V70R vandaag gehaald, vanavond motorproblemen :-(

 
 
 
 
 
blastaway
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: South Limbourgia
Leeftijd: 46
Berichten: 3730
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: V70R vandaag gehaald, vanavond motorproblemen :-(

 · 
Posted: 16.04.2011 - 21:20  ·  #76
zucht... kerel toch. Las het ook op Volvo-forum
Tijnieboy
 
Avatar
 
Subject:

Re: V70R vandaag gehaald, vanavond motorproblemen :-(

 · 
Posted: 18.04.2011 - 16:42  ·  #77
dit is niet meer normaal man, hiermee moet je gewoon terug naar het bedrijf waar je de auto hebt gekocht en het volledige bedrag terug eisen, zo hoort een auto niet verkocht te worden!
zoals al eerder gezegd, een auto hoort te functioneren als je hem koopt en dat is hier duidelijk niet het geval!
wat een ellende zeg!
V8RWD
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Noord Limburg
Berichten: 18
Geregistreerd: 04 / 2010
Subject:

Re: V70R vandaag gehaald, vanavond motorproblemen :-(

 · 
Posted: 27.04.2011 - 20:52  ·  #78
Mijn god wat een ellende, ik heb vol verbazing je verhaal gelezen.
Ik heb zelf zo'n ervaring gehad en heb de auto na 3jaar ellende terug gebracht na de dealer.
Met een beetje bij betalen mijn V70 gekocht.
Over goede dealers gesproken een dikke 10 voor Henk Scholten Nijmegen.
Succes met je auto.
BarendKaas
 
Avatar
 
Subject:

Re: V70R vandaag gehaald, vanavond motorproblemen :-(

 · 
Posted: 28.04.2011 - 18:49  ·  #79
Zo, na 13 pagina's hopelijk het laatste bericht in deze thread ;-) Vandaag mijn Volvo opgehaald bij Van Roosmalen in Tilburg. Eergisteren is er een nieuwe CEM ingezet. Die bleek na grondig doormeten kapot te zijn. Daar waren ze 100% van overtuigd. Nu maar hopen dat hiermee alle problemen zijn verholpen, en dat er niet nog een computer kapot is. Van Roosmalen gaat er vanuit dat m'n R het nu eindelijk goed gaat doen. Kosten: 1100 euro. Verkoper betaalt zo'n 85%, ik de rest. Ben akkoord gegaan, en zie de 200 euro die ik zelf moet betalen maar als de "dan had je maar garantie moeten nemen" boete. 1.000 km probleemloos rijden en dan kan ik eindelijk wat dingetjes gaan doen die al langer op mijn lijstje stonden: nieuwe achteruitkijkspiegel (het ding dat ik nu heb vergroot enorm), wat interieurdingetjes bij middenarmsteun bij laten spuiten, wellicht nog ramen laten tinten, chiptunen staat ook nog op verlanglijstje (niet te veel koppel onderin i.v.m. automaat) en misschien nog nieuw uitlaatje. Ik wil het liefst een mooie dubbele uitlaat, zoals bij V70N Type R. Nieuwe bandjes en natuurlijk navigatie weer terugplaatsen. Maar goed, eerst een paar weken zien te rijden zonder troubles. Ik houd jullie op de hoogte.
John uit Drenthe
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gieterveen
Leeftijd: 64
Berichten: 775
Geregistreerd: 08 / 2010
Subject:

Re: V70R vandaag gehaald, vanavond motorproblemen :-(

 · 
Posted: 28.04.2011 - 19:00  ·  #80
Toch fideel van Huisman uit Beilen, dat je 't merendeel van de kosten op zich namen.
Daar heb je mazzel aan maar ik vind dat 't wel je recht is.
Veel pelzier nu !
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: V70R vandaag gehaald, vanavond motorproblemen :-(

 · 
Posted: 29.04.2011 - 00:03  ·  #81
Hallo Berend,

Ik lees net je verhaal met grote verbazing! Wat een drama en dat voor een mooie auto waar je verder helemaal blij mee bent. Ja zo'n jumpstarter is een mooi ding als je 'm dan ook naar behoren gebruikt. Een acculader laadt rustig bij en een jumpstarter knalt ineens een piek in je accu. Ik hoop echt van harte dat het nu goed is met die supermooie R van je! Ik blijf je ff volgen. Heb zelf een classic T5. Ook wat elektrische problemen mee gehad maar na lang puzzelen ook sinds ruim een week opgelost (hoop ik). ;) Succes ermee joh!

