Verwarming wordt koud bij lange rit

Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

Re: Verwarming wordt koud bij lange rit

· 
Posted: 15.01.2017 - 09:29  ·  #16
Je moet proberen om m zo veel mogelijk rechtstandig naar achteren te bewegen. Dus in dezelfde stand houden zoals hij gemonteerd is. En misschien ben je te voorzichtig
RogerPaolo
VolvoV70forum fan
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 15.01.2017 - 09:59  ·  #17
hier een foto. Ik heb een paar spatels in de opening gezet en ze als hefboom gebruikt maar hij komt er niet uit. wanneer ik de spatels wegtrek schiet ie gewoon weer terug naar zijn positie

scania164
VolvoV70forum fan
Subject:

· 
Posted: 15.01.2017 - 10:01  ·  #18
Hallo
Het zou ook kunnen dat de kachel radiator deels dicht geslipt zit...
Dit is te verhelpen door de slangen bij motorruimte los te koppelen en de radiator vol te gieten met wc eend...
Even uurtje laten weken en doorspoelen met heet water..
Doet wonderen en geeft betere circulatie.
Heb dit vaker meegemaakt.

Mvg Chris
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 15.01.2017 - 10:21  ·  #19
Je kunt denk ik de spatels beter aan de zijkant doen.
Nu zet je enkel spanning op de constructie.

Edit.

En dan aan de onderkant richting de voorkant duwen.
Widebody
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 15.01.2017 - 10:22  ·  #20
Quote door RogerPaolo

hier een foto. Ik heb een paar spatels in de opening gezet en ze als hefboom gebruikt maar hij komt er niet uit. wanneer ik de spatels wegtrek schiet ie gewoon weer terug naar zijn positie

Je kan beter aan elke zijkant een dunne spatel steken en proberen de unit zo recht mogelijk naar je toe te bewegen. Het gaat niet zozeer om het "downmovement" maar meer om de horizontale beweging.
Hier een plaatje:
dan kan je de clips aan de bovenkant zien. De unit moet er uit gehaald worden door hem richting pook te trekken. Het schuine is alleen maar om je vingers erachter te krijgen.
Arnoud_
VolvoV70forum core member
Subject:

· 
Posted: 15.01.2017 - 10:38  ·  #21
Quote door RogerPaolo

Door de spatels dáár tussen te zetten komt er juist meer spanning op de bevestiging te staan en krijg je hem er nog moeilijker uit. De spatels aan de zijkant en dan zo horizontaal mogelijk naar voren wurmen...

(oh, spuit 11 :) )
RogerPaolo
VolvoV70forum fan
Subject:

· 
Posted: 15.01.2017 - 10:41  ·  #22
ja, inderdaad, met de spatels aan de zijkant vloog ie er uit! ECC fan schoongemaakt, stof uit het kanaaltje gehaald. Dankuuu
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 15.01.2017 - 11:04  ·  #23
Mooi dat t gefikst is :thumb:
Widebody
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 15.01.2017 - 11:34  ·  #24
Hopelijk weer lekker warm in de auto!
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 15.01.2017 - 17:53  ·  #25
Al ge;ukt? lukt mij altijd zonder spatels etc etc maar zo horizontaal mogelijk er uittrekken dus voor onderkant wat terug duwen om m horizontaal te krijgen. en ja ook ik heb daar wel een schroefje of wat verloren doe nu heel voorzichtig. :shame:
peter71
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 15.01.2017 - 18:40  ·  #26
Quote door GRUNNS60

... en ja ook ik heb daar wel een schroefje of wat verloren doe nu heel voorzichtig. :shame:

+3! :'(
RogerPaolo
VolvoV70forum fan
Subject:

· 
Posted: 16.01.2017 - 22:37  ·  #27
Quote door RogerPaolo

Zou het zo kunnen zijn dat, wanneer er veel stof in de ECC Fan doorlaat zit, de luchtstroming zodanig beperkt wordt dat een andere warmtebron (bijvoorbeeld de radio) meer invloed heeft op de waarneming van de sensor dan de doorstromende lucht?

ik zoek nog naar het fotoverslag van demontage van de ECC, heeft er iemand een linkje? [edit: inmiddels gevonden]

na het schoonmaken heb ik een experiment uitgevoerd. Ik heb een stukje stof voor het roostertje gehouden wat de luchtstroom belemmert. Er gebeurde precies wat eerder ongewenst gebeurde, de middelste roosters gingen koude lucht geven. Vandaag een uur gereden en het probleem deed zich niet meer voor.
Rizola
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 09.02.2017 - 15:03  ·  #28
Ik heb iets vergelijkbaars met mijn Volvo V70 D5 Momentum 185pk uit 2007, maar met slecht nieuws: lekkende cylinders of koppakking. Eerst was het motortje van de kleppen vervangen door de dealer - diagnosesysteem gaf dat aan als kapot. Maar het hielp geen snars. Nu staat de auto bij de dealer met de kop eraf en drie roestige zuigers, 2,3 en 4, te wachten op mijn beslissing. "Tja, de koppakking en de kop waren toch goed, dus het moet in de cylinder zitten. Al zien we het niet". De dealer aan het woord. Enfin. Ik weet het effe niet meer. Kan het niet geloven, altijd beurten bij de dealer gedaan geen gekke dingen meegemaakt. Niets gemerkt aan rare, schommelende motortemperaturen, verlies aan power. Hij reed gewoon prima, toch kan ik die roest niet ontkennen. Dat heb ik gezien. Maar nu is de bereidwilligheid van de dealer minimaal - ondanks mijn trouw. Helaas praat ik over een Duitse dealer, want ik woon in Duitsland. Iemand nog andere tips? Of moet ik mijn verlies nemen en een andere auto uitzoeken? Ben benieuwd.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 09.02.2017 - 17:16  ·  #29
@Rizola Auw. Ik zou je bericht en foto even verplaatsen naar een apart topic of je voorsteltopic, dit is toch wel even een ander / verdergaand verhaal.
Hoe ben je van de verwarming op een lekke koppakking gekomen?

Wel volg ik je topic, ik hoop dat ik niet hetzelfde heb... heb ook wat koelvloeistofverlies en weet niet waar het blijft (verwarming/luchtstroom wel weer prima na 'ontpluizen' van de CCM temperatuursensor)
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 09.02.2017 - 17:24  ·  #30
huh? je begint met een verwarming die t niet doet en eindigt met 3 verroeste cilinders/zuigers? niet oververhit? ik zou zeggen stuur de foto eens naar een van onze sponsoren.. Hoe lang heeft ie stil gestaan voordat ie opengemaakt is en verder reed ie wel gewoon?. zo lijkt t op helemaal geen smering in cilinder 2, 3, 4.. :o

Selected quotes for multi-quoting:   0