Tip voor de Frankrijk vakantiegangers

 
 
 
 
 
bartk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 53
Berichten: 1686
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Tip voor de Frankrijk vakantiegangers

 · 
Posted: 06.06.2022 - 09:48  ·  #1
Ik ben net terug van Frankrijk en het viel mij op dat alle toeristen - ik :-) bij de tol poortjes de tool poortjes met de groene pijl pakken. Ik dacht waarom, ik probeer de toolpoorten met de betaalkaarten logo

De linkse drie op de foto. Er was bijna niemand die daar gebruik van maakte :-)
Eerste poortje Credit kaart pasten negens in, en ook contactloos betalen werkte niet, ik dacht poortje kapot :-)
Achteruit naar de volgende, en daar ook credit kaart volledig niet bruikbaar. Toen mijn normale bank pas gepakt en
voor het zwarte vlak met contacloos betalen logo gehouden. En na 4 -5 seconden ligt op groen.

Ik kon dit proberen omdat deze tolpoort alleen betalen was zonder ticket.
En de helft van de poorten is dus contactloos betalen poort.

Voor poorten met de groen pijl stonden zowat alle toeristen in lang rijen. Niet nodig dus die kaart porten werken met contactloos betalen met je normale bank pas. Even slag om de arm ik heb een ING pas, heb geen andere geprobeerd.
flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Homepage: lachvandedag.nl
Berichten: 1612
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: Tip voor de Frankrijk vakantiegangers

 · 
Posted: 06.06.2022 - 10:08  ·  #2
Grappig te zien. Gewoon idd met een andere betaalkaart proberen zoals je hebt gedaan. Blij dat je achteruit kon rijden tenminste! Je zal maar 20 auto’s achter je hebben! Bij mij deed de creditcard (Visa) het altijd wel goed.

Ik heb dit jaar (in mei) voor het eerst een tolkastje geprobeerd, daarmee kan je ook alle gewone poortjes door + de snelle 30 km/uur poortjes.
Bij de gewone moet je gewoon stoppen voor de slagboom en gaat ie direct voor je open, bij de 30 km/u poortjes kan je dus met die snelheid doorrijden.

Ik vond het wel leuk om eens te proberen en wou de heenreis wat slaap pakken, als dan de ander rijdt werd ik tenminste niet wakker gemaakt voor mijn pincode :-)
Ik heb het gewoon bij de ANWB (ben lid) gehaald maar je kan het ook rechtstreeks bestellen, is iets goedkoper.
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1524
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: Tip voor de Frankrijk vakantiegangers

 · 
Posted: 06.06.2022 - 10:11  ·  #3
Wij gebruiken sinds een paar jaar idd zo’n tele tolpas ding.

Echt een dikke aanrader !
deusjevo
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 871
Geregistreerd: 05 / 2020
Subject:

Re: Tip voor de Frankrijk vakantiegangers

 · 
Posted: 06.06.2022 - 20:18  ·  #4
Gebruik al minimaal 10 jaar de Télépéage Mango badge van de APRR, wil niet meer anders.
Helemaal top.
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3183
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: Tip voor de Frankrijk vakantiegangers

 · 
Posted: 06.06.2022 - 20:25  ·  #5
Quote door deusjevo

Gebruik al minimaal 10 jaar de Télépéage Mango badge van de APRR, wil niet meer anders.
Helemaal top.


