S60 automaat defect

 
 
 
 
 
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39731
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: S60 automaat defect

 · 
Posted: 18.05.2016 - 21:20  ·  #31
De bak heeft geen openingen waar zo maar iets in kan vallen.
Die opmerkink, dat je wel eens met een deelrevisie klaar kon zijn...., van Gery ?
joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 45
Berichten: 2060
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: S60 automaat defect

 · 
Posted: 18.05.2016 - 22:19  ·  #32
Lijkt me sowieso al een hele opgave om de auto bij GS in uden te krijgen. Ga je de bak dan hier uitbouwen en daarheen brengen?
Ben daar een paar maanden geleden ook geweest voor een powerflush. Vanuit utrecht wel wat dichterbij dan den haag, maar erheen rijden zal niet lukken denk ik.
s60utrecht
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Utrecht
Berichten: 44
Geregistreerd: 03 / 2016
Subject:

Re: S60 automaat defect

 · 
Posted: 19.05.2016 - 13:14  ·  #33
Quote door Bigdog

De bak heeft geen openingen waar zo maar iets in kan vallen.
Die opmerkink, dat je wel eens met een deelrevisie klaar kon zijn...., van Gery ?



Nee, meer wishful thinking van mijn kant. Ik heb al een stuk of 5 bedrijven benaderd, en uiteraard kunnen ze het allemaal vanaf een afstand moeilijk beoordelen, het zou dus ook zo kunnen zijn dat je met een nieuw kleppenhuis er al bent. Maar daarvoor moet ik dus wel eerst inderdaad de auto ergens zien te krijgen, dus transportkosten komen er ook nog eens bij.
Mark
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hengelooooó (Ov)
Leeftijd: 47
Berichten: 808
Geregistreerd: 03 / 2015
Subject:

Re: S60 automaat defect

 · 
Posted: 19.05.2016 - 13:41  ·  #34
Je twijfelt niet voor niets..
Kijk als ik voor zo'n reparatie zou staan en geen 100% vertrouwen in zou hebben of ik dit zou willen investeren zou ik de auto door een van onze sponsoren laten bekijken en controleren. Als zij zeggen dat het de investering waard is zou ik de gok (want dat blijft het ten alle tijden) durven nemen, bij enige twijfel deed ik er afstand van.
Investeren in een oudere auto moet altijd, ik heb helaas afgelopen jaar ook veel onderhoud moeten bekostigen terwijl ik nog een aardig jonge auto heb met een redelijk aantrekkelijk (lage) kmstand.
Afgelopen 10 maanden;
- beide aandrijfassen
- beide draagarmen
- schijven en blokken voor
- voorste krukaskeering, druklager en koppeling
- achter schokbrekers
- achterbanden
- remslangen voor
- EGR intake reiniging
- stuurhuis flush
- grote beurt
- Airco laten afvullen

Hier zit ook preventief, normaal slijtage, en regulier onderhoud tussen maar al me al loopt dit aardig in de papieren. Allemaal in dien verstande dat ik voornemens ben nog ca 3 of 4 jaar met deze auto verder te willen. De volgende kleine beurt staat al weer gepland voor de vakantie.
Kijk niemand kan in je portemonnee kijken en ieder moet voor zich bepalen wat nog acceptabel is qua onkosten.
Ervan uitgaande dat je een vergelijkbare wagen koopt voor ca 2500,- is een reparatie van 3000,- wel erg veel zeker gezien het feit je auto er geen stuiver meer waard van word.
Persoonlijk zou ik als de reparatie duurder is dan de dagwaarde van de auto deze van de hand doen.. geen rekening houdend met emotionele binding of hobbymatige doeleinden.

Misschien beetje heiligschennis hier op het forum maarrr.. het is en blijft maar een auto die je van A naar B moet brengen.
Blackfox
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 57
Berichten: 408
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: S60 automaat defect

 · 
Posted: 19.05.2016 - 14:13  ·  #35
Quote door Mark

Ervan uitgaande dat je een vergelijkbare wagen koopt voor ca 2500,- is een reparatie van 3000,- wel erg veel zeker gezien het feit je auto er geen stuiver meer waard van word.
Persoonlijk zou ik als de reparatie duurder is dan de dagwaarde van de auto deze van de hand doen.. geen rekening houdend met emotionele binding of hobbymatige doeleinden.

