problemen stuurhuis

trillingen

stevanom
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

Re: problemen stuurhuis

· 
Posted: 31.03.2016 - 15:54  ·  #16
Quote door Mark

Afgelopen weken heb ik veel problemen gehad van schudden van mijn auto, als hij koud was reed hij prima en na ca. 20 km begon deze te schudden. Bij gas geven was het probleem weg en bij gas los schoot het er gelijk weer in.
Uiteindelijk bleken het bij mij de aandrijfassen te zijn, te weinig vet, waardoor de mijn helaas zijn overleden..
Dus laat je aandrijfassen controleren op speling en hoeveelheid vet dat nog aanwezig is dit geeft echt de meest vage klachten.

En maakten die geluid Mark? Bij mij namelijk niet... Maar je verhaal lijkt overeen te komen. Kan ik daar nieuw vet in doen?
stevanom
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 31.03.2016 - 16:07  ·  #17
Extra update : het lijkt de combinatie te zijn van de aandrijfassen en de stuurinrichting want nu maakt hij een klikkend of rtelend geluid bij optrekken met het stuur helemaal naar links :'( Ik neem aan dt dus de linker homokineet naar de filistijnen is. Best een nieuwe aandrijfas neem ik aan? Iemnd een idee waar die te halen en of ik dat gemakkelijk zelf kan? Bij een toyota celica vind ik het een makkie, maar nog nooit bij een volvo gedaan... En als ik dan toch bezig ben, is het stuurhuis gemakkelijk zelf te vervangen als dt nodig zou blijken? Maar eerlijk : dit is mijn derde s60 en de twee vorige deden probleemloos meer dan 360.000 km waarna ze verkocht werden. Deze kocht ik tweedehands en ik heb het gevoel dt de vorige eigenaar gewoon quasi nooit onderhoud gedaan heeft. Alles gaat kapot en ik zit met een olieverbruik van een liter per 5000 km... Ik heb nog nooit eerder een auto gehad waarmee ik op 30.000 km op zes maanden meer dan 3.200 euro hersfellingen had en dan is het ding nog niet in orde. Zijn er nog typische dingen die ik kan verwachten?
musje83
VolvoV70forum fan
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 31.03.2016 - 17:16  ·  #18
Ik vind de genoemde 1700+ euro voor de airco dan ook wel héél erg veel geld. Hebben ze alles vervangen, van voor tot achter? Ergens klopt daar al iets niet, volgens mij.

Verder heb ik hetzelfde als jij, ik weet dat mijn rechter homokineet niet lekker meer is dus ga de hele as vervangen. Het kan voor weinig, dat scheelt - kom anders 23 april naar de klusmeeting in Tiel, bestellen we vooraf een goede gebruikte aandrijfas en zetten we hem er daar onder. Scheelt je zo een paar honderd euro! Zie meetings-topic :)
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 31.03.2016 - 17:42  ·  #19
Het stuurhuis vervangen is VEEL werk. Deze is op het subframe gemonteerd, dus je moet de motor ondersteunen, dan kan het subframe zakken en kun je - enigzins - bij het stuurhuis.
Wat betreft het olieverbruik, dat vind ik redelijk, minder zou natuurlijk beter zijn, heb je al eens een andere soort olie geprobeerd? Bij mij werd het verbruik ook minder toen ik van 5w30 naar 5w40 ging.
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 31.03.2016 - 19:18  ·  #20
Klikken bij stuur naar links lijkt me je rechter aandrijfas. Stuurhuis vervangen is een aardig klusje waar ik zelf een brug en een extra pasr handen voor zou regelen.
stevanom
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.04.2016 - 09:33  ·  #21
Oei, ik moet zeker zien dat ik wel de juiste aandrijfas vervang dan... Maar op mijn andere post heb ik een interessante link gekregen voor nieuwe aandrijfassen Op www.jandrcvjoints.cv.uk daar zijn nieuwe best goedkoop. Tot nu toe vond ik gebruikte enkel aan 150 euro waar nieuwe 175 kosten.
De olie moet ik zeker eens vzranderen naar 5/40 dan.
En voor wat betreft de meeting in Tiel : ik had die al gezien, maar dacht dat het enkel over cleanen en poetsen ging?
Mijn volvo is, net als mijn oldtimer toyotas behandeld met isokor nanotechnologie dus die wordt quasi nooit vuil en stoot water af...
En dat wordt voor heel wat dingen gebruikt : super cleaner en daarna nano beschermlaag www.isokor.be zelfs de kap van onze saab cabrio is waterafstotend en vuil spuit je er zo af.
Dus er zijn ook andere mogelijkheden op die klusdag?
Dus cleaning en poetsen
stevanom
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.04.2016 - 09:41  ·  #22
Quote door musje83

Ik vind de genoemde 1700+ euro voor de airco dan ook wel héél erg veel geld. Hebben ze alles vervangen, van voor tot achter? Ergens klopt daar al iets niet, volgens mij.

