Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

thorbadour
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 43
Homepage: glitchbox.nl
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 11.01.2015 - 13:52  ·  #2581
Had vandaag het doel om de VVT regelkleppen schoon te maken, dat is gelukt... ze waren al vrij schoon zelfs.
Nieuwe pakkingen erop met de filtertjes en ze er weer gemonteerd.
En uiteraard: geen resultaat ;-)

En doordat er een stukje van de oude pakking afscheurde die vervolgens bij de distributieriem naar beneden viel (drie letter!), de beschermkap van de distributieriem eraf gehaald.
Stukje wat gevallen is, teruggepakt en ik zie vervolgens dat de schroeven van de inlaat VVT een andere positie hebben dan ze ooit hadden, zie de foto.
Dat moet ik nog eens verder uitpluizen wat het gevolg daarvan is. Het getikker? :P
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
1-wiel
Koplamp deskundige
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

· 
Posted: 11.01.2015 - 17:28  ·  #2582
Is onlangs de d-riem vervangen?
Deze verandering in de afstelling van de timing geeft zeker een melding in het display van het motormanagment dat niet klopt..
Hendrikseven
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 50
Subject:

· 
Posted: 11.01.2015 - 17:34  ·  #2583
Dit lijkt me inderdaad niet goed misschien hebben die boutjes niet goed vast gezeten. En dan nog ik heb al heel wat distributie riemen in mijn leven vervangen maar die boutjes kom ik nooit aan.
thorbadour
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 43
Homepage: glitchbox.nl
Subject:

· 
Posted: 11.01.2015 - 18:16  ·  #2584
Afgelopen Augustus is de distributieriem vervangen door een vaste garage van de Volvo handelaar waar ik de auto heb gekocht, E.H.C. autos in Hoogeveen. Ik weet niet hoe betrouwbaar die garage is... de multiriem lag er destijds ook scheef op.

Motormanagement geeft geen meldingen.
Heel in het begin heb ik wat Anti-SKID meldingen gehad en een noodloop regeling melding.
De Anti-SKID meldingen zijn verdwenen nadat ik de ECM wat heb aangedrukt (que? geen idee hoe, ik heb de melding niet weer gehad.)
De noodloop regeling heb ik altijd icm. de cruise control en op het moment dat ik op de "herstel" knop druk van de cruise control in bepaalde scenario's. Als software engineer: Ik heb een reproduceerbare bug in de software ;)
Dus die scenario vermijd ik gewoon en ik heb ook geen noodloop regeling melding meer gehad.

Maar die boutjes, tssja ik zou niet weten waarom je daar aan zou moeten komen als je de distributieriem vervangt.

Ik ga er wat hulp bij zoeken, hopelijk kan Martin van MMTS mij verder helpen.
olaf
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 12.01.2015 - 15:31  ·  #2585
De auto de laatste dagen stukje bij beetje gewassen gepoetst en in de was gezet .

Hier het resultaat

Hij heeft voor ik hem vorige week heb opgehaald zo ongeveer een halfjaar stilgestaan , en er zat wat vocht in de behuizing , bij mijn 2006 was het een rot klus om er wat aan te doen , handen altijd helemaal kapot en had hier dus dezelfde gedachte he bah moet ik die open maken en droog zien te krijgen .
Maar is een fluitje van een cent , de koplampen pak je er in 20sec volledig uit ,en daarna even met de fohn wat wind door , en weer terug zetten in denk ik 15sec . top design , alleen ze niet uit je handen laten vallen , de xenon ballasten etc zitten op/in de unit geschroefd , zal wel een paar stuiverskosten een nieuwe unit .

koplamp met twee tentharingen , waar ie mee vast zit .

En heb bij Volvo een afneembare trekhaak besteld, zou er morgen zijn , kan die er van de week onder .
En dan maar is kijken wanneer ik er mee naar de rdw ga om een nederlands kenteken .
olaf
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 12.01.2015 - 16:57  ·  #2586
Quote door olaf

De auto de laatste dagen stukje bij beetje gewassen gepoetst en in de was gezet .

Hier het resultaat

Hij heeft voor ik hem vorige week heb opgehaald zo ongeveer een halfjaar stilgestaan , en er zat wat vocht in de koplampbehuizing , bij mijn 2006 was het een rot klus om er wat aan te doen , handen altijd helemaal kapot en had hier dus dezelfde gedachte he bah moet ik die open maken en droog zien te krijgen .
Maar is een fluitje van een cent , de koplampen pak je er in 20sec volledig uit ,en daarna even met de fohn wat wind door , en weer terug zetten in denk ik 15sec . top design , alleen ze niet uit je handen laten vallen , de xenon ballasten etc zitten op/in de unit geschroefd , zal wel een paar stuiverskosten een nieuwe unit .

koplamp met twee tentharingen , waar ie mee vast zit .

