Tip voor de Frankrijk vakantiegangers

 
 
 
 
 
deusjevo
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 871
Geregistreerd: 05 / 2020
Subject:

Re: Tip voor de Frankrijk vakantiegangers

 · 
Posted: 11.06.2022 - 00:30  ·  #31
Quote door FritsXC70

Ik vond deze website: https://nl.france.fr/nl/bereid…olpoortjes

Creditcard is nog steeds DE oplossing zo te lezen. En zorgen dat je cash bij je hebt als het even niet werkt.


Die link is 11 jaar oud 8-)
martijn-a
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beesd
Leeftijd: 48
Berichten: 1779
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: Tip voor de Frankrijk vakantiegangers

 · 
Posted: 11.06.2022 - 20:19  ·  #32
Quote door bartk

Quote door FritsXC70

Ik vond deze website: https://nl.france.fr/nl/bereid…olpoortjes

Creditcard is nog steeds DE oplossing zo te lezen. En zorgen dat je cash bij je hebt als het even niet werkt.


echt niet meer nodig, en met de normale bank pas contactloos betalen makelijker en sneller. omdat de rest nog met contant en creditcard betaalt. ik heb aleen contactloos betaald 5x als ik het goed heb


Mwa, er zit verschil tussen reizen buiten de vakantie periode en er middenin. Tickets invoeren, Pinnen / muntjes en wegrijden creërt tijdens vakantiedrukte dikke rijen.

Onlangs was ik in Italie tijdens het hemelvaart weekend en was toch blij met mijn zuid Europese tolbadge. Het levert zelfs lage tarieven op in Italië.

Maar je hebt gelijk als je eenmalig per jaar een keer een tolhuisje ziet, de winst is dan beperkt. Maar gemak is het altijd

Edit: ik reageer op het verkeerde bericht. Ik had op Frits willen reageren.
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2203
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Tip voor de Frankrijk vakantiegangers

 · 
Posted: 11.06.2022 - 22:50  ·  #33
Quote door FritsXC70

Ik vond deze website: https://nl.france.fr/nl/bereid…olpoortjes

Creditcard is nog steeds DE oplossing zo te lezen. En zorgen dat je cash bij je hebt als het even niet werkt.

Dat is een website van een commerciële organisatie, zoals eerder aangegeven al 11 jaar oud. Je kunt beter kijken bij de concessiehouders zelf. Al zit er een kern van waarheid in: een Visa of Mastercard creditcard werkt ALTIJD.

APRR heeft een website over contactloos betalen, natuurlijk alleen maar in het Frans en omdat we toch Fransen zijn zeggen we er niet bij welke passen we accepteren. Dit maakte Google vertalen ervan met wat herstel van mijn kant:
https://voyage.aprr.fr/aide-co…t-au-peage
Quote

Op het hele APRR/AREA netwerk is het mogelijk om met je contactloze bankkaart te betalen aan de tol. De tolbanen met groene pijl (alle betaalmiddelen) en creditcard (CB) zijn allemaal uitgerust met een lezer waarmee u uw rit volledig kunt betalen, ook voor bedragen boven de € 50.
[...]
Als contactloos betalen niet werkt (bijvoorbeeld als de limiet van uw bank wordt overschreden), steekt u uw kaart gewoon in de gebruikelijke lezer.

Dus bij ALLE tolpoorten van APRR gemarkeerd met groene pijl of een bankkaart kun je contactloos met je bankpas betalen. Werkt het niet, steek 'm alsnog in de lezer, maar of ook iets anders dan een creditcard wordt geaccepteerd, daar kom ik niet achter. Zie ook https://voyage.aprr.fr/reglement-peage

Bij Vinci Autoroutes kan het ook. https://www.vinci-autoroutes.c…act-peage/
Quote

Op het hele netwerk van VINCI Autoroutes kunt u uw tol betalen via contactloos betalen.
[...]
Betaal contactloos met uw bankkaart of een ander aangesloten object
Wanneer u aankomt bij een VINCI Autoroutes-netwerktolstation, gaat u naar een rij die speciaal is bedoeld voor betaling met een creditcard. Zoals u op de informatieborden stroomopwaarts van de tolstations heeft aangegeven, accepteren al deze rijstroken nu contactloos betalen. Met uw bankkaart, maar ook met uw telefoon, uw horloge of een ander aangesloten object, betaalt u op een eenvoudige en veilige manier uw tol.

