Ok, ik ben nog steeds benieuwd. Laat Obbe mij maar overtuigen wat ie zoal met zijn gouden vingers kan op mijn oud beestje die inmiddels geheel is gerestaureerd. Na de tuning komen er nog wat kleine projecten aan zoals scheurtje stoel (leer), binnenspiegel en een nieuwe voorbumper in de kleur 444 Polartic blue metallic.
Ben benieuwd. Ik ga er mogelijk ook binnenkort nog langs voor tuning van de T5. Maar eerst een technische up om zeker te weten dat ik een goede aankoop heb gedaan en zorgeloos op wintersport kan!
Zojuist bodemplaat eronder geschroefd. Misschien raar na 371000 km maar ach. T scheelt allicht vervuiling en mss ook nog wat brandstof. Toch wel weer van die gekke bezuinigingen. Waarom op het ene model wel een bodemplaat en op het andere niet. Ik snap ook wel 2 tientjes maal een miljoen auto's is 20 miljoen bezuinigd maar de klant zal ook niet malen om die twee tientjes als je ze doorberekent. Maar goed. Wel doorberekenen en niet leveren levert 20 miljoen op.
ik loop ook al een tijdje met het idee om een bodemplaat te monteren.
Prettig idee dat je daarmee viezigheid uit je motorruimte houdt en het zou zelfs brandstofbesparend moeten werken. Al vraag ik mij af of je dat laatste ook daadwerkelijk gaat merken.
Ik vroeg mij alleen nog af of dat ook invloed op de koeling zou kunnen hebben, iemand daar een mening over?
Voor die paar tientjes hoef je het niet te laten. Ik heb hem trouwens vastgezet met RVS boutjes en ringetjes van de ijzerwarenhandel. Kostte me 3 euro ten opzichte van 1,50 euro per bout bij Skandix of 2,30 bij de dealer. Aangezien je er 7 of 8 nodig hebt scheelt dat toch weer.
Het zal ongetwijfeld enige invloed op de koeling hebben, maar daar is het koelsysteem voor, toch? De plaat is bovendien niet helemaal dicht, maar heeft een viertal luchtsleuven.
Ik heb er vorig jaar ook een bodemplaat onder gezet, en nog nooit iets gemerkt mbt koeling. Ik merkte wel een verbetering in het verbruik! Weet het niet meer precies, maar toch iets van 0,5 km/liter beter. Aerodynamica doet veel, gewoon verlagen merk je ook in het verbruik. (Goed argument om het thuis te verkopen )
Ik heb vandaag een paar H7 stekkers gescoord, €3 per stuk. Heb ik die vast liggen, nu nog inbouwen
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
APK getracht. was eerste keer van mn S60 bij mij. Altijd mooi controle moment of ik alles gezien heb en goed gedaan heb. Altijd erg tevreden over deze garage met alleen een paar mannen met zwarte handen en geen glimmende dames of recepties. APK in 10-15 min. klaar terwijl u wacht en zonder afspraak. Tha toch wel een paar dingen gevonden. de trekhaak bleek(waarschijnlijk al van begin af aan, want die zit er al heel lang onder) niet goed bevestigd te zijn. er ontbreken twee bouten. even vastzetten dus. Rechterzijde rubber draagarm erg slecht. heb al vervanging in huis, maar had niet gezien dat ie zo slecht was. links al vervangen. en ik dacht dat ie nu al strak reed. en zij hij vervang dan meteen de stabilisatie stangetje ook even. Doe ik. 20 euro bij winparts. en na de controle dag eerder toch een stadslichtje stuk gegaan. Kortom even zaterdag lekker klussen en dan apk even ophalen. Tot zo ver prima
vandaag ook de onderste baksteun vervangen ( gister had ik al de bovenste motorsteun al vervangen) :thumb:
bij is zo gepiept bovenste had scheurtjes en de onderste ??? mijn god daar was het hele rubber van weg maar nu zijn ze bijde vervangen wat een wereld van verschil is dat met ryden :thumb:
Vandaag maar een origineel brandstoffilter geplaatst. Het filter wat er vorig jaar op is gekomen was wel heel erg klein.
En probleem nu kwijt? Of nog geen idee? Wat was t ook weer, gestotter, lage brandstofdruk?
Nee, helaas niet. Ik had goede hoop, want de emissie melding is nu bijna een 150km weggebleven. Vandaag echter kwam hij wel weer. Ook krijg ik nu bij het remmen e.d. dat het toerental even naar een 600 gaat en daarna weer omhoog.
Heb al wat dingen opgezocht op de verschillende fora en zal wat dingen testen. Twijfel ook wel een beetje aan het vervangen van de temperatuursensor.
ETM schoonmaken misschien ook een goede optie, maar hij blijft neutraal wel mooi stabiel in toeren. Wil ook geen slapende honden wakker maken lol.
Op zoek geweest naar een rammeltje. Lijkt uit het stuurhuis te komen en/of een versleten stuurkogel (na 35.000 km???). Alsof er iets valt en blijft stuiteren op een tegelvloer. Rammeltje niet gevonden. Was eerst bang dat het mn linkerfuseekogel was, maar dat is niet zo, dus als het beter weer is zoek ik wel verder.
Omdat het wiel er toch af was gelijk de staat van m'n draagarm gecheckt (dat ze op waren wist ik al, maar zó ver?). Als de lente komt gaan de nieuwe eronder. Deze zitten er nog niet zo lang onder trouwens, 80.000 km of zo, maar aangezien mijn schokdempers ook helemaal op waren (dit is links) en aan de rechterzijde de aandrijfas en het wiellager denk ik dat alles een flink stuk sneller versleten is doordat e.e.a. door de vorige eigenaar niet op tijd is aangepakt.
Voor de liefhebbers een fotootje.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).