S60 automaat defect

 
 
 
 
 
eV70T
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Scherpenzeel
Leeftijd: 58
Berichten: 303
Geregistreerd: 05 / 2012
Subject:

Re: S60 automaat defect

 · 
Posted: 20.05.2016 - 20:11  ·  #46
2125,00 dat is een hele nette prijs
bij een ruilbak komt de arbeid voor in en uitbouw er nog bij he
s60utrecht
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Utrecht
Berichten: 44
Geregistreerd: 03 / 2016
Subject:

Re: S60 automaat defect

 · 
Posted: 20.05.2016 - 20:47  ·  #47
Quote door eV70T

2125,00 dat is een hele nette prijs
bij een ruilbak komt de arbeid voor in en uitbouw er nog bij he


Nee, 1600 is incl arbeid. Vandaar dat ik ook vroeg of flushen daarna nog nodig is, dan kom je totaal ook uit op de prijs voor revisie bij die andere offerte.
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Berichten: 2843
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: S60 automaat defect

 · 
Posted: 21.05.2016 - 13:55  ·  #48
Als ik mocht kiezen zou ik voor die extra €525,-- aan meerkosten een compleet gereviseerde bak nemen en niet ééntje met "ervaring"
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: S60 automaat defect

 · 
Posted: 21.05.2016 - 13:59  ·  #49
En na de reparatie kun je altijd nog overwegen om de auto weg te doen, dan is hij weer het "normale" bedrag waard. Nu krijg je de kiloprijs :'(
PvL
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Omgeving Arnhem
Berichten: 3211
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: S60 automaat defect

 · 
Posted: 21.05.2016 - 14:11  ·  #50
Quote door Steve

Als ik mocht kiezen zou ik voor die extra €525,-- aan meerkosten een compleet gereviseerde bak nemen en niet ééntje met "ervaring"


Mee eens...
PvL
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Omgeving Arnhem
Berichten: 3211
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: S60 automaat defect

 · 
Posted: 21.05.2016 - 14:12  ·  #51
Quote door Waltersan

En na de reparatie kun je altijd nog overwegen om de auto weg te doen, dan is hij weer het "normale" bedrag waard. Nu krijg je de kiloprijs :'(


Eveneens mee eens...
Blackfox
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 57
Berichten: 408
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: S60 automaat defect

 · 
Posted: 21.05.2016 - 15:21  ·  #52
Quote door PvL

Quote door Waltersan

En na de reparatie kun je altijd nog overwegen om de auto weg te doen, dan is hij weer het "normale" bedrag waard. Nu krijg je de kiloprijs :'(


Eveneens mee eens...


Met beide eens.. maar na zo,n reparatie beter zelf houden denk ik.Hangt natuurlijk af van de verdere staat van de auto, zoals het onderstel denk aan schokbrekers etc etc.
Onderhoud is nou eenmaal duur aan onze Volvo,s zeker als je achterstallig of noodzakelijk onderhoud moet plegen.Is er al veel noodzakelijk onderhoud gepleegd dan kun je een bakrevisie dus zeker wel overwegen.

even off topic In mijn geval ik heb sinds december 2015 al 4000 euro aan onderhoud laten doen.
distributie multi riem en het complete onderstel, draagarmen etc etc.

In mijn geval zou ik dus gewoon een bakrevisie laten doen.

Echter het gaat hier om ''s60utrecht'' die twijfelt wat te doen.
Dat is heel goed te begrijpen .Is de staat van de auto verder goed en ben je tevreden met de auto dan zou ik zeker een revisie overwegen.

Moeilijke keuse dat begrijp ik.

Succes met je keuze :thumb:
s60utrecht
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Utrecht
Berichten: 44
Geregistreerd: 03 / 2016
Subject:

Re: S60 automaat defect

 · 
Posted: 21.05.2016 - 18:28  ·  #53
Bedankt wederom voor de input. Probleem is dus dat de staat van de auto redelijk onbekend is, althans, wel grote beurt gehad dus, plus genoemde reparaties (gasklephuis, remblokken en schijven, , maar verder weet ik ook niet zo goed wat er nog zou moeten gebeuren binnenkort, vandaar ook mijn onzekerheid om de knoop door te hakken...wat in ieder geval nog moet gebeuren is distributieriem, airco bijvullen en 4 nieuwe banden...
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: S60 automaat defect

 · 
Posted: 21.05.2016 - 19:30  ·  #54
T blijft een lastige. We kunnen hooguit aandragen waar je over na kunt denken, en dan moet je zelf de beslissing nemen.
Blackfox
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 57
Berichten: 408
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: S60 automaat defect

