Voor het eerst een Volvo V70 aanschaffen: help needed

 
 
 
 
 
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3771
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Voor het eerst een Volvo V70 aanschaffen: help needed

 · 
Posted: 17.12.2020 - 18:26  ·  #46
Quote door Fenna

Ik zit nog even het internet af te struinen voor nog meer vergelijk. En nu kom ik deze tegen:

https://www.autowereld.nl/volv…/foto.html

Ik vind dit ook wel een interessante, totaal ander uiterlijk. Daarnaast iets jonger, maar wel meer km. En lager in prijs dan het Verkerk exemplaar. Onderhoudshistorie ken ik (nog) niet. Word vervolgd....

Groet, Fenna

Even een lans breken voor deze auto hoor. Afgezien van het phone knopje lijkt mij er weinig mis mee. Verder weet ik niet hoe goed die fabrieksaf bluetooth telefoon is maar als dat op hetzelfde niveau zit als de oude bedrade versies van de vorige Volvo's, dan is een Parrot nog niet eens zo slecht.

Verder een erg dikke uitvoering, goede stoelen er in etc.
Dat Scholten geen geschiedenis geeft lijkt mij logisch, zo is de wetgeving nou eenmaal. Volvo Bluekens deed dat ook niet voor mijn S80.
En dat het ding net is ingeruild voordat er onderhoud aankomt is toch niet zo raar. Ik zou exact hetzelfde doen. Je gaat niet een auto groot en duur onderhoud geven als je op zeer korte termijn het ding inruilt/verkoopt.
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2210
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Voor het eerst een Volvo V70 aanschaffen: help needed

 · 
Posted: 17.12.2020 - 20:44  ·  #47
De fabrieksaf bluetooth van de V70NN werkt prima, tenminste, mijn vrouw belt heel veel in de auto en ik hoor haar alleen klagen over de inhoud van de telefoongesprekken, niet over de kwaliteit :lol:

Wat die andere auto betreft, iedereen moet natuurlijk voor zichzelf bepalen waar je je geld aan uitgeeft. Ik heb alleen maar aangegeven dat de prijs zonder garantie is en de auto met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid aan groot onderhoud toe is. Dus je moet zowel een grondige aankoopkeuring laten doen (want wat na de aankoop wordt ontdekt is voor eigen rekening) als een substantieel bedrag reserveren voor noodzakelijk onderhoud. Als je dat probeert te relativeren is dat begrijpelijk vanuit het perspectief van een door de wol geverfde autoliefhebber, maar ik wens dat iemand niet toe die voor het eerst in een Volvo zit.
Fenna
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 35
Geregistreerd: 10 / 2020
Subject:

Re: Voor het eerst een Volvo V70 aanschaffen: help needed

 · 
Posted: 18.12.2020 - 08:53  ·  #48
Quote door Kuip

De Limited Edition heeft ook chromen (aluminium) raamomlijsting....


Toch wel echt mooier inderdaad. Maar het gaat misschien wat ver om de koop daarop af te ketsen. Maar ik merk dat ik nu wel meteen bij alle V70 op straat/in de wijk check of deze wel een chromen omlijsting hebben. Misschien staat die omlijsting wel voor wat breders: durf ik de koop wel aan? Ben ik voldoende zeker? Misschien is dat het wel.
Fenna
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 35
Geregistreerd: 10 / 2020
Subject:

Re: Voor het eerst een Volvo V70 aanschaffen: help needed

 · 
Posted: 18.12.2020 - 09:00  ·  #49
Quote door brinkie

De fabrieksaf bluetooth van de V70NN werkt prima, tenminste, mijn vrouw belt heel veel in de auto en ik hoor haar alleen klagen over de inhoud van de telefoongesprekken, niet over de kwaliteit :lol:

Wat die andere auto betreft, iedereen moet natuurlijk voor zichzelf bepalen waar je je geld aan uitgeeft. Ik heb alleen maar aangegeven dat de prijs zonder garantie is en de auto met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid aan groot onderhoud toe is. Dus je moet zowel een grondige aankoopkeuring laten doen (want wat na de aankoop wordt ontdekt is voor eigen rekening) als een substantieel bedrag reserveren voor noodzakelijk onderhoud. Als je dat probeert te relativeren is dat begrijpelijk vanuit het perspectief van een door de wol geverfde autoliefhebber, maar ik wens dat iemand niet toe die voor het eerst in een Volvo zit.


