Nieuwe accu lost kwaaltjes op

 
 
 
 
 
moeskoeri
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 6
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Nieuwe accu lost kwaaltjes op

 · 
Posted: 11.09.2018 - 13:42  ·  #1
Laatste tijd heb ik zitten Oeps met mijn stoelverwarming en wat overige zaken. Een maat van me met een R had nagenoeg dezelfde problemen.

Ik lees ook regelmatig dat mensen zeggen dat de stoelverwarming pas na enkele minuten warm wordt, terwijl in dice de stand op max staat.

Er is niets mis met de stoelverwarming in de meeste van deze gevallen. Maar wel met jullie accu’s en misschien oplaad systeem. Vandaag nieuwe accu erin (100 Ah) natuurlijk, en heel veel problemen weg: moeilijk starten en natuurlijk stoelverwarming die binnen 10 seconden mijn derrière wegfikte.
Zo hoort het, ook de P26 modellen.

Een tip; merk je na de start dat je auto ongeveer 20 seconden op 1500 toeren gaat draaien betekend dat je laadsysteem het nodig acht de accu bij te laden. Dit is in de meeste gevallen niet normaal en duidt op een accu die onvoldoende capaciteit bezit. Mijn accu was 13 jaar oud ( de eerste dus).

Mocht je na een paar maanden dezelfde klachten krijgen met een nieuwe accu; meet dan je dynamo eens op en vervang mits nodig.

Ps, ook een nieuwe accu geeft betere spanning over motor en bougies en zorgt dus voor makkelijke start.
petervolvos60
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: hengelo
Leeftijd: 53
Berichten: 729
Geregistreerd: 05 / 2013
Subject:

Re: Nieuwe accu lost kwaaltjes op

 · 
Posted: 11.09.2018 - 14:45  ·  #2
het verhoogd stationair na starten heeft volgens mij milieu redenen, iets wat van snel opwarmen kat o.i.d................................
Wel gehoord dat bij behoorlijk laag in de toeren terug vallen na gas geven(bijna afslaan) wel kan duiden op een slechtere accu......................
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Berichten: 2843
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: Nieuwe accu lost kwaaltjes op

 · 
Posted: 11.09.2018 - 17:59  ·  #3
Mee eens. Ik heb altijd begrepen dat de hoge toeren bij een koude start als functie hebben de cat op temperatuur te brengen.
Jaco S
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 109
Geregistreerd: 06 / 2018
Subject:

Re: Nieuwe accu lost kwaaltjes op

 · 
Posted: 11.09.2018 - 18:30  ·  #4
Ik had ook last van niet werkende stoelverwarming en kleppen van m'n ECC niet goed deden. Na een nieuwe accu(77ah), resetten en kalibreren werkt alles weer.

Ik had het al op het forum gelezen laatst dat bij een zwakke accu problemen konden voor komen. Ook de mijne was 13 jaar oud
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 34
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5152
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Nieuwe accu lost kwaaltjes op

 · 
Posted: 11.09.2018 - 18:38  ·  #5
Ik vind het een beetje vreemd, als de auto eenmaal draait doet de dynamo toch zijn werk? Dus hoe kan dan alles ineens beter gaan werken met een nieuwe accu.

Ik denk dat er gewoon een harde reset plaatsvind bij het loskoppelen bij de accu wissel.
Jaco S
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 109
Geregistreerd: 06 / 2018
Subject:

Re: Nieuwe accu lost kwaaltjes op

 · 
Posted: 11.09.2018 - 18:52  ·  #6
Zo harde reset krijgt hij niet, m'n dagteller gaf hetzelfde aan als daarvoor. En volgens mij zou hij 10min los moeten zijn van de accu

Quote door Blade

Ik vind het een beetje vreemd, als de auto eenmaal draait doet de dynamo toch zijn werk? Dus hoe kan dan alles ineens beter gaan werken met een nieuwe accu.

