S60 automaat defect

 
 
 
 
 
olaf
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Biddinghuizen
Berichten: 1879
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Re: S60 automaat defect

 · 
Posted: 10.05.2016 - 13:53  ·  #16
Dat is een afweging die je zelf moet maken .

Als de bak een bekende km stand heeft een goed was bij demontage (als dat bekend is ) , zou ik het wel aan durven .

Is dat niet bekend dan is het een gok , heb het in het verleden geregeld gedaan , een bak vervangen door een van de sloop , en op 1x na geen problemen gehad , nu deed ik het werk wel zelf , dus geen rekening voor montage en demontage , wel een hoop frustratie van het 2x moeten doen , en de demontage bedrijven doen daar niks mee , pech heb je dan wat betreft de arbeid , dat is dus een risico .

Hoe graag blijf je in deze auto rijden en is de rest nog dus danige goede staat dat er niet binnen afzienbare tijd weer grote reparaties zijn , indien je denkt voorlopig weer een poos voorruit te kunnen na deze reparatie en de auto is het je waard , zou ik het gewoon gedaan hebben .

Voor revisie , is het zeker van belang dat de rest in puike conditie is en nog jaren verder kan .
Blackfox
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 57
Berichten: 408
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: S60 automaat defect

 · 
Posted: 10.05.2016 - 14:03  ·  #17
Daar zijn voor en nadelen aan denk ik.Dit hangt natuurlijk ook weer af of je zo,n klus zelf doet of het laat doen.Denk bijvoorbeeld aan uit en inbouwen uitlijnen etc.
Een losse bak is in aanschaf misschien niet zo duur (geen idee eigenlijk) maar ten eerste hoe is de staat van de bak?Dan moet de ''oude'' eruit en de ''nieuwe'' erin,die moet je zeker laten flushen want je weet de staat niet (als je het goed wil doen).

Nu zie ik een voorgaande post van TPR Powerflush (nee ik heb geen aandelen ofzo)en die biedt een complete revisie incl uit en inbouw + uitlijnen aan voor 3200 euro!.

Ik denk dat je zo,n bedrag moet vergelijken met aanschaf bak in uit bouwen etc etc en dan het verschil bekijken.
Hoeveel is het je waard?Hoe lang wil je nog blijven rijden met je huidige S60?.
Dit is van veel factoren afhankelijk.

Ongetwijfeld zijn er veel meer hier die je kunnen vertellen wat het beste is maar dit is hoe ik er over denk.

Edit: ik zie dat Olaf me net voor was met vergelijkbaar commentaar :D

Succes met je beslissing :thumb:
s60utrecht
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Utrecht
Berichten: 44
Geregistreerd: 03 / 2016
Subject:

Re: S60 automaat defect

 · 
Posted: 10.05.2016 - 14:39  ·  #18
Hartelijk dank! Ik kreeg de prijs voor het inbouwen van een nieuwe, gebruikte bak van Gery Slot, dus qua betrouwbaarheid zit dat wel goed denk ik. Ik vermoed echter wel dat de auto bij aankoop al wat achterstallig onderhoud had, ook gezien er in het onderhoudsboekje ongeveer 100.000 km ontbreekt aan onderhoud. Vandaar ook mijn twijfel, als ik het nu laat doen (vervangen of revisie) dan wil ik niet aan het eind van het jaar er achter komen dat er nog veel meer moet gebeuren, want dan is er geen weg meer terug...
eV70T
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Scherpenzeel
Leeftijd: 58
Berichten: 303
Geregistreerd: 05 / 2012
Subject:

Re: S60 automaat defect

 · 
Posted: 11.05.2016 - 13:46  ·  #19
Twijfel is er altijd,er kan van alles gebeuren waar jij en wij geen invloed op hebben
Als je daar mee zit kun je beter thuis onder de dekens blijven liggen
Gery vertrouw ik wel, hij weet waar ie over praat
olaf
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Biddinghuizen
Berichten: 1879
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Re: S60 automaat defect