Misschien beetje heiligschennis hier op het forum maarrr.. het is en blijft maar een auto die je van A naar B moet brengen.


Ben ik niet helemaal met je eens.Dit hangt er wel een beetje vanaf hoeveel je al in de auto heb gestoken aan euros
Klein voorbeeld in mijn geval.Auto voor 2500 gekocht maar in 2 jaar al 4000 euro verspijkerd.
Daar bedoel ik mee schokbrekers, rubbers, draagarmen, stuurkogels,fuseekogels,airco, distributieriem ,multieriem en noem het maar op.

Koop ik nu dus bijvoorbeeld een vergelijkbare auto van 3000 euro.. hoe is de staat daarvan?
Dan kun je in het slechtste geval weer veel euro,s gaan besteden om de ''boel'' netjes te krijgen.

Dagwaarde is heel weinig in mijn geval maar ik weet wel wat ik heb :-)

Hoe dan ook het blijft altijd moeilijk om de goeie keus te maken :D
Mark
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hengelooooó (Ov)
Leeftijd: 47
Berichten: 808
Geregistreerd: 03 / 2015
Subject:

Re: S60 automaat defect

 · 
Posted: 19.05.2016 - 14:21  ·  #36
Ben ik idd met je eens Bas, maar aangezien ik in het topic lees dat er een deel van de onderhoud geschiedenis mist en hij niet weet wat er allemaal nog aan onderhoud aankomt ging ik er vanuit(wellicht ten onrechte) dat er verder nog niet heel veel in de auto is geïnvesteerd.
Het lijkt me dan ook, als je weet dat je wagen verder helemaal top is en je enigszins kunt voorzien wat er evt nog aankomt de keus eenvoudiger word en wat grotere investering beter te verantwoorden.
Blackfox
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 57
Berichten: 408
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: S60 automaat defect

 · 
Posted: 19.05.2016 - 14:37  ·  #37
Dat ben ik dan ook weer helemaal met je eens Mark. :thumb:

Hoop dat TS een goeie beslissing kan nemen maar begrijp dat het moeilijk is :-|
s60utrecht
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Utrecht
Berichten: 44
Geregistreerd: 03 / 2016
Subject:

Re: S60 automaat defect

 · 
Posted: 19.05.2016 - 17:11  ·  #38
Bedankt allen! Moeilijke keuze inderdaad. Het probleem met deze wegdoen, en een andere kopen, is dat je dan dus niet weet wat je kunt verwachten, tenzij je het geluk hebt voor een mooi bedrag een perfect onderhouden auto koopt.

Maar ik ben inderdaad wel steeds meer geneigd deze toch te verkopen. Iemand enig idee wat ik er voor kan krijgen nog? Voor de export misschien?
Blackfox
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 57
Berichten: 408
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: S60 automaat defect

 · 
Posted: 19.05.2016 - 17:35  ·  #39
Moeilijk te zeggen maar ik denk als je 1000 euro krijgt dat je heel blij mag zijn.

kilometerstand werkt niet mee 280.000 +/- (voor onze begrippen niet veel :-) )
maar de meeste schrikken daarvan. Dan een defecte automaat en een leeftijd van 15 jaar.

Ik heb geen idee maar ik denk dat je niet teveel moet verwachten gezien bovenstaande gegevens.

Misschien heb ik het mis dus wacht even andere reacties af :thumb:

succes in elk geval :-)
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4711
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: S60 automaat defect

 · 
Posted: 19.05.2016 - 20:43  ·  #40
Quote door s60utrecht

Bedankt allen! Moeilijke keuze inderdaad. Het probleem met deze wegdoen, en een andere kopen, is dat je dan dus niet weet wat je kunt verwachten, tenzij je het geluk hebt voor een mooi bedrag een perfect onderhouden auto koopt.

Maar ik ben inderdaad wel steeds meer geneigd deze toch te verkopen. Iemand enig idee wat ik er voor kan krijgen nog? Voor de export misschien?


Ik vrees dat veel mensen juist hun "mooie" auto weg dan als er kosten aankomen.

Dus ik koos ervoor om mijn auto redelijk goedkoop te kopen en het onderhoud gelijk te laten uitvoeren,

Dan weet je wat je hebt.