Is die goedkoper dan de ANWB tolbadge?
joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 45
Berichten: 2057
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: Tip voor de Frankrijk vakantiegangers

 · 
Posted: 06.06.2022 - 21:17  ·  #6
Is dezelfde badge. Je koopt m dan alleen via de anwb. Maar na de initiële aanschaf heeft de anwb er eigenlijk niks meer mee te maken.
Heb het ding jaren geleden bij de anwb gehaald, maar na 2 zomer gebruik deed deze het vorige zomer niet meer.
Kwam erachter bij het eerste tolpoortje (die dus niet open ging). Daarna nog een poging bij ander poortje, zelfde verhaal.
na de zomer een nieuwe via de appr site besteld en deze komende vakantie weer mee. Verwacht dat de badge het nu wel gewoon doet. Het is best handig. Al moet ik zeggen de afgelopen 2 jaar weinig extreme drukte bij de tolpoortjes te hebben gehad. Zal wel met coroni te maken hebben gehad.
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1524
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: Tip voor de Frankrijk vakantiegangers

 · 
Posted: 06.06.2022 - 21:31  ·  #7
Quote door ohz274

Quote door deusjevo

Gebruik al minimaal 10 jaar de Télépéage Mango badge van de APRR, wil niet meer anders.
Helemaal top.


Is die goedkoper dan de ANWB tolbadge?


Pak
Overigens de duurdere van de twee. Kost je 3-5 euro extra aanschaf maar dan mag je overal door de tolpoort.

Wij hadden de goedkope en moesten nu een nieuwe kopen omdat we Italië gaan doen…

Oh ja… en MAAK een mango account aan binnen 2 weken…. Anders hang je voor altijd aan dit kentekenZ
deusjevo
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 871
Geregistreerd: 05 / 2020
Subject:

Re: Tip voor de Frankrijk vakantiegangers

 · 
Posted: 06.06.2022 - 21:45  ·  #8
Quote door ohz274

Quote door deusjevo

Gebruik al minimaal 10 jaar de Télépéage Mango badge van de APRR, wil niet meer anders.
Helemaal top.


Is die goedkoper dan de ANWB tolbadge?


€1,70 per maand dat je hem gebruikt hebt.

Verder niets, weet niet hoeveel het bij ANWB kost maar ik was geloof ik een van de eerste Nederlanders met zo’n tolbadge.
Was toentertijd eigenlijk alleen te bestellen voor Frans ingezetenen maar heb hem toen via een soort omweg (Franse postcode verzonnen) besteld.
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Berichten: 2843
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: Tip voor de Frankrijk vakantiegangers

 · 
Posted: 06.06.2022 - 22:37  ·  #9
De laatste vakantie in Frankrijk ook zo'n tolbadge gebruikt. Een verademing.
Omdat we de afgelopen twee jaar niet geweest zijn vandaag het ding even laten testen in de ANWB winkel want je wilt natuurlijk niet bij het eerste de beste poortje met de caravan achter de V70R staan wat dan dicht blijft omdat die gadget het niet meer doet.
dbs1
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Berichten: 720
Geregistreerd: 11 / 2018
Subject:

Re: Tip voor de Frankrijk vakantiegangers

 · 
Posted: 06.06.2022 - 22:41  ·  #10
Quote door ohz274

Quote door deusjevo

Gebruik al minimaal 10 jaar de Télépéage Mango badge van de APRR, wil niet meer anders.
Helemaal top.


Is die goedkoper dan de ANWB tolbadge?


De ANWB verkoopt de Mango tolbadge.
Ik had sinds 2015 de Frankrijk badge, dit jaar omgeruild (€ 22) voor Frankrijk Italië Spanje Portugal badge. Je hebt hem ook zonder Italië.
Daarnaast iets van €2 per maand in de maanden dat je de badge gebruikt.

Ideaal zo'n badge. Lekker altijd naar links voor de abonnementen poortjes, in Italië kun je er soms ook mee parkeren in parkeergarages.
Ooit reed ik in Frankrijk richting de badge poort, werd er achter me luid getoeterd: een Fransman wilde me waarschuwen dat ik de verkeerde poort nam :D
deusjevo
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 871
Geregistreerd: 05 / 2020
Subject:

Re: Tip voor de Frankrijk vakantiegangers

 · 
Posted: 07.06.2022 - 09:30  ·  #11
Dat getoeter en gesein had ik in het begin ook, tot de slagboom gewoon open ging voor mij en je zelfs een duimpje kreeg van de diegene die eerst nog toeterde.

