Mogelijk nieuwe maatregelen tov 15 jaar oude auto's

 
 
 
 
 
GrumpyXXL
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wolvega
Homepage: rogerkuypers.eu
Berichten: 333
Geregistreerd: 10 / 2019
Subject:

Re: Mogelijk nieuwe maatregelen tov 15 jaar oude auto's

 · 
Posted: 11.11.2019 - 18:33  ·  #16
Quote door hermanusb

Misschien met zijn allen naar het Malieveld...

Allemaal volvo's😀


IK ZEG DOEN! Weer zwaar materieel op het Malieveld ;)

Groet,
Roger
Asterix
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 694
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Mogelijk nieuwe maatregelen tov 15 jaar oude auto's

 · 
Posted: 11.11.2019 - 19:04  ·  #17
Denk wel dat het dan gezellig wordt. Denk overigens niet dat onze auto’s de bulk van het probleem veroorzaken.
Dat zit toch echt bij de landbouw en bij de industrie. Oude vrachtauto’s kunnen er ook wat van.
De oude diesels zijn, helaas, niet zo geweldig prettig qua emissie. Kan me voorstellen dat men dat niet leuk vindt, maar ja het is lastig te veranderen.

Om te zeggen dat Nederland maar een stip op de kaart is, gaat voor de stikstof- en fijnstofdiscussie niet op. Dat is een Nederlands en zelfs een regionaal probleem.

Zelf ben ik van menig dat als ik met mijn T5 een tijdje 100 moet rijden op de snelweg, ik dat kleine offer maar moet brengen opdat er huizen gebouwd kunnen worden (ik rijd veel zakelijke kilometers) voor andere mensen en dit goed is voor de werkgelegenheid. In Nederland is het steeds meer de gewoonte om zelf geen offer voor een ander te willen brengen. Dat zal in deze discussies toch wel nodig zijn. Ons landje is nu eenmaal erg dicht bevolkt en dat leidt tot dit soort problemen. Dat vraagt om nuance, niet om schreeuwerij op het Malieveld.

Kennedy zei al: “don’t ask what your country can do for you, but what you can do for your country”.
GrumpyXXL
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wolvega
Homepage: rogerkuypers.eu
Berichten: 333
Geregistreerd: 10 / 2019
Subject:

Re: Mogelijk nieuwe maatregelen tov 15 jaar oude auto's

 · 
Posted: 11.11.2019 - 19:09  ·  #18
Nederland wil als zo vaak het braafste jongetje van de klas zijn. Wij kunnen in dit kikkerlandje alles zoveel mogelijk gaan beperken, als men globaal niet meewerkt is het een druppel op de spreekwoordelijke plaat. Je voelt je al bijna een milieucrimineel als je een rietje gebruikt ..............

Ik rij overigens al jaren zoveel mogelijk 100 op de CC omdat ik geniet van mijn Volvo's ;)

Groet,
Roger
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2197
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Mogelijk nieuwe maatregelen tov 15 jaar oude auto's

 · 
Posted: 11.11.2019 - 19:10  ·  #19
Quote door V70R^2

Nou lekker, zit ik dan met 6 youngtimers...

Weliswaar op benzine en LPG, maar het zou zomaar een voorteken kunnen zijn voor het grondig herzien van die youngtimer regeling..

Wat versta je onder youngtimers en youngtimerregeling?

Bedoel je de overgangsregeling, voor auto's van voor 1988 maar jonger dan 40 jaar, die kwarttarief wegenbelasting betalen (max. € 120 per jaar) en van december tot en met februari de weg niet op mogen?

Of bedoel je de regeling, dat je zakelijk een auto ouder dan 15 jaar kunt rijden, met 35% fiscale bijtelling op de economische waarde? (in plaats van 25% op de nieuwwaarde)
HarryB
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Westervoort
Leeftijd: 62
Berichten: 412
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Mogelijk nieuwe maatregelen tov 15 jaar oude auto's

 · 
Posted: 11.11.2019 - 19:42  ·  #20
Lekker met zijn allen naar het Maliveld, in de euro 4 en 5 diesels...waarvan de helft het roet filter en de EGR klep heeft weggeprogrammeerd. Tenminste als ik sommige topics moet geloven :-)
Mees
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Berichten: 594
Geregistreerd: 07 / 2018
Subject:

Re: Mogelijk nieuwe maatregelen tov 15 jaar oude auto's

 · 
Posted: 11.11.2019 - 20:09  ·  #21
Kennedy zei al: “don’t ask what your country can do for you, but what you can do for your country”.