Koop een andere auto van bijv 2002 dan heb je nog steeds andermans verdriet en geen enkele zekerheid dat het OH goed is uitgevoerd.

Onze volvo's kunnen fluitend 500K of nog veel meer rijden.
Onderhoud plegen betekend dat je zeker weet wat eraan gedaan is.

Ik heb hier thuis al afgesproken dat een kapotte automaat sowieso vervangen gaat worden.
s60utrecht
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Utrecht
Berichten: 44
Geregistreerd: 03 / 2016
Subject:

Re: S60 automaat defect

 · 
Posted: 20.05.2016 - 15:10  ·  #41
Dat is ook zeker zo, maar als ik nu de bak laat reviseren, en wat als na de zomer ook, ik noem waar wat, de aandrijfassen en de motorsteunen vervangen moeten worden? Dan is weer de vraag, ga ik door, of laat ik het zitten, met de wetenschap dat ik dan inmiddels al vele duizenden euro's verder ben...

Overigens stond de aandrijfriem en waterpomp, en 4 nieuwe banden al op de planning, dus bovenop de revisie moet ik ook nog 1000 rekenen voor die dingen.
Blackfox
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 57
Berichten: 408
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: S60 automaat defect

 · 
Posted: 20.05.2016 - 17:27  ·  #42
Quote door hermanusb



Ik vrees dat veel mensen juist hun "mooie" auto weg dan als er kosten aankomen.

Dus ik koos ervoor om mijn auto redelijk goedkoop te kopen en het onderhoud gelijk te laten uitvoeren,

Dan weet je wat je hebt.

Koop een andere auto van bijv 2002 dan heb je nog steeds andermans verdriet en geen enkele zekerheid dat het OH goed is uitgevoerd.

Onze volvo's kunnen fluitend 500K of nog veel meer rijden.
Onderhoud plegen betekend dat je zeker weet wat eraan gedaan is.

Ik heb hier thuis al afgesproken dat een kapotte automaat sowieso vervangen gaat worden.


Zo is het ook uiteindelijk.Als je weet dat de ''rest'' van de auto redelijk tot veel onderhoud heeft gehad en weet wat voor onderhoud zoals distributieriem schokbrekers draagarmen etc etc en noem alles maar op is gedaan aan de auto.

Dat maakt een beslissing voor bv. een automaatrevisie makkelijker.
s60utrecht
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Utrecht
Berichten: 44
Geregistreerd: 03 / 2016
Subject:

Re: S60 automaat defect

 · 
Posted: 20.05.2016 - 18:54  ·  #43
Wordt er bij een grote beurt trouwens ook gekeken naar schokbrekers, draagarmen, etc? Aangezien ik vrij weinig van autotechniek weet, weet ik dus niet zo goed hoe je er achter komt dat iets vervangen moet worden ( tot het te laat is dus, als ik de automaatbak meteen bij aankoop had laten flushen, was revisie misschien niet nodig geweest).

Maar ontopic: net contact gehad met Gery uit Uden, en hij raadde me aan om de bak te laten vervangen door een gebruikte, had hij toch weinig negatieve ervaringen mee. Kosten zijn met ongeveer 1600 euro ook nog alleszins redelijk. Alleen weet ik niet of het dan ook verstandig is om die "nieuwe" bak meteen te laten spoelen? Anders komen die kosten er ook nog bij natuurlijk.

Ik heb namelijk vandaag ook een andere offerte gekregen, voor complete revisie inc nieuw kleppenhuis, koppelomvormer en olie, voor 2125 inc btw en arbeid.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39731
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: S60 automaat defect

 · 
Posted: 20.05.2016 - 19:38  ·  #44
Als er een andere bak onder gaat, dan is dit in eerste instantie zonder olie, althans, op een minimum beperkt.
Spoelen zal dus niet veel bijkomende kosten gaan geven en je weet zeker dat hij schoon is.
harold
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: venlo (limburg)
Leeftijd: 55
Berichten: 2075
Geregistreerd: 02 / 2014
Subject:

Re: S60 automaat defect

 · 
Posted: 20.05.2016 - 19:59  ·  #45
Wil je het gelijk goed doen , dan deed ik het spoelen ook gelijk.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0