verbruik

 
 
 
 
 
Volvo-V70
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 122
Geregistreerd: 05 / 2013
Subject:

verbruik

 · 
Posted: 19.06.2013 - 22:50  ·  #1
Dear people,

Ik ben aan het uitkijken naar een Volvo V70 van rond het jaar 2000/2001, echter ben ik nog orienterende als ik een 140pk aut neem, of een 170pk/200pk turbo. Deels laat ik dit afhangen van het verbruik. Helaas kan ik hierover weinig vinden op het internet. Wellicht dat jullie mij daar het eea over kunnen vertellen?
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: verbruik

 · 
Posted: 19.06.2013 - 22:58  ·  #2
Alles hangt af van je rechtervoet en de staat van de auto. Ik heb een 200 pk turbo en ik kan 1 op 13 rijden, maar ook 1 op 7.
De 140 en 170 pk zullen over het algemeen gezien iets zuiniger zijn, omdat er geen turbo op zit. En een automaat zal ook voor een iets hoger (10%) verbruik zorgen.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: verbruik

 · 
Posted: 19.06.2013 - 22:59  ·  #3
Het eerste antwoord van een V70 2.4T eigenaar Ruben! ;)
Volvo-V70
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 122
Geregistreerd: 05 / 2013
Subject:

Re: verbruik

 · 
Posted: 19.06.2013 - 23:10  ·  #4
Quote door Waltersan

Alles hangt af van je rechtervoet en de staat van de auto. Ik heb een 200 pk turbo en ik kan 1 op 13 rijden, maar ook 1 op 7.
De 140 en 170 pk zullen over het algemeen gezien iets zuiniger zijn, omdat er geen turbo op zit. En een automaat zal ook voor een iets hoger (10%) verbruik zorgen.


Op zich stelt mij dit wel gerust, laatste half jaar rijd ik in de KA van mijn moeder dus ik zal wel een beetje in de buurt van de 1:13 komen. Maar 1 op 11 of 12 vind ik ook prima.

Ging mij er hoofdzakelijk omdat ik niet voor verrassingen kom te staan als 1:6/7

:P
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: verbruik

 · 
Posted: 19.06.2013 - 23:15  ·  #5
Hahaha hoe zwaarder je voet hoe steviger de auto gaat drinken. Het is met die van mij ook echt geen probleem om 1 op 3 te rijden! Asociaal maar echt waar! :D Verder is de 2.4T wel een lekker vlotte motor. Hoewel de 170 PK ook erg fijn rijdt en voldoende vermogen heeft. Deze motor heeft zich dan ook zeer zeker bewezen! ;) Dus dat is ook echt geen straf. ;)
Basbasbas
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amersfoort
Leeftijd: 57
Berichten: 97
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: verbruik

 · 
Posted: 19.06.2013 - 23:15  ·  #6
Ik heb een V70 200pk AWD Geartronic, op gas. Met veel stadsverkeer kom ik vooralsnog uit op ongeveer 1 op 6, met veel snelweg op ongeveer 1 op 8. En dan rij ik vrij rustig. Niet echt zuinig dus, maar het rijdt wel erg lekker :D
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: verbruik

 · 
Posted: 19.06.2013 - 23:17  ·  #7
Als je een AWD en automaat en turbo hebt, gaat het hard, in combinatie met veel korte ritten kom je dan wel op 1 op 6 uit. En het geluid is zo mooi dat je vaak te veel toeren maakt puur om te genieten, als je dat onder controle hebt gaat het verbruik ook omlaag 8-)

[toevallig zelfde gedachte als de vorige schrijver]
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: verbruik

 · 
Posted: 19.06.2013 - 23:18  ·  #8
Bas ik vermoed echt dat jouw voorste Lambda sensor en MAF-sensor het verschil kunnen maken in verbruik! Deze cijfers vind ik echt niet bij die motor passen! ;)
Basbasbas
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amersfoort
Leeftijd: 57
Berichten: 97
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: verbruik

