V70R vandaag gehaald, vanavond motorproblemen :-(

 
 
 
 
 
Bert69
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veenendaal
Leeftijd: 54
Berichten: 717
Geregistreerd: 04 / 2011
Subject:

Re: V70R vandaag gehaald, vanavond motorproblemen :-(

 · 
Posted: 11.05.2011 - 01:13  ·  #91
2.4T bedoel je denk ik, 5 tal pitten uitlaten deuken zonder te spuiten, (laten) kleien, polijsten en waxen. Binnenzijde een keer grondig onder handen nemen in de zin van reinigen.
Setje andere zomervelgen. Wat kleine dingen vervangen die niet meer zo fraai zijn. Rolgordijnen eruit en ramen met folie laten beplakken. En zo nog een aantal van die dingetjes om de auto weer te laten blinken. Vorige eigenaar heeft de auto motorisch goed onderhouden maar de buitenkant interesseerde hem wat minder.

Auto rijdt super, enorm comfort, stil en soepel, voldoende power, heerlijke auto waar ik met groot genot in rijd.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: V70R vandaag gehaald, vanavond motorproblemen :-(

 · 
Posted: 11.05.2011 - 01:21  ·  #92
Quote door Bert69

2.4T bedoel je denk ik, 5 tal pitten uitlaten deuken zonder te spuiten, (laten) kleien, polijsten en waxen. Binnenzijde een keer grondig onder handen nemen in de zin van reinigen.
Setje andere zomervelgen. Wat kleine dingen vervangen die niet meer zo fraai zijn. Rolgordijnen eruit en ramen met folie laten beplakken. En zo nog een aantal van die dingetjes om de auto weer te laten blinken. Vorige eigenaar heeft de auto motorisch goed onderhouden maar de buitenkant interesseerde hem wat minder.

Auto rijdt super, enorm comfort, stil en soepel, voldoende power, heerlijke auto waar ik met groot genot in rijd.


Oeps, sorry voor mijn tikfout Bert!

Binnenzijde moet ik ook nog eens aanpakken. Italiaanse import maar ja ik vond het technische gedeelte toch even belangrijker. Ben jaren aan het zoeken geweest en heb het eindelijk gevonden. Het verhaaltje "Accu regelmatig leeg" hier op het forum. Maar ja we rijden weer en ik geniet er net zo van als jij heb ik de indruk!!! Ik heb wel wat auto's gereden maar Volvo behoord toch echt tot een van de meest ultieme wagens in mijn geschiedenis. Ik hoop je nog eens te zien bij een volgende meeting ofzo! (Y)

MSN mag altijd maar dan stuur ff je MSN-adres in een private mail.

Welterusten,

Tristan
BarendKaas
 
Avatar
 
Subject:

Re: V70R vandaag gehaald, vanavond motorproblemen :-(

 · 
Posted: 12.05.2011 - 08:11  ·  #93
Zo daar was ik weer. Tijd voor een update. Vooralsnog ziet alles er goed uit. Kreeg zondag alleen de schrik van mijn leven toen ik (weer) naar Limburg reed en (weer) 100 meter voor aankomst de dagtellers naar 0 gingen. normaal gesproken het startsein voor alle elektronicaproblemen.
Die bleven deze keer gelukkig uit. Volgende dag uit laten lezen door de dealer, en niet 1 foutmelding. Inmiddels nog wat kilometers gemaakt, maar nog steeds gaat ie als een zonnetje. Ik denk dat de grote ellende weg is. Alleen nog even uitzoeken waarom die dagteller soms naar 0 springt.

Verder: qua uitlaten bedoel ik idd eentje links, eentje rechts. Chippen wilde ik doen bij Rica in Waalwijk, daar hoor ik goede verhalen over. En onderin niet te veel NM en PK inderdaad omdat de automaat op 350NM is begrenst en dat vast niet voor niks is. Lijkt me dat je deze bij optrekken het meest belast. Kan eventueel nog een downpipe laten wisselen, zodat al die kracht niet alleen op de versnellingsbak wordt uitgeleefd (glad ijs hier, ben geen techneut, maar heb me dit laten vertellen). Dank voor alle berichten mensen!
SuperShota
 
Avatar
 
Subject:

Re: V70R vandaag gehaald, vanavond motorproblemen :-(

 · 
Posted: 12.05.2011 - 10:33  ·  #94
Klinkt goed Barend! Leuk voor je dat je je eindelijk met andere zaken bezig kan houden!
blastaway
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: South Limbourgia
Leeftijd: 46
Berichten: 3730
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: V70R vandaag gehaald, vanavond motorproblemen :-(

 · 
Posted: 12.05.2011 - 17:21  ·  #95
Prima berichten dit. Las het als op volvo forum.
Philken
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leeuwergem
Leeftijd: 54
Berichten: 711
Geregistreerd: 12 / 2010
Subject:

Re: V70R vandaag gehaald, vanavond motorproblemen :-(

 · 
Posted: 12.05.2011 - 21:04  ·  #96
grotere downpipe 'spaart' de turbo omdat die minder tegendruk krijgt waardoor die beter zijn toertjes kan blijven draaien
dat die de v-bak zou sparen? zou ik (ook al leek in techniek) zeer verrassend vinden

btw: er staat een geluidsfragment van de R met TME uitlaat in mijn topic(wel gsm kwaliteit :'(
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: V70R vandaag gehaald, vanavond motorproblemen :-(

 · 
Posted: 12.05.2011 - 23:40  ·  #97
Barend,

Wat een goed bericht! Ik heb er echt naar uitgekeken dat je even een nieuwe post deed! Helemaal goed om dit te horen. Die dagteller zit denk ik echt in je elektrisch circuit. Het kan zelfs zo gek zijn dat het in je klokken-unit zelf zit! Bekijk de massa achter de unit eens en maak hem schoon! Je hebt kans dat het probleem daarmee verholpen is! Dit is overigens goed te doen voor de hobby-sleutelaar. ;) Trek wel even de polen van je accu. Zo weet je zeker dat je niet per ongeluk sluiting maakt!

