Rem upgrade

 
 
 
 
 
V70R^2
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leerdam
Leeftijd: 36
Berichten: 2034
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Rem upgrade

 · 
Posted: 21.11.2021 - 21:27  ·  #46
Quote door James Dean

Quote door V70R^2

Quote door James Dean

@V70R,

Olaf heeft wel gewoon gelijk......


Prima, rij maar een rondje achter mij aan en dan zien we wel wanneer ze bij jou faden?


Helemaal goed!
Als ze gaan faden, weet je gewoon niet hoe je remmen moet, punt uit. (Of je hebt wel een hele slechte staat van schijven/blokken, maar dat buiten beschouwing gelaten.)

Eerder werdt er al gezegd "je zegt het zelf, als je RUSTIG rijdt", maar dat zei ik dus niet; rijdend als een idioot zelfs, zouden je remmen -mits je fatsoenlijk weet hoe je een auto moet besturen, dus niet alleen als een dolle gas geven en hard rijden, maar ook goed remmen- het goed vol moeten houden.


Jammer dat de ring gesloten is na aflopen weekend. Dan moeten we maar even brutaal doen.

Je vergist je even in wat voor topic je zit, James, hier hebben we die remmen nodig, kwestie van leven of dood :D (no joke)
James Dean
 
Avatar
 
Subject:

Re: Rem upgrade

 · 
Posted: 21.11.2021 - 21:34  ·  #47
Pfffff, okee......
Mistique
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 45
Berichten: 141
Geregistreerd: 02 / 2020
Subject:

Re: Rem upgrade

 · 
Posted: 21.11.2021 - 21:37  ·  #48
Quote door olaf

Quote door V70R^2

Quote door olaf

De banden en het contact dat die met het wegdek hebben , bepalen hoe snel je stil staat , de GROTE DIKKE remmen hebben daar niets mee te doen .


Misschien moet je het eerst eens proberen/ervaren voordat je deze gekke praat verkondigd. :D


leg het maar is uit dan ! .
Er komt nergens een duidelijke verklaring , waarom het zoveel beter is , is er een kortere remweg dan ?

mijn v70 met standaard remmen , rem ik probleemloos overal de abs in .

zo gek nog niet denk ik !!


Als je probeert te remmen en net niet in de ABS zit, sta je eerder stil.
Dan gebruik je 100% van je remkracht.

ABS is alleen om te zorgen dat je auto bestuurbaar blijft, en slippen voorkomt.

Bij ABS gaat je remklauwen open en dicht.
Remmen, niet remmen, remmen, niet remmen, enz.....

Mensen ervaren een "noodstop" met ABS, maar de auto kan nog harder remmen.
James Dean
 
Avatar
 
Subject:

Re: Rem upgrade

 · 
Posted: 21.11.2021 - 21:55  ·  #49
Volgens mij bedoelde Olaf dat als je remmen sterk genoeg zijn om de maximale wrijvingskracht van band op wegdek te verbreken (heden ten dage is dat niet meer slippen maar abs werking) dan zijn ze goed.......
En bij ELKE Volvo in goede staat van onderhoud, kan dat.
Upgrade dus eerder je contact-patch.

Verder weet ik dat k zelf de knuppel in het hoenderhok gegooid heb, maar ik ga toch stoppen in dit topic.
Het is overduidelijk dat het gewoon om macho gedrag gaat; "zoals ik aanneem op rotondes, zoals ik scheur, zoals ik bochten neem, heb ik ECHT Formule 1 remmen NODIG!!"
Nee hoor; dan heb je een agent nodig die je rijbewijs afpakt en een psychiater.
Laatst werd mijn dochter nog bijna -toevallig ook door een Volvo- van het zebrapad gereden door iemand die dacht Max Verstappen in de stad te zijn.
Daarna snel doorrijden, geen enkele controle over de auto hebbende maar wel als een mongool met gierende wielen weer weg.
Zo iemand moet ik niet in mijn handen krijgen, maar hier kom ik dit soort mensen toch tegen met hele manse praatjes.
Leuk geweest.
Zal de topic ook niet meer vervuilen; als iemand nog een verstandelijk beperkte opmerking heeft, mag dat via pm.
V70R^2
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leerdam
Leeftijd: 36
Berichten: 2034
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Rem upgrade

