V70R vandaag gehaald, vanavond motorproblemen :-(

 
 
 
 
 
V70 2.4T
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 53
Berichten: 710
Geregistreerd: 02 / 2009
Subject:

Re: V70R vandaag gehaald, vanavond motorproblemen :-(

 · 
Posted: 13.03.2011 - 23:20  ·  #16
Een benzineauto loopt nog kortstondig tot de accu leeg is. Alleen op de dynamo gaat hij het niet redden, hij heeft hem echt nodig.

Wat anders bij de oude diesels, als die eenmaal liepen, bleven ze lopen, geen accu nodig. Maar ook dat is met de moderne, computergestuurde, auto's verleden tijd. Uit ervaring met een dienstdiesel (sl-opel) bleek dat deze nog bleef lopen tot eerst de lampen uitvielen, en toen ook de motor ermee op hield, die computers hebben toch ook echt stroom nodig en kennelijk reikt dan ook de dynamo niet toe...
BarendKaas
 
Avatar
 
Subject:

Re: V70R vandaag gehaald, vanavond motorproblemen :-(

 · 
Posted: 14.03.2011 - 10:44  ·  #17
Net weer naar Volvodealer geweest. Blijkt een defecte brandstofdrukregelaar (3x woordwaarde) te zijn. Klinkt mij logischer in de oren dan de accu, gezien het enorme geschok van de auto dat vooraf ging aan het noodloop gebeuren. Reparatiekosten zijn 320 euro.
Inmiddels ook een rammelend geluid rechtsvoor ontdekt. Dealer dacht aan kapotte stabilisatorstang. En de riem die de dynamo aandrijft piept als een malle als de motor koud is. Dat laatste euvel was al bekend, en zou opgelost zijn toen ik de auto afhaalde. Kennelijk niet =(

Hoor zo meteen van Huisman hoe ze met deze kosten om zullen gaan. Ik houd jullie op de hoogte.

Update: Huisman biedt aan om 50% van de kosten te betalen. Ik vind dat ze 100% moeten betalen. Hoe zien jullie dit?
ijsbeer
 
Avatar
 
Subject:

Re: V70R vandaag gehaald, vanavond motorproblemen :-(

 · 
Posted: 14.03.2011 - 16:51  ·  #18
Natuurlijk zou 100% mooie deal zijn. Maar als je geen garantie erbij hebt is die 50% al netjes genoeg.
En uiteraard zou de auto in eerste instantie niet kapot moeten gaan.
In iedere geval veel succes met de reparatie en hopelijk was dit de laatste wat er aan je auto mankeert voor hele lange tijd...:)
Philken
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leeuwergem
Leeftijd: 54
Berichten: 711
Geregistreerd: 12 / 2010
Subject:

Re: V70R vandaag gehaald, vanavond motorproblemen :-(

 · 
Posted: 14.03.2011 - 18:20  ·  #19
Quote door ijsbeer

Natuurlijk zou 100% mooie deal zijn. Maar als je geen garantie erbij hebt is die 50% al netjes genoeg.
En uiteraard zou de auto in eerste instantie niet kapot moeten gaan.
In iedere geval veel succes met de reparatie en hopelijk was dit de laatste wat er aan je auto mankeert voor hele lange tijd...:)


ik vind dat als je al de eerste dag die problemen hebt dat het geen geval van garantie is maar een rechtzetting van een niet deugdelijk afgeleverde auto en dus wel 100% zou gedekt moeten zijn
BarendKaas
 
Avatar
 
Subject:

Re: V70R vandaag gehaald, vanavond motorproblemen :-(

 · 
Posted: 14.03.2011 - 19:25  ·  #20
Nou, ik heb het er met onze bedrijfsjurist over gehad, en hij zegt dat ik wettelijk gezien gelijk heb.
Maar goed, hier een juridisch gevecht van gaan maken is een beetje veel gedoe voor een bedrag van 150 euro. Dat geef ik op een slechte dag uit aan een spijkerbroek, zeg maar. Ik wacht nog even af wat de oorzaak is van de piepende V-snaar en hoeveel het kost om dit te verhelpen, maar als dat peanuts is, denk ik dat ik het wel best vind.
lieuwke
 
Avatar
 
Subject:

Re: V70R vandaag gehaald, vanavond motorproblemen :-(

 · 
Posted: 14.03.2011 - 20:20  ·  #21
Als je een beetje slim ondernemer bent is € 150,00 extra om je klant tevreden te houden óók peanuts. Klanttevredenheid op peil houden voor een dergelijk bedrag is goedkoper dan weer 13 in een dozijn advertenties in het lokale sufferdje. Als je nu al een flinke tijd de auto had is het een ander verhaal als je geen garantie hebt, maar nu hebben ze je gewoon iets verkocht met een mankement dat zich te snel voordoet na aankoop. Maar goed je vroeg naar een mening.

