Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

folke3
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 76
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 21.08.2014 - 21:29  ·  #2011
Auto gewassen en deels gepoetst, alle peilen nagezien, 1/2 ltr motorolie bijgevuld na 8.000 km, 50cc stuurbekrachtiging bijgevuld. Moet zaterdag in Kessel voor de keuring, dus wel even wat werk van maken. Vastgesteld dat de spleet tussen de koppelingsschijven van de airco 0,7 mm is, dus moet de pomp er af om de speling ( >0,3<0,5 mm) te verminderen.
Jenm
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 21.08.2014 - 22:19  ·  #2012
Terug gekomen uit Bulgarije, de banden maar vervangen. Zat nog meer dan genoeg profiel op, maar wel veel schadeplekken. Zoveel en diep dat ik het niet vertrouwd meer vond.
Viel me op dat deze banden via internet een factor 2.5 goedkoper waren dan de laatste set winterbanden bij een dealer (in Sofia) gekocht. Niet verwacht dat het zoveel scheelde.
Henkie N
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 68
Subject:

· 
Posted: 21.08.2014 - 22:43  ·  #2013
Is al wel weer een poosje geleden maar een wens is uiteindelijk toch in vervulling gegaan: een originele subwoofer te pakken gekregen en ingebouwd! (Klusje van niks). Geluid was al niet slecht maar wat een verbetering.
:D
DrRossi
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 59
Subject:

· 
Posted: 22.08.2014 - 07:56  ·  #2014
Mijn asbak omgedoopt tot prullenbak.
En dan na maar dan 35 jaar :D
1-wiel
Koplamp deskundige
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

· 
Posted: 22.08.2014 - 10:47  ·  #2015
Quote door Henkie N

Is al wel weer een poosje geleden maar een wens is uiteindelijk toch in vervulling gegaan: een originele subwoofer te pakken gekregen en ingebouwd! (Klusje van niks). Geluid was al niet slecht maar wat een verbetering.

Mooi om te lezen dat hij je bevalt...
Geniet van de upgrade... :D
Martijn
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 27
Homepage: mnijenkamp.nl
Subject:

· 
Posted: 22.08.2014 - 16:29  ·  #2016
Quote door Martijn-Wietse

Vandaag de Volvo 960 gepoetst van zwager & zus. Lang bezig geweest, resultaat mag er zijn, al zeg ik het zelf.
Mooi geworden, op de velgen na, deze zijn echt af. Gaan ze overigens wel laten spuiten.

Vandaag hebben ze Volvo weer opgehaald. Waren erg tevreden, heel erg blij. Ze hadden niet verwacht dat die auto nog zo kon glanzen. Verder prachtige wagen, zwart leder, als nieuw. Teller staat momenteel op 220k, niets dus voor zo'n auto.

En, nu mag ik het geluk hebben dat mijn Zwager & zijn vader in totaal nog een handjevol Volvo's hebben staan. Binnenkort dus een 940 station, wederom een blauwe, wel een andere tint..

Waarom moetend die Volvo's ook zo verdomde groot zijn? :o
PvL
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 22.08.2014 - 16:43  ·  #2017
Vandaag even bij TPR Powerflush het stuurhuis van mijn T5 laten flushen.
Olie was bruinig, nu weer mooi groen. Geen merkbare verbetering, maar wel een gerust gevoel dat dit ook gedaan is. Raymond heeft er preventief een nano coating toevoeging bijgedaan. Baat het niet, schaden zal het zeker niet.

Edit: ook een goed adres voor (goede) motorolie. Zodra ik moet verversen, weet ik waar ik moet zijn.
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 22.08.2014 - 17:29  ·  #2018
Ik constateerde van de week dat ik al anderhalve week niets aan de Volvo heb gedaan behalve tanken en rijden. Dat wil ik voorlopig maar eens even zo houden.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 22.08.2014 - 18:49  ·  #2019
Daar is hij wel voor gemaakt Martin.

@PVL,
Mee eens.
Tevens heb ik gemerkt dat er veel "olie kennis" aanwezig is bij Raymond.
mf10421
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 68
Homepage: soundevolutionacad…
Subject:

· 
Posted: 23.08.2014 - 14:10  ·  #2020
Quote door Henkie N

Gefeliciteerd Henk,

Het is mij nog steeds niet gelukt er 1 te pakken te krijgen helaas. Maar het spreekwoord luidt: Zoekt en Gij zult vinden, denk ik dan maar.
Rob
Roffeltje
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 60
Subject:

· 
Posted: 23.08.2014 - 14:13  ·  #2021
Bartje-V70
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 23.08.2014 - 23:20  ·  #2022
Ik heb gisteravond de auto opgehaald dus heel erg veel "doen" zat er niet in vandaag. Was voornamelijk testen, uitproberen en puzzelen.
Hierbij het dagrapport van Bartje.

