Onregelmatig toerental

Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

Re: Onregelmatig toerental

· 
Posted: 27.09.2020 - 13:34  ·  #76
Ik heb dat ook, onregelmatig stationair met weinig ingeschakelde verbruikers, maar niet continu, het komt maar heel af en toe voor, ik heb het idee dat het vooral optreedt als ik de motor flink heb laten werken (steil heuvelop bijv). Bedankt voor de tips, voorlopig laat ik de boel nog even lekker zitten.
myhobby
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

Stationair soms te laag en cruisecontrol hapering

· 
Posted: 08.05.2025 - 20:02  ·  #77
N.a.v de eerdere berichten over dieseldruk etc, ben ik ook maar eens aan de slag gegaan... S60, 2002, D5244T

Mijn symptomen:
- op cruisecontrol op snelweg en af en toe zeer kort een kleine inhouding (komt zelden voor)
- stationair toerental is niet altijd exact gelijk na een rit van 100km (woon-werk). Soms loopt ie rond de 640-650 rpm terwijl de motor net boven de 700 veel rustiger loopt.

Vadis geeft de volgende reading. Druk schommelt bij stationair dus tussen de 327 en 378 bar. Is dat een normaal gedrag ? Of is dit een sensor probleem ? Indien ja, welke sensor wordt hier weergegeven? Op einde van de rails (bij dynamo) of op de brandstofpomp (naast LMM)

Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

Re: Onregelmatig toerental

· 
Posted: 09.05.2025 - 10:15  ·  #78
Ik zie onder Parameter "ECM-Ra..." staan, ik zou denken dat dat verwijst naar ECM-Rail pressure. Wellicht kan je dat kolommetje wat breder maken. Maar je hebt toch die parameter zelf geselecteerd, dus dan zal je weten welke je gekozen hebt.
Aangezien je engelse VIDA hebt, zou ik bij brandstofdruk eerder iets van Fuel Pressure verwachten.

In dit topic worden wat referentiewaarden genoemd: raildruk-waardes-van-een-t12158.html
Brandstofdruk bij stationair om en nabij de 350 bar, dus dat lijkt bij jou wel te kloppen. Misschien heb je (net als in dit topic) een nieuwe drukregelklep nodig om de druk te stabiliseren.

Selected quotes for multi-quoting:   0