Kennelijk kun je er ook met je telefoon en je horloge betalen. Geaccepteerde kaarten: Visa, Mastercard credit cards en Visa / Electron en Maestro bankpassen.

Sanef/SAPN (concessiehouder voor tolwegen in noord Frankrijk) accepteert Eurocard / Mastercard, Visa, Maestro en Electron. Ze vermelden niks over contactloos betalen, maar die zijn wel bezig om een free-flow tolsysteem te ontwikkelen, al wordt de eerste (de A13 van Parijs naar Normandië) pas in 2024 opgeleverd. Er lopen al enkele proeven met "péage sans barrière".

De andere concessiehouders vind je hier, maar veel wijzer over contactloos betalen of geaccpeteerde kaarten word je niet: https://www.autoroutes.fr/fr/moyens-de-paiement.htm
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 64
Berichten: 2397
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Tip voor de Frankrijk vakantiegangers

 · 
Posted: 12.06.2022 - 12:12  ·  #34
In het verleden vele jaren in Frankrijk op vakantie geweest en altijd met de creditcard betaald. Heeft nooit problemen opgeleverd en gaat heel snel. Ga er van uit dat die mogelijkheid blijft, het zijn immers echt niet alleen Fransen die daar rijden.
Mochten mijn vrouw en ik nog een keer naar Frankrijk gaan dan zie ik voor die ene keer geen toegevoegde waarde om een badge voor Telepeage aan te schaffen.
yes996
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Zeewolde
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: Tip voor de Frankrijk vakantiegangers

 · 
Posted: 12.06.2022 - 13:30  ·  #35
Quote door MTE

Wij gebruiken sinds een paar jaar idd zo’n tele tolpas ding.

Echt een dikke aanrader !

Tot je het abonnement wilt opzeggen. Wat een ellende!!!!!
yes996
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Zeewolde
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: Tip voor de Frankrijk vakantiegangers

 · 
Posted: 12.06.2022 - 13:34  ·  #36
Quote door [-Tom-]

Ik heb een jaar of 4 geleden ook zo'n badge bij de ANWB gehaald. Ligt nu ergens in de la, werkt die nog gewoon?
Overigens werkte het ding bij mij niet achter de voorruit van mijn S80! Ik moest hem uit het raam houden. Wss omdat ik zo'n warmtewerende voorruit heb (met zo'n paarse laag/gloed er in)


Werkt bij mij probleemloos met een warmtewerende voorruit.....
deusjevo
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 871
Geregistreerd: 05 / 2020
Subject:

Re: Tip voor de Frankrijk vakantiegangers

 · 
Posted: 12.06.2022 - 13:59  ·  #37
Quote door yes996

Quote door [-Tom-]

Ik heb een jaar of 4 geleden ook zo'n badge bij de ANWB gehaald. Ligt nu ergens in de la, werkt die nog gewoon?
Overigens werkte het ding bij mij niet achter de voorruit van mijn S80! Ik moest hem uit het raam houden. Wss omdat ik zo'n warmtewerende voorruit heb (met zo'n paarse laag/gloed er in)


Werkt bij mij probleemloos met een warmtewerende voorruit.....


Dat doen ze altijd wel alleen zijn mensen vaak wat eigenwijs en plakken ze hem niet op het gestippelde gedeelte maar gaan ze lopen zwaaien omdat ze hem niet op de ruit willen plakken.

Dat gestippelde gedeelte is juist voor dit soort badges / zendertjes.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
FritsXC70
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 67
Berichten: 304
Geregistreerd: 02 / 2022
Subject:

Re: Tip voor de Frankrijk vakantiegangers

 · 
Posted: 12.06.2022 - 21:55  ·  #38
Dank voor de uitvoerige uitleg, Robert!
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2203
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Tip voor de Frankrijk vakantiegangers

 · 
Posted: 13.06.2022 - 08:38  ·  #39
Quote door yes996

Tot je het abonnement wilt opzeggen. Wat een ellende!!!!!

