Mogelijk nieuwe maatregelen tov 15 jaar oude auto's

 
 
 
 
 
Pimo
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gelderland ‘t Harde
Leeftijd: 55
Berichten: 56
Geregistreerd: 11 / 2019
Subject:

Re: Mogelijk nieuwe maatregelen tov 15 jaar oude auto's

 · 
Posted: 17.11.2019 - 00:28  ·  #76
Quote door hermanusb

Misschien met zijn allen naar het Malieveld...

Allemaal volvo's😀


IK BEN VOOR
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2200
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Mogelijk nieuwe maatregelen tov 15 jaar oude auto's

 · 
Posted: 17.11.2019 - 09:08  ·  #77
@BBS @eric27
Ik ben wel geïnteresseerd in linkjes naar artikelen over verplichte bomenkap puur voor biomassa. Ik kom tot nu toe alleen het tegendeel tegen, waarbij deskundigen ook nog aantekenen dat hout stoken een slecht idee is.

Journalisten zoeken uit of er bomen gekapt worden voor bio-energie. Niet echt, maar goed voor de natuur is het ook niet. https://demonitor.kro-ncrv.nl/…-nederland

Hoogleraar bio-economie: biomassa is goed, maar niet om energie mee op te wekken. Heel interessant en genuanceerd, met diverse bronnen om verder te lezen: https://www.ad.nl/binnenland/b…~a8f0610a/ (gepubliceerd afgelopen woensdag).

Gemeente Hoogeveen geeft een kapvergunning voor 527 bomen bomen die "dood, niet meer veilig of niet meer gezond zijn": https://hoogeveenschecourant.n…bomen.html (kan nog niets vinden over verplichte levering van een x aantal bomen t.b.v. biomassacentrales)

Ik denk dat het binnenkort wel voorbij is met biomassa stoken voor de energievoorziening, als zowel ecologen als economen het geen goed idee vinden. ;)
eric27
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dedemsvaart
Leeftijd: 61
Homepage: autorijschooletimm…
Berichten: 509
Geregistreerd: 07 / 2017
Subject:

Re: Mogelijk nieuwe maatregelen tov 15 jaar oude auto's

 · 
Posted: 17.11.2019 - 09:12  ·  #78
Laten we het hopen.
eric27
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dedemsvaart
Leeftijd: 61
Homepage: autorijschooletimm…
Berichten: 509
Geregistreerd: 07 / 2017
Subject:

Re: Mogelijk nieuwe maatregelen tov 15 jaar oude auto's

 · 
Posted: 17.11.2019 - 09:14  ·  #79
Very_S60
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Midden Zeeland
Leeftijd: 38
Berichten: 87
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: Mogelijk nieuwe maatregelen tov 15 jaar oude auto's

 · 
Posted: 17.11.2019 - 09:29  ·  #80
Zeer interessante documentaire over onder andere de energie transitie en de politiek erachter.
De maker werd bedreigd door verschillende milieu organisaties voor het uitbrengen.

"The uncertainty has settled"
https://youtu.be/GuoxLggqI_g
bartk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 53
Berichten: 1687
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: Mogelijk nieuwe maatregelen tov 15 jaar oude auto's

 · 
Posted: 17.11.2019 - 10:00  ·  #81
Quote door Very_S60

Zeer interessante documentaire over onder andere de energie transitie en de politiek erachter.
De maker werd bedreigd door verschillende milieu organisaties voor het uitbrengen.

