Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

600aparth
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 18.04.2014 - 22:15  ·  #1501
Quote door RutgerT5

Ben er sinds vanmiddag achter dat ik een technisch nette Volvo heb weten te bemachtigen. Heb hem twee weken puur op emotie gekocht en niet eens een aankoopkeuring overwogen. Zelfs de onderkant niet bekeken op de brug. Heb mezelf na een proefrit overtuigt dat het een goede auto was en hem gewoon gekocht. Nu blijkt na de kleine beurt dat hij in prachtige conditie is. Geen bijzonderheden of urgente zaken, ik wist het! Superblij dus!

Aankomende vrijdag worden de achterramen getint en ik ga van de week R velgen bestellen. Twijfel een beetje tussen 17 en 18 inch. Neig een beetje naar 17 inch.

VET VET.......18 inch smoelt beter.....
Suc6
Grt,
Ruud.
ProVolvo
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 66
Subject:

· 
Posted: 18.04.2014 - 23:15  ·  #1502
Ik zou kiezen voor 18 inch, qua comfort maakt 17 of 18 inch niet zo'n verschil. Ga je voor comfort dan kies je 16 of zelfs 15 inch, ga je voor de looks dan ga je voor 18 of zelfs 19 inch :devil:
TonD
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 72
Subject:

· 
Posted: 19.04.2014 - 00:29  ·  #1503
vandaag ik bedoel gisteren nieuwe olie gedaan zoder het filter sorry maar moest even zo. maar ik doe 5 liter ern longlife Kroon 5W30 geeft ie na een tijdje Olieniveau te laag vul bij. ik heb er nog iets bijgedaan nu meldde die dat niet meer maar toch beetje vreemd.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 19.04.2014 - 00:31  ·  #1504
@Rutger,

Gefeliciteerd met je aanwinst !
Overigens, ik heb in het verleden 17 inch op mijn V70 gehad (origineel) nu 18inch velgen (ook origineel), geen seconde spijt gehad.
Comfort is gelijk, alleen je draaicircel wordt wel iets groter.
De meerprijs van de banden....,daar wordt je niet blij van.
TonD
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 19.04.2014 - 08:36  ·  #1505
dat is goed te horen Rutger, ik dacht dat ik de enige was die zo een auto koopt, ik heb deze nu 3 maand en 8k verder maar nu ineens zegt de dealer waar ik de auto bracht voor een beurt en apk dat de klepstoters eraan staan te komen....en de aircokachel...kassa..
in februari was het nog een prima auto en nu dan dit.
vandaar dat ik er zelf maar nieuwe olie op heb gedaan want die beurt is heleaaniet doorgegaan. wel de apk in ene keer goed. heel in de verte zou er een tik zijn. nou ik ben niet van plan al bij voorbaat de zaak los te laten halen ik wacht het wel even af. goede olie er op bij koude de standverwarming aan en rustig warm laten worden meer kan ik even niet eraan doen en doe ik ook niet. gelukkig dat ik lees dat jij een goede auto heb getroffen en veel rijplezier ervan.Bigdog weet jij waarom die oliemelding van te laag peil komt?? zal zo eens kijken wat het peil is trouwens. moet eerst opstaan uit bed haha.
RutgerT5
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 44
Subject:

· 
Posted: 19.04.2014 - 08:54  ·  #1506
Dank jullie wel. En ja, je weet uiteindelijk nooit wat er nog aan zit te komen. Maar is dat niet met alles zo in het leven....

Puntje bij de velgen is wel dat ik nu om mijn amalthea's nog nette zomerbanden heb zitten die ik eigenlijk van plan was om om de nieuwe R's te laten leggen. Scheelt mij 4 nieuwe banden in 18 inch...de amalthea's wil ik op laten knappen en voorzien van vredestein wintrac's van het najaar.

Wat gaat een leuk setje 18 inch banden me kosten?
TonD
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 19.04.2014 - 09:07  ·  #1507
ja zo is het Rutger. als je alleeeees weet haha. maarre ik heb al op het forum van dat oliepeil gelezen. je moet eerst weer starten en dan bijvullen. ik zla voor de zekerheid een litertje in de kofferruimte leggen beter mee verlegen dan om verlegen.
Mike-V70
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 42
Subject:

· 
Posted: 19.04.2014 - 19:20  ·  #1508
Hi Rutger T5, kijk even op www.tirendo.nl, setje premium banden rond de 180-240e per stuk... niet premium de helft. De banden zijn je enig contact met de wegdek...daar moet geen wanli rotzooi onder.
RutgerT5
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 44
Subject:

· 
Posted: 19.04.2014 - 19:37  ·  #1509
Top, dank je voor de link. Ik denk dat 17 inch mans genoeg is. Icm de geblindeerde ramen (die ik beslist wil ivm met de kleine kinders op de achterbank) wil ik niet dat het zo'n rijdende kermis wordt. Het is ten slotte een Volvo, een beetje in stijl wil ik graag blijven rijden...Plus dat het me nu 1000 eu aan banden scheelt.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 19.04.2014 - 20:21  ·  #1510
Quote door TonD

Bigdog weet jij waarom die oliemelding van te laag peil komt??

Ik neem aan dat er te weinig olie in je blok zit.
Zo niet, dan is dat draadje de moeite waard om door te lezen.
Lupo Roffel
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 58
Subject:

· 
Posted: 21.04.2014 - 15:11  ·  #1511
Het interieur filter vervangen voor een fris exemplaar.

Man wat worden die dingen goor in een jaar.

Het is nu de tweede die ik doe en weer moet ik die twee achterste kleine rotschroefjes los en vastmaken. Volvo, maak dat eens anders!
MrN
VolvoV70forum fan
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 21.04.2014 - 19:27  ·  #1512
Quote door RutgerT5

Ben er sinds vanmiddag achter dat ik een technisch nette Volvo heb weten te bemachtigen. Heb hem twee weken puur op emotie gekocht en niet eens een aankoopkeuring overwogen. Zelfs de onderkant niet bekeken op de brug. Heb mezelf na een proefrit overtuigt dat het een goede auto was en hem gewoon gekocht. Nu blijkt na de kleine beurt dat hij in prachtige conditie is. Geen bijzonderheden of urgente zaken, ik wist het! Superblij dus!

Aankomende vrijdag worden de achterramen getint en ik ga van de week R velgen bestellen. Twijfel een beetje tussen 17 en 18 inch. Neig een beetje naar 17 inch. Iemand nog argumenten een maatje groter te nemen? Nu ik weet dat het motortje nog wel even meekan is het tijd om hem hier en daar wat op te vijzelen...

Ik zou ook voor 18 inch gaan heb ik ook gedaan en bevalt super !
Qua comfort en verbruik merk ik geen verschil.
Driven2Shine
Forumsponsor
Geslacht:
Leeftijd: 52
Homepage: driven2shine.eu
Subject:

· 
Posted: 21.04.2014 - 20:57  ·  #1513
180km mee gereden (ik had begrepen dat het daarvoor ook diende) :D

90km enkele reis riching evenement met Honda rijders.
750KG aanhanger gevuld en wel er achter en geen krimp geeft dat ding.
harold
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 56
Subject:

· 
Posted: 21.04.2014 - 21:10  ·  #1514
Gewassen , geboend , uitgezogen , volgende week me binnenkant , f me leer behandelen.

Gr harold
tantaman
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 21.04.2014 - 22:26  ·  #1515
Ik ben mijn c70 aan het wrappen, van zilvergrijs naar felrood. Die gaat erg mooi worden!!

Selected quotes for multi-quoting:   0