Ik heb een vraag, mijn Volvo V70 heb ik al 2,5 jaar in bezit en rijdt nog steeds subtiel.
En is natuurlijk hartstikke praktisch, maar heb een ouderdoms verschijnsel. (de V70 is van 2003 en heeft er nu 470.000 km opzitten)
Een half jaar geleden had ik een flink lek bij mijn stuurbekrachtiging, de monteur heeft toen de hele stuurbekrachtings slang vervangen, die oude was gescheurd (wellicht nog de originele). Nu heb ik soms dat ik de stuurbekrachtiging olie moet bijvullen, schurend geluid bij het sturen naar links, alleen als ik hem helemaal naar links stuur en soms te hard door de bocht scheur. De monteur zei dat ik altijd moest controleren of er genoeg olie in zat, omdat de pomp anders kapot gaat of zoiets.
Aan de kabel licht het niet, monteur heeft het laatst nog eens helemaal gecontroleerd maar zei dat de slang ook in het stuurhuis in ging. Wellicht zit daar een speling en dat zorgt nog voor een kleine lekkage.
Hebben meer mensen hier zo een soortgelijk probleem gehad? Wat hebben jullie toen gedaan? De monteur raadde een nieuw stuurhuis af, omdat dat meteen €1000 of meer zou kosten. De auto is natuurlijk ook niet meer zoveel waard..maar steeds stuurbekrachtigings olie bijvullen is natuurlijk ook niet de oplossing. Ik vindt het ook zo raar dat ik dit probleem ook alleen heb bij het naar links sturen, is het stuurhuis daar op het maximale door de plaatsing van de motor?
En is natuurlijk hartstikke praktisch, maar heb een ouderdoms verschijnsel. (de V70 is van 2003 en heeft er nu 470.000 km opzitten)
Een half jaar geleden had ik een flink lek bij mijn stuurbekrachtiging, de monteur heeft toen de hele stuurbekrachtings slang vervangen, die oude was gescheurd (wellicht nog de originele). Nu heb ik soms dat ik de stuurbekrachtiging olie moet bijvullen, schurend geluid bij het sturen naar links, alleen als ik hem helemaal naar links stuur en soms te hard door de bocht scheur. De monteur zei dat ik altijd moest controleren of er genoeg olie in zat, omdat de pomp anders kapot gaat of zoiets.
Aan de kabel licht het niet, monteur heeft het laatst nog eens helemaal gecontroleerd maar zei dat de slang ook in het stuurhuis in ging. Wellicht zit daar een speling en dat zorgt nog voor een kleine lekkage.
Hebben meer mensen hier zo een soortgelijk probleem gehad? Wat hebben jullie toen gedaan? De monteur raadde een nieuw stuurhuis af, omdat dat meteen €1000 of meer zou kosten. De auto is natuurlijk ook niet meer zoveel waard..maar steeds stuurbekrachtigings olie bijvullen is natuurlijk ook niet de oplossing. Ik vindt het ook zo raar dat ik dit probleem ook alleen heb bij het naar links sturen, is het stuurhuis daar op het maximale door de plaatsing van de motor?