Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

GerardD
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 30.05.2015 - 19:17  ·  #3466
Vanavond de auto gewassen, die moet er morgen natuurlijk wel een beetje mooi bij staan :D

Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 30.05.2015 - 19:19  ·  #3467
Quote door C30BlackStone

Vandaag niet gedaan, maar moet morgenochtend zeker gebeuren; auto wassen! Beetje saai berichtje, maar anders word ik morgen waarschijnlijk niet tot de meeting toegelaten...... :bandit:
Dan is het maar goed dat ik niet kom. Ik heb voorop een enorme lading insecten zitten en de achterkant heeft laatst de nodige hars-plakachtige substantie van een boom cadeau gekregen ;).
volvo355
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 26
Homepage: volvov70forum.nl
Subject:

· 
Posted: 30.05.2015 - 19:25  ·  #3468
Piet dat kan echt niet. Je volvo ongewassen willen vertonen op een meeting :dont: ;-)
Piet_piraat
Subject:

· 
Posted: 30.05.2015 - 19:33  ·  #3469
Zou dat de reden zijn dat ze is gaan lekken? :lol:
Mja, ik ben nou eenmaal niet zo van het poetsen van de auto. Heb dat wel regelmatig gedaan, maar telkens is ie binnen drie dagen toch weer vies. Tsja, dan laat maar hoor.
Confus
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 42
Subject:

· 
Posted: 31.05.2015 - 08:06  ·  #3470
Nou, niks aan de mijne, maar wel aan de 14 jaar oude V70N 2.4 140pk AT van mn schoonpa met 323kkm.
Oliewissel en -filter, tevens lucht- en interieurluchtfilter vervangen. Een wereld van verschil in positief opzicht, volgens de man. :D

Ik schrok trouwens wel even toen ik de oliedop losdraaide: daar, en op de vulopening, zat een aardige aanslag op. En daar ik net vorige week het topic over carterventilatie door zat te lezen, denk ik dat dat best eens nodig kan zijn... :o
Alvorens de olie af te laten heb ik de auto warm gereden, een km of 5. Toen ik de olievuldop los draaide, was de olie er al uit (gepaard met schuim) en stond ie aardig te dampen uit de vuldop. Ook zonder olie lijkt me dat niet normaal...

To do lijstje:
Automaat flushen
Carterventilatie
Blackfox
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 58
Subject:

· 
Posted: 31.05.2015 - 20:24  ·  #3471
Gewoon gereden vandaag :D .
Weer een mijlpaal met de S60 .. 440K :-)
WiebeH
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.06.2015 - 17:19  ·  #3472
Reiniger in de olie gedaan en na wat minuten stationair draaien de olie ververst en het oliefilter vervangen. Kan ik weer een tijdje vooruit.
PDJ
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.06.2015 - 18:07  ·  #3473
Meerdere draadbreuken in de kabelboom van de achterklep verholpen. Nu doet mn ruitenwisser het weer :D
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 01.06.2015 - 18:52  ·  #3474
Quote door Confus

Nou, niks aan de mijne, maar wel aan de 14 jaar oude V70N 2.4 140pk AT van mn schoonpa met 323kkm.
Oliewissel en -filter, tevens lucht- en interieurluchtfilter vervangen. Een wereld van verschil in positief opzicht, volgens de man. :D

Ik schrok trouwens wel even toen ik de oliedop losdraaide: daar, en op de vulopening, zat een aardige aanslag op. En daar ik net vorige week het topic over carterventilatie door zat te lezen, denk ik dat dat best eens nodig kan zijn... :o
Alvorens de olie af te laten heb ik de auto warm gereden, een km of 5. Toen ik de olievuldop los draaide, was de olie er al uit (gepaard met schuim) en stond ie aardig te dampen uit de vuldop. Ook zonder olie lijkt me dat niet normaal...

To do lijstje:
Automaat flushen
Carterventilatie

Volgende keer voor de oliewissel ook even van die motorreiniger erbij gooien van bardahl of liqui moly of forté of dat soort spul. Scheelt een hoop troep in je motor. Lost niet een verstopte carterventilatie op maar als die verstopt zit komt er wel troep in de motor.
Psaikie
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 60
Subject:

UITLIJNEN

· 
Posted: 01.06.2015 - 21:02  ·  #3475
Ik heb vandaag mijn Volvo maar eens laten controleren bij een bandenhandel op de stand van de wielen. Toevallig reed ik een paar dagen geleden achter mijn auto en zag dat de auto "scheef" over de weg ging. Moet ik misschien even uitleggen:de auto van mijn vriendin (Suzuki Swift) stond bij de zaak waar ik werk op onderdelen te wachten en ze heeft toen mijn Volvo geleend om naar haar werk te kunnen,boodschappen te doen etc. Toevallig moest ik een auto gaan bijstarten bij mij in de straat en nog toevalliger reed ik, toen ik terug ging naar de zaak, achter m'n auto. Was dus echt wel nodig!!!! De achteras was helemaal van zijn "plek". Voor klopte het ook niet helemaal,maar achter .... :'(Gelukkig zijn de waardes weer prima in orde. Met een beetje geluk wordt Mijn Volvo-tje nu een klein beetje zuiniger en spaar ik een beetje op bandenslijtage.... :yes: :thumb:
Piet_piraat
Subject:

· 
Posted: 01.06.2015 - 21:11  ·  #3476
Quote door volvo355

Piet dat kan echt niet. Je volvo ongewassen willen vertonen op een meeting :dont: ;-)

Als we morgen een meeting doen is ie schoon! Heb 'm na uitgebreid onderhoud ook nog eens gewassen teruggekregen van Volvoservice :D

Diverse zaken zijn nu bijgewerkt, dus dat scheelt. Ik kan, op een paar dingen na, weer even vooruit!
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 02.06.2015 - 11:25  ·  #3477
Lampje vh parkeerlicht vervangen aan de achterkant.

Uiteraaard mbv youtube.

Maar de melding is weg in mijn display.
René-s60
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.06.2015 - 14:19  ·  #3478
Nieuw interieurfilter geplaatst (nu kolstoffilter ) ,

en ook hier dank aan youtube :thumb:

ps fillter was zo zwart als de nacht na 1 jaar :'(,

was een gewoon filter.
M@rcel
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 06.06.2015 - 20:30  ·  #3479
Beestje op bezoek gehad... :devil: :devil: :devil:
folke3
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 77
Subject:

· 
Posted: 06.06.2015 - 21:08  ·  #3480
Motorsteun distributiezijde vernieuwd. Vorige week op de meeting gescoord, vandaag ingebouwd. Was blijkbaar niet echt nodig, maar weer een streepje minder op de "to do" list. Verder was het goed toeven bij de Knippies in Kessel.
Deze zomer nog de carterventilatie en de O-ringen in de carterpan aanpakken, dan is de lijst klaar. Rest nog wat optisch werk, als swirls wegpoetsen (vandaag geleerd) en velgen opknappen. Maar dan moeten eerst de banden versleten zijn, alvorens daaraan te beginnen.
Selected quotes for multi-quoting:   0