Handremschoenen vervangen. Hoorde iets tikken bij achteruitrijden en jawel hoor: aan de rechterzijde lag de voering los in de trommel!!
Ja, ik al 2x gehad. IS echt ruk aan de V70.
Het is een bekend fenomeen en er wordt ook voor gewaarschuwd.
Kijk hier maar eens.
Niet zonder reden dus.
Ah ja dat gezeik. Moeten we nog steeds doen.... Klusje blijft maar liggen maar over een maand of 2 moet hij weer naar de APK en dan moet ie het toch echt doen
Hopelijk morgen even ernaar kijken al wil ik de V40 ook wel heeeel graag wassen want die is met mijn moeder mee op schoolkamp geweest en heeft heel wat zand en zooi mee terug genomen Arme ik. Hij was net helemaal schoon.
Ik zou maar niet te lang wachten. Zoals bekend kan dit een forse schadepost opleveren als de zaak vastslaat. Zeker als je weet dat er iets niet goed zit is het dubbel zuur. En waarom zou je wachten, het is een uurtje werk en ook de kosten zijn het niet.
Haha bij ons kan het geen schade meer doen. De hele handrem bedoeling ligt eruit. De schadepost is er al want (wss door een schoen) is de nok afgebroken waarmee de handremschoenen bevestigd zijn... Hebben dus een reparatieset maar die moet er nog in.
Waren we wel mee begonnen maar zoals je op de foto ziet waren de bouten daarvan te lang en brak de eerste af........... Hebben we dus uitgeboord en nieuwe draad getapt maar verder zijn we er niet meer aan toegekomen. Zie je ook weer hoe erg we hem missen haha
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
IMIV op de kop getikt. Kabeltje voor voeding vanaf RTI DVD gefabriceerd met video aansluiting op RTI.
Aangesloten, helaas, vorige eigenaar had de "CD wisselaar" software erop staan.
Langs geweest bij Volvotech voor "TV" software, snel gefixed voor alleszins redelijke prijs.
Testen daar en, tatatada, video weergave op nav scherm.
Cable management lijkt nog nergens op, moet ik van het weekend nog eens netjes weg gaan werken. Zal daarna in het door mij gestarte draadje hieromtrent meer fotootjes plaatsen.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Voorremklauw links uit elkaar gehad, schoongmaakt en rubbers vervangen, remvloeistof ververst. En ook de koppeling doorgespoeld. Deze gaat een stuk lichter nu en is beter te doseren!
Schijfremblokken rechtsachter losgemaakt, zuigers teruggedrukt (ging nog makkelijk) en blokken en pennen ontroest en ingevet in de hoop dat de blokken niet meer zouden gaan hangen..
geen effect.. misschien maar nieuwe klauwen erop of is reviseren te doen? de rem hangt niet heel zwaar, maar de schijf (als eerste, daarna de trommel) wordt wel heet..
Bigdog
Administrator
Geslacht: Locatie: De glimlach van Twente Homepage:volvov70forum.com Berichten: 40125 Geregistreerd: 07 / 2009
die pinnen lopen met zoveel ruimte door de blokken, en de stofringen zijn helemaal verdroogd en gescheurd.. en de achterste ringen zullen wel niet veel beter zijn dan? en die ringen moeten ook de zuigers terug trekken..
ik ga het morgen nog proberen met kruipolie langs de zuigers en de pennen echt glad schuren..
Eens met Bigdog. Niet vervangen, maar eens goed kijken naar de zadels. Daar waar de remblokken in schuiven willen ze door opgehoopt vuil en roest nogal eens vast gaan zitten.
Een revisie set rubbertjes is zo gehaald en gemonteerd, goedkoper dan een revisie remklauw.
Ik maak de remmen elk half jaar schoon, de remmerij gaat daardoor minstens 160.000km mee.
Dank voor de input, maar de blokken hadden volgens mij bijna teveel ruimte in hun zadels, en ik zocht me al rot naar een passende revisieset. (mag ik een link/adres?) en kan je de ringen vervangen zonder de klauw te delen? ik vrees dat er bij de laatste beurt gewoon te snel nieuwe blokken in gezet zijn, zonder de boel verder te bekijken of schoonmaken..
Ik heb de revisieset op ebay gekocht van proffesional parts sweden. Wel opletten dat je de goede diameter kiest. Wat mij niet lukte was de stofring op de juiste plaats krijgen, de passing is zo slecht (te klein) waardoor het niet blijft zitten op de klauw. De rand op de klauw heeft ook geen rand of weerhaak, beetje raar ontwerp.
Misschien is het ook gewoon te koop bij de dealer (en past het misschien beter).