LPG? Flashlube? wel of niet

wat zijn jullie ervaringen

 
 
 
 
 

Poll

Wat zijn jullie ervaringen met LPG?
Ja ik heb flashlube
 
29 (27.88%)
Nee ik heb geen flashlube
 
23 (22.12%)
Ik raad flashlube aan
 
12 (11.54%)
Ik raad flashlube niet aan
 
6 (5.77%)
Ik heb problemen gehad door lpg installatie
 
2 (1.92%)
Ik heb geen problemen gehad door lpg installatie
 
32 (30.77%)
Total votes:104
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1485
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: LPG? Flashlube? wel of niet

 · 
Posted: 05.02.2015 - 18:44  ·  #31
Ben benieuwd hoe het je gaat bevallen. Ik schrok wel wat van die verhoogde vloer, maar in een S60 merk je daar toch minder van. In een V70 krijg je dan een tildrempel die je normaal niet hebt. Prins VSI 2 heb ik ook, ben benieuwd hoe je het op de lange termijn gaat vinden! Ik vind de vijf liter meer tankinhoud wel prettig (toch weer iets extra actieradius) en had ook nog een aanbiedingsprijs, dus dat was fijn. Nu na een ruime week nog geen klachten, maar dat is eigenlijk te kort om een oordeel te vellen :P

Maar de vraag is... heb je er flashlube in laten zetten?
DinanT5
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zwijndrecht
Leeftijd: 50
Berichten: 1148
Geregistreerd: 11 / 2014
Subject:

Re: LPG? Flashlube? wel of niet

 · 
Posted: 06.02.2015 - 08:02  ·  #32
Quote door Piet_piraat
In een V70 krijg je dan een tildrempel die je normaal niet hebt.
Tildrempel? Bij mij zie je er helemaal niets van.


Wat voor tank heb jij er dan in laten zetten? 95 liter ofzo?
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1485
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: LPG? Flashlube? wel of niet

 · 
Posted: 06.02.2015 - 08:29  ·  #33
Sorry, ik zie nu dat ik het duidelijker had moeten omschrijven ;). Had het helder in m'n hoofd, maar niet zo opgeschreven :P

Bij de V70 past de 77 liter tank precies en heb je inderdaad geen tildrempel, de vloer komt ook niet omhoog. In de S60 blijkbaar wel, maar daar merk je erg gelukkig minder van (want je hebt toch al een tildrempel). Dus dan is de 'schade' ook minder groot. Dus ik bedoelde vooral te zeggen dat ik blij ben dat bij de V70 de vloer niet omhoog hoeft voor dit tankformaat, anders had ik geheid een paar liter minder gekozen om wel een vlakke vloer te krijgen.
DinanT5
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zwijndrecht
Leeftijd: 50
Berichten: 1148
Geregistreerd: 11 / 2014
Subject:

Re: LPG? Flashlube? wel of niet

 · 
Posted: 06.02.2015 - 08:43  ·  #34
Aaha .. o-)
j00st
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 22
Geregistreerd: 02 / 2014
Subject:

Re: LPG? Flashlube? wel of niet

 · 
Posted: 06.02.2015 - 17:09  ·  #35
Ja, heb ik er in laten zetten! Voor alle zekerheid heb ik t even gecheckt maar de fles navulling voor mn elektronisch klepsmeersysteem heeft idd t Flashlube logo ;) Voor mijn type blok schijnbaar een must, ivm niet verharde kleppen (icm turbo).

De laadruimte is idd nog (iets) minder hoog geworden. Maar aangezien het al behelpen was met grote spullen is dat niet veranderd! Overigens ben ik van mening dat het een stuk handiger zou zijn om de netto-inhoud van een tank te vermelden omdat dat volgens mij het enige is wat interessant is? Of zie ik iets over het hoofd?