En iedereen weet hoe het met Kennedy is afgelopen. :D

Oprechte groet,

Alex
René
40forum team
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oldenzaal
Leeftijd: 65
Homepage: volvo40forum.nl/
Berichten: 2038
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Mogelijk nieuwe maatregelen tov 15 jaar oude auto's

 · 
Posted: 11.11.2019 - 20:17  ·  #22
Het gaat nog maar over 2 dingen deze dagen .... stikstof en Hazes >_<
Nederland wil 'weer' het beste jongetje uit de klas zijn.
Betalen we al belasting op adem halen? ... ohw sorry, dat is wat anders :P
V70R^2
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leerdam
Leeftijd: 36
Berichten: 2032
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Mogelijk nieuwe maatregelen tov 15 jaar oude auto's

 · 
Posted: 11.11.2019 - 20:39  ·  #23
Quote door brinkie

Quote door V70R^2

Nou lekker, zit ik dan met 6 youngtimers...

Weliswaar op benzine en LPG, maar het zou zomaar een voorteken kunnen zijn voor het grondig herzien van die youngtimer regeling..

Wat versta je onder youngtimers en youngtimerregeling?

Bedoel je de overgangsregeling, voor auto's van voor 1988 maar jonger dan 40 jaar, die kwarttarief wegenbelasting betalen (max. € 120 per jaar) en van december tot en met februari de weg niet op mogen?

Of bedoel je de regeling, dat je zakelijk een auto ouder dan 15 jaar kunt rijden, met 35% fiscale bijtelling op de economische waarde? (in plaats van 25% op de nieuwwaarde)


Hiermee doelde ik op de bijtellingsregeling, deze blijft nochtans altijd ongemoeid bij de herzieningen, mijn jongste volvo is een 1994 Volvo 850 en de nieuwste de V70R van 2003, de rest zit daar tussen.

Deze regeling zorgt er wel voor dat semi-oude wagens intensief gebruikt worden voor vele kilometers tegen extreem gunstige voorwaarden, in principe bedacht voor startende ondernemers maar inmiddels natuurlijk meer en meer gebruikt om dikke oude wagens te rijden voor een habbekrats. Modellen als een BMW M5 en audi RS6 vallen daar nu bijv. ook onder, niet bekend om hun zuinige verbruik..

Tevens ben ik actief opzoek naar twee modellen van twee keer mijn eigen leeftijd, en deze ook op LPG laten rijden, deze wagens en ook de kwart tarief voertuigen zijn zodanig oud en oncomfortabel dan ze echt niet worden gebruikt om 50.000km woon/werk per jaar te rijden, maar meer voor de plezier ritjes zo nu en dan in een zonnig weekend. Ik mag aannemen dat we dat ongemoeid laten, daar die weinige km's niet veel impact hebben op de hele uitstoot discussie.

En de hobby = mijn leven, zodra de Volvo's niet meer bijtellingsvriendelijk zijn gaat mijn werk omzet / 2 en privé kosten X 2...
eric27
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dedemsvaart
Leeftijd: 61
Homepage: autorijschooletimm…
Berichten: 509
Geregistreerd: 07 / 2017
Subject:

Re: Mogelijk nieuwe maatregelen tov 15 jaar oude auto's

 · 
Posted: 11.11.2019 - 21:29  ·  #24
Er zijn ook best nog wel andere manieren om onder de bijtelling weg te komen.
Gewoon je auto op privé zetten en verhuren aan je bedrijf a 0.19 cent ex btw wat die mag je terug vragen voor de gemaakte zakelijke kilometers..
Kan ook nog gunstiger zijn voor de BTW bijtelling.
Als je zelf wat kunt klussen aan de auto is dit een overweging ik rijd nu voor circa 0.124 cent de kilometer dus hoe zo ook nog eens een leuk bedrag belasting vrij over.
Vogel
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Leeftijd: 46
Berichten: 1462
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Mogelijk nieuwe maatregelen tov 15 jaar oude auto's

 · 
Posted: 11.11.2019 - 22:16  ·  #25
Quote
Je voelt je al bijna een milieucrimineel als je een rietje gebruikt

Een rietje!??! Crimineel! https://www.youtube.com/watch?v=4wH878t78bw ;-)
GrumpyXXL
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wolvega
Homepage: rogerkuypers.eu
Berichten: 333
Geregistreerd: 10 / 2019
Subject:

Re: Mogelijk nieuwe maatregelen tov 15 jaar oude auto's

 · 
Posted: 12.11.2019 - 05:43  ·  #26
Quote door Vogel

Quote
Je voelt je al bijna een milieucrimineel als je een rietje gebruikt

Een rietje!??! Crimineel! https://www.youtube.com/watch?v=4wH878t78bw ;-)


Dank je ..... ik voel me ook al schuldig als ik mijn auto was, vlees eet, water drink, een nieuw mobieltje koop, de defecte Senseo niet repareer, de open haard laat branden, aan het ademen ben ;)

Groet,
Roger
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2197
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Mogelijk nieuwe maatregelen tov 15 jaar oude auto's

 · 
Posted: 12.11.2019 - 09:13  ·  #27
Quote door V70R^2

Hiermee doelde ik op de bijtellingsregeling, deze blijft nochtans altijd ongemoeid bij de herzieningen, mijn jongste volvo is een 1994 Volvo 850 en de nieuwste de V70R van 2003, de rest zit daar tussen.
[...]
En de hobby = mijn leven, zodra de Volvo's niet meer bijtellingsvriendelijk zijn gaat mijn werk omzet / 2 en privé kosten X 2...