De wekker ging vrij vroeg en om 9 uur stond ik bij de lpg inbouwer. Doel van die afspraak was het bepalen van de grootte van de lpg tank. Ik had gehoopt op 70+ liter maar het worden er 66. Daarnaast bekeken en overlegd waar de vulopening komt en waar de lpg bediening komt. De vuldop komt naar alle waarschijnlijkheid gewoon onderin de bumper in het zwarte gedeelte. Ik houd nog even in beraad of ik toch nog niet ga kiezen voor een constructie achter de benzineklep maar voorlopig zie ik daar van af. De bediening komt links naar het stuur. Rechts was mooier geweest maar daar zit al een parrot.
Ik ben er weggereden met een stukje huiswerk tussen de oren m.b.t. de opbergbak onder de laadvloer. Helemaal weghalen of een rond gat in zien te maken voor de lpg tank ?

Vervolgens een ritje van een kleine honderd kilometer waarbij ik me kon richten op het rijden van/met deze mooie grote bak. Heerlijk !
Wat een rust om met 120 over de snelweg te rijden bij een toerental van 2200.

Tegelijkertijd heb ik de garmin 760 uitgeprobeerd. Een degelijk aanvoelend apparaat met inmiddels wel sterk verouderde kaarten en ik wilde even goed bekijken of het nog de moeite waard was om daar geld aan uit te geven. Tevens heb ik geconstateerd dat de snelheidsmeter t.o.v. de gps een afwijking heeft van slechts 3 km/h, verrassend weing.

Na familliebezoek en showen van de nieuwe aanwinst weer een uurtje rijden naar huis. In het eerste deel van de rit vooral gelet op de verbruiksmeter. In stadsverkeer is het bar en boos wat er door heen gaat maar op de snelweg valt het me dik mee. Al met al kom ik op de eerste paar honderd km op 9,5L/100km. Met mijn vorige twee auto's, zware MPV's, heb ik deze waarde nooit kunnen halen. Het bleef altijd onder de 1:10.

In het tweede deel van de rit de carkit maar eens even geprobeerd. Naar huis gebeld om uiteraard hoog op te geven van de V70 en daarbij geconstateerd dat de telefonie prima werkt, niks meer aan doen.
Toen ik thuis kwam had ik mazzel. Er moesten nog wat boodschappen gehaald worden, kon ik weer even op pad:)

Vanavond achter de pc gekropen om de garmin weer wat bij de tijd te krijgen. Voor 53 euro kaarten gekocht, een smartphone van zijn SD kaart beroofd en upgraden maar. Hij is al drie uur aan het downloaden en laden !
Dat gaf mij mooi de tijd om uit te zoeken hoe je aan een nieuwe accu in de garmin geraakt. Youtube brengt uitkomst, is prima zelf te doen. Ik heb al wat tools besteld op ebay.

Vervolgens uitgezocht hoe ik mijn telefoon netjes in de auto gemonteerd krijg. Een clip van Brodit lijkt me wel handig en ook eenvoudig te monteren. Ik meld me hiervoor nog wel even in het specifieke subforum.

De garmin upgrade is nu op 98% dus ik brei er een eind aan. Live testen zit er niet meer in want ik was al begonnen met het afsluiten van deze heuglijke dag met het nuttigen van een paar glaasjes met daarin een alcoholische toevoeging.
PvL
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 23.08.2014 - 23:31  ·  #2023
Quote door Roffeltje

vandaag een leuk pakketje gekregen om de koplampen te polijsten....ga het eens uitproberen. o.O

Turtle wax toevallig?
Roffeltje
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 60
Subject:

· 
Posted: 24.08.2014 - 00:49  ·  #2024
Quote door PvL

Quote door Roffeltje

vandaag een leuk pakketje gekregen om de koplampen te polijsten....ga het eens uitproberen. o.O

Turtle wax toevallig?

jep

Het werkt wel maar.......

...... lamme poten van gekregen... :sick:

toch beter om het machinaal te doen.
Voor kleine oppervlakken gaat het wel, maar een hele koplamp is met deze set niet echt handig. Maar het resultaat is wel redelijk, niet perfect.
PvL
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 24.08.2014 - 04:03  ·  #2025
Heb ik van de week ook aangeschaft. Maar de verpakking bij mij is nog helemaal intact...
Volgende week even proberen. Bovenste rand van de koplamp werd bij mij iets doffer.

Selected quotes for multi-quoting:   0