Mogelijk nieuwe maatregelen tov 15 jaar oude auto's

 
 
 
 
 
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2200
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Mogelijk nieuwe maatregelen tov 15 jaar oude auto's

 · 
Posted: 18.11.2019 - 15:20  ·  #91
Dat is altijd een probleem met een gepolariseerde discussie: beide kanten willen niet luisteren.

Het probleem van Poels is trouwens dat zijn onderbouwing juist aan alle kanten rammelt, het hangt van confirmation bias aan elkaar. Wat zijn tegenstanders niet snappen, is hem met pek en veren besmeuren hem juist tot een martelaar maakt.

“I believe you find life such a problem because you think there are good people and bad people. You're wrong, of course. There are, always and only, the bad people, but some of them are on opposite sides.” --Lord Havelock Vetinari in Terry Pratchett's "Guards! Guards!"
Very_S60
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Midden Zeeland
Leeftijd: 38
Berichten: 87
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: Mogelijk nieuwe maatregelen tov 15 jaar oude auto's

 · 
Posted: 18.11.2019 - 15:29  ·  #92
Quote door bartk

Moet de Docu nog bekijken maar, zoal ik het nu hoor is niet het probleem dat hij (Martijn Poels) gelijk wil krijgen, maar dat de milieu lobby kant helemaal niet wil luisteren, zelfs niet naar zeer goed onderbouwde, rationele definities.
En daar denk ik toch dat hij een punt heeft.


Daar wringt het dan vaak ook. Kritische vragen worden niet geaccepteerd. Er is maar een waarheid en diegene die dat niet wil geloven is gek. Ruikt meer naar religie.

Ik vind het belangrijk dat een ieder probeert een eigen mening te vormen op basis van feiten, niet alleen op gevoel en aannames. En ja ook als aangegeven door brinkie, probeer de bronnen ook te onderzoeken. (hoewel een artikel van de CO2 voetprint door een hoogleraar Filosofie niet geheel overtuigend is voor mij ;) )
Very_S60
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Midden Zeeland
Leeftijd: 38
Berichten: 87
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: Mogelijk nieuwe maatregelen tov 15 jaar oude auto's

 · 
Posted: 18.11.2019 - 15:39  ·  #93
Quote door brinkie

Het probleem van Poels is trouwens dat zijn onderbouwing juist aan alle kanten rammelt, het hangt van confirmation bias aan elkaar.



Sorry brinkie, maar dat ben ik toch niet met je eens:

Confirmation bias, in het Nederlands voorkeur voor bevestiging genoemd, verwijst naar de neiging van mensen om meer aandacht en waarde te hechten aan informatie die de eigen ideeën of hypotheses bevestigt.

Dat lijkt mij toch zeker niet het geval in deze documentaire. In mijn ogen gaat het onderzoek meer over de vraag waarom mensen met een afwijkende mening verketterd worden en niet met argumenten bestreden worden...

Maar wellicht dwalen we nu iets teveel off topic...
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2200
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Mogelijk nieuwe maatregelen tov 15 jaar oude auto's

 · 
Posted: 18.11.2019 - 15:43  ·  #94
LOL, nee inderdaad, dat was dan weer een slecht voorbeeld als die uitspraken van een filosoof blijken te komen :lol:
Maar inderdaad, zometeen gaan we te ver op meta-niveau discussiëren.

Laten we ons maar weer aan een Kerk Merk met veel Gezegende Kilometers wijden :lol: :lol: :lol:
(en kom niet aan mijn merk, ik rijd dwars door je heen want ik ben van Zweeds staal! :lol:)
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 36
Berichten: 2763
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Mogelijk nieuwe maatregelen tov 15 jaar oude auto's

 · 
Posted: 19.11.2019 - 00:33  ·  #95
Ben wel benieuwd Brinkie naar je werk...🤣
V70R^2
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leerdam
Leeftijd: 36
Berichten: 2032
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Mogelijk nieuwe maatregelen tov 15 jaar oude auto's

 · 
Posted: 19.11.2019 - 01:39  ·  #96
De vrijheid die eenieder hier krijgt van de mods, de discussie die gevoerd mag worden, dit forum is best uniek te noemen! En evenzo de forummers, ik ben werkelijk onder de indruk!

Helaas is dat elders in 99/100 gevallen niet het geval, en loopt het uit op enorme ruzies, doodsverwenzingen etc.

Was heel NL maar Volvist!
Wilmans
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Vlissingen
Leeftijd: 53
Berichten: 106
Geregistreerd: 10 / 2019
Subject:

Re: Mogelijk nieuwe maatregelen tov 15 jaar oude auto's

 · 
Posted: 19.11.2019 - 06:53  ·  #97
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2200
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Mogelijk nieuwe maatregelen tov 15 jaar oude auto's

 · 
Posted: 19.11.2019 - 09:30  ·  #98
Ja, dat wisten ze in Amsterdam allang. Je kunt nu al met oudere benzine-auto's geen parkeervergunning meer krijgen, ook al staat er U9 op het kenteken en van die fraaie "Lambda Sond" logo's op je Volvo. :(

@V70R^2: Het is dit specifieke forum waar men elkaar met respect en met inhoudelijke argumenten van het tegendeel probeert te overtuigen, ik ken nog een Volvo-forum waar het kennelijk normaal is om met gestrekt been de discussie in te gaan en op de man te gaan spelen. Daar zien ze me niet meer terug.

@JJM: Mijn werk, daar heeft dit gek genoeg niets mee te maken, behalve dat ik daarin redelijk wat technisch-inhoudelijke dingen begrijpelijk moet overbrengen (of van anderen verwacht dat ze het begrijpelijk maken voor mij). Buiten mijn werk heb ik veel meer soft-skills opgedaan en ik leer nog iedere dag. Ik ben lid van de arbitragecommissie geweest op de nederlandstalige Wikipedia en presidium (dagvoorzitter) geweest bij de Piratenpartij, nou dan leer je wel om eerst te luisteren en de-escalerend op te treden. :)
 
Selected quotes for multi-quoting:   0