(wellicht dat ik zo reageer omdat ik ook te vaak genaaid ben in het verleden, daardoor ben ik nu ook heel erg (misschien wel te) voorzichtig in mijn zoektocht naar een mooie occasion Volvo. Ik kan helaas geen nieuwe opbrengen en een paar duizend euro is voor sommigen al erg veel geld. Als je dan met een probleem auto zit opgescheept doet dat erg veel pijn als de zuurverdiende euro;s er in zitten.
gillerbee
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: enschede
Leeftijd: 52
Berichten: 1123
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: V70R vandaag gehaald, vanavond motorproblemen :-(

 · 
Posted: 14.03.2011 - 20:31  ·  #22
enne... ook al is het "maar" 150 euro... ik zou hier gewoon uit principe niet mee akkoord gaan, je staat toch verdomme gewoon in je recht...
Henkie N
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Goeree-Overflakkee
Leeftijd: 67
Berichten: 338
Geregistreerd: 06 / 2010
Subject:

Re: V70R vandaag gehaald, vanavond motorproblemen :-(

 · 
Posted: 14.03.2011 - 20:35  ·  #23
Ik vind het wel vreemd hoor. De auto is net van de oprit afgereden, doet het niet meer en dan moet je opeens extra dokken. :'(

Hoewel, ik moet ook nog een en ander leren. Lees op LINK en lach mee. :D
Robert-R
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leiden
Leeftijd: 52
Homepage: verlichting-online…
Berichten: 134
Geregistreerd: 02 / 2011
Subject:

Re: V70R vandaag gehaald, vanavond motorproblemen :-(

 · 
Posted: 14.03.2011 - 20:53  ·  #24
Ben het ermee eens dat de verkoper de volledige kosten moet betalen en € 150,- is niet veel geld om een naam hoog te houden.

Aan de andere kant heb ik ook wel eens zakelijke problemen met niet betalende klanten en dan hebben we de uitdrukking "pick your battle", het is het soms niet waard om veel "negatieve" energie in relatief kleine problemen te steken, een keer diep adem halen, verlies afschrijven en je richten op het positieve.

Ik zou inderdaad niet tot het gaatje gaan en als je auto goed rijdt er eens even lekker van gaan genieten. Ik heb de mijne nu ruim drie weken en rij nog steeds met een enorme smile rond
BarendKaas
 
Avatar
 
Subject:

Re: V70R vandaag gehaald, vanavond motorproblemen :-(

 · 
Posted: 14.03.2011 - 22:12  ·  #25
Dank voor jullie reacties people. Top! Het gaat me inderdaad om de negatieve energie. Ik heb een uur met ze aan de telefoon gehangen, heb ze op alle juridische regels gewezen, maar kon ze niet overreden. Alsof je tegen een muur aangriept. Zij beroepen zich op het feit dat ze handelaarsprijzen hanteren. Ik vertel dat dat niks uitmaakt. Dan 16K een "normale" prijs is voor een auto, waar je een degelijk product van mag verwachten en dat ik niet 500 euro voor een dikke R heb betaald en je op je klompen aan kunt voelen dat er iets niet klopt. Zij beroepen zich op ontbreken van garantie, ik zeg dat dat tegen het conformiteitsprincipe ingaat, dat bepaalt dat je uit mag gaan van een degelijk product. ZIj vinden 50% schappelijk genoeg, en dat dit aangeeft dat ze nergens voor weg lopen, ik zeg het is te weinig en jullie lopen voor de helft weg. Ik zeg dat het wettelijk zo geregeld is, zij vinden dat dit niet voor deze situatie geldt. Zij vinden dat ze een auto verkopen voor erg weinig geld, en dat je dan niet veel mag verwachten. IK vraag of je dan dus mag verwachten dat als je een auto bij ze koopt, deze binnen een dag kapot kan gaan. En zo ging dat dus een uur door. Als ik morgen extra strijdlustig wakker word, ga ik misschien nog wel een briefje opstellen met onze jurist, waarin ik de verkoper aansprakelijk stel voor de geleden schade. Onze jurist had sowieso wel weer eens zin in een robbertje vechten =) Maar heb dus gewoon geen zin in rechtsbijstandverzekering, advocaten, moeilijke correspondentie etc voor een bedrag van 150-250 euro. Ik wil gewoon lekker cruisen in mn nieuwe wheels ;-)

