Quote door Rizola
Ik heb iets vergelijkbaars met mijn Volvo V70 D5 Momentum 185pk uit 2007, maar met slecht nieuws: lekkende cylinders of koppakking. Eerst was het motortje van de kleppen vervangen door de dealer - diagnosesysteem gaf dat aan als kapot. Maar het hielp geen snars. Nu staat de auto bij de dealer met de kop eraf en drie roestige zuigers, 2,3 en 4, te wachten op mijn beslissing. "Tja, de koppakking en de kop waren toch goed, dus het moet in de cylinder zitten. Al zien we het niet". De dealer aan het woord. Enfin. Ik weet het effe niet meer. Kan het niet geloven, altijd beurten bij de dealer gedaan geen gekke dingen meegemaakt. Niets gemerkt aan rare, schommelende motortemperaturen, verlies aan power. Hij reed gewoon prima, toch kan ik die roest niet ontkennen. Dat heb ik gezien. Maar nu is de bereidwilligheid van de dealer minimaal - ondanks mijn trouw. Helaas praat ik over een Duitse dealer, want ik woon in Duitsland. Iemand nog andere tips? Of moet ik mijn verlies nemen en een andere auto uitzoeken? Ben benieuwd.
Hoe ziet de koppakking er uit? Tussen de cilinders doorgelagen? Heel vreemd, nog wel bij 3 cilinders! Hij krijgt toch op een of andere manier vocht in de cilinders.
Kan in mijn beleving alleen van de kop komen. Hebben ze de kop al getest op scheuren?
Daar is vloeistof voor om de scheuren te vinden.
Is het blok een keer erg oververhit geweest?