"The uncertainty has settled"
https://youtu.be/GuoxLggqI_g


staat nu in de queue, ik laat mij verrassen :-)
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2200
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Mogelijk nieuwe maatregelen tov 15 jaar oude auto's

 · 
Posted: 17.11.2019 - 12:14  ·  #82
Let wel heel goed op met self-published bronnen als blogs en YouTube, er staat ongelofelijk veel onzin tussen, op basis van eigen waarneming zonder enige wetenschappelijke onderbouwing. Ik ben nu lekker op pad met de V70 waar de auto voor is ontworpen (oftewel ik zit te lunchen bij IKEA en laad de auto straks vol met wat grote spullen :lol:) maar ik ga straks wel even kijken naar deze links.
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4709
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Mogelijk nieuwe maatregelen tov 15 jaar oude auto's

 · 
Posted: 17.11.2019 - 17:01  ·  #83
De overheid (wereld ) moet naar een schone energie toe.
Of een minder schone energie maar dan moet de overheid zorgen dat de afvoer van de afvalstoffen op een goede manier gegarandeerd is.

Of windmolens achoon zijn? Geen idee.
Maar er zijn echt wel mogelijkheden.

Biomassa is bijzonder NIET schoon.
Very_S60
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Midden Zeeland
Leeftijd: 38
Berichten: 87
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: Mogelijk nieuwe maatregelen tov 15 jaar oude auto's

 · 
Posted: 17.11.2019 - 19:53  ·  #84
Quote door hermanusb


Of windmolens achoon zijn? Geen idee.
Maar er zijn echt wel mogelijkheden.

Biomassa is bijzonder NIET schoon.


Ik werk in de offshore, tot een paar geleden voornamelijk olie en gas gerelateerd echter de laatste jaren voornamelijk windmolen parken op zee. Als ik dan zie wat er voor nodig is alvorens een windpark energie levert is daar al een proces van vele jaren aan vooraf gegaan met vele schepen op fossiele brandstoffen die in een dag meer verstoken dan jij en ik in ons leven. Daarmee denk ik dat een windpark netto (energie in energie uit) niet heel veel oplevert. Ook zijn windmolens niet heel effectief (bruikbare energie)
Goed, ik zeg maar niet te veel. Ik verdien er namelijk een goede boterham mee. Maar het ruikt naar zwendel.
Very_S60
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Midden Zeeland
Leeftijd: 38
Berichten: 87
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: Mogelijk nieuwe maatregelen tov 15 jaar oude auto's

 · 
Posted: 17.11.2019 - 19:57  ·  #85
Quote door brinkie

Let wel heel goed op met self-published bronnen als blogs en YouTube, er staat ongelofelijk veel onzin tussen, op basis van eigen waarneming zonder enige wetenschappelijke onderbouwing.


Klopt zeker. Maar de link die ik gepost heb was eerst niet beschikbaar via YouTube. De maker (Martijn Poels, geen onbekende) heeft uiteindelijk besloten de documentaire gratis beschikbaar te maken via dit kanaal omdat via de reguliere media er een enorme weerstand ondervonden werd.
BBS
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: ZW-Drenthe
Leeftijd: 52
Berichten: 1443
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: Mogelijk nieuwe maatregelen tov 15 jaar oude auto's

 · 
Posted: 17.11.2019 - 21:16  ·  #86
Quote door brinkie

@BBS @eric27


Gemeente Hoogeveen geeft een kapvergunning voor 527 bomen bomen die "dood, niet meer veilig of niet meer gezond zijn": https://hoogeveenschecourant.n…bomen.html (kan nog niets vinden over verplichte levering van een x aantal bomen t.b.v. biomassacentrales)

Ik denk dat het binnenkort wel voorbij is met biomassa stoken voor de energievoorziening, als zowel ecologen als economen het geen goed idee vinden. ;)


Koekoek, gemeente Hoogeveen heeft de afgelopen 3 jaren elk jaar voor exact 301 bomen een kapvergunning verleend die niet ter inzage was en waar ook geen bezwaar tegen mogelijk was. Nu zouden er dus in 1 jaar 527 bomen ziek/zwak/misselijk/dood moeten zijn. Ik zou niet weten waar die dingen zo langzamerhand moeten staan. De helft -of zelfs meer- van de "oude" bomen is intussen al gerooid en deels vervangen voor exemplaren die de eerste 30 jaar nodig hebben om te titel "struik" te overgroeien.
Ik zie in heel de gemeente Hoogeveen geen 527 bomen staan die dood of deels geen blad meer hadden in de zomer.....
Asterix
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 694
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Mogelijk nieuwe maatregelen tov 15 jaar oude auto's