En heb bij Volvo een afneembare trekhaak besteld, zou er morgen zijn , kan die er van de week onder .
En dan maar is kijken wanneer ik er mee naar de rdw ga om een nederlands kenteken .
qawsedrf57
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 32
Subject:

· 
Posted: 13.01.2015 - 15:32  ·  #2587
Quote door kruir1

Quote door harold

Rob , welke heb je genomen ? :thumb:

Hoi Harold, ik heb de 0805 gekozen, kreeg daar een hardwiredset bij, plus een krassenpen en een pen voor iPad :-)

Mooie optie is dat naast mooie beelden ook de snelheid en de route wordt weergegeven via de meegeleverde CarGPSPlayer.

werkt dat een beetje met gps uitlezen op de pc enzo?
of is dat nog best ingewikkeld?
olaf
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 13.01.2015 - 20:24  ·  #2588
trekhaak gemonteerd

Eerste stuk van de bumper zit er al weer voor .

De rest ook weer .

Met het afdek kapje .

Volgens de handleiding wordt geadviseerd om de uitlaat door te snijden , anders kun je het hitteschild wat uit een stuk bestaat niet uit de weg halen en fatsoenlijk de boel vast draaien .
Heb ik niet gedaan vond het zonde om later daar de boel weer aan het roesten te hebben , moet weer met een koppel stuk aan elkaar , daarbij kwam ook nog dat ik in mijn eentje die dubbele potten niet lekker er onder weg of terug kon zetten .
Trekhaak is origineel volvo , met kabelboom etc , was ik 65euro duurder uit dan via verschillende websites ,600e inclusief was de schade .
Nu paste het in ieder geval perfect .

Ik stoorde me ook aan het feit dat beide uitlaten niet netjes even hoog zaten , aangezien de boel uit een stuk is en ik het al bij meerdere andere auto's heb gezien , heb ik bij de rechter pot de ophanging een beetje aangepast en nu zit de boel recht , moet toch eigenlijk af fabriek recht zijn .
Kan met toch niet voorstellen dat ik de enige ben die daar over zou vallen .
folke3
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 77
Subject:

· 
Posted: 13.01.2015 - 20:37  ·  #2589
Zonder opmerkingen auto APK-goedgekeurd tot 31 jan 2016. Een beetje arrogant, maar wel conform verwachting!
blastaway
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 48
Subject:

· 
Posted: 14.01.2015 - 08:07  ·  #2590
mooi bezig geweest Olaf!
Hendrikseven
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 50
Subject:

· 
Posted: 14.01.2015 - 08:39  ·  #2591
Netjes hoor Olaf ! Mooi klusje ook om zelf te doen. En dat met die koplampen is echt een hele vooruitgang!
Pica

Subject:

· 
Posted: 14.01.2015 - 15:25  ·  #2592
Vandaag de V70;

Grote beurt
APK

Mag weer een jaartje touren met mijn "vriendje" :love:
Martijn
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 28
Homepage: mnijenkamp.nl
Subject:

· 
Posted: 14.01.2015 - 20:26  ·  #2593
Een V70 uitgelezen,
Een S80 uitgelezen,
nog een V70 uitgelezen, en daarvan de koplampen gepolijst.

Forumlid Tomcatz kwam langs, en besloot nog wat Volvo's mee te nemen. :D
Automatic-freak
Forumlid.
Geslacht:
Homepage: autoschadelammerti…
Subject:

· 
Posted: 14.01.2015 - 21:25  ·  #2594
Hier ook een verse Apk en beurt laten doen.
Bartje-V70
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 14.01.2015 - 21:58  ·  #2595
H7 lamp vervangen bij de V50. Gelukkig ook bij deze auto een demontabele koplampunit, wel met één tentharing i.p.v. twee :D
De connector was een stuk makkelijker los te krijgen dan bij mijn V70 dus dat zat mee. Ook de lamphouder zelf vind ik degelijker/eenvoudiger bij de V50.
Bij het terugplaatsen van de unit was de vreugde wel snel over. Bij de V70 glijdt het allemaal soepel in positie maar bij de V50 is het een hoop gewurm. Toen hij bijna op zijn plek zat, maar net nog niet helemaal, heb ik het "afgemaakt: met een fikse tik op het lampenglas. Unit in positie maar waarschijnlijk is er wel iets afgebroken want ik hoorde iets knappen.
Dus de hele avond al de pest in, zaterdag bij daglicht maar eens kijken wat de schade is
Selected quotes for multi-quoting:   0