Groeten,


Tristan
gillerbee
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: enschede
Leeftijd: 52
Berichten: 1123
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: V70R vandaag gehaald, vanavond motorproblemen :-(

 · 
Posted: 29.04.2011 - 07:19  ·  #82
goed man!
ijsbeer
 
Avatar
 
Subject:

Re: V70R vandaag gehaald, vanavond motorproblemen :-(

 · 
Posted: 02.05.2011 - 19:07  ·  #83
Zou het toch eindelijk voorbij zijn? Ik hoop het echt voor je!!!!
Bert69
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veenendaal
Leeftijd: 54
Berichten: 717
Geregistreerd: 04 / 2011
Subject:

Re: V70R vandaag gehaald, vanavond motorproblemen :-(

 · 
Posted: 04.05.2011 - 00:17  ·  #84
Nou man, gelukkig dat het eindelijk is opgelost. Nu nog veel happy en probleemloze km's gewenst.

Maar een V70R chippen ??, te weinig koppel voor een automaat, hmmm ik vind m'n 200 pk automaat al best pittig van zijn plaats gaan........maar ja, nu ben ik op mijn 41e ook niet zo'n racemonster meer :D

Hiervoor had ik een Vectra 3.2 V6 handgeschakeld, als je die in trapte dan haalde hij bijna 90km p/u in z'n 2e versnelling. Geloof dat de veccie toch wat rapper was dan de huidige Volvo.

Moet wel zeggen dat ik de diepe grom en het gebrul van de V6 toch wel eens een beetje mis.
Outsider
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Tussen Delfzijl en Maastricht
Berichten: 147
Geregistreerd: 05 / 2010
Subject:

Re: V70R vandaag gehaald, vanavond motorproblemen :-(

 · 
Posted: 04.05.2011 - 12:30  ·  #85
No, ben benieuwd of het nu goed is met je Volvo en of je nu eindelijk geld kan uigeven aan de leuke dingen om hem naar eigen smaak te maken...
Dat chiptunen, waar laat je dat doen en welk resultaat behaal je er bij ???
En je bedoelde met "(niet te veel koppel onderin i.v.m. automaat)" toch dat je niet teveel koppel wil laten tunen of bedoelde je dat hij nu juist te weinig koppel heeft ???
Het schijnt bij een automaat altijd iets gevoeliger te zijn, maar wil mijn R automaat ook graag laten chiptunen mits ik duidelijke resultaten boek qua vermogen/trekkracht...
Dubbele uitlaat zou ik zeker doen, dit staat ook op mijn lijstje, maar alles op z`n tijd, want het geld verdwijnt als sneeuw voor de zon met alle veranderingen die nog gedaan moeten worden en goedkoop is het zeker niet voor een Volvo...

Groeten en succes met je Volvo èn nu genieten van het rijden zou ik zeggen...
En repect dat je zolang geduld hebt gehad tot het weer goed kwam, ik had hem waarschijnlijk allang in het kanaal geparkeerd na zoveel gezeur...
V70 2.4T
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 53
Berichten: 710
Geregistreerd: 02 / 2009
Subject:

Re: V70R vandaag gehaald, vanavond motorproblemen :-(

 · 
Posted: 05.05.2011 - 07:18  ·  #86
Ik ga er vanuit dat Barendkaas bedoeld dat hij bij het chippen de stijging in NM's zoveel mogelijk wil beperken omdat de automaatbakken van Volvo hier niet echt op berekend zijn. De V70R met automaat heeft om die reden ook een restrictie van 350 NM (uit m'n knar..).