 · 
Posted: 18.11.2019 - 08:52  ·  #87
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2200
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Mogelijk nieuwe maatregelen tov 15 jaar oude auto's

 · 
Posted: 18.11.2019 - 13:27  ·  #88
Quote door Very_S60

Klopt zeker. Maar de link die ik gepost heb was eerst niet beschikbaar via YouTube. De maker (Martijn Poels, geen onbekende) heeft uiteindelijk besloten de documentaire gratis beschikbaar te maken via dit kanaal omdat via de reguliere media er een enorme weerstand ondervonden werd.

Je kunt natuurlijk ook een documentaire maken over dat de aarde plat is, roken gezond is, vaccins autisme veroorzaken en nog meer dingen die allang door de wetenschap weerlegd zijn, waaruit blijkt dat je er als journalist niets van begrijpt., en dan verbaasd zijn dat je weerstand krijgt (*) Evengoed heeft Poels deze film uitgebreid mogen vertonen, tot in het Europees parlement aan toe, en hij mocht ook zijn zegje doen in de media.

Het is inderdaad een feit dat alternatieve energiebronnen wel degelijk een beroep doen op fossiele brandstoffen (en dus een niet te verwaarlozen "carbon footprint" hebben), maar niet in de mate waarin je dat stelt.
Voorlopig zijn er nog niet genoeg bronnen van hernieuwbare energie om in de totale energiebehoefte te voorzien, maar het gaat wel langzaam die kant op.

OK, ik ga ermee stoppen, ik ga mijn talent om op het wereldwijde web naar informatie te zoeken weer gebruiken om mijn Volvo's op de weg te houden. :)

(*) als het werkelijk zo is wat hij stelt qua bedreigingen, is het best triest. Dat schijnt iets van deze tijd te zijn, dat afwijkende meningen niet met argumenten maar met (dreiging met) geweld bestreden worden. :(
T_I
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Lelystad
Leeftijd: 51
Homepage: jan.huijsmans.nu/
Berichten: 929
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: Mogelijk nieuwe maatregelen tov 15 jaar oude auto's

 · 
Posted: 18.11.2019 - 14:51  ·  #89
Quote door brinkie
(*) als het werkelijk zo is wat hij stelt qua bedreigingen, is het best triest. Dat schijnt iets van deze tijd te zijn, dat afwijkende meningen niet met argumenten maar met (dreiging met) geweld bestreden worden. :(


Violence is the last refuge of the incompetent. - Salvador Hardin
Een van Isaac Asimov's characters in the Foundation serie, eigenlijk een quote van IA zelf, maar wel toepasselijk.
bartk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 53
Berichten: 1687
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: Mogelijk nieuwe maatregelen tov 15 jaar oude auto's

 · 
Posted: 18.11.2019 - 14:53  ·  #90
Moet de Docu nog bekijken maar, zoal ik het nu hoor is niet het probleem dat hij (Martijn Poels) gelijk wil krijgen, maar dat de milieu lobby kant helemaal niet wil luisteren, zelfs niet naar zeer goed onderbouwde, rationele definities.
En daar denk ik toch dat hij een punt heeft.

Mooi voorbeeld is dat diesels met roet filter ( Euro 5) niet welkom zijn in gebieden waar te veel nano deeltjes zijn, terwijl alle benzine auto's van voor 2017 ( geen roetfilter ) veel meer van die roetdeeltjes uitstoten.
En dat willen de milieu organisaties niet horen want ze hebben iets bereikt.
Die milieu organisaties worden dan dus, volgens mij noemen ze dat "oost Indisch doof", en is er geen discussie mogelijk, terwijl de regelgeving, gewoon weg, niet klopt.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0