Ik hoor het graag weer van je! Voor de rest wens ik je natuurlijk heel erg veel "geile" kilometers toe met je toffe R!!
Groeten,


Tristan
BarendKaas
 
Avatar
 
Subject:

Re: V70R vandaag gehaald, vanavond motorproblemen :-(

 · 
Posted: 15.05.2011 - 10:01  ·  #98
Hi Tristan,

Vergeleken met een hobby sleutelaar ben ik een ehh... Ik kan eigenlijk even geen term bedenken die omschrijft hoe enorm slecht ik ben in sleutelen / elektronica ;-) Ben altijd alleen maar bang dat ik de problemen erger maak.

Ik heb er ig weer een boel probleemloze kilometers opzitten. To-do lijst:

- Nieuwe banden
- Nieuwe remblokken en evt. -schijven
- Alle software laten updaten
- Chippen
- Ramen tinten (iemand nog een goed adres)

Ga dus toch nog wel wat kosten maken denk ik... Maar dit alles wil ik sowieso laten doen. Nog even kijken hoe vaak de dagteller reset, dan kijk ik wel of ik daar nog wat aan laat doen (vast wel, ik wil 0 gedoe met mn auto ;-)
Philken
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leeuwergem
Leeftijd: 54
Berichten: 711
Geregistreerd: 12 / 2010
Subject:

Re: V70R vandaag gehaald, vanavond motorproblemen :-(

 · 
Posted: 15.05.2011 - 16:22  ·  #99
Quote door BarendKaas

Hi Tristan,

Vergeleken met een hobby sleutelaar ben ik een ehh... Ik kan eigenlijk even geen term bedenken die omschrijft hoe enorm slecht ik ben in sleutelen / elektronica ;-) Ben altijd alleen maar bang dat ik de problemen erger maak.

Ik heb er ig weer een boel probleemloze kilometers opzitten. To-do lijst:

- Nieuwe banden
- Nieuwe remblokken en evt. -schijven
- Alle software laten updaten
- Chippen
- Ramen tinten (iemand nog een goed adres)

Ga dus toch nog wel wat kosten maken denk ik... Maar dit alles wil ik sowieso laten doen. Nog even kijken hoe vaak de dagteller reset, dan kijk ik wel of ik daar nog wat aan laat doen (vast wel, ik wil 0 gedoe met mn auto ;-)

qua tinten: folie of coating?
BarendKaas
 
Avatar
 
Subject:

Re: V70R vandaag gehaald, vanavond motorproblemen :-(

 · 
Posted: 16.05.2011 - 11:50  ·  #100
Wat is het verschil? As in: wat is het beste?
Philken
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leeuwergem
Leeftijd: 54
Berichten: 711
Geregistreerd: 12 / 2010
Subject:

Re: V70R vandaag gehaald, vanavond motorproblemen :-(

 · 
Posted: 16.05.2011 - 17:18  ·  #101
Quote door BarendKaas

Wat is het verschil? As in: wat is het beste?


prijs is het grootste verschil alsook de tijd om aan te brengen(beiden in het nadeel van coating)

qua kwaliteit kan er imo niks tippen aan coating> is zo goed als af fabriek coating
enige nadeel tov af-fabriek: je kan krasjes maken in je coating(op folie ook denk ik)

nadeel van folie: het is nooit perfect je zal altijd wel ergens een blaasje/neepje hebben &
waar de zwarte rand van je ruit overgaat in het doorzichtige( daar heb je die bolletjes): daar zit altijd 'lucht' tussen bij folie & kan je dus 'zien' dat het folie is, je hebt ahw een lichtere 'omlijsting'

ik heb beide al gehad en ik verkies coating
John uit Drenthe
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gieterveen
Leeftijd: 64
Berichten: 775
Geregistreerd: 08 / 2010
Subject:

Re: V70R vandaag gehaald, vanavond motorproblemen :-(

 · 
Posted: 16.05.2011 - 18:04  ·  #102
Zo.... bovenstaand was de 100ste bijdrage in de feuilleton, misschiem mag ik een suggestie opperen en een nieuwe topic te starten als we veranderen van onderwerp. Ik heb werkelijk te doen gehad met Barend, dat telkens wanneer er een nieuwe bijdrage hierin komt denk ik iedere keer weer dat de prblemen blijven voortduren. Maar dan gaan we 'tt doodleuk hebben over een folietje met blaasjes...... Alsof 't ene probleem 't andere is!
Philken
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leeuwergem
Leeftijd: 54
Berichten: 711
Geregistreerd: 12 / 2010
Subject:

Re: V70R vandaag gehaald, vanavond motorproblemen :-(

 · 
Posted: 16.05.2011 - 20:13  ·  #103
Quote door John uit Drenthe

Zo.... bovenstaand was de 100ste bijdrage in de feuilleton, misschiem mag ik een suggestie opperen en een nieuwe topic te starten als we veranderen van onderwerp. Ik heb werkelijk te doen gehad met Barend, dat telkens wanneer er een nieuwe bijdrage hierin komt denk ik iedere keer weer dat de prblemen blijven voortduren. Maar dan gaan we 'tt doodleuk hebben over een folietje met blaasjes...... Alsof 't ene probleem 't andere is!

vind ik ook, ieder keer hou ik mijn hart(figuurlijk) vast(en nu jij ook weer John omdat er een reply is :devil: )
 
Selected quotes for multi-quoting:   0