 · 
Posted: 11.05.2016 - 14:08  ·  #20
En grote reparaties die het onaantrekkelijk kunnen maken , zijn wat mij betreft , motor , versnellingsbak , en airco , de rest zijn te overzien , dingen als draagarmen aandrijfassen remmen uitlaat distributie etc , zijn niet altijd meteen nodig tenzij het apk dingen zijn en kun je wat voor opzij leggen en een voor een doen indien nodig , de airco is dat ook maar is wel erg fijn om te hebben en kan in de papieren lopen om te laten maken .
Dus als je motor verder goed loopt en de wagen is netjes verder , de gok nemen en maken , die gok is in mijn ogen niet groter dan een ander exemplaar kopen op leeftijd .
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: S60 automaat defect

 · 
Posted: 11.05.2016 - 18:46  ·  #21
Nu weet je wat je hebt, je weet als het goed is ook wat er nog aan zit te komen bij je auto. Als je een andere koopt loop je weer het risico op achterstallig onderhoud (en die kans is vrij groot als je in het lage prijssegment gaat zoeken)
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39729
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: S60 automaat defect

 · 
Posted: 11.05.2016 - 18:58  ·  #22
+1. :thumb:
s60utrecht
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Utrecht
Berichten: 44
Geregistreerd: 03 / 2016
Subject:

Re: S60 automaat defect

 · 
Posted: 11.05.2016 - 19:44  ·  #23
Bedankt iedereen! De keuze is nog iets moeilijker geworden door de mogelijkheid van een leaseauto, een Peugeot 108 weliswaar, maar toch maar 120 euro per maand, inc benzine. Keuzes, keuzes...
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: S60 automaat defect

 · 
Posted: 11.05.2016 - 19:59  ·  #24
Een 108 is geen volvo, maar bijna graits rijden is ook wat. En als er wat mee is, en dat is nog wel eens met een peugeot, dan schop je m bij de dealer binnen met de mededeling "maken!"
AlexV70
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Drenthe
Berichten: 39
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: S60 automaat defect

 · 
Posted: 11.05.2016 - 20:10  ·  #25
Ik wordt ff stil. Een V70 vergelijken met 108? Jongens kom op.
Daarbij als ik dan ingeblikt van deze aarde moet vertrekken, dan wel waardig in een V70...
Hoe denk je dat je er uit ziet als je tussen 2 auto's klem komt te zitten of nog erger 2 vrachtauto's.

Maarja eigen keuze :) ik zou gaan voor veiligheid. Maar kan uiteraard niet in je portemonnee kijken.
s60utrecht
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Utrecht
Berichten: 44
Geregistreerd: 03 / 2016
Subject:

Re: S60 automaat defect

 · 
Posted: 17.05.2016 - 20:51  ·  #26
Quote door AlexV70

Ik wordt ff stil. Een V70 vergelijken met 108? Jongens kom op.
Daarbij als ik dan ingeblikt van deze aarde moet vertrekken, dan wel waardig in een V70...
Hoe denk je dat je er uit ziet als je tussen 2 auto's klem komt te zitten of nog erger 2 vrachtauto's.

Maarja eigen keuze :) ik zou gaan voor veiligheid. Maar kan uiteraard niet in je portemonnee kijken.


Dat is inderdaad wel mijn overweging, veiligheid. Ik zou me niet echt veilig voelen in een 108.

Maar goed, als je puur financieel kijkt dan is het wel aantrekkelijk natuurlijk...
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4711
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: S60 automaat defect

 · 
Posted: 17.05.2016 - 21:55  ·  #27
Quote door s60utrecht

Quote door AlexV70

Ik wordt ff stil. Een V70 vergelijken met 108? Jongens kom op.
Daarbij als ik dan ingeblikt van deze aarde moet vertrekken, dan wel waardig in een V70...
Hoe denk je dat je er uit ziet als je tussen 2 auto's klem komt te zitten of nog erger 2 vrachtauto's.

Maarja eigen keuze :) ik zou gaan voor veiligheid. Maar kan uiteraard niet in je portemonnee kijken.


Dat is inderdaad wel mijn overweging, veiligheid. Ik zou me niet echt veilig voelen in een 108.

Maar goed, als je puur financieel kijkt dan is het wel aantrekkelijk natuurlijk...