Geheimpje, helemaal rechts is vaak het snelst hebben wij uitgevonden.
Die tolpoorten worden vaak gemeden omdat er vrachwaggels door gaan ;-)
McGyver
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Meerstad
Leeftijd: 44
Berichten: 196
Geregistreerd: 04 / 2021
Subject:

Re: Tip voor de Frankrijk vakantiegangers

 · 
Posted: 07.06.2022 - 10:47  ·  #12
Quote door joriz
Heb het ding jaren geleden bij de anwb gehaald, maar na 2 zomer gebruik deed deze het vorige zomer niet meer.
Kwam erachter bij het eerste tolpoortje (die dus niet open ging). Daarna nog een poging bij ander poortje, zelfde verhaal.
na de zomer een nieuwe via de appr site besteld en deze komende vakantie weer mee.


Ik rijd al 8 jaar met de Mango/APRR tolbadge. In één woord; ideaal!
Nooit meer wachten en zonder caravan zelfs niet stoppen bij de tolpoortjes.

TIP: laat voordat je op vakantie gaat de bagde bij een ANWB winkel controleren of de batterij nog voldoende is.
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2197
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Tip voor de Frankrijk vakantiegangers

 · 
Posted: 07.06.2022 - 11:31  ·  #13
Ik heb zo'n tolbadge in 2013 en 2014 gehad, van Bip & Go, destijds direct in Frankrijk besteld en hun site was toen al beschikbaar in het Nederlands. Werkte prima, en vrolijk gezwaaid naar toeterende Fransen die niet snapten dat ook buitenlanders zo'n badge kunnen gebruiken. Een keertje vlak voor de tolpoort zelfs ingehaald en grof afgesneden door een Fransoos die dacht dat ik wel zou vastlopen in het poortje, dus wilde me voor zijn. Ik zag 'm heel verschrikt kijken in zijn spiegel dat ik gewoon door kon rijden, hij maakte zich haastig uit de voeten! Ik trof op een gegeven moment wel een Nederlander aan die met vouwwagen achteruit uit de tolpoort aan het rijden was, omdat die door de verkeerde poort was gegaan, dus het gedrag van de Fransen was niet geheel ongegrond.

Als je de badge een jaar niet gebruikt brengen ze je 10 euro in rekening. In 2015 gingen we naar Scandinavië, dus dat ding maar teruggestuurd.

Heb er nog een filmpje van online staan, uit 2013.



In 2016 en 2019 zijn we wel weer naar Frankrijk geweest, maar als je niet op zaterdagen reist en al helemaal niet eind juli, dan valt het enorm mee met de drukte. En inderdaad, als er een logo van een betaalkaart staat, dan kun je rustig door dat poortje. Pas als er alleen een "t" staat dan is het uitsluitend voor de télépéage. Overigens, met de badge kun je door alle poorten, overal zit een transponder. Handig als er maar 2 poorten zijn en degene die exclusief voor de télépéage bezet wordt gehouden door een hapsnurker zonder transponder. :lol:

Let er wel op dat je de transponder op het speciale vlak op de voorruit bevestigt!
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4709
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Tip voor de Frankrijk vakantiegangers

 · 
Posted: 07.06.2022 - 11:38  ·  #14
Ik heb hem ook en het werkt perfect.

Gewoon naar de T rijden en doorgaan…
deusjevo
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 871
Geregistreerd: 05 / 2020
Subject:

Re: Tip voor de Frankrijk vakantiegangers

 · 
Posted: 07.06.2022 - 11:49  ·  #15
Quote door hermanusb

Ik heb hem ook en het werkt perfect.

Gewoon naar de T rijden en doorgaan…


Nee joh, je kan gewoon alle poortjes door die open zijn, ongeacht wat voor teken erop staat
 
Selected quotes for multi-quoting:   0