Morgen de eerste resultaten van mn verbruikstest, ben benieuwd!
j00st
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 22
Geregistreerd: 02 / 2014
Subject:

Re: LPG? Flashlube? wel of niet

 · 
Posted: 07.02.2015 - 17:19  ·  #36
Zo, de eerste meting is afgerond! 442 kilometer gereden, waarvan de laatste kilometers naar benzinestation de Grens (Poppel, BE) en daar 51,47 liter LPG getankt wat neerkomt op een gemiddelde van: 1 liter op 8,58 km. Een prima resultaat, boven verwachting! Nu heb ik wel nóg meer snelweg gereden dan normaal, maar als ik overall op 1 op 8 kan uitkomen vind ik t allemaal best. Vooral met de prijzen in Belgie, ik moest maar liefst 22,18 euro afrekenen :D
626Ronin
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Cocoa City
Leeftijd: 50
Berichten: 1226
Geregistreerd: 09 / 2014
Subject:

Re: LPG? Flashlube? wel of niet

 · 
Posted: 09.02.2015 - 20:32  ·  #37
en nog even een fabel onderuit halen:
LPG verbrandt niet héter dan 98 RON benzine, die voor mijn classic aanbevolen wordt.
LPG verbrandt wel l a n g z a m e r, waardoor het mogelijk (en vooral bij hogere toerentallen) nog brandt als het door de uitlaatkleppen naar buiten wordt geperst, àls het ontstekingstijdstip niet vervroegd wordt om dit te compenseren.
maar gelukkig hebben "moderne" motoren een klopsensor die de klopgrens van de gebruikte brandstof meet, om de ontsteking zo vroeg mogelijk te zetten, tegen de klopgrens aan om het maximale rendement uit de brandstof te halen en laat die klopgrens van LPG nou nèt hoger dan die van benzine met 98 RON! zo stelt de motorregeling de ontsteking hierop in en zal de verbranding eerder ingeleid worden en eerder stoppen/afkoelen, wat de kleppen en zittingen spaart..
om die klopgrens goed in te leren trek ik af en toe even vanuit lage toeren in een hogere versnelling "zwaar" door tot ca. 4000 tpm.. om hem de rest van de rit lekker rustig 2500 - 3000 tpm te laten draaien..
vooralsnog ratelen mijn kleppen er rustig op los en "een klep die je hoort, wordt niet vermoord" (die heeft nl nog speling :yes: )
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1485
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: LPG? Flashlube? wel of niet

 · 
Posted: 09.02.2015 - 21:31  ·  #38
Quote door j00st

Zo, de eerste meting is afgerond! 442 kilometer gereden, waarvan de laatste kilometers naar benzinestation de Grens (Poppel, BE) en daar 51,47 liter LPG getankt wat neerkomt op een gemiddelde van: 1 liter op 8,58 km. Een prima resultaat, boven verwachting! Nu heb ik wel nóg meer snelweg gereden dan normaal, maar als ik overall op 1 op 8 kan uitkomen vind ik t allemaal best. Vooral met de prijzen in Belgie, ik moest maar liefst 22,18 euro afrekenen :D


Daar is tanken nog leuk hè :D. Als ik de kans heb tank ik ook in België inderdaad. Duitsland levert voor LPG geen voordeel op (sterker nog, was dat van 't weekend vijf cent per liter meer kwijt dan in NL).

Maar gemiddeld 1:8 zou netjes zijn inderdaad. Als je echter flink gaat doorrijden red je dat echt niet meer. Maar met normaal gebruik moet dat te doen zijn.
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1485
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: LPG? Flashlube? wel of niet

 · 
Posted: 11.02.2015 - 22:02  ·  #39
Over Flashlube gesproken...wat is jullie verbruik ongeveer? Ik heb in 3k (400 liter LPG) nu zo'n 100ml opgestookt, als ik alle verhalen moet geloven is dat toch echt wat te weinig. Morgen maar eens met Mesman bellen (ben er net pas achter), maar wat doen jullie qua FL-verbruik zoal?
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5836
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: LPG? Flashlube? wel of niet

 · 
Posted: 11.02.2015 - 22:52  ·  #40
Ergens uit een handleiding voor afstellen flashlube:


Stel de elektronische regeleenheid in op 6.