En dat is precies wat de auto bij Verkerk zo aantrekkelijk maakt. Misschien zie ik het helemaal verkeerd, maar door de wat hogere prijs zit al wat onderhoud dat ik anders over 1 of 2 jaar was tegengekomen (distributieriem, compressor van de airco en de nieuwe koppeling). Ik heb het idee dat de 2,5T bij Verkerk gewoon een nette auto is met een goede onderhoudshistorie (geeft natuurlijk nooit garantie voor de toekomst).

Voor wat het ontbreken van de chromen omlijsting betreft: vind ik wel jammer. Ook een beschadiging bij de bestuurdersstoel. En om heel eerlijk te zijn: sinds gisteren twijfel ik ook over het verbruik. Dat is gewoon niet ideaal. En is even een harde dobber als je Clio gewend bent die 1 op 20 rijdt. :-) Dus misschien stond mijn teleurstelling over het ontbreken van een chromen omlijsting wel voor iets groters: ben ik wel voldoende zeker over deze auto? Heb ik het goed doordacht? Dit forum helpt wel ontzettend trouwens om mijn gedachten te ordenen: heel veel dank!! En het maakt de aanloop naar ene mogelijke aanschaf gewoon ook erg leuk!

Groet, Fenna
Fenna
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 35
Geregistreerd: 10 / 2020
Subject:

Re: Voor het eerst een Volvo V70 aanschaffen: help needed

 · 
Posted: 18.12.2020 - 10:28  ·  #50
Quote door V70-2.5FT

Zojuist de proefrit in de Verkerk auto gemaakt en dat viel niet tegen (de inruilprijs voor onze Clio moeten we wel nog horen....). Reed lekker en voelde gewoon goed. Ook fijne indruk van de garage gekregen. Enige waar ik nu mee zit is dat ik de chromen omlijsting bij de ramen mis bij deze versie. Ik zag er een in de onderhoud aldaar en die had dat wel. Merkte toch dat ik wat jaloersig naar die variant keek. Moet dus dan toch naar een Summum gaan kijken. Of over het ontbreken van de chromen raamomlijsting heen stappen....


Hey fenna,

Leuk om te horen dat de volvo goed aan voelt.
Denk dat het heel moeilijk is om een auto te vinden precies is zoals je wil, dat hij het gewenste interieur heeft, van buiten helemaal naar je wens is, dan bij een betrouwbare garage staat en dan nog eens goed onderhouden is.

Zoals brinkie al zegt,

als die sierlijsten het enige is wat je tegen staat op zo'n auto, misschien kun je ze later nog vervangen. Kun je het zelf niet, dan kan miss een mede forum lid je helpen(in de toekomst op een sleutel bijeenkomst). Op de sloop staan genoeg auto's met chromenlijsten en dan kun je voor een klein prijsje je auto precies zo maken als je wil.

Mvg,
Sjoerd Jan
[/quote]

Hoi Sjoerd Jan,

Dank je voor je reactie! Ik ben het helemaal met je eens: ik zal de koop niet laten afhangen van het ontbreken van die chromen omlijsting. Ging vannacht wel weer enorm twijfelen: dit is nog maar de eerste Volvo V70 die ik heb kunnen rijden. Het voelt zo raar om zo snel een keuze te maken. Aan de andere kant heb ik een fijn en betrouwbaar gevoel over de auto en dat is natuurlijk super veel waard. Genoeg om over na te denken dit weekend.