Mijn partner rijd in een chevrolet spark en die voelt zich totaal niet gelukkig op de snelweg....
Doe mij de v70 maar
joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 45
Berichten: 2060
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: S60 automaat defect

 · 
Posted: 17.05.2016 - 22:18  ·  #28
Voor de financiele aantrekkelijkheid moet je zeker niet in een oudere volvo gaan rijden. Trouwens dat geldt toch wel voor de meeste oude auto's. Of je moet er gewoon niks aan doen en dan stopt ie vanzelf een keer en ga je op zoek naar iets anders. Zo deed ik dat vroeger onbewust, toen had ik ook geen geld om eraan uit te geven.
Nu is het toch wel een beetje een hobby. Voor de meeste hier denk ik anders zit je niet op een forum.
Maar ik wijk af van het oorspronkelijke topic merk ik.

Lastige keuze hoor. Weet ook niet wat ik zou doen als het mij zou overkomen. Balen is het wel.
Maar wat al eerder gezegd werd; al doe je deze weg en zou je voor pakweg 3000 een andere kopen dan moet je geluk hebben met wat je dan koopt. Dan heel goed zoeken en kritisch kijken naar hetgeen wat al gedaan is. Maar dan kan je alsnog pech hebben, of niet. Mijn ervaring is dat er na aanschaf een hoop moet gebeuren, tenzij je het koopt van iemand die er net van alles aan gedaan heeft. Maar goed, die mensen zullen de auto niet zo snel weg doen. Dan moet je net mazzel hebben.

Bij mn classic tdi die ik hiervoor had was de koppakkking lek. Dat was een rekening van 1000, nog een goede deal, dacht laat t maken want wilde er nog wel even mee doorrijden (er viel niet meer mee te rijden met het kvs verlies). Nog geen 3 maanden later bleek de brandstodpomp aan het overlijden te zijn. Dat vond ik te gortig om te laten maken, dus toen het ding maar weg gedaan.
Daar speelde ook mee dat ik toch al een n wilde kopen. Alleen wilde ik het nog een jaar met de tdi uitzingen.

Inmiddels een n, en dat rijdt toch lekker zeg! Gekocht voor pakweg 3k, maar inmiddels toch ook wel 2k verder aan preventief en noodzakelijk onderhoud plus wat optische verbeterinhen zoals velgen, mattenset etc. Maar vond het wel jammer van de classic, was ook een mooie auto waar veel aan gedaan was. Dus ik begrijp je dilemma.
s60utrecht
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Utrecht
Berichten: 44
Geregistreerd: 03 / 2016
Subject:

Re: S60 automaat defect

 · 
Posted: 18.05.2016 - 13:04  ·  #29
Dat is ook mijn overweging inderdaad, en het is ook niet dat ik het niet kan of wil betalen, meer dat ik een beetje bang ben dat als ik dit laat doen, er wellicht nog veel meer kapot gaat, aangezien deze auto dus blijkbaar iets minder goed onderhouden is dan ik dacht. Aan de andere kant, net een grote beurt gehad, en daarna op aanraden remblokken en schijven vervangen, en verder zijn de distributieriem en nieuwe banden nog aan de beurt. Dus al met al dan straks zo'n 3500 euro verder, als ik dan weer een jaar vooruit kan, dan vind ik het prima, maar goed, die garantie heb je waarschijnlijk nooit...
s60utrecht
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Utrecht
Berichten: 44
Geregistreerd: 03 / 2016
Subject:

Re: S60 automaat defect

 · 
Posted: 18.05.2016 - 13:12  ·  #30
Bovendien: is er ook nog een kans dat niet de hele automatenbak gereviseerd hoeft te worden, maar dat er slechts een onderdeeltje kapot is (solenoid, koppelomvormer, kleppen)? Bij koude motor rijdt de auto schakelt de auto nog prima. En voordat dit probleem zich voordeed, schakelde hij ook prima, kan dit echt op de een of andere dag zo mis gaan? Er schoot mij nog te binnen dat bij het vervangen van de radio, waarbij ik ook het afdekplaatje van de versnellingspook eraf heb gehaald, een schroefje is gevallen ergens bij de versnellingspook. Maar ik neem aan dat de automatenbak zelf geen openingen heeft aan de bovenkant waar zo even een schroefje in kan vallen?
 
Selected quotes for multi-quoting:   0