Volvo heeft destijds, bij het ontwikkelen van de R, er bewust voor gekozen geen aparte automaatbak te ontwikkelen en de standaard bak te gebruiken omdat men de automaat minder passend vond bij het type auto. Omdat men voor de klant toch een automaat wilde aanbieden....deze dan met een standaard bak en minder newtonmeters.
Henkie N
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Goeree-Overflakkee
Leeftijd: 67
Berichten: 338
Geregistreerd: 06 / 2010
Subject:

Re: V70R vandaag gehaald, vanavond motorproblemen :-(

 · 
Posted: 08.05.2011 - 20:54  ·  #87
Ik hoop van harte voor je dat de problemen opgelost.. Toch wel een redelijke oplossing 85/15. Hoewel geen garantie kunnen ze niet een defecte auto afleveren.
Quote door BarendKaas

......... misschien nog nieuw uitlaatje. Ik wil het liefst een mooie dubbele uitlaat, zoals bij V70N Type R.

Dubbele uitlaat? Bedoel je dan eentje links en eentje rechts?
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: V70R vandaag gehaald, vanavond motorproblemen :-(

 · 
Posted: 10.05.2011 - 16:53  ·  #88
Quote door Bert69

Nou man, gelukkig dat het eindelijk is opgelost. Nu nog veel happy en probleemloze km's gewenst.

Maar een V70R chippen ??, te weinig koppel voor een automaat, hmmm ik vind m'n 200 pk automaat al best pittig van zijn plaats gaan........maar ja, nu ben ik op mijn 41e ook niet zo'n racemonster meer :D

Hiervoor had ik een Vectra 3.2 V6 handgeschakeld, als je die in trapte dan haalde hij bijna 90km p/u in z'n 2e versnelling. Geloof dat de veccie toch wat rapper was dan de huidige Volvo.

Moet wel zeggen dat ik de diepe grom en het gebrul van de V6 toch wel eens een beetje mis.


Bert, probeer eens een mooi uitlaatje op je T5. Geloof me dat daar een heel mooie diepe grom uit kan komen hoor. ;) Ik vind een dikke 5 cilinder met leuk uitlaatsysteem echt vele malen mooier klinken dan een V6! Je kan er echt veel aan veranderen hoor. :d

Groetjes,

Tristan
Bert69
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veenendaal
Leeftijd: 54
Berichten: 717
Geregistreerd: 04 / 2011
Subject:

Re: V70R vandaag gehaald, vanavond motorproblemen :-(

 · 
Posted: 11.05.2011 - 00:49  ·  #89
Ha Tristan,

Ik heb geen T5 hoor maar een 2.4T met 200pk, ach die grom is leuk hoor maar om daar nu een heel uitlaat systeem voor aan te schaffen gaat me iets te ver. Staan nog diverse andere dingen op het verlanglijstje die belangrijker zijn.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: V70R vandaag gehaald, vanavond motorproblemen :-(

 · 
Posted: 11.05.2011 - 00:55  ·  #90
Quote door Bert69

Ha Tristan,

Ik heb geen T5 hoor maar een 2.4T met 200pk, ach die grom is leuk hoor maar om daar nu een heel uitlaat systeem voor aan te schaffen gaat me iets te ver. Staan nog diverse andere dingen op het verlanglijstje die belangrijker zijn.


Kijk! En zo moet dat Bert! Wat ben je allemaal nog van plan met de 2.0T? Overigens een heerlijke motor. Komt lekker van de plaats en je die "grom" hij doet zijn best zeg maar. ;) Ik moet ook nog sleutelen aan mijn T5 classic. Hij stuitert een beetje en komt door een ooit droog gelopen homokineet. Dus even een keer een nieuwe aandrijfas eraan! En dan kom ik bij een andere catalisator... Die rammelt ook! Daarna bij de bumpers even netjes spuiten. Heb hem zo gekocht maar was de prijs ook naar. Technisch is ie verder nu lekker. "Still going strong" ;) Maar jij hebt er verder ook schik mee?

Groeten,


Tristan
 
Selected quotes for multi-quoting:   0