 · 
Posted: 21.05.2016 - 19:43  ·  #55
Distributie + banden en airco (als het alleen airco vullen is)ben je toch ook weer dik 1000 euro verder denk ik.Maar stel je koop een andere volvo wat is de staat van banden airco en distrubutie?Overigens een airco alleen vullen is vaak niet de oplossing,meestal is er meer aan de hand dan alleen een leeg systeem.Banden tja is een regelmatig onderhoud kan ook bij een eventuele ander auto nodig zijn.Distributie.. kost je ongeveer 5 a 6 honderd ,afhankelijk of je zelf doe of niet natuurlijk.

Blijft moeilijk om een keuze te maken dat begrijp ik heel goed, maar vergeet niet als je een andere volvo zoekt en misschien vind.. perfect zijn ze nooit.Er is altijd wel iets te vinden of noodzakelijk onderhoud.

Eigenlijk kort samengevat: koop je een andere volvo tussen 2 en 3 duizend dan kun je er meestal wel een paar duizend bij op tellen voor onderhoud (uitzondering zijn er altijd natuurlijk.)

Het blijft lastig altijd en je weet het nooit.je moet ook beetje geluk hebben.

Wens je succes met je keuze en beslissing

gr.

Bas
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4711
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: S60 automaat defect

 · 
Posted: 22.05.2016 - 11:16  ·  #56
Quote door s60utrecht

Bedankt wederom voor de input. Probleem is dus dat de staat van de auto redelijk onbekend is, althans, wel grote beurt gehad dus, plus genoemde reparaties (gasklephuis, remblokken en schijven, , maar verder weet ik ook niet zo goed wat er nog zou moeten gebeuren binnenkort, vandaar ook mijn onzekerheid om de knoop door te hakken...wat in ieder geval nog moet gebeuren is distributieriem, airco bijvullen en 4 nieuwe banden...


De automaat is denk ik wel 1 van de duurste zoniet de duurste reparatie die je kan overkomen.

Ik zou ook voor revisie gaan, dan weet je zeker dat je vele kilometers vooruit kan.

airco zou ik ook gelijk doen gezien de zomer.
JackC70
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Den Haag Beach :-)
Berichten: 163
Geregistreerd: 12 / 2015
Subject:

Re: S60 automaat defect

 · 
Posted: 22.05.2016 - 12:29  ·  #57
FYI: In december heb ik de distributieriem laten doen in Utrecht voor €400 incl waterpomp, spanrol en btw.
Met de bakrevisie weet je dat de automaat weer uitstekend is, blijven je motor en airco over als grootste risico's.

Voor de kosten van de meeste onderstel dingen zou ik niet zo bang zijn, dat is mn materiaalkosten + kosten van brug huren omdat schokbrekers, veren, remschijven, -blokken, motorsteunen etc niet moeilijk zijn om zelf te doen. En met een andere wagen met ca. 300dkm op de klok kun je er meestal ook wel vanuit gaan dat er daarop ook veel van deze zaken zullen moeten gebeuren (als de verkoper dat allemaal al gedaan zou hebben / laten doen, waarom dan wegdoen tenzij door 'omstandigheden' :-)?).
s60utrecht
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Utrecht
Berichten: 44
Geregistreerd: 03 / 2016
Subject:

Re: S60 automaat defect

 · 
Posted: 23.05.2016 - 20:48  ·  #58
Dingen zelf doen is voor mij geen optie, ik heb al moeite met een fietsband plakken. Maar ik zag op het formulier van de grote beurt dat ze vrijwel alles verder gecheckt hebben, en goed bevonden.

Ik heb nu het aanbod gekregen om voor 2400 euro complete revisie van automaatbak + nieuwe distributieriem en waterpomp, dus ik denk dat ik dat maar gewoon laat doen.
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Berichten: 2843
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: S60 automaat defect

 · 
Posted: 23.05.2016 - 21:34  ·  #59
Quote

heb nu het aanbod gekregen om voor 2400 euro complete revisie van automaatbak + nieuwe distributieriem en waterpomp, dus ik denk dat ik dat maar gewoon laat doen.



"Niet meer over nadenken" zou ik zeggen
Blackfox
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 57
Berichten: 408
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: S60 automaat defect

 · 
Posted: 23.05.2016 - 22:23  ·  #60
Inderdaad niet over twijfelen!!
Is een hele nette prijs naar mijn idee.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0