Verder heb ik hetzelfde als jij, ik weet dat mijn rechter homokineet niet lekker meer is dus ga de hele as vervangen. Het kan voor weinig, dat scheelt - kom anders 23 april naar de klusmeeting in Tiel, bestellen we vooraf een goede gebruikte aandrijfas en zetten we hem er daar onder. Scheelt je zo een paar honderd euro! Zie meetings-topic :)

Inderdaad alles vervangen : compressor, vullen en droger om daarna te constateren dat de condensor ook lek was. Dus hebben ze heel de boel nog maar eens open gegooid, de voorkant er af en de codensor vervangen plus nog maar eens opvullen. Je kan je voorsellen hoe blij ik was. Als ik dat op voorhand geweten had, mochten ze de hele boel er uit gooien... Maar eens je begonnen bent moet je door doen. Bovendoen had het invloed op de traagloop.
Maar voor wat betreft de meeting ': ik dacht dat het enkel poets en cleaning was? Anders doen we eerst jouw as en daarna de mijne.
Moet wel zien dat ik de juiste heb he :sleep: :-) Als Groovedude gelijk heeft kijk ik naar de verkeerde kant.Maar op www.jandrcvjoints.co.uk zijn nieuwe asseheel betaalbaar en dat komt van een tip hier op het forum
626Ronin
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

· 
Posted: 01.04.2016 - 09:43  ·  #23
voor die aandrijfas kan je dan misschien beter naar die sleuteldag in Amsterdam komen, als je ook je stuurhuis wilt doen kun je beter een eigen brug huren en hulp (die niet weggeroepen wordt naar andere problemen) charteren..
stevanom
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.04.2016 - 09:48  ·  #24
Quote door 626Ronin

voor die aandrijfas kan je dan misschien beter naar die sleuteldag in Amsterdam komen, als je ook je stuurhuis wilt doen kun je beter een eigen brug huren en hulp (die niet weggeroepen wordt naar andere problemen) charteren..

Ik denk dat je gelijk hebt. Maar dat is nog anderhalve maand of vierduizend km... Gaat dat lukken?
Is een aandrijfas vervangen moeilijk? Anders probeer ik het al om te zien of daar
Misschien dat schudden vandaan komt...
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 01.04.2016 - 11:51  ·  #25
Linkeras kan wel een klus zijn (die zit namelijk met een ring om de spiebaan in de versnellingsbak geklemd). Rechts is een eitje en heb je in een uurtje gedaan, als je rustig op je gemakje ervan geniet.

Voor links heb ik eigenlijk een soort platte, brede beitel nodig. Staan meer berichten over op dit forum.
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 01.04.2016 - 12:08  ·  #26
wil wel hoor maar vraagt even wat handigheid en lef om met het juiste geweld de as uit de versnellingsbak te krijgen.

topic.php?p=209039&highlight=aandrijfas#real209039
626Ronin
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

· 
Posted: 01.04.2016 - 12:13  ·  #27
ik zou eerst checken of één van de twee assen/homokineten speling heeft of droog loopt in de hoes, misschien kan een klodder vet nog wat doen al is het maar tijdelijk? zolang je met je wielen dwars rustig aan doet en niet volgas een kruising over probeert te draaien (pas gas erop als je rechtdoor gaat) kan het lang aan, maar ik geef er geen garantie op.. (heb je assen niet gevoeld of gezien!)
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.04.2016 - 19:02  ·  #28
Linkeras is ook een eitje. Als de as niet los wil de as een beetje draaien tot de c-clip aan de binnenkant de as niet tegenhoudt. Voel je vanzelf aan je steenbeiteltje of je breekijzertje.
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.04.2016 - 19:22  ·  #29
Ik weet morgen of ik een as over heb trouwens.
stevanom
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.04.2016 - 10:12  ·  #30
Laat maar weten zou ik zeggen... Is dat dan een nieuwe of een gebruikte? En hoe ben ik zeker welke kant ik moet hebben? Of is het beter beide kanten te doen? op www.jandrcvjoints.co.uk zijn nieuwe assen heel betaalbaar en dat komt van een tip hier op het forum, is dat dan beter?
Zal in ieder geval maar eens beginnen met een klodder vet :-)

Selected quotes for multi-quoting:   0