 · 
Posted: 19.06.2013 - 23:28  ·  #9
Ik ga daar binnenkort zeker eens achteraan en start wel een nieuw draadje als het zover is. Kan wel wat tips gebruiken dan :'(

Voorlopig ben ik nog volop aan het genieten én ontdekken en heb de verbruiksmeter lekker uit. Ik stond laatst in de file in een tunnel, raampje open dus en inderdaad extra toeren maken :D :devil: :D
Volvo-V70
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 122
Geregistreerd: 05 / 2013
Subject:

Re: verbruik

 · 
Posted: 19.06.2013 - 23:30  ·  #10
Sjah en wie heeft dan gelijk :'(
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: verbruik

 · 
Posted: 19.06.2013 - 23:33  ·  #11
Bas,

Ik wil je hier anders ook wel mee helpen! ;) Het is echt niet moeilijk maar ik weet zeker dat het je een eind gaat schelen in verbruik! ;)

Ruben, hier gaat het wel om een auto die om zijn All Wheel Drive meer verbruikt heh. Ik weet dat Waltersan behoorlijk actief bezig is met zijn auto en de voornoemde dingen waarschijnlijk ook al eens vervangen heeft. Dan vind ik dit verbruik eigenlijk best netjes te noemen. Dat zou die toekomstige van jou dan ook moeten kunnen. ;)
Volvo-V70
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 122
Geregistreerd: 05 / 2013
Subject:

Re: verbruik

 · 
Posted: 19.06.2013 - 23:41  ·  #12
Quote door Trissy1979

Bas,

Ik wil je hier anders ook wel mee helpen! ;) Het is echt niet moeilijk maar ik weet zeker dat het je een eind gaat schelen in verbruik! ;)

Ruben, hier gaat het wel om een auto die om zijn All Wheel Drive meer verbruikt heh. Ik weet dat Waltersan behoorlijk actief bezig is met zijn auto en de voornoemde dingen waarschijnlijk ook al eens vervangen heeft. Dan vind ik dit verbruik eigenlijk best netjes te noemen. Dat zou die toekomstige van jou dan ook moeten kunnen. ;)


Ok, en aan wat voor modificaties moet ik dan denken wat het brandstof verbruik zo (fors) kan terugbrengen?

AWD verbruikt inderdaad meer! Dat heb ik inderdaad even over het hoofd gezien. Trouwens, op zowel autoscout als MP kun je wat men invoert qua verbruik geen peil trekken O-)
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: verbruik

 · 
Posted: 19.06.2013 - 23:45  ·  #13
Eigenlijk zijn het de standaard zaken; luchtfilter, juiste olie, juiste bougies. Daarnaast kan de luchtmassa meter niet goed werken en de (2) lambda sondes. De laatste 3 items zijn wel wat duurder, maar hebben serieus invloed op het verbruik.

Al eens gekeken op www.spritmonitor.de ?
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: verbruik

 · 
Posted: 19.06.2013 - 23:49  ·  #14
Walter slaat hier serieus de spijker op zijn kop! :D Het heeft dus te maken met de algehele staat van de auto. En de genoemde dingen hebben echt een invloed op verbruik dat zijn weerga niet kent! :sick:
Volvo-V70
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 122
Geregistreerd: 05 / 2013
Subject:

Re: verbruik

 · 
Posted: 19.06.2013 - 23:58  ·  #15
Quote door Waltersan

Eigenlijk zijn het de standaard zaken; luchtfilter, juiste olie, juiste bougies. Daarnaast kan de luchtmassa meter niet goed werken en de (2) lambda sondes. De laatste 3 items zijn wel wat duurder, maar hebben serieus invloed op het verbruik.

Al eens gekeken op www.spritmonitor.de ?


Net gekeken maar ik begreep weinig van die site, in elk geval vond hij niet de auto die ik op het oog heb.

Bougies, juiste olie is duur?
 
Selected quotes for multi-quoting:   0