De 2015 update in mijn RTI nav geladen , pfffieuw zeg , hij moet nog 30min zegt ie dan ben ik inmiddels 5uur aan de gang .
In de 2013 zit een rti systeem waar je de gegevens van de cd naar het geheugen laadt van het systeem , wat duurt dit achterlijk lang , en dat voor 199 euro , heb maar is de originele besteld want wilde is up to date kaartmateriaal , zover dat dan zo is bij navteq .
Auto moet aan de lader anders moet ie met ronkende motor op de oprit staan tijdens het inladen ,
Ik hou erover op , ga dadelijk weer genieten en lekker sturen met up to date navigatie .
De hele warmtehuishouding van de "Black Lady" vernieuwd. Thermostaat, temperatuursensor van koelwater vernieuwd, aansluitend de temperatuursensor voor het aircosysteem vervangen. Bij twijfel niet verder prullen en experimenteren. Uitwisselen, allemaal tientjes onderdelen, bij elkaar € 60,-.
Ik heb afgelopen week bij Kuba van Volvoservice Elst een tweede set aandrijfassen onder de v70 gedaan, waarom... omdat ie nogal begon te trillen in het stuur, het gaspedaal voelbaar en soms de stoelen. Ik dacht de banden, nou deze laten vervangen alle vier (Continental sportcontact 5) en nog blijft ie licht trillen wat niet lekker meer rijdt. Hierop dus maar besloten na enige inspectie om de assen te vervangen met een setje van autorima Druten. Vaak word er gezegd dat mijn v70 extreem verlaagd is, voor en achterbanden vallen 1 tot 2 cm binnen de wielkasten. Maar ik hoor weinig over achterzijde van ophanging en stabistangen die ook trillingen kunnen veroorzaken naast de motor-rubbers.
Wellicht is er iemand onder ons die ook veel ervaringen heeft in trillen, en met name over sommige landwegen voel ik de groeven en oneffenheden via de banden door de hele auto, stuur en gaspedaal.
graag jullie ervaringen en hoe toch op te lossen.
Groetjes en tot horens in deze hitte.
Iceblue (Raymond uit Tiel) :dont:
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).