Tip voor de Frankrijk vakantiegangers

 
 
 
 
 
BramTm
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek e.o.
Leeftijd: 29
Berichten: 49
Geregistreerd: 08 / 2021
Subject:

Re: Tip voor de Frankrijk vakantiegangers

 · 
Posted: 07.08.2022 - 16:35  ·  #91
Quote door [-Tom-]

Wij gaan woensdagochtend richting Colmar in de Vogezen. Ik ga hier bij Arnhem de grens over en rij dan de A3 af en ga bij Trier richting Luxemburg (de tanken :P) en dan richting Metz, Nancy. Volgens Google maps geen tolwegen. Maar ik heb de tolbadge in de auto liggen.
Ik hoop alleen dat die het nog doet, op de badge staat t/m 2025, hopelijk hebben die Fransen het bij het rechte eind :P



Wij zij daar begin deze week ook over gereden. Prima te doen, maar het prijsverschil van Duitsland en Luxemburg viel tegen. In Duitsland was het op veel plaatsen aanzienlijk goedkoper dan in Luxemburg. Ook in Zuid-Frankrijk lijkt het momenteel goedkoper dan het begin deze week in Luxemburg was. Moet hierbij vermelden dat ik enkel naar 102 heb gekeken en bij gebrek hieraan naar 98.
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3189
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: Tip voor de Frankrijk vakantiegangers

 · 
Posted: 07.08.2022 - 16:46  ·  #92
Luxemburg is ook duur geworden. Shell v-power diesel €1.946/l, 1 week geleden.
Zuid-frankrijk gewone diesel €1.819
joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 45
Berichten: 2059
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: Tip voor de Frankrijk vakantiegangers

 · 
Posted: 07.08.2022 - 16:51  ·  #93
1.71 net getankt bij intermarche. Wel de 95 e10. De 4 cil 2.0 T is nou niet bepaald het toonbeeld van zuinigheid, blijf tanken dus maar de ‘goedkope’ benzine getankt. In frankrijk hebben we vooral de benzinepomp en supermarkt gesponsord
Prijzen liggen wel ver uit elkaar. Ook op snelweg zie je 1.80 en bij een pomp verderop 2.00.
Overigens zie je hier nog veel euro95 e5.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Tip voor de Frankrijk vakantiegangers

 · 
Posted: 07.08.2022 - 17:11  ·  #94
Quote door BramTm

Quote door [-Tom-]

Wij gaan woensdagochtend richting Colmar in de Vogezen. Ik ga hier bij Arnhem de grens over en rij dan de A3 af en ga bij Trier richting Luxemburg (de tanken :P) en dan richting Metz, Nancy. Volgens Google maps geen tolwegen. Maar ik heb de tolbadge in de auto liggen.
Ik hoop alleen dat die het nog doet, op de badge staat t/m 2025, hopelijk hebben die Fransen het bij het rechte eind :P



Wij zij daar begin deze week ook over gereden. Prima te doen, maar het prijsverschil van Duitsland en Luxemburg viel tegen. In Duitsland was het op veel plaatsen aanzienlijk goedkoper dan in Luxemburg. Ook in Zuid-Frankrijk lijkt het momenteel goedkoper dan het begin deze week in Luxemburg was. Moet hierbij vermelden dat ik enkel naar 102 heb gekeken en bij gebrek hieraan naar 98.

