Rem upgrade

 
 
 
 
 
Wimwerf
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 48
Berichten: 360
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Rem upgrade

 · 
Posted: 21.11.2021 - 11:01  ·  #31
Ik ben het met veel eens dat bij normaal rijgedrag de remmen van huis uit genoeg zijn. Echter heb ik zelf ook ondervonden toen ik op een auto een BBK systeem had gezet (hobbyauto) van AP Racing, dat ik dacht "hadden alle auto's maar zulke overtuigende remmen".
Je komt er pas achter wat je al die jaren mist aan remcapaciteit, wanneer je het wel hebt.
Ik heb wel het idee dat veel merken het tegenwoordig beter doen qua remcapaciteit (grootte qua schijven en tangen).
olaf
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Biddinghuizen
Berichten: 1878
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Re: Rem upgrade

 · 
Posted: 21.11.2021 - 11:33  ·  #32
De banden en het contact dat die met het wegdek hebben , bepalen hoe snel je stil staat , de GROTE DIKKE remmen hebben daar niets mee te doen .
V70R^2
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leerdam
Leeftijd: 36
Berichten: 2034
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Rem upgrade

 · 
Posted: 21.11.2021 - 11:41  ·  #33
Quote door olaf

De banden en het contact dat die met het wegdek hebben , bepalen hoe snel je stil staat , de GROTE DIKKE remmen hebben daar niets mee te doen .


Misschien moet je het eerst eens proberen/ervaren voordat je deze gekke praat verkondigd. :D
FullThrottle
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hengelo
Leeftijd: 58
Homepage: directadministrati…
Berichten: 275
Geregistreerd: 07 / 2020
Subject:

Re: Rem upgrade

 · 
Posted: 21.11.2021 - 11:44  ·  #34
Quote door martijn-a

Als je maar lang genoeg bergaf remt wordt de schijf vanzelf weer recht 😃


Op naar de Alpen met de V! 😀😬
FullThrottle
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hengelo
Leeftijd: 58
Homepage: directadministrati…
Berichten: 275
Geregistreerd: 07 / 2020
Subject:

Re: Rem upgrade

 · 
Posted: 21.11.2021 - 12:13  ·  #35
Nou ja of er ooit nog een BBK set op laat zetten weet ik nog niet. Wel weer grappig dat je telkens weer bijleert door dit forum. Dacht ik eerst nog waarom zou je eigenlijk grotere remschijven op je auto willen hebben? Denk ik nu dat is natuurlijk logisch met een grotere diameter heeft de remklauw door het hefboomeffect meer remkracht. Maar ja wel of niet upgraden. Ik denk wel absoluut dat het veiliger is. Ik weet zo niet of de standaard remmen set op mijn type V70 voldoende veilig is. Ik zou denken van wel met die joekels van remklauwen en de grotere remschijven voor en mijn relatief rustige rijstijl. Maar het kan altijd beter en het is natuurlijk ook de uitdaging om de auto telkens weer wat beter te maken. Maar het is ook een centjes kwestie en de vrouw moet vervolgens ook nog overtuigd worden. 😉
Gero
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Berichten: 491
Geregistreerd: 12 / 2015
Subject:

Re: Rem upgrade

 · 
Posted: 21.11.2021 - 12:14  ·  #36
Quote door FullThrottle

Ik wil eerst eens kijken hoe het remt met twee goede rechte remschijven. Met mijn nogal rustige rijstijl lijken mij deze remmen ruim voldoende, zeker in Nederland maar ik wil dus tzt ook wel even kijken hoe dit dan remt op de Autobahn met wat hogere snelheden (maar ook daar ben ik bepaald geen Josje). Dat was met een ietwat "kromme" remschijf van de berg af echt geen pretje.

ik weet niet waar je je remschijven koop ,zoals je weet zijn de schijven van Volvo van het merk ATE, op het 850 forum was ooit een discussie gaande over originele Volvo schijven en over ATE schijven die je bv bij Autodoc besteld, originele Volvo schijven schijnt toch de betere kwaliteit te zijn.
Ik ga binnenkort deze halen


https://www.rendcarparts.nl/vo…RD30645222
joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 45
Berichten: 2058
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: Rem upgrade

 · 
Posted: 21.11.2021 - 13:29  ·  #37
Ach, je moet gewoon doen waar je zin in hebt. Als je het leuk vindt om er andere remmen op te zetten dan doe je dat toch. Niet omdat het moet maar omdat het kan :-)
Zo heb ik er pas een spoiler op laten zetten. Voegt al helemaal niks toe aan het rijden maar maakt de V een stukje fraaier. Grotere schijven en klauwen zien er ook gaaf uit.
En dat soort dingen zou ik al helemaal niet met mn vriendin overleggen.
FullThrottle
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hengelo
Leeftijd: 58
Homepage: directadministrati…
Berichten: 275
Geregistreerd: 07 / 2020
Subject:

Re: Rem upgrade

 · 
Posted: 21.11.2021 - 15:13  ·  #38
Quote door joriz

Ach, je moet gewoon doen waar je zin in hebt. Als je het leuk vindt om er andere remmen op te zetten dan doe je dat toch. Niet omdat het moet maar omdat het kan :-)
Zo heb ik er pas een spoiler op laten zetten. Voegt al helemaal niks toe aan het rijden maar maakt de V een stukje fraaier. Grotere schijven en klauwen zien er ook gaaf uit.
En dat soort dingen zou ik al helemaal niet met mn vriendin overleggen.


