LPG? Flashlube? wel of niet

wat zijn jullie ervaringen

 
 
 
 
 

Poll

Wat zijn jullie ervaringen met LPG?
Ja ik heb flashlube
 
29 (27.88%)
Nee ik heb geen flashlube
 
23 (22.12%)
Ik raad flashlube aan
 
12 (11.54%)
Ik raad flashlube niet aan
 
6 (5.77%)
Ik heb problemen gehad door lpg installatie
 
2 (1.92%)
Ik heb geen problemen gehad door lpg installatie
 
32 (30.77%)
Total votes:104
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 53
Berichten: 2746
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: LPG? Flashlube? wel of niet

 · 
Posted: 21.07.2015 - 11:02  ·  #76
Quote door MDS

Werkt het vacuum gestuurde systeem wel optimaal bij een turbo motor??

Volgens mij is er namelijk helemaal geen vacuum op het moment dat de turbo werkt. Dus op de momenten dan je vermogen en dus turbo vraagt, werkt het systeem juist niet en wil JUIST de smering hebben.
Zit ik nu raar te denken??


Klopt helemaal wat je zegt. Is overigens ook zo bij een non-turbo. Bij stevig dooraccelereren daalt het vacuüm naar nul. Las ik ergens, en heb ik gemonitord met Torque en inderdaad. Als het toerental weer constant is stijgt het vacuüm weer. Bij de non-turbo is er geen vacuüm tussen 4.500 en 7.000 bij plankgas accelereren.

Kortom: volgende keer koop ik een electronisch systeem. Of ik nou een turbo of geen turbo koop.
MDS
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Lelystad
Leeftijd: 49
Berichten: 91
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: LPG? Flashlube? wel of niet

 · 
Posted: 21.07.2015 - 11:36  ·  #77
Dus toch ?!?!! Ik wil degene die het heeft ingebouwd confronteren met het feit dat hij een systeem heeft geplaatst wat niet werkt zoals het eigenlijk zou moeten. M.a.w. Hij had in mijn ogen gewoon het electronische systeem moeten monteren, zeker als kenner zijnde.

Ik ben nu bezig om bij diverse inbouwstations info te vergaren om dit te gaan ondersteunen en dan ga ik hem ermee confronteren.
rafke56
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 13
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Volvo C70 T5 1999

 · 
Posted: 12.09.2015 - 10:37  ·  #78
Ik heb een Prins installatie in Rijssen laten inbouwen bij 157.000. Inmiddels zit ik op 223.000. Bij de inbouw heb ik ook gevraagd naar de inbouw van de flashlube. Dit was niet nodig vanwege de hydrolische kleppen.
De auto rijdt zonder problemen. Volgens mij, lees ook de andere berichten, is de vraag te beantwoorden door te kijken welk type klepsysteem je hebt. Bij de huidige motoren is het aan te raden.
olaf
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Biddinghuizen
Berichten: 1879
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Re: LPG? Flashlube? wel of niet

 · 
Posted: 12.09.2015 - 11:17  ·  #79
Is allemaal wel afhankelijk van waar je de vacuum vandaan haalt .
Er zijn plekken waar altijd vacuum is , is vaak op het glasklephuis , daar is door venturie effect altijd vacuum aanwezig , weet niet of de Volvo benzine modellen dit hebben , zelf een diesel rijder .
Maar een systeem op vacuum is wat mij betreft niet heel goed af te stellen , de hoeveelheid vacuum wisselt behoorlijk met verschillende rij condities .
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4711
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: LPG? Flashlube? wel of niet

 · 
Posted: 07.05.2016 - 11:40  ·  #80
Ik ga eind mei laten inbouwen alleen ik ben nog niet volledig overtuigt.
1 flahslube heb je met 2 systemen, gebaseerd op vacuüm wat icm een turbo zoals ik dus heb niet lekker werkt.
Of electronisch geregeld systeem.

2 ik lees dat je met hydraulische klepstoters dit systeem ook niet nodig hebt.

3 voor 2000 bouwjaar zou ook niet nodig zijn.

Ik heb de 2.4T met 280 K op de teller van 2001.
Geen idee of ik de juiste klepstoters heb

Ik ga een prins systeem inbouwen.

Ik weet beter save than sorry maar als het een zinloze uitgave is dan heb ik wel zoiets van waarom?
Ik ben een zogenaamde rustige rijder waarbij ik op de snelweg de CC op 110 à 120 heb staan.
Lokaal kachel ik ook vrij rustig.

De toerenteller heeft bij mij de 4000 toeren zelden aangeraakt.

Heb nog even om te beslissen maar lastig is het wel.