Groet, Fenna
trabbit
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Delft
Berichten: 663
Geregistreerd: 05 / 2019
Subject:

Re: Voor het eerst een Volvo V70 aanschaffen: help needed

 · 
Posted: 18.12.2020 - 21:47  ·  #51
Denk dat je eerst duidelijk voor ogen moet krijgen wat je wil. Als je een Clio gaat vergelijken met een V70 of in de Renault stal de Laguna, dan heb je een reden voor de overstap deze auto's zijn in elk opzicht duurder (B-segment vs E-segment). Je maakt de overstap neem ik aan omdat je de ruimte nodig hebt en eventueel de veiligheid waardeert.
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4113
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Voor het eerst een Volvo V70 aanschaffen: help needed

 · 
Posted: 19.12.2020 - 18:01  ·  #52
Raamlijsten vervangen bij een V70nn is niet zomaar mogelijk denk ik. Ik ben zelf blij dat ik niet de chromen versie heb, bij mijn kleur staat zwart beter (al vind ik het wel erg mooi bij donkerblauw of zwart).
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2210
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Voor het eerst een Volvo V70 aanschaffen: help needed

 · 
Posted: 20.12.2020 - 13:48  ·  #53
Fenna, is dit misschien iets?

https://www.viabovag.nl/auto/v…ti-ay8gw9h

Een 2.0 turbo, dat is weliswaar geen vijfcilinder maar dit type motor is iets zuiniger, levert met 203 pk ruim voldoende pit en er zijn geen specifieke problemen bekend.
De auto staat bij een Volvo dealer in Woerden te koop, dat is niet ver weg van je. Deze is niet alleen jonger dat het eerdere exemplaar, maar heeft ook de chroomkleurige raamlijsten die je zo mooi vindt. ;)
Kuip
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Uithoorn
Leeftijd: 58
Berichten: 658
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: Voor het eerst een Volvo V70 aanschaffen: help needed

 · 
Posted: 20.12.2020 - 15:31  ·  #54
En de mistlamp-grilletjes met chromen lijst van de Ocean Race uitvoering.
Dimitri-Turbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nieuwveen
Leeftijd: 42
Berichten: 1262
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Voor het eerst een Volvo V70 aanschaffen: help needed

 · 
Posted: 20.12.2020 - 19:17  ·  #55
@brinkie... is een mooi en net exemplaar.
deusjevo
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 873
Geregistreerd: 05 / 2020
Subject:

Re: Voor het eerst een Volvo V70 aanschaffen: help needed

 · 
Posted: 20.12.2020 - 19:56  ·  #56
Mooie auto zeg, goede km stand, mooi uitgevoerd.
Snap alleen niet dat je een foto van een trekhaak met zo’n fietsendrager beugel erop plaatst.

Fenna
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 35
Geregistreerd: 10 / 2020
Subject:

Re: Voor het eerst een Volvo V70 aanschaffen: help needed

 · 
Posted: 20.12.2020 - 20:12  ·  #57
Quote door brinkie

Fenna, is dit misschien iets?

https://www.viabovag.nl/auto/v…ti-ay8gw9h

Een 2.0 turbo, dat is weliswaar geen vijfcilinder maar dit type motor is iets zuiniger, levert met 203 pk ruim voldoende pit en er zijn geen specifieke problemen bekend.
De auto staat bij een Volvo dealer in Woerden te koop, dat is niet ver weg van je. Deze is niet alleen jonger dat het eerdere exemplaar, maar heeft ook de chroomkleurige raamlijsten die je zo mooi vindt. ;)


Hoi Robert,

Wat aardig dat je zo meedenkt! Inderdaad een mooie. Ik neem deze zeker in overweging, ik bel morgen even met de garage. Alhoewel het duurzame (idvz sterk/'onverwoestbare' motor/de echte Volvo 5 cilinder) van de 2,5T 5 cilinder mij wel erg aanspreekt. Ik heb zaterdag nog met Poike Poltermamn gesproken en hij adviseerde mij om tenminste één keer in een 2,5T automaat te rijden voordat ik tot aankoopbeslissing overga.

Inmiddels heb ik nu ook deze gespot: is weliswaar import uit zweden (wel dealer onderhouden aldaar):

https://www.nieuwenhuijse.nl/a…/48322358/

Mooie uitvoering én met automaat.

Overigens heb ik nog wat rondjes hier in mijn wijk gelopen en heb ik kritisch naar alle Volvo V70's gekeken en merkte dat ik de chromen omlijsting al niet meer heel erg vind als dat ontbreekt.

