Dat heb ik wel eens anders gezien.
Valt inderdaad mee. :thumb:
Tunen (opgegeven voor de meeting ) en airintakereiniging overweeg ik.
Kleppendekselpakking lekt ook al een tijdje.
Maar het reinigen van het inlaatgedeelte dan komt al een heel eind bloot te liggen als ik die pakking vervang, dus daar twijfel ik nog over.
Het niet meer rammelende dashboardkastje van iemand die de reiniging had laten doen, deed me nieuwsgierig worden naar mijn eigen EGR vervuiling.
Het zou ook heel goed kunnen dat de motorsteun rechts onder de boosdoener is vanwege de olielekkage, want die steun zit goed onder de olie.
De overige steunen zijn al bijna allemaal vervangen
De hele dag gesleuteld samen met richard, Plein69. Schokdempers rondom bij mij, voor bij Ries. Alles ging redelijk voorspoedig tot bij schokbreker 6 de homokineet uit elkaar viel. Richard zei 'samen uit, samen thuis, en na 2 uur puzzelen en prutsen zat ie weer in elkaar. Ondertussen onderdelen en geestelijke bijstand gehad van raymond van tpr. Helemaal top, raymond, bedankt voor je hulp. En Plein69: thanks man. Als je nog s een sleutelmaatje nodig hebt, bel maar.
Handrem voeringen vervangen(en ja een voering helemaal los) kwam er achter bij trachten te slippen met handrem dat ie niet ok was) Pookhoes vervangen. stuurbekrachtiging geflushed. Rechter knipperlicht vervangen( met handschoen en instructie forum 10 min). Olie aangevuld met 4w40 shell/action. hij lekt aan alle kanten. Groot onderhoud teplannen. (distributie, waterpomp, keerringen nokkenasseen/krukas, kleppen en stellen, inlaat en, carterventilatie en etc etc
De hele dag gesleuteld samen met richard, Plein69. Schokdempers rondom bij mij, voor bij Ries. Alles ging redelijk voorspoedig tot bij schokbreker 6 de homokineet uit elkaar viel. Richard zei 'samen uit, samen thuis, en na 2 uur puzzelen en prutsen zat ie weer in elkaar. Ondertussen onderdelen en geestelijke bijstand gehad van raymond van tpr. Helemaal top, raymond, bedankt voor je hulp. En Plein69: thanks man. Als je nog s een sleutelmaatje nodig hebt, bel maar.
Ga ik zeker doen!!!!
Was een heerlijke dag en super dat we gebruik konden maken van de 2 kolomsbrug van TPR / Raymond.
Het was even inderdaad minder dat bij de laatste veerpoot de homokineet los kwam.
Maar als voordeel dat we nou beide in 2 minuten een homokineet kunnen demonteren en herbouwen.
Al hadden we 15 pogingen nodig om te zien dat er in de homokineet verschillende soorten spiebanen zitten. :bandit:
Maar daar na lukte het.
Wat een verschil met naar huis rijden zeg. Snaar strak op de weg.
Van de week even laten uitlijnen. Ondanks dat we alles goed hadden opgemeten en nagemeten staat het stuur iets schuin.
Was mooi om de zien dat je achter schokdempers echt finaal naar zijn einde waren.
Mart had oranje Koni's er onder zitten. Als je deze indrukte kwamen ze niet eens meer naar buiten. Met de hand moest je zelfs hard trekken en voelde je weerstand. op het oog waren ze gloedje nieuw maar bleek anders.
Super om te lezen dat leden en sponsoren onderling zo mooi samen kunnen werken ! Dikke pluim voor het behaalde resultaat en de samenwerkingen. :thumb: :thumb:
een 2 kolommer en een veerspanapparaat zijn wel handig ( eigenlijk een must ) bij dergelijke klussen, beiden heb ik.. en de heren konden aan de gang.
Mooi dat je dit zo doet Raymond. Het kan wel, maar het hoeft niet. Je doet het wel. :yes: :thumb:
Ik ga zo eens even de Volvo wassen.
Goed afspoelen, en daarna lekker met lauw water de handschoen gebruiken. Brr. Gevoelstemperatuur van -2 zegt het telefoontje. Dat worden alsnog koude handen.
Widebody
VolvoV70forum fan
Geslacht: Locatie: Down, way down south limburg Berichten: 445 Geregistreerd: 07 / 2014