Per saldo zeg ik als ik het doe een electronisch systeem en niet op vacuüm.
Maar ik had een alfa 146 op gas zonder kleppen smeer systeem en daar was nooit wat mis mee.
Blackfox
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 57
Berichten: 408
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: LPG? Flashlube? wel of niet

 · 
Posted: 07.05.2016 - 12:07  ·  #81
Bij mij zit er geen flashlube in.Dat schijnt toch goed te gaan al bijna 500K :D .
Hangt ook wel van rijomstandigheden af denk ik.
Altijd hoge toeren maken veel sprintjes etc.. doet er geen goed aan voor de kleppen.
Wat ik bedoel de boel wordt dan veel warmer natuurlijk dan als dat je rustig rijdt.

I
Blackfox
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 57
Berichten: 408
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: LPG? Flashlube? wel of niet

 · 
Posted: 07.05.2016 - 14:06  ·  #82
Quote door VolvoS60Racer


Mijn vermoeden is dat vooral de wat steviger bereden auto's wel baat hebben bij klepsmering, als kleppen en klepzetels eigenlijk niet geschikt zijn voor het rijden op LPG. In alle andere gevallen....zou ik mezelf zeer afvragen of klepsmering nu echt nodig is.


In mijn ogen perfect uitgelegd. :thumb:
Maar natuurlijk kan ik het mis hebben. :-)
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4711
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: LPG? Flashlube? wel of niet

 · 
Posted: 07.05.2016 - 15:44  ·  #83
Ik heb mijn aanvraag via de Groupon gedaan bij Mesman.
Zeer benieuwd wat hij gaat adviseren.

Ik denk dat ik wel voor de elektronische klepsmering ga, hoewel ik nog lang niet overtuigt ben.
Wel weet ik zeker dat ik geen vacuüm geregelde wil hebben.

Ik begrijp dat Prins met een systeem van flesjes werkt, je zet er een nieuwe fles op als hij leeg is.
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4711
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: LPG? Flashlube? wel of niet

 · 
Posted: 07.05.2016 - 20:11  ·  #84
Oké,

Afwachten dan maar wat deze gaat kosten dan.
volvo355
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oss, Noord-Brabant
Leeftijd: 24
Homepage: volvov70forum.nl
Berichten: 4890
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: LPG? Flashlube? wel of niet

 · 
Posted: 27.07.2016 - 11:27  ·  #85
Hallo LPG rijders,

Bij welke km-stand hebben jullie de kleppen laten stellen, of welke km-stand staat de volvo nu als je nog nooit je kleppen hebt laten stellen en hoeveel van die kilometers zijn gereden op LPG?

We overwegen om bij een km-stand van 230K LPG in te bouwen. Vandaar de vraag met betrekking tot het stellen van kleppen.
brulkjaer
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid-Beveland
Berichten: 1900
Geregistreerd: 03 / 2016
Subject:

Re: LPG? Flashlube? wel of niet

 · 
Posted: 27.07.2016 - 15:42  ·  #86
Ik heb een Flashlube klepsmeersysteem op vacuumbasis en is ingebouwd door Mesman (samen met de LPG installatie).
Voor non-turbo's is een elektronisch systeem niet echt nodig. Voor de turbo's echter een must.
Volgens sommige bronnen is het per cilinder inspuiten erg belangrijk omdat anders maar een paar cilinders profiteren van de smering.Daarvoor zijn verdeelslangen leverbaar. Dat betekent echter wel: boren in je inlaatspruitstuk. Als je dat doet, zorg dan wel dat je je boor invet, om zo min mogelijk ijzerdeeltjes in je spruitstuk te krijgen. Bijvoorkeur ook meteen de stofzuiger erbij om alles meteen weg te zuigen. Maar eerlijk is eerlijk, ik heb het nog gewoon op de standaard vacuumslang aangesloten zitten.
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1485
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: LPG? Flashlube? wel of niet

 · 
Posted: 27.07.2016 - 20:01  ·  #87
Ik heb 85k op LPG gereden zonder de kleppen van m'n T5 te stellen. Wel met Flashlube erin. Niks gemerkt dat de motor last zou hebben.
marc apeldoorn
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 328
Geregistreerd: 09 / 2012
Subject:

Re: LPG? Flashlube? wel of niet

 · 
Posted: 27.07.2016 - 22:39  ·  #88
Ik rij inmiddels 200.000 km met V70 R op gas (Vialle met electronische klepsmering). Als ik echt vermogen vraag schakel ik op benzine. Nog niets aan de hand, lekker doorgassen...
Roel van der List
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wessem
Leeftijd: 67
Berichten: 4
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: LPG? Flashlube? wel of niet

 · 
Posted: 17.11.2016 - 12:33  ·  #89
V70 T5 automaat van 1999. Prins VSI 2 installatie ingebouwd bij Pouls in Baarlo in dec. 2012. Auto had toen 162.000 gereden. Nu 268.000 km. Geen flashlube, wel advies om binnenkort kleppen te laten stellen. Zeer tevreden over Prins installatie. Auto loopt geweldig.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0