We gaan bij Dinxperlo de grens over, dus ik gooi 'm sowieso vol ergens in Isselburg 8-)
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 64
Berichten: 2397
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Tip voor de Frankrijk vakantiegangers

 · 
Posted: 07.08.2022 - 19:34  ·  #95
Het klopt dat op dit moment de brandstof in Luxemburg erg prijzig is ivm Duitsland, en dus niet veel goedkoper zoals dat in het verleden wel het geval was.
Van familie die al ruim 40 jaar in Luxemburg woont weet ik dat daar geen (tijdelijke) verlaging van accijns is gekomen. De overheid heeft er daar voor in de plaats voor gekozen om het openbaar vervoer voor alle inwoners geheel gratis te maken om zo het brandstofverbruik te verminderen.
MarcO
40forum team
Avatar
Geslacht:
Locatie: Enschede
Leeftijd: 45
Homepage: volvo40forum.nl
Berichten: 190
Geregistreerd: 05 / 2015
Subject:

Re: Tip voor de Frankrijk vakantiegangers

 · 
Posted: 08.08.2022 - 13:32  ·  #96
Ik vond de prijs in Luxemburg wel goedkoper dan in Duitsland en heb dan ook voor 1.81 diesel getankt ongeveer 3 weken geleden.
In Frankrijk verschilt het extreem veel per dag maar ook per pomp. Waar je vandaag voor 1,71 betaald kan je morgen zo 1,84 betalen. Maar ik ben daar ook stations tegengekomen die 2.24 vroegen.
BramTm
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek e.o.
Leeftijd: 29
Berichten: 49
Geregistreerd: 08 / 2021
Subject:

Re: Tip voor de Frankrijk vakantiegangers

 · 
Posted: 09.08.2022 - 08:13  ·  #97
De prijzen verschillen hier wel echt hevig ja. Heb eenmaal rond Montpellier euro 98 kunnen tanken voor 1,78. Dag later was dit al 1.84 en verder over rond de 2 euro. Buiten snelwegen uiteraard wel aanzienlijk goedkoper.
Wakkerewilly
 
Avatar
 
Subject:

Re: Tip voor de Frankrijk vakantiegangers

 · 
Posted: 09.08.2022 - 10:03  ·  #98
Komend uit Zwitserland in Frankrijk niet getanked met prijzen net onder 2 euro.
In Duitsland 1,64 betaald voor euro 10.

Tip voor mensen die door Frankrijk rijden: De wirwar aan maximumsnelheden op "D" wegen is sindskort weer terug.
Op sommige wegen geldt nu maximaal 90 km/u. Alleen jammer dat de flitskasten nog niet zijn aangepast aan de hogere limiet.
Dat kan nu een onterechte bekeuring opleveren. Altijd protesteren tegen het betalingsvoorstel is de enige oplossing.
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2203
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Tip voor de Frankrijk vakantiegangers

 · 
Posted: 09.08.2022 - 15:12  ·  #99
Gisteren voor het eerst de tank van mijn V70 2.0F in NL weer volgegooid met 60 liter benzine. Na 2000 km op E85 te hebben gereden was dat weer even wennen, dat ik niet meer voor nog geen 50 euro de tank kon volgooien 😅
E85 blijkt aanzienlijk beter verkrijgbaar te zijn dan de laatste keer dat ik in Frankrijk was, in 2019. Prijs is wel wat hoger, tankte ik in 2019 nog voor 60 tot 75 cent per liter, intussen is dat 75 tot 89 cent per liter (zelfs uitschieters langs de snelweg gezien boven de 1 euro). We boften met de camping, want de dichtsbijzijnde 2 supermarkten met benzinepompen (een E.Leclerc en een Super U) waren allebei op 10 minuten rijden en verkochten E85 voor 75 cent per liter. En bij binnenrijden en verlaten van Frankrijk bij Lille (Rijsel voor de Belgen onder ons) hoef ik in Roncq niet meer de snelweg af en naar de Auchan hypermarché om te tanken, dat kan nu ook bij veel Total stations bij een aire langs de snelweg. Ietsje duurder maar scheelt wel qua tijd en het hele gezelschap kan even de benen strekken en naar het toilet. Behalve die op de terugrit (N356 Mons-en-Barœul), die was lekker Frans georganiseerd met pompen waarbij je UITSLUITEND in de shop kon betalen, de hapsnurker die achter de toonbank zat vergat ook nog de pomp vrij te geven en het toilet was afsloten. Enfin, zo zijn de Fransen, zéro fucks données.
Het verbruik op E85 is tot 30% hoger, ik heb zo'n 243 liter E85 verstookt over 2000 km, gemiddeld 1 op 8,2 terwijl de V70 normaal gesproken iets van 1 op 11 à 1 op 12 rijd op vakantie. Voor zo'n 2/3 van de rit met een vouwwagen erachter en snelheden van rond de 100 km/h, de rest rustige departementale wegen met 80 à 90 km/h.