Aankomende vrijdag wordt de nieuwe regelaar erin gezet. Als alles hiermee opgelost is, ben ik er wel klaar mee. Als de piepende multiriem veel geld gaat kosten, wordt het een ander verhaal. Maar dan kan ik technisch gezien iig weer naar Beilen rijden om de boel daar op te lossen.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39732
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: V70R vandaag gehaald, vanavond motorproblemen :-(

 · 
Posted: 15.03.2011 - 19:57  ·  #26
Quote

enne... ook al is het "maar" 150 euro... ik zou hier gewoon uit principe niet mee akkoord gaan, je staat toch verdomme gewoon in je recht...


Helemaal mee eens.
olaf
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Biddinghuizen
Berichten: 1879
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Re: V70R vandaag gehaald, vanavond motorproblemen :-(

 · 
Posted: 15.03.2011 - 22:54  ·  #27
Barendkaas , ik ben het met je eens , voor die paarhonderd euro , zou ik die weg ook niet in gaan .
Zoals je zegt allemaal maanden lang negatieve energie .
Ik zou zeggen ga naar een goeie garage , laat die wagen goed repareren , en ga genieten van je wagen .

En principes daar heb je helemaal niks aan , daar heb je alleen maar last van , gezond verstand wel .
Denk gewoon goed na en neem een besluit , en als het even kan blijf weg bij advocaten .

En in je recht staan en krijgen zijn twee hele andere dingen .

Grt Olaf
John uit Drenthe
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gieterveen
Leeftijd: 64
Berichten: 775
Geregistreerd: 08 / 2010
Subject:

Re: V70R vandaag gehaald, vanavond motorproblemen :-(

 · 
Posted: 15.03.2011 - 23:51  ·  #28
Succes Barend
Goeie zaak dat je naam en paard genoemd hebt!
gillerbee
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: enschede
Leeftijd: 52
Berichten: 1123
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: V70R vandaag gehaald, vanavond motorproblemen :-(

 · 
Posted: 16.03.2011 - 08:00  ·  #29
Quote
En principes daar heb je helemaal niks aan , daar heb je alleen maar last van , gezond verstand wel .
Denk gewoon goed na en neem een besluit , en als het even kan blijf weg bij advocaten .


principes... doordat die handelaar vasthoud aan zijn principes, houd hij mooi minimaal 150 euro in de zak, ik begrijp niet dat jullie er zo makkelijk over doen, "pick your battles" ben ik mee eens, maar dit is nou juist een battle die ik zou picken, alsof iedereen niet al genoeg genaaid word door de autohandel.....

enne barendkaas had toch een jurist die leefde voor dit soort dingen? nou kat int bakkie zou ik zeggen....
olaf
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Biddinghuizen
Berichten: 1879
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Re: V70R vandaag gehaald, vanavond motorproblemen :-(

 · 
Posted: 16.03.2011 - 09:57  ·  #30
Er is helemaal niets kat in het bakkie , zodra je de weg gaat bewandelen met advocaten en een eventueele rechtbank .
Dat is mij inmiddels wel duidelijk geworden , en voor mij is het de bedrag waar we het in dit geval over hebben al helemaal niet waard .
En voor je het weet maak je kosten , ook al is je vrien advocaat , daarna een schikking en je bent nog meer geld kwijt dan ervoor .
Rechtbijstands advocaten , vaak beginners en niet geslepen genoeg om het tot een goed einde te brengen .
Een goeie advocaat maakt het verschil , en dat kost je gewoon geld , een 200/300 per uur ben je dan zo kwijt .

Eerlijk gezegd kan ik er wel een boek over schrijven , maar ga ik hier niet doen , maar voor dit soort bedragen de weg naar de rechtbank zoeken daar heb je vooral jezelf mee .



Gt Olaf
 
Selected quotes for multi-quoting:   0