Ik denk dat er gewoon een harde reset plaatsvind bij het loskoppelen bij de accu wissel.
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 34
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5152
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Nieuwe accu lost kwaaltjes op

 · 
Posted: 11.09.2018 - 18:55  ·  #7
En het klokje?

Volgens mij blijft de dagteller altijd staan?

Je bent met me eens dat de dynamo het over neemt na het starten?
maurits
In nagedachtenis
Avatar
Geslacht:
Locatie: Afferden, Gld
Leeftijd: 66
Berichten: 1035
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Re: Nieuwe accu lost kwaaltjes op

 · 
Posted: 11.09.2018 - 19:33  ·  #8
Ja, vreemd. Maar daarom geen lariekoek! Accu's zijn vreemde dingen. Versleten accu's kunnen rare symptomen veroorzaken in het elektrische systeem van onze troetels. Die troetels zitten namelijk vol met computers en andere ondoorzichtige zaken. Zodra je rare symptomen in het elektrische systeem tegenkomt, en je weet dat je accu niet meer de jongste is, laat hem dan gewoon doormeten en eventueel vervangen. Dan hoef je straks als het kouder wordt ook de Wegenwacht niet te bellen.
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 34
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5152
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Nieuwe accu lost kwaaltjes op

 · 
Posted: 11.09.2018 - 19:36  ·  #9
Dat laatste ben ik het volkomen mee eens. Hij is vooral nodig bij het starten. Verder geloof ik er niet zo in.
Jaco S
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 109
Geregistreerd: 06 / 2018
Subject:

Re: Nieuwe accu lost kwaaltjes op

 · 
Posted: 11.09.2018 - 19:41  ·  #10
Het klokje heb ik niet hoeven te verzetten, die gaf de juiste tijd nog aan

Toen alles niet werkte en voor m'n nieuwe accu heb ik hem wel al eens gereset en alles heeft het heel kort even gedaan. Na een dag dezelfde issues
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 34
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5152
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Nieuwe accu lost kwaaltjes op

 · 
Posted: 11.09.2018 - 19:43  ·  #11
Ik heb dat werkelijk nog nooit gehad, dat die nog op tijd stond nadat de accu los is geweest. Ik heb er al heel wat los gehad. Vreemd.

Maar accu’s die 13 jaar oud zijn, ja die zijn best wel wat over tijd.

Moeilijk starten is natuurlijk ook een flinke aankondiging vd accu dat die aan zn eind loopt.
Jaco S
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 109
Geregistreerd: 06 / 2018
Subject:

Re: Nieuwe accu lost kwaaltjes op

 · 
Posted: 11.09.2018 - 19:48  ·  #12
Het kan zijn dat ik me erin vergis hoor......maar volgens mij heb ik hem niet moeten aanpassen. Kan het me niet herinneren...laat ik het zo zeggen
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39714
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Nieuwe accu lost kwaaltjes op

 · 
Posted: 11.09.2018 - 20:22  ·  #13
Quote door Blade

Dat laatste ben ik het volkomen mee eens. Hij is vooral nodig bij het starten. Verder geloof ik er niet zo in.


Defecte accu’s kunnen rare klachten veroorzaken.
Heb dit al diverse malen ondervonden en waargenomen (inmiddels bij aardig wat Volvo’s van dit type).
Wegzakkende toerentallen na het loslaten van het gaspedaal is de meest herkenbare.
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 34
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5152
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Nieuwe accu lost kwaaltjes op

 · 
Posted: 11.09.2018 - 20:28  ·  #14
Blijf het vreemd vinden. Ik heb zulke dingen nog nooit ondervonden (helaas?)

Ik ben van mening, dat de dynamo het zaakje toch prima kan voorzien van prik, na het starten van de auto. Tenzij natuurlijk de dynamo slecht is.
Dimitri1970
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veghel
Leeftijd: 53
Berichten: 577
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: Nieuwe accu lost kwaaltjes op

 · 
Posted: 11.09.2018 - 20:31  ·  #15
verhoogd toerental is voor het verwarmen van de kat heeft niks met je accu van doen
 
Selected quotes for multi-quoting:   0