fiets ben je gewoon de Sjaak.
Bigdog
Administrator
Geslacht: Locatie: De glimlach van Twente Homepage:volvov70forum.com Berichten: 40176 Geregistreerd: 07 / 2009
Helaas kom je er ook genoeg tegen zonder automatisch groot ligt, welke totaal geen rekening houden met fietsers..
By the way, ik kom s’ochtends fietsers tegen, die een gemiddelde auto voor schut zetten.
Daar kun je ook iets van vinden……, beiden een verblindend effect, levensgevaarlijk.