Remklauw V70 vervangen, imitatie of origineel?

 
 
 
 
 
V70train
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oss
Leeftijd: 22
Berichten: 137
Geregistreerd: 11 / 2022
Subject:

Remklauw V70 vervangen, imitatie of origineel?

 · 
Posted: 20.11.2022 - 22:35  ·  #1
Na veel onderzoeken wat het beste is kom ik er niet helemaal uit, daarom bij deze jullie advies gevraagd :)

Bij het vervangen van mijn remschijven, brackets en blokjes kwam ik er achter dat de remzuiger van mijn rem (RV) is begonnen te roesten door een scheur in de hoes. Reviseren durf ik niet helemaal aan. Als het mij niet lukt staat mijn auto stil in afwachting op een nieuwe klauw, maar ik heb haar 6 dagen per week nodig om op werk te komen.

Op internet kwam ik een aantal opties tegen. Zo heeft nordicar een ATE revisie remklauw voor 130 euro (uitgaande van 25 euro statiegeld), dan ben ik met de remklauw retour sturen voor ca. 140 euro klaar. Een nieuwe, originele ATE klauw is voor 200 euro nog wel op de kop te tikken, maar met imitatie klauwen ben je voor een euro of 70 wel klaar.

Wat is hier raadzaam om te doen? Zijn de imitatie klauwen zo veel slechter dan de originele? En is een gereviseerde, als nieuwe klauw het geld waard over een nieuwe originele?
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3764
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Remklauw V70 vervangen, imitatie of origineel?

 · 
Posted: 21.11.2022 - 10:03  ·  #2
Geen ervaring met imitatie remklauwen voor, wel met achter (ook remzuiger vast). Stond aan de achterkant voor dezelfde keuze, heb toen voor imitatie gekozen, dat scheelt aardig wat geld en ik kon meteen door (ook geen tijd voor revisie mocht het mis gaan). Achter durfde ik het wel aan om voor imitatie te gaan.
Overigens heb ik ze meteen alle twee vervangen (eentje zat er maar vast). M.i. was het een kwestie van tijd voordat de andere remklauw ook vast komt te zitten, beter dan in 1x alles aanpakken. Tot nu toe (2 jaar later) geen problemen gehad o.i.d.
Aan de voorkant zou ik denk ik voor een gereviseerde (ATE) gaan
yes996
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Zeewolde
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: Remklauw V70 vervangen, imitatie of origineel?

 · 
Posted: 21.11.2022 - 12:38  ·  #3
Quote door [-Tom-]

Geen ervaring met imitatie remklauwen voor, wel met achter (ook remzuiger vast). Stond aan de achterkant voor dezelfde keuze, heb toen voor imitatie gekozen, dat scheelt aardig wat geld en ik kon meteen door (ook geen tijd voor revisie mocht het mis gaan). Achter durfde ik het wel aan om voor imitatie te gaan.
Overigens heb ik ze meteen alle twee vervangen (eentje zat er maar vast). M.i. was het een kwestie van tijd voordat de andere remklauw ook vast komt te zitten, beter dan in 1x alles aanpakken. Tot nu toe (2 jaar later) geen problemen gehad o.i.d.
Aan de voorkant zou ik denk ik voor een gereviseerde (ATE) gaan


Groot gelijk. Scheelt teveel. Verschillende keren imitatie gebruikt tot volle tevredenheid.
V70train
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oss
Leeftijd: 22
Berichten: 137
Geregistreerd: 11 / 2022
Subject:

Re: Remklauw V70 vervangen, imitatie of origineel?

 · 
Posted: 21.11.2022 - 15:35  ·  #4
Quote door [-Tom-]

Geen ervaring met imitatie remklauwen voor, wel met achter (ook remzuiger vast). Stond aan de achterkant voor dezelfde keuze, heb toen voor imitatie gekozen, dat scheelt aardig wat geld en ik kon meteen door (ook geen tijd voor revisie mocht het mis gaan). Achter durfde ik het wel aan om voor imitatie te gaan.
Overigens heb ik ze meteen alle twee vervangen (eentje zat er maar vast). M.i. was het een kwestie van tijd voordat de andere remklauw ook vast komt te zitten, beter dan in 1x alles aanpakken. Tot nu toe (2 jaar later) geen problemen gehad o.i.d.
Aan de voorkant zou ik denk ik voor een gereviseerde (ATE) gaan


Duidelijk, thanks!
Heb je bij het halen van een imitatie nog ergens op gezocht, of specifiek bepaalde merken vermeden/op gezocht?
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3764
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Remklauw V70 vervangen, imitatie of origineel?

 · 
Posted: 21.11.2022 - 15:52  ·  #5
Ik heb gewoon een setje imitatie/huismerk klauwen bij https://www.rendcarparts.nl/ besteld. Normaal gesproken haal ik onderdelen uit Duitsland (motointegrator.de), dat scheelt nog meer in de prijs. Maar ik had er nu haast bij (auto is gewoon dagelijks vervoersmiddel), dus het moest met een paar dagen opgelost zijn.
Ik weet niet of er veel verschil zit in andere merken, bijvoorbeeld een klauw van TRW. Maar dat zou je ook kunnen overwegen, TRW is vaak onder Japanse auto's en is ook geen rotzooi.
eric27
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dedemsvaart
Leeftijd: 61
Homepage: autorijschooletimm…
Berichten: 509
Geregistreerd: 07 / 2017
Subject:

Re: Remklauw V70 vervangen, imitatie of origineel?