Dat ging met Bip&Go probleemloos, transponder per aangetekende post teruggestuurd naar Frankrijk en de opzegging werd keurig verwerkt. Alleen kon PostNL niet aantonen dat mijn aangetekende zending daadwerkelijk aangekomen was. Kreeg dus de verzendkosten terug van PostNL, waarmee de opzegging effectief gratis was. :D
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Tip voor de Frankrijk vakantiegangers

 · 
Posted: 13.06.2022 - 08:57  ·  #40
Quote door deusjevo

Quote door yes996

Quote door [-Tom-]

Ik heb een jaar of 4 geleden ook zo'n badge bij de ANWB gehaald. Ligt nu ergens in de la, werkt die nog gewoon?
Overigens werkte het ding bij mij niet achter de voorruit van mijn S80! Ik moest hem uit het raam houden. Wss omdat ik zo'n warmtewerende voorruit heb (met zo'n paarse laag/gloed er in)


Werkt bij mij probleemloos met een warmtewerende voorruit.....


Dat doen ze altijd wel alleen zijn mensen vaak wat eigenwijs en plakken ze hem niet op het gestippelde gedeelte maar gaan ze lopen zwaaien omdat ze hem niet op de ruit willen plakken.

Dat gestippelde gedeelte is juist voor dit soort badges / zendertjes.

Moet je wel zo'n gestippeld gedeelte hebben :lol:
flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Homepage: lachvandedag.nl
Berichten: 1616
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: Tip voor de Frankrijk vakantiegangers

 · 
Posted: 13.06.2022 - 11:23  ·  #41
Mijn auto heeft geen gestippeld gedeelte viel me op. Vermoedelijk is die ook niet warmtewerend, wel met verwarming overigens..

Maar de werking van het kastje was prima, ik heb hem rechts van de spiegel geplaatst trouwens, de vorige eigenaar had zijn/haar badge daar ook geplaatst dus leuk me dat prima en inderdaad de werking is goed.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Tip voor de Frankrijk vakantiegangers

 · 
Posted: 13.06.2022 - 11:34  ·  #42
Quote door flevodirk

Mijn auto heeft geen gestippeld gedeelte viel me op. Vermoedelijk is die ook niet warmtewerend, wel met verwarming overigens..

Maar de werking van het kastje was prima, ik heb hem rechts van de spiegel geplaatst trouwens, de vorige eigenaar had zijn/haar badge daar ook geplaatst dus leuk me dat prima en inderdaad de werking is goed.

Ik had hem bij mij op het 'zwarte' gedeelte naast de binnenspiegel geplakt (ook rechts). Dat leek mij de meest logische plek (ik dacht namelijk ook dat daar geen folie o.i.d. zat). Helaas werkte dat dus ook niet.
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3189
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: Tip voor de Frankrijk vakantiegangers

 · 
Posted: 13.06.2022 - 12:26  ·  #43
Dat ze nog geen tolheffing op basis van kenteken hebben ingevoerd daar. Zoals in Zweden bijvoorbeeld. Lijkt mij praktisch gezien geen probleem toch?
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Tip voor de Frankrijk vakantiegangers

 · 
Posted: 13.06.2022 - 13:26  ·  #44
Quote door ohz274

Dat ze nog geen tolheffing op basis van kenteken hebben ingevoerd daar. Zoals in Zweden bijvoorbeeld. Lijkt mij praktisch gezien geen probleem toch?

Is dat wenselijk? Een buitenlandse niet-overheidsinstantie die je zomaar rekeningen kan sturen op basis van een kenteken?
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2203
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Tip voor de Frankrijk vakantiegangers

 · 
Posted: 13.06.2022 - 14:01  ·  #45
Formeel is die instantie door een buitenlandse overheid geautoriseerd, dus ik zie het probleem niet zo. In Noorwegen is het bijvoorbeel de gewoonste zaak van de wereld. Ik heb daar in 2018 een rondreis gemaakt per V70 en kreeg keurig de rekening thuis. Voor de Dartford Crossing ten oosten van Londen moet je je van tevoren registreren met je kenteken en creditcard of binnen een dag online betalen, anders krijg je een boete.

In Frankrijk lopen er al een aantal proeven met een free-flow systeem of "péage sans barrière", er is 1 afrit van de A4 (Boulay) in de buurt van Straatsburg voorzien van een dergelijke tolpoort, ten noorden van Tours loopt er een proef en in 2024 wordt de A13 van Parijs naar Normandië van deze vorm van tolheffing voorzien. Als je geen zin hebt om je op internet te registreren (kan ook achteraf) en geen télépéage transponder hebt, kun je altijd nog langs een tolpoort om met cash of elektronisch te betalen. In een land waar ze nog met cheques betalen zal er altijd een alternatieve betaalmogelijkehid blijven bestaan. :)
 
Selected quotes for multi-quoting:   0