Zo ist maar net gewoon doen als je het leuk vindt en het je financieel kunt veroorloven. Als het dan nog nuttig is is dat helemaal mooi. Ik overleg inderdaad niet alles maar heb het afgelopen jaar al wel behoorlijk wat (vooral preventief) uitgegeven aan wat mijn kleindochter inmiddels met diep respect "de zwarte parel van opa" noemt. En ja het moet allemaal ook wel een beetje in balans blijven. Net weer ff een stukje met grote glimlach gereden. Het blijft vooral genieten! 😀
joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 45
Berichten: 2058
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: Rem upgrade

 · 
Posted: 21.11.2021 - 16:38  ·  #39
Mooi zo!
Bij nader inzien klonk dat mss een beetje onaardig van het niet overleggen. Kan me voorstellen als er aardig wat in is gaan zitten je het in ieder geval even ter sprake brengt.
Je heerlijk toch zo een V, genieten! Is toch een beetje een hobby.
olaf
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Biddinghuizen
Berichten: 1878
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Re: Rem upgrade

 · 
Posted: 21.11.2021 - 17:21  ·  #40
Quote door V70R^2

Quote door olaf

De banden en het contact dat die met het wegdek hebben , bepalen hoe snel je stil staat , de GROTE DIKKE remmen hebben daar niets mee te doen .


Misschien moet je het eerst eens proberen/ervaren voordat je deze gekke praat verkondigd. :D


leg het maar is uit dan ! .
Er komt nergens een duidelijke verklaring , waarom het zoveel beter is , is er een kortere remweg dan ?

mijn v70 met standaard remmen , rem ik probleemloos overal de abs in .

zo gek nog niet denk ik !!
James Dean
 
Avatar
 
Subject:

Re: Rem upgrade

 · 
Posted: 21.11.2021 - 17:24  ·  #41
@V70R,

Olaf heeft wel gewoon gelijk......
flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Homepage: lachvandedag.nl
Berichten: 1615
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: Rem upgrade

 · 
Posted: 21.11.2021 - 19:03  ·  #42
Persoonlijk ben ik altijd content geweest met de standaard remmen van Volvo.
De S60 had 305mm en bij het meten van de huidige V70 (is lastiger terwijl ze er nog op zitten) is 300 mm zover ik kan zien.

De V70 remt vrij bijterig op een goede manier maar dat komt vermoedelijk door het electro trucje van meneer Volvo (Ready Alert Brakes).
De performance is dus nog wat beter dan die van de S60 terwijl de schijven wat kleiner zijn..

Ik ben dus erg tevreden met het standaard spul, maar ik rij misschien wat rustiger dan de anderen? En ik heb geen caravan, met flink wat gewicht erbij zal het vast schelen, daar geloof ik direct.

Ook als je een Volvo met hoog vermogen hebt (de R modellen) dan heb je flinke jongens nodig, maar die zitten er standaard vast wel op vermoed ik.
V70R^2
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leerdam
Leeftijd: 36
Berichten: 2034
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Rem upgrade

 · 
Posted: 21.11.2021 - 19:58  ·  #43
Quote door James Dean

@V70R,

Olaf heeft wel gewoon gelijk......


Prima, rij maar een rondje achter mij aan en dan zien we wel wanneer ze bij jou faden?

Zonder gekheid, als ze goed genoeg zijn en je bent er gelukkig mee ben ik de laatste die jou gaat vertellen dat je moet upgraden.

Los daarvan is het simpele natuurkunde, die kleine schijfjes kunnen de vertraging die gevraagt wordt niet leveren want na de 1e stop zijn ze al zodanig warm dat ze er mee ophouden. Laat staan iemand die wat sportiever wil rijden en meerdere bochten/rotondes aanremt.

Als jij je remmen überhaupt keer op keer in de abs krijgt heb je simpelweg geen snelheid en geen grip, dan is de rest van je ophanging en aandrijving blijkbaar ook wel toe aan wat upgrades. Iets wat de gemiddelde volvorijder niet nodig heeft, maar daar hebben we het niet over in dit topic hé :D
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 64
Berichten: 2396
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Rem upgrade

 · 
Posted: 21.11.2021 - 20:46  ·  #44
Niet ingaande op de discussie heb ik persoonlijk de remmen van de ex V70N 2.5 T AWD altijd matig gevonden ondanks dat die af fabriek al met grotere schijven was uitgevoerd (ik weet niet welke maat). Niet lekker bijterig. Ik moest de rem altijd dieper intrappen voor een felle reactie. Ondanks dat wel altijd voldoende remkracht gehad, ook bij die noodstops wanneer er een gek zomaar de weg opschiet als je 80 km/u rijdt.
En ik reed regelmatig met een hoge tandemasser die geladen richting 2 ton was: dan is het toch vanzelfsprekend dat je hiermee aangepast rijdt en rekening houdt met een langere remweg.
James Dean
 
Avatar
 
Subject:

Re: Rem upgrade

 · 
Posted: 21.11.2021 - 21:13  ·  #45
Quote door V70R^2

Quote door James Dean

@V70R,

Olaf heeft wel gewoon gelijk......


Prima, rij maar een rondje achter mij aan en dan zien we wel wanneer ze bij jou faden?


Helemaal goed!
Als ze gaan faden, weet je gewoon niet hoe je remmen moet, punt uit. (Of je hebt wel een hele slechte staat van schijven/blokken, maar dat buiten beschouwing gelaten.)

Eerder werdt er al gezegd "je zegt het zelf, als je RUSTIG rijdt", maar dat zei ik dus niet; rijdend als een idioot zelfs, zouden je remmen -mits je fatsoenlijk weet hoe je een auto moet besturen, dus niet alleen als een dolle gas geven en hard rijden, maar ook goed remmen- het goed vol moeten houden.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0