Ah, OK, je hebt een hele trits auto's op de zaak staan. Dan ben je wel een uitzondering, evengoed een leuke manier om je liefhebberij fiscaal interessant te bekostigen en het maakt weinig uit voor het milieu. Je kan tenslotte maar in één auto tegelijk rijden. :)
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4709
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Mogelijk nieuwe maatregelen tov 15 jaar oude auto's

 · 
Posted: 12.11.2019 - 09:38  ·  #28
Quote door joriz

Zag dit artikel vanmorgen.
Er zijn verder geen besluiten genomen, maar gezien de druk op de ketel bij de stiktofcrisis zou dit nog wel eens slecht kunnen uipakken voor menig bestuurder. Gezien een groot deel van de auto's hier inmiddels wel de grens van 15 jaar gepasseerd is.

https://nos.nl/artikel/2309938…rkeer.html


Zit me net te bedenken dat het wel de Nos is.
En als er een instituut is die halve waarheden verteld is het de Nos wel.

Leugenachtig en dus onbetrouwbaar,

Ben trouwens wel helemaal klaar met hoe de situatie van Nederland is met zijn huidige politiek van minder minder minder.

Waar heb ik dat eerder gehoord.

Oje.
Het is niet alleen minder auto's minder bouwen en minder boeren, minder politie en minder onderwijs.
Maar ook meer immigratie, meer criminaliteit, meer onzekerheid.

Bah.
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2197
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Mogelijk nieuwe maatregelen tov 15 jaar oude auto's

 · 
Posted: 12.11.2019 - 10:22  ·  #29
OK, je bent het er niet mee eens dus vertrouw je het niet. Zo redeneren de boeren ook ;)

Terwijl er bij verkiezingen keihard is gestemd op neoliberale partijen die onderwijs, jeugd-, ouderen- en gezondheidszorg en de positie van werknemers afbreken - of op de grootste schreeuwers, die geen plan hebben en ook geen idee waar ze het over hebben, maar alleen tegen bepaalde mensen zijn. Ergens is er een lachende derde, die garen spint bij polarisatie en mensen die tegenover elkaar staan, terwijl we met samenwerken veel meer kunnen bereiken. Het is op korte termijn lekker makkelijk om de schuld ergens anders neer te leggen en er vooral voor zorgen dat je zelf niets tekort komt, maar op lange termijn betaal je keihard de rekening. Het stomme is dat de meeste mensen daar niets van merken, want de ellende komt bij de volgende generatie op hun bord te liggen.

Mensen zijn slecht geïnformeerd en baseren hun mening op wat een paar schreeuwers ze wijsgemaakt hebben. Over immigratie en criminaliteit kan ik het een en ander vertellen, maar dan gaan we zo vreselijk offtopic dat ik dat liever bewaar voor een keer dat we elkaar face to face spreken. :)
T_I
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Lelystad
Leeftijd: 51
Homepage: jan.huijsmans.nu/
Berichten: 929
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: Mogelijk nieuwe maatregelen tov 15 jaar oude auto's

 · 
Posted: 12.11.2019 - 12:14  ·  #30
Quote door Asterix
Zelf ben ik van menig dat als ik met mijn T5 een tijdje 100 moet rijden op de snelweg, ik dat kleine offer maar moet brengen

Kennedy zei al: “don’t ask what your country can do for you, but what you can do for your country”.


Quote door GrumpyXXL
Ik rij overigens al jaren zoveel mogelijk 100 op de CC omdat ik geniet van mijn Volvo's ;)


Check, doe ik ook al sinds de max van 120 naar 130 gaat, scheelt mij 25% op de brandstof (100 ipv 120). Ik weet wat ik voor m'n land doe. M'n land loopt een hoop accijnsen mis, die centen kan ik beter gebruiken voor mijn economie.


Opkoop regelingen zijn leuk, maar dat gaat net als met verzekeringen om een habbekrats. Het kost mij meer om een andere wagen te kopen (5 jaar jongere S80 ;) ) dan dat je zou kunnen krijgen... nee dank je. (deze moet 10-15 jaar mee, punt)

Ik geloof dat de richting die men op wil toch 100 overal (met een paar uitzonderinge, in de spits 'mag' je 130 als er een file staat... je kan het niet, maar ala :P ), oude diesel busjes opkopen (economisch handig voor bedrijven/eenmanszaakjes), ander veevoer voor de middelange termijn en voor de lange termijn boeren uitkopen. We zien wel, je kan er toch geen pijl op trekken.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0