Fijne avond! Fenna
Fenna
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 35
Geregistreerd: 10 / 2020
Subject:

Re: Voor het eerst een Volvo V70 aanschaffen: help needed

 · 
Posted: 20.12.2020 - 20:46  ·  #58
Quote door trabbit

Denk dat je eerst duidelijk voor ogen moet krijgen wat je wil. Als je een Clio gaat vergelijken met een V70 of in de Renault stal de Laguna, dan heb je een reden voor de overstap deze auto's zijn in elk opzicht duurder (B-segment vs E-segment). Je maakt de overstap neem ik aan omdat je de ruimte nodig hebt en eventueel de veiligheid waardeert.


Hoi, je hebt gelijk. Ik heb het hier met het thuisfront ook nog een keer heel kritisch over gehad en allerlei opties (van Skoda naar Volkswagen) zijn doorgenomen. Maaaaarrr: de Volvo V70 blijft toch echt ons beider wens. Precies om de redenen die jij al benoemd. Simpel gezegd: we hebben de wens voor een fijne grotere auto met robuust karakter en een auto die een stuk veiliger aanvoelt dan de huidige Clio. Daar voldoet de Volvo V70 gewoon aan. Daarbij zijn we allebei al jaren gecharmeerd van deze auto. En nu (met groter wordende kinderen) klopt de auto ook bij ons. De tijd is er rijp voor.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3771
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Voor het eerst een Volvo V70 aanschaffen: help needed

 · 
Posted: 20.12.2020 - 21:30  ·  #59
Quote door Fenna

Quote door brinkie

Fenna, is dit misschien iets?

https://www.viabovag.nl/auto/v…ti-ay8gw9h

Een 2.0 turbo, dat is weliswaar geen vijfcilinder maar dit type motor is iets zuiniger, levert met 203 pk ruim voldoende pit en er zijn geen specifieke problemen bekend.
De auto staat bij een Volvo dealer in Woerden te koop, dat is niet ver weg van je. Deze is niet alleen jonger dat het eerdere exemplaar, maar heeft ook de chroomkleurige raamlijsten die je zo mooi vindt. ;)


Hoi Robert,

Wat aardig dat je zo meedenkt! Inderdaad een mooie. Ik neem deze zeker in overweging, ik bel morgen even met de garage. Alhoewel het duurzame (idvz sterk/'onverwoestbare' motor/de echte Volvo 5 cilinder) van de 2,5T 5 cilinder mij wel erg aanspreekt. Ik heb zaterdag nog met Poike Poltermamn gesproken en hij adviseerde mij om tenminste één keer in een 2,5T automaat te rijden voordat ik tot aankoopbeslissing overga.

Inmiddels heb ik nu ook deze gespot: is weliswaar import uit zweden (wel dealer onderhouden aldaar):

https://www.nieuwenhuijse.nl/a…/48322358/

Mooie uitvoering én met automaat.

Overigens heb ik nog wat rondjes hier in mijn wijk gelopen en heb ik kritisch naar alle Volvo V70's gekeken en merkte dat ik de chromen omlijsting al niet meer heel erg vind als dat ontbreekt.

Fijne avond! Fenna

Ik zou mij niet blind staren op de zogenaamde 'onverwoestbaarheid' van een 5-cilinder, ook die kunnen gewoon stuk en hebben hun kwaaltjes!
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 64
Berichten: 2401
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Voor het eerst een Volvo V70 aanschaffen: help needed

 · 
Posted: 20.12.2020 - 22:05  ·  #60
Quote door Fenna


Ik heb zaterdag nog met Poike Poltermamn gesproken en hij adviseerde mij om tenminste één keer in een 2,5T automaat te rijden voordat ik tot aankoopbeslissing overga.

Inmiddels heb ik nu ook deze gespot: is weliswaar import uit zweden (wel dealer onderhouden aldaar):

https://www.nieuwenhuijse.nl/a…/48322358/

Mooie uitvoering én met automaat.

Overigens heb ik nog wat rondjes hier in mijn wijk gelopen en heb ik kritisch naar alle Volvo V70's gekeken en merkte dat ik de chromen omlijsting al niet meer heel erg vind als dat ontbreekt.

Fijne avond! Fenna


Die had ik ook gezien en dat is idd een mooi exemplaar, en een Summum uitvoering. Maar ik wil je niet beïnvloeden, daarom geef ik je niet het advies om minimaal ook een proefrit met een 3.0 T6 te maken
 
Selected quotes for multi-quoting:   0