 · 
Posted: 21.11.2022 - 17:36  ·  #6
Ik heb er een van de sloop gehaald en die werkt prima.
Marc-B
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Schaijk
Leeftijd: 59
Berichten: 206
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: Remklauw V70 vervangen, imitatie of origineel?

 · 
Posted: 21.11.2022 - 18:33  ·  #7
Ik heb destijds voor op mijn 850 voor en achter gebruikte klauwen gekocht, laten stralen, mooi kleurtje gespoten, en nieuwe revisiesetjes gemonteerd. Op deze manier kun je nog even met je oude remklauwen doorrijden.
Foeksiefoeks
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oostzaan
Berichten: 67
Geregistreerd: 11 / 2017
Subject:

Re: Remklauw V70 vervangen, imitatie of origineel?

 · 
Posted: 22.11.2022 - 10:13  ·  #8
Op mijn 850 zat een immitatieklauw, en die was zwaar verroest. Toen heb ik een ATE/Volvo klauw van de sloop gehaald, en die zag er een stuk frisser uit!
Dat verschilt natuurlijk per merk, maar viel me wel op dat immataties er vele malen slechter uiitzagen.
Nee, ik ben echt niet tegen immitatie ofzow, dit is wat ik gewoon zelf heb waargenomen!

Ik zou gewoon zelf je remklauwen reviseren, is goed te doen! En nog een leuk klusje ook!
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4101
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Remklauw V70 vervangen, imitatie of origineel?

 · 
Posted: 22.11.2022 - 14:41  ·  #9
Dan moet de cilinder in de remklauw niet verroest zijn, want in mijn ervaring krijg je dat niet meer goed. De remzuiger kan je nieuwe voor kopen, maar zodra de cilinder in de remklauw waar de zuiger invalt door roest is aangetast (binnen of buiten de rubber seal die de remvloeistof binnenhoudt), kan je beter een andere klauw monteren. Die roest kan je wel afschuren en behandelen, maar op den duur komt dat toch weer terug is mijn ervaring. Dan ben je veiliger af met een andere klauw.
Ook zou ik niet adviseren om remklauwen van verschillende merken op 1 as te monteren, want die kunnen van vorm of volume toch net iets anders zijn, of een andere diameter remzuiger hebben (zelfs Volvo kan over modeljaren heen andere leveranciers hebben gebruikt met net andere maten), waardoor de uitgeoefende remkracht kan verschillen, dus idealiter monteer je aan beide kanten hetzelfde (of bevestigd equivalent) onderdeelnummer.
Nox95
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Bedum
Leeftijd: 29
Berichten: 105
Geregistreerd: 10 / 2021
Subject:

Re: Remklauw V70 vervangen, imitatie of origineel?

 · 
Posted: 23.11.2022 - 12:34  ·  #10
Ik heb nog wel een origineel setje liggen, het ligt in de weg dus je kunt het voor een prikkie overnemen. Heb er evt ook schijven bij. Ben je van het hele dilemma af. Wanneer de klauwen voor het laatst gereviseerd zijn weet ik niet, maar ze kwamen goed werkend van de auto af. MY2003 S60.

Revisie is klein klusje, dus je kunt de klauw monteren en mocht er na verloop van tijd een revisie nodig zijn kun je dat met 20 minuutjes per klauw zo doen.
V70train
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oss
Leeftijd: 22
Berichten: 137
Geregistreerd: 11 / 2022
Subject:

Re: Remklauw V70 vervangen, imitatie of origineel?

 · 
Posted: 23.11.2022 - 15:33  ·  #11
Quote door Nox95

Ik heb nog wel een origineel setje liggen, het ligt in de weg dus je kunt het voor een prikkie overnemen. Heb er evt ook schijven bij. Ben je van het hele dilemma af. Wanneer de klauwen voor het laatst gereviseerd zijn weet ik niet, maar ze kwamen goed werkend van de auto af. MY2003 S60.

Revisie is klein klusje, dus je kunt de klauw monteren en mocht er na verloop van tijd een revisie nodig zijn kun je dat met 20 minuutjes per klauw zo doen.


Mooi aanbod, maar S60 klauwen passen naar mijn weten niet op een V70 classic/S70...
V70train
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oss
Leeftijd: 22
Berichten: 137
Geregistreerd: 11 / 2022
Subject:

Re: Remklauw V70 vervangen, imitatie of origineel?

 · 
Posted: 23.11.2022 - 15:39  ·  #12
Allen, heel hartelijk dank voor de reacties. Ik ben op zoek gegaan naar een TRW klauw. De remzuiger had op de randen roest, een revisie leek me dan (zoals eerder geplaatst) een lastig klusje.

Bij bogijn in Druten (toevallig mijn woonplaats) stond een trw klauw op de site die niet op voorraad was. Na een belletje is mij een nieuwe, originele ATE klauw aangeboden voor €120, wat 3 tientjes boven een TRW/merk imitatie ligt. Dit afgesproken en dezelfde middag opgehaald!

Nu nog mooi weer afwachten om de klauw in het geel te kunnen zetten......
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
yes996
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Zeewolde
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: Remklauw V70 vervangen, imitatie of origineel?

 · 
Posted: 23.11.2022 - 17:41  ·  #13
Je kan voor een paar euro ook een nieuwe zuiger krijgen. Ik heb voor alle remklauwen nieuwe zuigers en rubbers besteld.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0