Vul het reservoir met 400 ml Flashlube-vloeistof. DOE HET RESERVOIR NIET TE VOL.

De elektronische regeleenheid kan dankzij de gasinjector impulsen naar de Flashlube-vloeistofpomp sturen.

Het kan enkele minuten duren vooraleer de vloeistof door het kijkglas stroomt, als u de kit pas hebt geïnstalleerd.

Om de pomp sneller te laten aanzuigen, kunt u de elektronische regeleenheid tijdelijk instellen op 9 en daarna weer op 6, zodra de vloeistof door het kijkgat stroomt.

Als de pomp is aangezogen, moet u een verhouding bekomen van ongeveer 1 ml Flashlube Valve Saver-vloeistof per liter brandstof.

Vul uw brandstoftank en zorg ervoor dat uw Flashlube-vloeistofreservoir 400 ml vloeistof bevat.

Als u weer gaat tanken, moet u kijken hoeveel liter u hebt gebruikt.

Controleer het vloeistofpeil in het Flashlube-reservoir en noteer hoeveel Flashlube-vloeistof verbruikt werd.

Indien 50 liter brandstof werd verbruikt, moet ongeveer 50 ml Flashlube Valve Saver-vloeistof opgebruikt zijn.

Is dat niet het geval, dan moet u de elektronische regeleenheid bijstellen. Draai de instelschijf op de elektronische regeleenheid één punt hoger (voor meer vloeistof) of lager (voor minder vloeistof). Herhaal dit proces zo vaak als nodig is.
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1485
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: LPG? Flashlube? wel of niet

 · 
Posted: 12.02.2015 - 00:47  ·  #41
Ik heb geen regeleenheid gezien :D
Maar thanks voor de guide, altijd handig.

Bel morgen wel even voordat ik zelf onder de kap kruip. In principe is dit gewoon nog inbouwgarantie en dan kunnen ze meteen checken of alles wel klopt. Dan spiek ik dan even mee hoe ze het doen en is het klaar. Hoef er niet gek ver voor om te rijden, dus dan laat ik hen het even uitzoeken. Mocht het mis zijn, dan kunnen ze het meteen fixen en achteraf niet zeggen dat ik zelf niet had moeten klungelen.
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5836
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: LPG? Flashlube? wel of niet

 · 
Posted: 12.02.2015 - 21:54  ·  #42
lijkt me een goed plan. laat even horen hoe en wat. ^_^
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 53
Berichten: 2746
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: LPG? Flashlube? wel of niet

 · 
Posted: 12.02.2015 - 23:51  ·  #43
Gewoon een plunjer met een borgmoer volgens mij. Druppels tellen en afstellen.
Ik heb geen flashlube, maar wel een klepsmeersysteem van JLM. Wat eigenlijk hetzelfde is. Dus ik heb maar 'ja ik heb flashlube' aangevinkt.
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5836
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: LPG? Flashlube? wel of niet

 · 
Posted: 13.02.2015 - 11:46  ·  #44
Dat heb ik ook. idd druppels tellen en af en toe verbruik tegen brandstofverbruik houden.
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1485
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: LPG? Flashlube? wel of niet

 · 
Posted: 14.02.2015 - 09:27  ·  #45
Ik heb nog eens gekeken maar kwam eigenlijk geen enkele mogelijkheid tegen om handmatig af te stellen. Daarom gisteren bij Mesman geweest. Meekijken was verboden, ik mocht helaas de werkplaats niet in, dat was jammer. Wel even navraag gedaan en het blijkt dat ze het bij het systeem dat ik heb tegenwoordig blijkbaar softwarematig regelen, dus vandaar dat ik er zelf niets aan kon doen. Mooie vorm van klantenbinding... ;). Maar goed, het zou nu goed bijgesteld moeten zijn. Ik ga het zien, de komende tijd.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0