 · 
Posted: 21.11.2021 - 22:02  ·  #50
Quote door James Dean

Volgens mij bedoelde Olaf dat als je remmen sterk genoeg zijn om de maximale wrijvingskracht van band op wegdek te verbreken (heden ten dage is dat niet meer slippen maar abs werking) dan zijn ze goed.......
En bij ELKE Volvo in goede staat van onderhoud, kan dat.
Upgrade dus eerder je contact-patch.

Verder weet ik dat k zelf de knuppel in het hoenderhok gegooid heb, maar ik ga toch stoppen in dit topic.
Het is overduidelijk dat het gewoon om macho gedrag gaat; "zoals ik aanneem op rotondes, zoals ik scheur, zoals ik bochten neem, heb ik ECHT Formule 1 remmen NODIG!!"
Nee hoor; dan heb je een agent nodig die je rijbewijs afpakt en een psychiater.
Laatst werd mijn dochter nog bijna -toevallig ook door een Volvo- van het zebrapad gereden door iemand die dacht Max Verstappen in de stad te zijn.
Daarna snel doorrijden, geen enkele controle over de auto hebbende maar wel als een mongool met gierende wielen weer weg.
Zo iemand moet ik niet in mijn handen krijgen, maar hier kom ik dit soort mensen toch tegen met hele manse praatjes.
Leuk geweest.
Zal de topic ook niet meer vervuilen; als iemand nog een verstandelijk beperkte opmerking heeft, mag dat via pm.


Tja, laat dat nu net wezen waar ik en vele volvisten met mij over praten als we de remmen nodig hebben. Hier, de autobahn, het circuit, in de bergen, ze moeten het gewoon doen en dat doen de originele remmen na de 1e bocht al nietmeer. Als vervent circuitrijder weet ik onderhand wel wat nodig is :D

Ik geef toe, ook ik pakte de knuppel die jij het hoenderhok in gooide met plezier aan en gaf hem nog een een slinger, no hard feelings, ieder zijn hobby en sommigen hebben daar betere remmen bij nodig.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Rem upgrade

 · 
Posted: 22.11.2021 - 09:11  ·  #51
Quote door V70R^2

Quote door James Dean

Quote door V70R^2

Quote door James Dean

@V70R,

Olaf heeft wel gewoon gelijk......


Prima, rij maar een rondje achter mij aan en dan zien we wel wanneer ze bij jou faden?


Helemaal goed!
Als ze gaan faden, weet je gewoon niet hoe je remmen moet, punt uit. (Of je hebt wel een hele slechte staat van schijven/blokken, maar dat buiten beschouwing gelaten.)

Eerder werdt er al gezegd "je zegt het zelf, als je RUSTIG rijdt", maar dat zei ik dus niet; rijdend als een idioot zelfs, zouden je remmen -mits je fatsoenlijk weet hoe je een auto moet besturen, dus niet alleen als een dolle gas geven en hard rijden, maar ook goed remmen- het goed vol moeten houden.


Jammer dat de ring gesloten is na aflopen weekend. Dan moeten we maar even brutaal doen.

Je vergist je even in wat voor topic je zit, James, hier hebben we die remmen nodig, kwestie van leven of dood :D (no joke)

Ga je nu een rondje op de Ring vergelijken met straatgebruik (wat 99,99% van de mensen doet)? Dat is toch appels met peren vergelijken haha.
Verder twijfel ik niet aan het nut van een BBK, alleen voor 99,99% van de mensen/situaties (normaal straatgebruik) is het overkill.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0