Quote door Mark
Afgelopen weken heb ik veel problemen gehad van schudden van mijn auto, als hij koud was reed hij prima en na ca. 20 km begon deze te schudden. Bij gas geven was het probleem weg en bij gas los schoot het er gelijk weer in.
Uiteindelijk bleken het bij mij de aandrijfassen te zijn, te weinig vet, waardoor de mijn helaas zijn overleden..
Dus laat je aandrijfassen controleren op speling en hoeveelheid vet dat nog aanwezig is dit geeft echt de meest vage klachten.
En maakten die geluid Mark? Bij mij namelijk niet... Maar je verhaal lijkt overeen te komen. Kan ik daar nieuw vet in doen?
Ik neem aan dt dus de linker homokineet naar de filistijnen is. Best een nieuwe aandrijfas neem ik aan? Iemnd een idee waar die te halen en of ik dat gemakkelijk zelf kan? Bij een toyota celica vind ik het een makkie, maar nog nooit bij een volvo gedaan... En als ik dan toch bezig ben, is het stuurhuis gemakkelijk zelf te vervangen als dt nodig zou blijken? Maar eerlijk : dit is mijn derde s60 en de twee vorige deden probleemloos meer dan 360.000 km waarna ze verkocht werden. Deze kocht ik tweedehands en ik heb het gevoel dt de vorige eigenaar gewoon quasi nooit onderhoud gedaan heeft. Alles gaat kapot en ik zit met een olieverbruik van een liter per 5000 km... Ik heb nog nooit eerder een auto gehad waarmee ik op 30.000 km op zes maanden meer dan 3.200 euro hersfellingen had en dan is het ding nog niet in orde. Zijn er nog typische dingen die ik kan verwachten?
en of één van de twee assen/homokineten speling heeft of droog loopt in de hoes, misschien kan een klodder vet nog wat doen al is het maar tijdelijk? zolang je met je wielen dwars rustig aan doet en niet volgas een kruising over probeert te draaien (pas gas erop als je rechtdoor gaat) kan het lang aan, maar ik geef er geen garantie op.. (heb je assen niet gevoeld of gezien!)