Dan de tolbadge. Splinternieuw en we wisten niet of die goed gemonteerd zat, dus bij het eerste tolpoortje (gare de péage de Fresnes op de A1) de algemene baan met groene pijl maar genomen in plaats van de t, want met aanhanger wil je liever niet achteruit.
NIETS. Geen piep. Slagboom bleef dicht.
Badge uit het raam gehouden: nog steeds niets.
Dan maar een ticket getrokken. Mijn vrouw reed, die was net voorbij de tickets gereden dus moest uit de gordel en de deur opendoen om er een te trekken. Ze was niet blij.
Maar, stom, ik zette de badge terug. Bij het volgende tolstation (Jules Verne op de A29) de baan genomen voor de bankkaarten en... PIEP... de slagboom gaat open. Ticket dus niet gebruikt. En dan denkt het systeem, hee, jij bent ergens de péage op gegaan en hebt het ticket weggeflikkerd en gaat nu met de télépéage er vanaf, of je bent er al een dag. Dus hopla, maximale tarief. Wat schetst mijn verbazing dat de rekening DOURGES - JULES VERNE voor 9,50 vermeldt en dat is correct. Ergens is er toch wat gedetecteerd.
Omdat we nu wisten dat de badge werkte, hebben we daarna door de gereserveerde banen gereden (t en 30 km/h), wat gewoon goed werkt, tenzij je een Fransman bent en met een rotgang naar binnen rijdt om vervolgens vol in de remmen te moeten, want de slagboom gaat niet eerder open. Het heeft al met al niet heel veel tijd opgeleverd wat het was overal vrij rustig, het was vooral luxe dat je met 30 km/h kunt doorrollen. De enige plek waar er een rij van betekenis stond voor de tolpoorten was bij de Pont de Normandie bij Le Havre en die heeft geen gereserveerde banen voor de télépéage!
deusjevo
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 871
Geregistreerd: 05 / 2020
Subject:

Re: Tip voor de Frankrijk vakantiegangers

 · 
Posted: 09.08.2022 - 22:43  ·  #100
Je kan gerust die groene pijl ⬇ nemen hoor, moet gewoon werken.

Reed in juni met een caravan van 1.99 meter hoog (dan betaal je gewoon tarief) en bij thuiskomst bleek dat ik een paar keer was aangeslagen voor het hogere caravan tarief.

Contact opgenomen met de klantendienst van Mango en alles werd wonderwel gerestitueerd in de afrekening van juli zie ik net, het ging om 2 tientjes.

Top service!


Oh ja, gebruik die badge al een jaar of 12 enkele maanden per jaar en heb eigenlijk nog nooit gekke dingen meegemaakt, de maandelijkse afrekeningen kloppen normaal helemaal prima.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Tip voor de Frankrijk vakantiegangers

 · 
Posted: 10.08.2022 - 21:20  ·  #101
Inmiddels aangekomen in de Vogezen. Volvo'tje heeft het prima gedaan. Met een gemiddeld verbruik van 1:12,4. Niet slecht voor zo'n oud hok met een bagagewagen er achter :P (in Frankrijk 105 op de CC gereden op de snelweg)
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39720
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Tip voor de Frankrijk vakantiegangers

 · 
Posted: 10.08.2022 - 21:39  ·  #102
Mooi gemiddelde Tom.👍🏻
 
Selected quotes for multi-quoting:   0